• foto's van 't Hooghe Water in Capelle aan den IJssel - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 010 442 63 05

Genieten aan het water

Gelegen aan de oever van de IJssel. De chef werkt met de beste seizoensproducten en tovert deze om in smaakvolle gerechten uit de Frans-Hollandse keuken. De sfeer is heerlijk informeer, je voelt je hier helemaal thuis.

Lugtiglekker

Helaas op veel vlakken zeer teleurstellend. We zijn gaan eten met de "uit eten actie" van de Jumbo. Daarin stond vermeld dat je gewoon a la carte kon eten. Niets was minder waar. Bij binnenkomst werden wij erop geattendeerd dat het een speciale dinerweek was waarin je alleen keuze kon maken uit een zeer beperkt keuzemenu. Na 2 glazen witte huiswijn kregen we een mandje brood op tafel gegooid en wat er bij zat aan olie of kruiden werd niet toegelicht. Verder werd er niet naar geïnformeerd of we misschien een karafje water op tafel wilde hebben. We begonnen beiden met de geitenkaas met honing. Dat ging wel, maar zeker niet bijzonder en weinig smaak, had warmer gemogen. Daarna heeft mijn tafelgenoot gekozen voor de ossenhaas en ik voor de paling (anders was het vegetarisch geworden en daar zijn wij niet van). De ossenhaas was niet warm, anders dan de borden waarvoor we erg op moesten passen, we werden hiervoor gewaarschuwd; waarom was het vlees dan niet warm? Te rauw; er is niet gevraagd of het medium of well-done gebakken moest worden en het was niet op smaak. Dan had ik de paling in een onbeduidende saus. Het bord: "pas op hoor het is erg warm" zag er niet uit. En de smaak was ook niet thuis te brengen. De graat zat er nog in het leek meer op soep. Nou, ja dan kregen we nog een bakje frieten; wat helemaal op is gegaan, want daar kan niet veel fout mee gaan. En als we salade wilden moesten we dit specifiek aangeven. Als dessert een kaneel bavaroise, die heb ik niet meer opgegeten. wij zijn erg teleurgesteld in het Hooghe Water. Het was een van onze slechtste restaurantervaringen.

Gegeten op 12 maart 2015

ariekeeskanarie

Het tweegangen-menu was héél lekker. Als voorgerecht, Noorse zalm met salade. Als hoofdgerecht heek-filet. De service was super snel. binnen 20 minuten kregen we eten opgediend door vriendelijke bediening. Het decor is en was mooi. Een mooi versierde zaal met luxe banken en versierde tafeltjes.

Gegeten op 18 januari 2015

dwarrel

Gegeten op 15 augustus 2014

viscap

Neergestreken op het "gezelligste terras van Capelle" het is dinsdag rond 13.00 uur en de keuken opent om 11.30 u, toch wordt er nee verkocht op de bestelling van de seizoens-soep (mosselsoep) omdat volgens de sterk jij en jouw gerichte serveerster (ca 40 jaar leeftijdverschil) de zaak op maandag gesloten is (?) en er dus nog geen verse mosselsoep voorradig is, op het terras krijgen andere gasten verse mosselen in het pannetje. De (witte) huiswijn welke toch het visitekaartje van je zaak moet zijn is een vreugdeloze alcoholische vruchtensap geserveerd in een treurig standaard horeca glas, de alternatieve eetkeuze is dik in orde; het uitzicht dito alleen de aanpak he daar schort het 'm aan zo zou ik zou d.d. 5 aug de aanbevelingen welke nog zichtbaar zijn over de kreeften dagen 30,31 juli en 1 augustus maar eens weghalen.

Gegeten op 5 augustus 2014

keesko

Mooie omgeving en met een lekker zonnetje een erg leuk terras. Onze reservering was om 19.30 uur. Het voorgerecht werd rond 20.45 geserveerd (waarbij men een deel vergat...) en het hoofdgerecht rond 22.00 uur. Dit duurde zoooo lang dat we het niet aandurfden een dessert te bestellen. Tussendoor werden we niet van enige vertraging op de hoogte gesteld. Het eten zelf was prima te noemen.

Gegeten op 1 augustus 2014

Proefmetsmaak

Wat een fantastische plek om op een zomerse zwoele namiddag neer te strijken.
Prachtig uitzicht op de IJssel en skyline van Rotterdam.
Een super lekkere droge roze prosecco in de koeler maakt het feest compleet.
De gebakken zalm met bieslook-mosterdsaus was perfect gebakken.
De slibtongetjes in boter waren precies zoals ze moesten zijn, lekker zacht en zeer smakelijk.
De gebakken groentemix smaakte er prima bij.
De gekookte mosselen waren van prima kwaliteit net als de biefstuk van de grill.
De huisgemaakte frites met speciale mayonaise maken het plaatje compleet.
De verschillende dessert waren stuk voor stuk lekker.
De bediening was zeer vriendelijk.
Ik kan alleen maar zeggen, ga zo door.

Gegeten op 27 juli 2014

R&M.

Speciaal zomer menu. Hoofdgerecht vis was zeker een 8 waard. Helaas was het voorgerecht. fruits de mer. wel heel sober zowel wat betreft inhoud als opmaak. Een ander toetje dan in het menu stond werd zonder problemen verstrekt.

Gegeten op 21 juni 2014

Elmo

Op een mooie plek gelegen. Vriendelijk personeel. Eten niet heel bijzonder. Menu genomen. De hoevelheid van het hoofdgerecht was wel wat aan de karige kant. Ze hebben niet een heel erg uitgebreide menukaart?

Gegeten op 9 mei 2014

loeswetzel

Heb onlangs mijn 50e verjaardag gevierd in 't Hooghe Water en het was in een woord top. We hadden een Indonesisch buffet besteld, gemaakt door een Indonesische kok van het restaurant, het was verrukkelijk. Voor het personeel alleen maar lof, hebben keurig alles geregeld en de bediening was zeer goed. Voor mijn volgende feest zal ik zeker weer 't Hooghe Water uitkiezen, wat een top lokatie en service!! Loes

Gegeten op 12 april 2014

Proever61953

Gekookte mosselen gegeten op het terras. Ze waren uit de kunst bereid. Lekker sappig, allemaal ongeveer even groot en met een heerlijke smaak van provencaalse kruiden. Ook het garnituur was voortreffelijk: lekkere dipsausjes en verfrissende salade van selderij en appel. Tel daar bij op de attente bediening en de geweldige locatie en je hebt een zeer geslaagde avond.

Gegeten op 8 augustus 2013

Schrijf zelf een recensie over 't Hooghe Water in Capelle aan den IJssel

Schrijf hieronder je recensie over 't Hooghe Water. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.