• foto's van Taste! in Tilburg - 1

• 8.7 10 13

• 8.6

• 7.8

Taste! over zichzelf

Taste! is allesbehalve een doorsnee restaurant. Eten bij Taste! is een belevenis, een culinair avontuur! Een avond in dit restaurant betekent optimaal genieten in een trendy, gastvrije omgeving. Iedereen met een voorliefde voor puur eten en drinken voelt zich hier direct thuis. Taste! serveert exclusieve en verfijnde gerechten, waarbij smaak en beleving centraal staan. Dus: come and Taste!

Hotello_Es
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat hebben wij heerlijk genoten vanavond bij Taste! We hebben gekozen voor het 4-gangen all-in inclusief een bubbel aperitief 3 lekkere wijntjes en een mooie dessertwijn ter afsluiting. Uiteraard een koffie met lekkere friandises. De sommelier heeft onze avond echt afgemaakt, hij heeft uitstekend aangevoeld dat wij wel open stonden voor het uitgebreide verhaal achter de wijnen. Complimenten voor Kees! Je ziet dan wel niets van buiten maar vanaf onze tafel hadden wij mooi zich direct in de keuken!

Gegeten op 5 april 2014

Questa
  • Recensies in de laatste twee jaar

Via de Ticketveiling hier genoten van een 4 gangendiner, voor ons een onbekend restaurant en zo vlak bij huis! Een prettige ontvangst en prima niet te formele bediening, we werden als "normaal" betalende gasten behandeld met amuses, zelfs per abuis 2x vonden wij niet erg, verder is het een heel leuk concept en een leuke kaart, op het hoofdgerecht na ( kalf ) waren alle borden schilderijtjes en alles even smaakvol, en ook de echte verse jus was erg lekker, bedankt voor deze prettige kennismaking en tot ziens!

Gegeten op 16 december 2013

barbara35
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit is de 2e keer dat we bij Taste gegeten hebben en weer was het fantastisch. Taste zit in de kelder van het Mercure Hotel en is om die reden zeer geschikt om vooral in de winter uitgebreid te dineren. Het restaurant is modern en gezellig. Vrijwel iedere tafel biedt een goed uitzicht op de (zeer) open keuken. De bediening is uiterst correct en oplettend, maar niet stijf, waardoor de sfeer ontspannen is. Alle gerechten zijn met veel zorg bereid, mooi opgemaakt en vakkundig toegelicht. Het wijnarrangement erbij is heerlijk en iedere wijn wordt uitgebreid besproken. Hier eten is echt een avond uit en dat voor een zeer schappelijke prijs, zeker gezien de geboden kwaliteit. Taste is een pure aanwinst voor Tilburg.

Gegeten op 16 november 2013

SaraW
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met restaurantweek weer bij Taste gegeten. Alles tiptop in orde. Het eten is van een buitengewoon hoge kwaliteit en elk gerecht wordt vers bereid. De smaken zijn voortreffelijk. De bediening is zeer professioneel en de sfeer in het restaurant is meer dan uitstekend.

Gegeten op 30 augustus 2013

leoniecolen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk restaurant, centraal in Tilburg. Modern ingericht en modern verlicht 'ondergronds' restaurant, met open keuken. Heerlijke verrassende gerechten, betaalbaar culinair. In de zomer een aantal tafeltjes buiten. Correct, vriendelijk personeel, alle klopt aan de service! Top gegeten, al meerdere malen.

Gegeten op 6 juli 2013

ad_wijgerde
  • Recensies in de laatste twee jaar

We kwamen via Facebook op de hoogte van de “proef de kaart” aanbieding waar we al een paar keer gebruik van hadden gemaakt. Verrassend dat de prijs was weer hetzelfde was als die van twee jaar geleden. Vier gangen all in voor 49,50. Dit komt mede omdat formule in het restaurant is veranderd. Op de kaart staan slechts elf gerechten en je mag kiezen wat je wil in de volgorde die je wil. De prijs die je betaalt is afgestemd op het aantal gangen wat je kiest, ik vind het een prima formule.

