Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Lokanta Dunya

1. Turks

Lokanta Dunya

1. Turks
  1. Toon telefoonnummer 010 243 06 69

PIJOGU

Erg leuk tentje aan de achterkant van het vernieuwde Rotterdam Centraal. Het eten is zeer goed op smaak gebracht. Dit restaurant laat een totaal andere kant zien van de Turkse keuken. Geen doner of Turkse pizza, maar juist tajine en mezzes. Enige nadeel is dat niet iedereen goed Nederlands spreekt, hierdoor twijfel je wel of alles goed doorkomt. Voor de rest, zeker een aanrader!

Gegeten op 23 oktober 2014

Gertjam

Het eten (Dunya mix grill) was lekker maar de hoeveelheid viel mij tegen. Het is een redelijke portie. Meestal krijg je bij bijvoorbeeld een Grieks of Turks restaurant veel meer. Ik vond het niet heel bijzonder en het vlees was taai. Het dessert (Dunya mix) was fantastisch. Lekker ijs, lekkere baklava en andere gerechtjes. Echt een aanrader. Door het heerlijke dessert komt het cijfer boven de 6.

De serveerster deed echt wel haar best. We moesten wel tamelijk lang wachten op drinken maar voor de rest was het heel goed. Vragen werden ook goed beantwoord.

Dit restaurant is echt te klein. De tafels staan zo dicht op elkaar dat je de gesprekken van anderen soms letterlijk kunt volgen. Het geeft het gevoel alsof je met een groep uit bent ipv met zijn tweeën. Het toilet is moeilijk bereikbaar maar wel schoon.

Wij zullen dit restaurant niet meer bezoeken want we vinden het veel te krap.

Gegeten op 12 november 2014

Hanneke1975

Enige tijd geleden zijn we hier met acht personen gaan eten. Het eten kwam vlot op tafel en was erg lekker. Goed gekruid en lekker veel! We hadden bijna allemaal iets anders maar alles was tegelijkertijd klaar. De bediening was erg goed en persoonlijk. Een persoon uit ons gezelschap maakte allemaal flauwe grapjes maar gelukkig kon de ober daar humorvol mee om gaan. Het restaurant is erg leuk aangekleed en ze hebben erg fijne stoelen.

Gegeten op 24 augustus 2014

Loekepoek

Afgelopen weekend heb ik voor het eerst met een klein groepje (4 man) bij Dunya gegeten. Het was een erg leuke avond en het eten was heerlijk. We gingen voor 2 verschillende rijsttafels en daarbij kom je niets tekort; zeer gevarieerd en grote porties. De eerste gang met brood en smeersels (feta, tomaten, pompoen, spinazie, aubergine, etc. etc.) is een leuke vondst.
Kleine minpuntjes waren de tafeltjes die zeer dicht op elkaar staan, en de ongeinteresseerde en wat slecht verstaanbare bediening.
Maar al met al zeker een aanrader in Rotterdam, ook lekker dicht bij CS.

Gegeten op 1 november 2014

Kdemoor

Recentie Dunya
Voor het eerst bij Dunya gegeten op advies van meerdere mensen. Het eten was echt lekker. Er is zoveel om uit te kiezen en alles heeft veel smaak door alle kruiden. Het lijkt me een leuk restaurant om met een groot gezelschap kan eten zodat je meer kan proberen. De inrichting is vrij simpel maar leuk, de stoelen en tafels zijn alleen wat wiebelig door de vloer die ongelijk is. Helaad was de service niet om over te spreken. We kregen het eten heel snel achter elkaar. Na dat de gerechten geserveerd waren kwam er niemand meer langs. We hebben zeker een uur moeten wachten op ons drinken. We zijn zelf maar naar de balie gegaan om af te rekenen. Het was niet eens druk want het personeel was meer met elkaar bezig dan met de gasten. Dat was echt jammer want voor de rest was alles prima.

RuudvB

Onze jarige dochter had dit restaurant uitgekozen om met ons haar twaalfde verjaardag te vieren. Dat was een goede keus van haar. We namen de Dunya rijsttafel en werden verrast met een tafel vol schoteltjes met smaakvolle koude smeersels en heerlijk brood. Daarna volgde een filodeegstengel gevuld met warme geitenkaas en een met spinazie. Het hoofdgerecht is een proeverij met stukjes vlees: kip, köfte, rund, kalf en lam. Ook kregen we er een smaakvolle gegratineerde groenteschotel uit de oven en een salade erbij. Per persoon € 19,95 per menu en dat was het dubbel en dwars waard. De bediening is er vlot en vriendelijk en de zaak zelve vinden wij zeer aangenaam.

Gegeten op 14 oktober 2014

Rotterdamser

Dunya is een plek waar ik altijd terugkom. Fijne bediening, gezellige sfeer, lekker eten voor een goede prijs. Ben hier ook vaak met een groep geweest: dan krijg je een zeer gevarieerd menu in ruime hoeveelheden. Echt een aanrader, die heel goed met OV te bereiken is.

Gegeten op 8 september 2014

componist

Wij waren met drie personen en hebben eerst de Mezes besteld (9 soorten) heerlijke voorgerechten met lekker brood.
Daarna de Capadocia guvec (gegrilde garnalen) jammer van de grote haar die er bij zat maar ja ,kan gebeuren.

Gegeten op 11 juni 2014

conny castelein

Een fijn restaurant, wij komen er telkens weer terug.
Zelf het menu van de dag genomen, een heerlijke, mild gekruide kipstoofschotel met brood en dat voor nog geen 8 euro.
De rode wijn uit Mesopotamie was een fles Yakut, mooie wijn, stevig en toch fruitig.
De bediening is vlot, aardig en voorkomend.
Het decor verveelt nooit, de kok is bezig in de open keuken met houtgestookte pizza/broodoven, exotische atmosfeer, terras was ook druk bezet en de terrassen op de anderen hoeken van het kruispunt waren ook gezellig druk. Hele leuke plek in Rotterdam.

Gegeten op 15 juli 2014

Anne2406

Voor een sfeervol interieur ben je bij Dunya niet aan het juiste adres (rommelig en gedateerd, wel schoon!), maar voor een overheerlijk diner zeker wel! Ik kan iedereen aanraden het groepsgerecht te bestellen, zo krijg je enorm veel van de lekkernijen op de kaart voor je neus. Ik ben fan van het brood met smeersels! Fijn ook dat we gewoon kosteloos wat extra brood op tafel kregen toen onze smeersels nog niet op waren, maar de eerste portie brood wel. Ook het tussengerecht en de verschillende vleesspecialiteiten waren om van te smullen. Wij moesten dit keer erg lang op de nagerechtjes wachten, maar de eigenaar had dit in de gaten en kwam zijn excuses aanbieden. Het leek erop alsof er werd gewacht tot er meerdere nagerechten konden worden uitgeserveerd, maar dat is natuurlijk niet zo netjes. Wel netjes: we kregen het overgebleven eten gewoon mee naar huis! Zo konden we er de volgende dag ook nog van genieten, en hoefde er niets verspild te worden.

Gegeten op 28 juni 2014

Schrijf zelf een recensie over Lokanta Dunya in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Lokanta Dunya. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.