a TripAdvisor company

Kampong Kita

1. Indonesisch
  1. Toon telefoonnummer 010 479 36 33

drachen

Geweldig gegeten bij Kampong Kita.Uitstraling van restaurant iets somber en donker maar tafeltjes waren wel knus.Eten varierend van licht pittig tot stevig pittig.Keuze uit a la carte of lopend buffet.Wij kozen lopend buffet met ruime keuze uit vis en vlees,Alles vers klaar gemaakt door twee koks.Ook het lopend buffet zeer uitgebreid.Jammer dat er geen vers fruit gebruikt wordt.Inktvisringen waren zalig mals,lamsrak en kalfsvlees,vis in bamboeblad,volop keus.2 soorten soep.Borden worden snel en keurig weggehaald voor de volgende ronde en je mag eten zoveel als je wilt.Als toetje hadden we gebakken ijs,zeer bijzonder in mangosaus en slagroom, en schaafijs met fruit,smaakte naar lichee.Prima service en lekker eten.

Gegeten op 16 juli 2016

Marco08

Zo'n restaurant verwacht je niet op deze plek. Gezellig ingericht, hoewel het grote gedeelte wel wat kaal is. Wij vinden het eten van het buffet erg smakelijk. Goed en met aandacht bereid, je proeft de verschillende ingrediënten. Ook van de wok en grill hebben wij heerlijk gegeten.
Erg plezierig vinden wij het vriendelijke personeel. Niet alleen in de bediening, maar ook de koks achter de wok en grill. We komen zeker nog eens terug.

Gegeten op 28 april 2016

Dikster

Kampong Kita is een echt buffet restaurant. Naar onze mening heeft het ondanks dat toch nog een beetje sfeer. De bediening is uitermate behulpzaam en gastvrij. De eigenaar is ook niet vies om een flink handje te helpen en zijn gasten naar hun zin te maken. Als het druk is kan de wachttijd bij het wokken en de grill wat oplopen maar je kan ook niet alles hebben. Wat het eten betreft is het erg smaakvol en zijn de meeste gerechten lekker gekruid en sommige gedurfd pikant gemaakt maar niet te. Bij de wok is er zelfs keuze in de mate hoe pikant je het wil hebben. Aanraders zijn de Maleisische kippensoep, vis in bananenblad, vis in ketjapsaus, pangsit goreng. Wat sommige niet weten kan je ook de krokante kip bij het buffet aanbieden bij de wok en deze met groente naar keuze laten wokken met zoetzuur saus ook erg lekker. Of ossehaas met garnalen en groente naar keuze met een combi van oestersaus en bbq saus eventueel voor de liefhebber met de heerlijke sambal van Kampong Kita meegewokt. Wel vinden wij het erg jammer dat de Maleisische trots de redang daging vele malen beter kan en mag. Wij vinden dit restaurant zeker een aanbeveling waard en wij komen hier regelmatig even terug omdat het gewoon een goed restaurant is voor een mooie prijs.

Gegeten op 30 april 2016

divocodermotion

Kampong Kita is voor mij een vaste prik restaurant. Lekker net iets anders dan altijd dat Chinees eten. Veel variatie in gerechten. De wokvarianten zijn ook uitstekend. Van vlees tot vis met verschillende sausen. Ijskaart is ook prima. De ontvangst en de service is gewoon vriendelijk en goed. Het restaurant is sfeervol aangekleed

Gegeten op 2 februari 2016

angel4you

gisterenmiddag voor het eerst daar wezen eten. lopend buffet.
de sfeer vonden we maar matig en rustig eten lukte ook niet doordat een paar gezelschappen nogal luidruchtig waren in verband met de wedstrijd van Feijenoord. Blijkbaar had deze gewonnen.

eten was smakelijk, al miste ik toch de Indische touch die van mijn moeder gewend was. Er lag genoeg om te wokken hoor en het buffet was ook genoeg. Al miste ik wel de fruit en ijscorner.

Het personeel was zeer vriendelijk en alles werd je uitgelegd.