We krijgen een tafel aan de lange zijkant en ik nam plaats op de lange bank. Vanaf hier had ik mooi uitzicht op de open keuken. Een ander voordeel was de verlichting die precies boven de tafel hangt. Als aperitief nam ik zoals gebruikelijk een witte wijn. Een jonge dame presenteerde een Spaanse wijn uit het gebied Castilla y Le?n gemaakt van Verdejo en Viura die goed bevalt. Het borrel garnituur bestaat uit gezouten en geroosterde amandelen, cakeje met zwarte olijf en Parmezaanse kaas en een cakeje met tomaat. Op de amuse moesten we even wachten maar dat was geen probleem. Nu konden we rustig onze gangen selecteren. De kaart is overigens niet op internet te vinden.
De amuse was een stukje gemarineerde makreel op een bedje van bereiding van gele paprika afgewerkt met avruga en een oesercresseje, een goede combinatie.

We hadden verschillende keuzes voor het voorgerecht gemaakt en hierdoor werd er door Kees Verlaan (sommelier) twee verschillende wijnen gepresenteerd, wat ik altijd erg kan waarderen. Partner had gekozen voor een kreeften bisque die vergezeld werd van een crostini met rouille en parmezaan. De garnituur van de soep zag er uitstekend uit. Blokje geschroeide tonijn, gebakken coquille, stukje op de huid gebakken vis, roze Noordzeegarnalen afgewerkt met avruga en cressjes. De bisque was lekker geconcentreerd, ze vond het heerlijk, haar topper van deze avond. De begeleider was een strakke Duitse Edelsatz 2011 van het huis Phillip Kuhn uit de Pfalz, gemaakt van Gewurztraminer en Riesling.
Zelf had ik gekozen voor lamspastrami waarbij ik als begeleider een Picpoul de Pinet 2012 van het huis Félines kreeg. Uit de keuken, op een donkere tegel met houdnerfstructuur, dungesneden plakjes lamsfilet op een bedje van doperwten zalf met ernaast een compote van asperge en sinaasappel, stukjes asperge en druppels gel van sinaasappel. Het vlees was mooi roze, mild van smaak met een subtiele rooksmaak. De sinaasappel maakte het geheel lekker fruitig waardoor het gerecht prima bij de Picpoul aansloot die met zijn redelijk stevige body prima overeind bleef.

Voor beide een aspergevelouté waarbij een originele wijn uit Oostenrijk werd gepresenteerd. Een Johanneshof Reinisch Gumpoldskirchner tradition 2011 gemaakt van de inheemse druivensoorten Rotgipfler en Zierfandler. In het aroma tonen van tropisch fruit, romig in de mond en een soepele ronde afdronk. De presentatie van het garnituur op het bord ziet er keurig verzorgd uit. Een flinke portie queen crab op een bedje van zeekraal afgewerkt met crème fraise en avruga. Hierbij komt aan tafel de aspergevelouté die mooi op smaak is. Een fijne gang met heerlijke smaken die door de wijn keurig begeleid werden, voor mijzelf de topper van de avond.

Bij de derde ronde hadden we weer een verschillende keuze. Partner wilde sukade met coquille waarbij ze de sukade schrapte. Ook dit was mogelijk, prima geregeld. Op het bord drie gebakken coquilles met geschaafde parmezaan en piccalilly, gegarneerd met zeekraal en stukjes witte en groene asperge. Hierbij werd een houtgerijpte Rueda 2011 geschonken van het huis Bornos. Ik heb een coquille mogen proeven en ik was onder de indruk van de mooie smaken combinatie. Heerlijk, hoe de kaas een bite gaf aan het gerecht . De fijne fruittoets van de piccalilly zorgde ervoor dat de wijnkeuze een schot in de roos was.

Zelf had ik de kabeljauwrug, zacht gegaard in beurre noisette, op een bedje van geblancheerde venkel met ernaast broccoli, bereidingen van tomaat, gevriesdroogde asperges en frietjes van vadouvan-risotto. Als begeleider een witte Rhône 2012 van het huis L'Aure gemaakt van Rousillon, een beetje een ingetogen wijn. De kabeljauw was wat te ver doorgegaard en daardoor al ietsje droog maar de smaak was goed. De venkel en de tomaat paste er prima bij. De frietjes waren lekker maar iets te krachtig van smaak voor bij de vis. De gedroogde asperge was niet zo mijn ding. De saus viel niet echt op en had iets krachtiger mogen zijn. De wijn was een goede ondersteuner maar bleef meer op de achtergrond, een iets mindere gang.

