Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Lokanta Dunya

1. Turks

Lokanta Dunya

1. Turks
  1. Toon telefoonnummer 010 243 06 69

componist

Wij waren met drie personen en hebben eerst de Mezes besteld (9 soorten) heerlijke voorgerechten met lekker brood.
Daarna de Capadocia guvec (gegrilde garnalen) jammer van de grote haar die er bij zat maar ja ,kan gebeuren.

Gegeten op 11 juni 2014

conny castelein

Een fijn restaurant, wij komen er telkens weer terug.
Zelf het menu van de dag genomen, een heerlijke, mild gekruide kipstoofschotel met brood en dat voor nog geen 8 euro.
De rode wijn uit Mesopotamie was een fles Yakut, mooie wijn, stevig en toch fruitig.
De bediening is vlot, aardig en voorkomend.
Het decor verveelt nooit, de kok is bezig in de open keuken met houtgestookte pizza/broodoven, exotische atmosfeer, terras was ook druk bezet en de terrassen op de anderen hoeken van het kruispunt waren ook gezellig druk. Hele leuke plek in Rotterdam.

Gegeten op 15 juli 2014

Anne2406

Voor een sfeervol interieur ben je bij Dunya niet aan het juiste adres (rommelig en gedateerd, wel schoon!), maar voor een overheerlijk diner zeker wel! Ik kan iedereen aanraden het groepsgerecht te bestellen, zo krijg je enorm veel van de lekkernijen op de kaart voor je neus. Ik ben fan van het brood met smeersels! Fijn ook dat we gewoon kosteloos wat extra brood op tafel kregen toen onze smeersels nog niet op waren, maar de eerste portie brood wel. Ook het tussengerecht en de verschillende vleesspecialiteiten waren om van te smullen. Wij moesten dit keer erg lang op de nagerechtjes wachten, maar de eigenaar had dit in de gaten en kwam zijn excuses aanbieden. Het leek erop alsof er werd gewacht tot er meerdere nagerechten konden worden uitgeserveerd, maar dat is natuurlijk niet zo netjes. Wel netjes: we kregen het overgebleven eten gewoon mee naar huis! Zo konden we er de volgende dag ook nog van genieten, en hoefde er niets verspild te worden.

Gegeten op 28 juni 2014

svencrama

Op een zondag ad hoc bij Dunya gaan eten op aanraden van een familielid. Lekker eten en goede service. Je krijgt meer dan genoeg (zoals bekend) en het is goed van smaak. De pizza mix is aan te raden.
Flexibele bediening. We konden een "standaard" menu gemakkelijk aanpassen. En bij het vergeten toe voegen van vis aan de mix van hapjes werd er zonder moeite nog wat extra vis bereid.
De indeling van het restaurant is niet geweldig. Beneden en boven wat krap en mede door de inrichting wat minder sfeervol. Maar het eten en de service maken dit meer dan goed.

Gegeten op 6 april 2014

DeReuf

We hebben dit restaurant met een groep van 9 personen bezocht na goede recensies vanuit onze vriendenkring. We hebben voor het gemak het Groepsgerecht voor de hele tafel besteld. Dit is een mix van 22 gerechten inclusief desert. De mezes vonden grif aftrek en waren dus een succes. Vervolgens werd er een tussengerecht geserveerd en direct daarna het hoofdgerecht. De 'mixed grill' werd op een erg leuke manier gepresenteerd. Ik verklap niks :-) Ook het desert was weer een combinatie van diverse kleine gerechten.

We hebben hier prima gegeten. De bediening is vriendelijk en vlot. We hebben nauwelijks met lege glazen gezeten. Enig minpuntje dat ik kan bedenken is dat door het relatief kleine pand, de tafels nogal dicht op elkaar staan. Als je je stoel naar achter schuift, zit je bijna bij een ander op schoot. Maar dat mag de pret niet drukken, ik kom hier zeker nog een keer terug.

Gegeten op 27 december 2013

Ockham

Wat is die vis hier toch altijd lekker. En de pizza snel uitverkocht. Beetje irritant dat je moet smeken om bediening als je boven zit, maar iedereen is erg vriendelijk dus dat maakt veel goed.

Gegeten op 13 maart 2014

Knoes1971

Vriendelijke bediening, lekker eten, hoewel niet bijzonder genuanceerd. Maar zeker de moeite waard om er te gaan eten. Gezellige sfeer.

Gegeten op 14 maart 2014

edels

Klein restaurantje met een erg vriendelijke bediening. Ik ging hier eten met een vriendin en bij binnenkomst werden we naar onze plaats begeleid. Gedurende de avond werden we niet geholpen door 1 man uit de bediening, maar door meerdere. We voelden ons echt te gast. Toen de meneer zag dat we aan het stuntelen waren met onze camera's in de hoop een goede foto te verkrijgen, bood hij zelf aan een foto (uiteindelijk meerdere) van ons te maken.
Het eten was heerlijk. We bestelden de 'specialiteit van mijn dorp' en kregen een grote plaat met rijst, brood, vlees, vlees en groenten, deels verdwenen onder de kaymak, brandend boven een lichtje dat het geheel warm moest houden.
Het decor is eigenlijk het enige waar iets op aan te merken is. Knus, maar toch enigszins verouderd en hierdoor niet helemaal mijn smaak.
Ik ga zeker nog eens terug! Voor iedereen die van deze keuken houdt, absoluut een aanrader.

Gegeten op 18 januari 2014

Sophiek

Blijft een van mn favorieten in Rotterdam! Restaurantje met heerlijk eten, voor een zeer schappelijke prijs. Het personeel is altijd vriendelijk. En de entourage vind ik erg knus, heel kleurrijk, beetje kitsch, maar dat past perfect. Aanrader!

Gegeten op 21 februari 2014

jaap27

Niet bijzonder. We hebben beide de specialiteit besteld. Bediening was traag. Eten standaard en smakeloos. Niet meegegaan met de tijd hier. Vergane glorie wat mij betreft.

Gegeten op 17 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Lokanta Dunya in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Lokanta Dunya. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.