• foto's van La Salute Ristorante in Rotterdam - 1

• 7.9 10 73

• 7.7

• 7.4

La Salute Ristorante over zichzelf

In 1995 openden Lisette en Libero op de Bergse Dorpsstraat restaurant ‘La Salute’ en in de dertien jaar die volgden werd het een begrip in Hillegersberg en ver daar buiten. Om de liefhebbers van de Italiaanse, of meer specifiek de Siciliaanse keuken nog beter van dienst te kunnen zijn werd in 2004 schuin tegenover het restaurant ‘La Salute Delicatezze’ geopend.

Merivaar

• 10 1

• Service

• Decor

• In behandeling

Wij kunnen ons niet vinden in onvriendelijke personeel. We komen bijna zo'n twintig jaar, altijd even vriendelijk! Als we onze vrouwen/dames dag hebben zijn we in restaurant La Salute, Delicatesse te vinden erg prettige zweer! Het eten vinden we fantastisch anders ons niet meer gezien. Vorig jaar zat ik toevallig op het terras bij La Salute Delicatessen en op dat moment zou de ijssalon opengaan....................komt er een oude man aanlopen van pak weg tachtig met zijn goed tasje aan zijn arm. Met de vraag kunt u alstublieft een grote bak met ijs voor me vol scheppen? Bloedheet als mr met zijn bak met ijs naar huis was gelopen dan was het een milkshake i.p.v ijs. Waar op wordt gezegd........ mr zegt u maar waar wilt u het hebben, gaat u maar dan komen wij het bezorgen! Ondertussen worden we weer zeer goed verzorgd van de meest heerlijke lekkernijen.

Wat ik hier mee wil zeggen..........als ik een cijfer moet geven dan zou het 100 zijn dat kan niet maar dan wel 100 van 100% een hele dikke tien! Eten is goud eigenaar en eigenaresse een warm hart van goud!!!!

Gegeten op 4 april 2014

• In behandeling

Gegeten op 4 april 2014

josgp
  • Recensies in de laatste twee jaar

We aten al eens 'n broodje in de lunchroom van dezelfde naam en dat beviel goed. Toen een vriendin voorstelde om gedrieën eens te eten in La Salute Ristorante deden we dat graag. Bij binnenkomst kwam de zaak qua inrichting meer over als een "bruin café" dan als een Italiaans restaurant. Die indruk wordt versterkt als, eenmaal zittend de omgeving visueel wordt verkend en die blijkt vergeven te zijn van foto's van -al dan niet roemruchte- voetballers en voetbalshirtjes. Wie van kunst en cultuur houdt zou hier liever enige werken van Italiaanse kunstenaars verwachten.
'n Appetizer in de bekende vorm van brood en pesto of kruidenboter ontbrak geheel.
De rode huiswijn werd door mijn disgenoten getypeerd als 'n simpel, echt Italiaans smakend 'wijntje'. Mijn Crodino werd gegoten over 3 gigantische ijsblokken én een citroenschijfje. De citroen bleef onberoerd en voegde daardoor niets aan de smaak toe, terwijl het ijs tot gevolg had dat de Crodino almaar wateriger [dus smaaklozer] werd. Het 'kraantjeswater' [gratis] stond na ons verzoek snel op tafel. Het karafje was van minieme inhoud; ternauwernood een half glas per persoon. Liever 'n gewone literfles water.
Over het eenvoudige voorgerecht, crostini, liepen de meningen uiteen van "wel lekker" tot "fantasieloze tomatenjam" en "oud en vet".
Hoofdgerechten:
- pasta met vongele lekker ofschoon veel te zout [vorige week elders lekkerder gegeten]
- pasta met runderbiefstukreepjes en truffel: iets te sterke smaak en veel te veel saus
- lasagne tradizionale smaakte als romige 'pap', m.a.w. slappe smaak; geen gehakt of enig spoor van vlees of kruiden te bekennen.
De vriendelijke kellners kwamen uit resp. Napels [Capri] en Sicilië en vertelden er graag en trots over. Leuk!

Gegeten op 21 april 2014

Daanbuis
  • Recensies in de laatste twee jaar

De norsheid van het personeel was opvallend. Ook de bereidwilligheid om mee te denken over het menu van onze kinderen viel zwaar tegen. Patat voor de kinderen was niet mogelijk!! Alleen een volwaardig kindermenu (ja, ook daar zat gewoon patat bij) met een schnitzel mocht worden besteld. Meer keuze was er niet. Helaas maar waar, onze kinderen lust geen schnitzel. Dus om nu drie lappen schnitzel direct de prullenbak in te smijten, zien wij als verspilling.

Onze nadrukkelijke vraag of er aardbeienijs in het kinderijsje zat werd bevestigd. Helaas maar ook nu weer waar, kon aan dit verzoek niet worden voldaan. Drie ijsjes met chocoladesmaak werden geserveerd.

De goede naam van dit restaurant is in ieder geval niet gebaseerd op klantvriendelijkheid en kindvriendelijkheid!