Uit Spanje ook de begeleider van de laatste ronde. Een witte wijn Van Benito Santos uit de Rais Baixas gemaakt van Albariño, die erg goed beviel. Uit de keuken op de huid gebakken zeebaars met roze noordzeegarnalen, hollandaisesaus, bereidingen van asperge, wakame en bereidingen van tomaat. Cuisson van de baars was zeer goed, mooie krokante korst en sappige vis. De saus was goed en de garnalen (die ik nog niet kende) waren licht van smaak, maar toch ook weer voller dan de Noorse garnalen. Met het garnituur kon je mooi afwisselen en de wijn was weer goed gekozen, deze viel op door zijn mooie delicate aroma.

Als afsluiter nog een krachtige espresso en een leistenen plaat met hierop voor ieder een viertal smakelijke friandises.

Bediening is goed verzorgd door twee jonge dames. Gerechten worden door Kees Verlaan toegelicht en de wijnen worden worden door hem op keurige wijze gepresenteerd, met kennis van zaken. Na afloop nog even terugkoppelen (wat ook de opzet van deze avond is) met Mike van Strien de chef waar nog ruim de tijd voor genomen werd, leuk. Als we het totaal vergelijken met de vorige keer dan is het voor mij nu ietsje minder terwijl partner het juist ietsje beter vond. Neemt niet weg dat mijn eindbeoordeling nog op zeer goed komt. Prijs kwaliteit van deze actie is uitstekend. De nieuwe opzet van de kaart vind ik een positieve stap. Tot de volgende keer, bedankt.

Gegeten op 24 mei 2013

tvoskuilen

Ik heb hier 3 maanden geleden nog een 15 gangen diner gegeten
Dat was iets te veel van het goede, maar als je de hele avond de tijd hebt is het een aanrader
Het eten is vooral een hele belevenis, dingen zien er anders uit en smaken heel anders dan je thuis zou maken, een culinaire belevenis
De kennis van het bedienend personeel over wijn is indrukwekkend en een wijn arangement bij je eten is echt een toevoeging, zelf vind ik wel elke gang een nieuw glas wel iets te veel, dan ga je echt waggelend naar buiten
Verder is het niet goedkoop maar het is het voor ons wel zeker waard

Gegeten op 21 februari 2013

ikbenanja
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mooi restaurant en de wijnen zijn geweldig. Het eten valt echter steeds tegen. Het ziet er erg pretentieus uit, kleine hapjes op grote borden. Maar de verwachte smaaksensatie blijft uit en ik ben beide keren dat ik het menu met wijnarrangement nam flink aangeschoten maar met honger het restaurant uitgegaan. Dat is toch wel een tegenvaller na 90 euro...

Gegeten op 23 februari 2013

cvanl

Buitencategorie in Tilburg!
Taste is inmiddels een vaste waarde voor ons. We gaan regelmatig uit eten bij verschillende restaurants en cafés in Tilburg en weten nu: als we echt goed en bijzonder willen eten moeten we naar Taste.
Goed en bijzonder eten kan op meer plekken, maar Taste is ons oprecht nog nooit tegengevallen. En dat is een behoorlijk prestatie.
Minpunt is absoluut het decor: vrij kil en clean (wel typisch Tilburgs eigenlijk..). Maar de bediening van het personeel en de prettige rust die er hangt maken dat goed.
Ik kan iedereen aanraden hier te gaan eten, en genieten.

Gegeten op 4 januari 2013

teunZeeuwen
  • Recensies in de laatste twee jaar

ik liep er vaak langs en het leek ne zo kil daarbinnen. toch wilde ik het een keer meemaken. het eten was goed! we moesten wel even op ons eten wachten maar het vriendelijke personeel maakte het helemaal goed!

Schrijf zelf een recensie over Taste! in Tilburg

Schrijf hieronder je recensie over Taste!. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!