Gegeten op 6 december 2015

suedje2

Vele malen bezocht ik reeds Kampong Kita, zowel zakelijk als privé.
Het is een gezellig Maleisisch restaurant waar je zowel van het uitgebreide buffet kan genieten of schotels a la carte kunt bestellen.
Soms nemen we buitenlandse gasten mee en ook zij waarderen net als wij de goede kwaliteit van de gerechten.
Heerlijke vlees-en visgerechten kun je kiezen,
je kunt ook vis, saté of vlees en wokgroente laten grillen bij 2 koks aan een aparte counter.
Teveel gerechten om op te noemen, maar persoonlijk vind ik de vis in bananenblad bijzonder lekker.
Er is geen gelimiteerde tijd, je mag blijven zolang je wilt en aangezien het betaalbaar is en het personeel altijd even vriendelijk is het voor mij de ideale place to be en mijn favoriete restaurant.

Gegeten op 14 oktober 2015

Valencia57

Voor het eerst bij dit sfeervol ingerichte Maleisische restaurant gegeten. De bediening in traditionele kleding was bijzonder attent, alert en charmant. Gegeten voor een vaste prijs van het zeer ruime kant-en-klare buffet, maar ook gebruik gemaakt van de grill en wok mogelijkheden. Bijzonder smaakvolle vis- en vleesgerechten; ook diverse vegetarische gerechten. De heerlijke rode huiswijn maakte het menu compleet. Kinderen hebben zich vergaapt aan het aquarium met grote hoeveelheid schildpadden. TIP: parkeren is niet goedkoop, maar gratis parkeren kan in de omgeving op ca. 500 m afstand.

Gegeten op 19 september 2015

lekker_eten11

Een leuk gezellige restaurant een heel ontspannende sfeer. Het eten was ook erg lekker een ruime keus al zeg ik het zelf. Zeker voor herhaling vatbaar kom zeker wel terug een keer.

antonie3

Keurig ontvangen in een ruim opgezet restaurant. Aparte stoel voor mij neergezet naast de jarige die dit had laten organiseren. Ruime keus bij het buffet wat betreft soorten gerechten. Bij het wokgedeelte wordt keurig het gevraagde gerecht, in dit geval sate ajam, bereid en aangegeven waar de sausjes zich bevinden. De smaak was prima zoals het hoort te zijn. De sfeer gezellig en het achtergrondgeluid dusdanig dat er goed met elkaar te praten valt. Drankjes en nagerecht smaakte eveneens voortreffelijk. De enige domper kwam achteraf. Op de meeste locaties is het zondags vrij parkeren, bovendien als bezoeker voor de eerste keer bij dit restaurant niet bekend met de situatie hier. Achter mijn ruitenwisser zat een bekeuring en om mij heen zag ik dit niet bij de vele auto's om mij heen. Bedankt politie voor deze vriendelijk geste. Mijn fijne avond heeft u hiermede behoorlijk verziekt.....

Gegeten op 17 mei 2015

JulietteD

Woensdag bij dit restaurant gegeten.
Ma t/m wo kun je voor dit restaurant gratis parkeren vanaf 18.00 uur. Anders meot je voor gratis parkeren richting de kuip gaan.
We werden netjes ontvangen door het personeel. Het was erg rustig in het restaurant. Kinderstoel en kinderverschootafel waren aanwezig.
Het eten was lekker. We zijn een ander wok restaurant gewend, en vergeleken met dat restaurant viel het assortiment wat tegen. Het eten was goed, maar ik vond dat er wat weinig keus was. Voor de kleintjes was er geen patat of aardappeltjes, dat vond ik wel jammer voor mijn dochter die nog niet helemaal weg is van de aziatische keuken.
De wokgerechten waren erg lekker en goed bereid.
Het assortiment aan toetjes vond ik ook te weinig.
De mensen die er werkten waren erg vriendelijk en behulpzaam.

Gegeten op 31 maart 2015

Schrijf zelf een recensie over Kampong Kita in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Kampong Kita. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.