Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De Grachthof

2. Internationaal
  3. 54% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 0521 361 270

Weekendeter

Hier gegeten op een mooie nazomerdag.
We bestelden 3 dagmenu's. De friet was driedubbel zout , de saté was koud en de schnitzel droog en te ver doorgebakken. Borden zijn waarschijnlijk al vroeg op de dag opgemaakt waardoor er een gele korst op de mayonaise zat. Een wijntje besteld die niet kwam maar wel op de rekening. Bijbehorende toetje overgeslagen, wij hadden de buik er al vol van. Wij gaan wekelijks uit eten maar van de laatste 2 jaar is dit de allerslechtste. Reactie van de bediening erg nonchalant en konden volle mep afrekenen. Geen aanrader!

Gegeten op 28 september 2014

aljmvr

Als je omgeven wordt door veelvoud van collega's waaronder een 2-sterren restaurant kan je je je maar op een manier onderscheiden en dat is door als keuken en witte brigade je mannetje te staan en zorgen voor lekker eten en een goede sfeer. En dat lukt dit restaurant op de juiste manier.
Een ruim terras en een grote binnenruimte zorgen voor een prettige ambiance, de bediening is vriendelijk en gastvrij en het eten is smaakvol en niet overdreven geprijsd. Een 3-gangen menuutje met een redelijke keuze uit de gerechten op de kaart voor € 29,50 is zeker niet te duur. Wij aten als hoofdgerecht een uit de kluiten gewassen zalmforelfilet met zeekraal in een noilly pratsaus, met eigengemaakte frites, een heerlijke aangemaakte groene sla en verse rabarber. Ook het voorgerecht, lamsham met groene asperges, was heerlijk. Het toetje, ijs met vers fruit was meer van dertien in een dozijn maar daarom niet minder smakelijk. De witte huiswijn was prima.
We komen hier zeker terug als we weer in Giethoorn zijn in de hoop dat De Grachthof dit niveau kan vasthouden.

Gegeten op 14 september 2014

bjmo

Wij zijn inmiddels meerdere malen bij De Grachthof geweest om te eten, zowel met z'n tweeën, vieren en een tweetal keren met een groep. Alle keren zeer goed verzorgd, correcte bediening en lekker eten, goede porties. Er wordt ook goed rekening gehouden met dieetbeperkingen/voedselallergieen.

Een aanrader!

Gegeten op 21 juni 2014

stiksels

Uiterlijk bedriegt. Mooi restaurant en heerlijk terras, maar service was erg slecht. Lang wachten, zelf om de kaart moeten vragen en naar binnen moeten lopen of je mag bestellen... Broodjes waren goed, en de pannekoeken vullen ook goed. Echter oosterse hapjes terug moeten sturen omdat ze koud waren. Vervolgens zijn ze opnieuw de frituur in gegooid, en weer geserveerd, en koude hapjes waar hapje uit was niet vervangen. Maar wel betalen voor 12 stuks... In mijn optiek serveer je een nieuw portie. Genoeg leuke restaurants te vinden in Giethoorn, dus als je de keuze hebt, ga lekker ergens anders heen.

mp230710

Op een zomerse dag met vijf personen geluncht. Duurde erg lang voordat de bediening bij ons kwam. Degene die onze tafel moest bedienen wisselde en was er niet vaak. De warme broodjes smaakte goed. Warme pittige kip was goed gekruid. Prachtige ambiance zo aan het water bij zo'n mooi pand. Het was allemaal voldoende maar door deze manier van bedienen voel je je toch wat minder welkom.

Gegeten op 1 maart 2014

Harry-d-B

Goede kerstbrunch genoten. Vriendelijke en vlotte bediening. Ondanks de drukte een goede organisatie zodat (te) lang wachttijden werden voorkomen.
Voor herhaling vatbaar

Gegeten op 26 december 2013

MenW

Alles kan altijd beter, maar wij hebben prima gelunched op het terras van De Grachthof. Adequate bediening en vriendelijke prijzen. Wonend in de Randstad maken we het soms helaas (!) wel anders mee...

Gegeten op 1 oktober 2013

edII

onvriendelijke bediening, lang wachten, vertgeten de opgenomen drankjes te brengen, eten niet gaar en zeer weining, andere mensen zaten te wachten en zijn na niet komen bediening maar opgestapt. Het dessert laten zitten en ergens anders nog maar een dessert gehaald. Bediening was zeer zeer onvriendelijk en met erg veel. Zelfs de tafel schoonmaken en de asbak van de vorige klanten legen was te veel voor deze meisjes en jongetjes.

Gegeten op 18 augustus 2013

Carolakd

Het is altijd jammer als een restaurant het van zijn omgeving en decoratie moet hebben helaas zijn dit wel de sterke kanten van de grachtenhof. We aten hier op een zomerse dag en moesten lang op bediening wachten. Net toen we wouden opstaan kwam er een meisje. Toch maar besteld. Dat leverde om te beginnen een discussie op. Ik wou namelijk mijn varkenshaas graag met de vermelde kaassaus apart maar wel met de chorizo erin. Het meisje wist mij te vertellen dat dit niet ging. Chorizo was tenslotte kaas...... Gelukkig viel het eten ons nog mee al stonden de porties in geen verhouding tot de prijs en was het oké maar zeker niet uitzonderlijk. Uit gegeten kregen we te horen dat pinnen kon maar alleen as we binnen in de rij van andere gasten gingen staan die dat ook wouden. Waren we dan toch in een snackbar? Voor ons was dit duidelijk de laatste keer en misschien moet de grachtenhof zich eens gaan afvragen welk segment ze willen bedienen.

PilotWob

We hebben hier met vier personen geluncht. De helft van de groep was tevreden, de andere helft niet. Dat kwam onder andere door een zeer vette pannenkoek ("tja meneer, zo maken wij hem gewoon") en een vrij droog broodje geitenkaas. Verder best een leuke lunchkaart, dus eigenlijk erg jammer dat deze gerechten wat tegenvielen.
De Grachtenhof is een prachtige locatie midden in Giethoorn. Er is aandacht besteed aan de inrichting en het terras en dat is te zien.

Gegeten op 1 april 2013

Schrijf zelf een recensie over De Grachthof in Giethoorn

Schrijf hieronder je recensie over De Grachthof. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.