Tapasco

• 7.5

• 7.4

erik-v
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik heb hier vanavond (zaterdagavond) gegeten met iemand anders. De bediening was vriendelijk en gaf goed advies omtrent de wijn. Het restaurant ziet er leuk en gezellig uit; maar is het is wel allemaal een beetje krap opgezet.

Het eten is problematisch. We hebben in 3 uur tijd slechts 2 rondes gehad. Het duurde allemaal heel erg lang. Dat is ansich geen probleem als het eten gewoon heel lekker is, maar dat was niet het geval. Af en toe was het eten erg lauw (tot bijna koud), de andere keer erg droog en de andere keer gewoon 'niet bijzonder' (eten wat ik ook thuis had kunnen maken).
Dat is erg jammer, want we vonden dit restaurant ook aardig aan de prijs (indien je losse tapas besteld).

Jammer, Taspasco ziet ons niet meer terug.

Gegeten op 1 maart 2014

JohanHenk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Weer eens bij Tapasco gegeten. Deze keer gingen we na het eten naar de bioscoop, dus schoven we vroeg aan. Een bioscoopkaartje zit bij de prijs inbegrepen, dus voor 15,50 per persoon eten we 12 tapas. De tapas kiezen we niet zelf uit, dus het is eten wat de pot schaft.

De tapas zijn heerlijk, en qua prijs/kwaliteit is het uitstekend in orde. Het restaurant zit wat achteraf, maar eenmaal binnen ziet het er erg gezellig uit. Muziek is nauwelijks hoorbaar, dus je kan prettig kletsen aan tafel. De bediening is als altijd heel courant, ondanks de drukte (we zaten bij de voordeur, elke vijf minuten dropen mensen die niet gereserveerd hadden teleurgesteld af). De ervaring leert dat tapasco nooit tegenvalt!

Gegeten op 22 februari 2014

Kikica
  • Recensies in de laatste twee jaar

Deze keer met vrienden gegeten. Eten smaakte wederom goed. Er was 1 gerechtje bij dat niet voldeed aan de beschrijving. Saus miste omdat daar te weinig van gemaakt was door de keuken. Geef dit meteen aan, zou ik zeggen en niet pas nadat een gast het opmerkt. Werd uiteindelijk wel goed opgelost. Aan ons werd gevraagd of we dat gerechtje wel of niet wilden houden. Smaakte ook zonder de saus wel goed, dus gehouden. Stond uiteindelijk niet op de rekening.

Zaten ook deze keer weer achterin. (Het rumoerige gedeelte.) Wij vonden dat niet vervelend omdat we zelf ook altijd wel bijdragen aan het lawaai.

Gegeten op 18 oktober 2013

henksandra
  • Recensies in de laatste twee jaar

We moesten een beetje ons best doen om de locatie te vinden. Ruime zaak met mooi dakterras waar wij gingen zitten. Er is een lange bar die gebruikt zou kunnen worden om daar (enkele) tapas en pinchos te serveren. Maar helaas: schijnt niet te mogen van de nwa.
Ruime keus aan diverse tapas. Niet alles is even Spaans maar lekker
vonden we het wel. De geitenkaastapanade is lekker een leuk gevonden, de aardappelsalade met krokante hamsnippers is minder. Aantrekkelijk aanbod van menu's tegen aardige prijzen. WIjnkaart wat eenvoudig, je mist een beetje een wat meer serieuze wijn (die dan ook wat duurder mag zijn).
Licht studentikoze bediening maar zeker in orde.

Gegeten op 4 september 2013

remko6
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het was druk en doordat de tafeltjes achterin nogal dicht op elkaar staan is het dan ook druk in alle opzichten. Wij tweeën zaten daar niet, gelukkig.
De bediening was vriendelijk en accuraat; hardwerkende studenten, schat ik.

Het idee dat de gekozen gerechtjes een voor een zouden worden geserveerd, om het langdurig tafelen à la Spanjaarden te stimuleren, beviel ons minder en dan kon ook best anders; op twee na, de Patatas bravas en de Merguez al chillidrón kregen we alles in één ronde. Dat we de paprikaatjes in een krokant jasje op het krokante jasje na wat onbeduidend vonden zou de serveerster aan de koks doorgeven. Volgende keer eens zien of het recept verbeterd is. De meloen met geitenkaas en munt ga ik thuis ook eens maken.

Aardig: we kregen ansjovis doordat ik het verkeerde nummer aanstreepte; werd zonder probleem geruild voor het gerechtje dat ik had bedoeld.

Decor: een bijzondere ruimte die met een ruimere opstelling van meubilair beter tot z'n recht zou komen.