Gegeten op 20 april 2014

Mach
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor een doordeweekse dag was het erg druk. Een goed teken, toen wij aanschoven voor het diner. Vooraf hadden we het plateau met soorten vleeswaar. Lekker en voldoende voor twee/drie personen. We hadden er ook de bruschetta bij genomen. Heel lekker! Daarna kozen we voor de pizza. Om ons heen zagen de andere gerechten er ook heel goed uit. De pizza's waren prima.

Gegeten op 16 april 2014

OverSmaak
  • Recensies in de laatste twee jaar

Klein, druk bezet Italiaans restaurantje met (redelijk) vlotte maar niet erg vriendelijke bediening. De loopruimte en afstand tussen de tafels is erg beperkt; het is aan de (erg) volle kant. Eten (pizza, pasta) smaakte prima, maar niet heel bijzonder. Lekkere koffie na afloop. Aan de inrichting mag ook weleens aandacht worden besteed. En een ober die middenin de zaak luidkeels staat te telefoneren: niet erg fraai.

Gegeten op 29 maart 2014

lce
  • Recensies in de laatste twee jaar

Recent hier voor de 2e keer gegeten. De eerste keer vond ik het erg lekker, nu niet heel bijzonder. Pasta alla Norma: maak ik thuis lekkerder en ook het voorgerecht heb ik elders beter gehad. Wellicht niet de juist keuze gemaakt? Dat kan. Volgens mij hadden mijn tafelgenoten die een vleesgerecht hadden besteld het beter getroffen met hun keuze. Maar wat mij vooral stoorde was de norsheid van het personeel. Ja het was druk, maar toch vind ik dat je gastvrijheid moet tonen. Iets vriendelijks zeggen als het eten op tafel komt, niet 3 keer hoeven vragen waar het brood blijft en je gasten gedag zeggen bij het verlaten van de zaak.

Gegeten op 8 maart 2014

Patrick_Engels
  • Recensies in de laatste twee jaar

Echt heerlijk gegeten in La Salute. Was alweer een tijdje geleden maar zeer de moeite waard om daarvoor naar Hillegersberg af te 'reizen" en Libero en zijn crew te ontmoeten. Een gezellige Siciliaanse sfeer. Wij kozen voor de specialiteit van de dag. Verrukkelijk! En wat een heerlijke wijnen.
Dit gaan we weer vaker doen!

Gegeten op 14 maart 2014

DPVDM
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gereserveerd, maar we kwamen te vroeg. We konden aan de bar plaatsnemen en bestelden beiden een rood huiswijntje. Die smaakte zuur, waar we wat van zeiden. Daar werd niet adequaat op gereageerd door bardame en een van de oudere heren. We kregen ter vergelijking een half glaasje uit een nieuwe fles, die wel wat lekkerder was, maar ook zurig. En verder niets, geen alternatief of excuses of wat dan ook. We hadden geen zin om stampei te maken maar zin nl in een gezellige avond bijkletsen , dus we lieten het erbij zitten. Aan tafel kozen we het vis verrassingsmenu. De gerechten waren wel lekker maar echt niet bijzonder. Ze werden bovendien vrijwel zonder toelichting op tafel gezet en het bestek volgde vaak later... Vooraf gerookte zalm (echt niet bijzonder), gevolgd door een risotto (niet kunnen uitvogelen waarnaar die smaakte of zou moeten smaken, was wel rozig) en een met schaal- en schelpdieren gevulde zwaardvisfilet (lekker, maar erg zout). Toe kregen we een koud aardbeiendessert geserveerd op een warm bord, vermoedelijk net uit de vaatwasser. Het decor is niet bijzonder in mijn ogen, anderen waarderen de gesigneerde voetbalshirts, foto van Pim Fortuin en een soort poppetje met een bewegend onderdeel eraan dat een penis blijkt wel. Want de tent was stampvol, met in principe voldoende personeel. Keuken was vlot. Ik kreeg de indruk dat alleen vaste gasten en incrowd aandacht kregen (twee keer kwam er een dessert langs met sterretjes en een luidruchtig 'lang zal hij leven' op cd), waarvan de eerste ontvanger na onze felicitaties vertelde dat hij helemaal niet jarig was, maar altijd zo werd verrast als hij daar at. Op zich wel humor en hij vond het volgens mij ook leuk. Verder was de akoestiek afschuwelijk, veel te luidruchtig en dan kwam er ook nog een duo live muziek maken, waardoor wij elkaar aan een klein tweepersoons tafeltje nauwelijks konden verstaan. Erg jammer, al met al, ik heb hier in het verleden namelijk heerlijk en gezellig gegeten. Mij zie je er niet meer, zeker niet op zaterdag.

Gegeten op 1 maart 2014

debbielynn
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond heerlijk gegeten in Ristorante La Salute! Een gezellig restaurant, met een fijne ambiance (echt typisch italiaans) en heel gastvrij.
Het eten was aangenaam verassend, pane vooraf met groene olijven en verse pepers (zoals het hoort) en als hoofd: zelfgemaakte pasta met zachte kaassaus en zwaardvis (ala Siciliana) gegeten. Ook de tartuffo is niet te versmaden.
Kortom een goed restaurant, fijne sfeer en bovenal heerlijk eten!

Gegeten op 14 februari 2014

Schrijf zelf een recensie over La Salute Ristorante in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over La Salute Ristorante. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!