Gegeten op 15 augustus 2013

justus1946
  • Recensies in de laatste twee jaar

In een eigentijds decor wat modern aandoet maar toch heel warm is en waar de aandacht gericht is op de gast is het goed vertoeven met een uitstekende keuze aan tapas gerechten en een goed geselecteerde wijn of naar keuze, bier, maar daar valt niet zo veel aan te selecteren. Ook over de muziek leuze is nagedacht, kortom aan te bevelen.

Gegeten op 4 mei 2013

Maarra
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanavond 19 juli 2013 uit eten geweest bij Tapasco. We vonden het zo tegenvallen dat we meteen een recensie wilden schrijven... Het is vooral het concept en de prijs-kwaliteit verhouding die ons tegenviel. In een 'normaal' tapas restaurant bestel je een rondje hapjes bij je drankje en als je zin hebt in meer, bestel je meer. Duidelijk toch? Hier krijg je een ingewikkeld lijstje waarbij je de hapjes van de kaart slechts in bepaalde rondes kunt bestellen omdat dit makkelijker is voor de keuken, waardoor je niet de combinaties van gerechten kunt maken die je wil. Daarbij wordt dit ingewikkelde concept ook niet goed en soms zelfs verschillend uitgelegd. En met veel dedain want "heeft u nog nooit tapas gegeten of zo?" was serieus een antwoord van een van de serveersters op onze vragen over het systeem.

Het eten is niet slecht maar zeker niet bijzonder. Bijna alles kun je zelf maken met ingrediënten van de Albert Heijn. Misschien chargeer ik maar je proeft er zeker geen kwaliteit in. Pan Catalan zijn 4 dunne sneetjes wit afbakstokbrood met een teentje knoflook en een uitgedroogde halve tomaat om er langs te smeren. Lekker rustiek en ook niet duur, maar zorg dan voor lékker brood en kneus in ieder geval het teentje knoflook zodat het ook smaak afgeeft. De garnalen zijn echt simpele voorgekookte cocktailgarnalen en het vlees is vaak taai om maar wat kleine dingetjes te noemen. Van de meeste gerechten als spiesjes of empanadas krijg je ook voor 5 of 6 euro maar twee kleine stokjes of pasteitjes. Erg karig. Prima, het hoeft ook niet altijd haute cuisine te zijn maar je verwacht dan ook niet een enorme rekening. Maar dat was het dus wel. We zaten zéker niet vol en hadden ieder 2 drankjes gehad en toch moesten we al 90 euro afrekenen. We zijn dan ons toetje maar ergens anders gaan nuttigen...
Een positief punt is wel het heerlijke dakterras waar je vrij lang in de zon kunt zitten. Als deze onder is komen de serveersters langs met fleecedekens voor wie wil. Nu nog genoeg menukaarten zodat je niet hoeft te wachten tot andere tafels hun bestelling hebben doorgegeven en het zou bijna een acceptabel restaurant zijn. Als je bereidt bent om te veel te betalen dan...

Gegeten op 19 juli 2013

liudprand
  • Recensies in de laatste twee jaar

Inderdaad erg gehorig, want alleen maar tegeltjes en geen enkele stoffering achterin (vooraan bij de bar leek het wel beter), een groot, flikkerend filmscherm waar je hoofdpijn van kreeg, geen tafelkleden of fatsoenlijke servetten, bediening vonden wij nogal onvriendelijk en vooral onattent, menu weinig gevarieerd en erg zout.

Gegeten op 12 juni 2013

Kikica
  • Recensies in de laatste twee jaar

Inmiddels best vaak (10+ keer) bij Tapasco gegeten. Eten is altijd heerlijk! Vooral de: groene asperges in een knoflookbroodje, garnalenkroketjes, inktvisringen en als toetje het lekkers van chocolade! Overheerlijk! Iets minder vind ik de gefrituurde kleine Spaanse paprika's en de venusschelpen. Bediening erg vriendelijk. 1x liep het nogal mis in de keuken. Dit hebben zij op een leuke manier goedgemaakt. Ook belangrijk. Een aanrader en aanwinst voor Groningen!!

Gegeten op 4 april 2013

Wendenski
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met z'n zessen hebben we hier voor het eerst gegeten. Bij reservering werd ons aangeraden om met 6 personen een menu te kiezen, maar aan tafel kwam in eerste instantie niet de menu-, maar de tapaskaart. Beter zo. Avondvullend was het; we hebben veel verschillende tapas geproefd. Het was voor het grootste gedeelte lekker. Niet altijd even Spaans, maar dit terzijde. De bediening was attent, snel en vriendelijk. Opmerkingen over gehorigheid begrijpen wij ook, we zaten achterin en daar is het redelijk krap en rumoerig. We droegen zelf ook bij aan het lawaai, dus daar klagen we dan ook niet over.

Gegeten op 19 april 2013

Schrijf zelf een recensie over Tapasco in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Tapasco. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!