a TripAdvisor company

foto's van Brasserie FLO Amsterdam in Amsterdam - 1 foto's van Brasserie FLO Amsterdam in Amsterdam - 2 foto's van Brasserie FLO Amsterdam in Amsterdam - 3 foto's van Brasserie FLO Amsterdam in Amsterdam - 4

1. Brasserie

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 890 47 57

Stukje Parijs aan het Rembrandtplein

Bij binnenkomst waan je je meteen in Parijs. Het witte tafellinnen, rondrennende obers, de bedrijvigheid van de chefs in de open keuken en als kroonjuweel het grote fruit de mer buffet bij de ingang. Alles ademt de sfeer van een klassieke brasserie. Op de kaart prijken naast een ruime selectie schaal- en schelpdieren meer klassiekers uit de Franse keuken. Bon appétit!

Bevako140

Vanavond met drie personen voor de derde keer in twee jaar bij Flo gegeten. Het beviel ons weer uitstekend. Vooraf huisgerookte zalm met gemarineerde biet, aardappel pannenkoekjes en mierikswortelcrème: een zalige combinatie. Als hoofdgerecht gebraden lamsbout met gegrilde asperges en linguine. Het dessert bestond uit gemarineerde aardbeien met een kletskop en een granité. De versgebakken madeleines bij de koffie waren verrukkelijk. De vlotte en vriendelijke bediening maakte het plaatje compleet. Een absolute aanrader. Wij komen hier graag terug.

Gegeten op 9 augustus 2015

Carlito

Nu al voor de tweede maal na een avond Stopera zwaar teleurgesteld! We kwamen wederom rond 22u45, wat op tijd is voor de uitgebreide kaart (tot 23u). In beide gevallen was het echter erg lastig om iets van deze kaart te bestellen: de eerste keer had de kok erg geen zin meer in, de tweede keer lukte het niet. Escargots waren van bedroevende kwaliteit en personeel had duidleijk alle kruid al eerder op de avond verschoten. Het wordt geen drie keer is scheepsrecht. Verspilde moeite en tijd!

Gegeten op 17 juni 2015

Likefood

Onverwachts bij Flo beland op een woensdagavond. Goede ervaring! We werden vriendelijk ontvangen. Niet op z'n Frans maar lekker Amsterdams. De zwarte brigade maakte overigens de hele avond veel indruk. Kennis van zaken en vriendelijk. Geen steekje laten vallen.
Op het eerste gezicht loop je een echte Franse brasserie binnen. Waar wij zaten kijk je echter zo het congres gedeelte van het bijbehorende hotel in. Vind ik jammer. Deurtje dr tussen en dat is opgelost. We aten Fruits de Mer en Steak tartare. Beide geweldig! De steak werd aan tafel bereid. Helemaal op de klassieke wijze. Hij was voor mij iets te grof gepeperd, maar het vlees zelf was geweldig. De Fruits de mer was helemaal briljant. Zo vers heb ik hem nog niet gehad. Krab, Kreeft, Alikruiken, Langoustines, Gamba's, Hollandse garnaaltjes etc,etc. Het enig wat ik miste waren wat scheermesjes, maar die had ik toch niet meer op gekund. Dat alles gecombineerd met een mooie Pouilly Fumé. Heel erg lekker. We stonden wel vrij rap buiten, maar in hartje Amsterdam kan ik me daarbij wel iets voorstellen. Ik vond het een topavond.

Gegeten op 17 juni 2015

FoieGras

Naar een balletvoorstelling geweest in de stopera/muziektheater, en vervolgens gedineerd bij Flo, dat perfect op loopafstand ligt. I.v.m. de voorstelling gingen wij pas rond 21 u aan tafel, maar het restaurant zat (al helemaal voor een zondagavond) nog lekker vol. Minder gezellig was het feit dat binnen 10 minuten het eten op tafel stond, nog voordat we wat brood vooraf hadden gekregen, alles kwam tegelijkertijd. Rustig tafelen zat er niet in met dit sneltrein tempo. Het eten was prima maar niet bijzonder, de toetjes stuk voor stuk mierzoet. Één van mijn tafelgenoten gaf aan liever geen blauwaderkaas te eten, en in plaats van deze te vervangen voor een ander kaasje hadden ze deze maar gewoon weggelaten van het kaasplankje. Jammer. Inrichting en sfeer beetje ouderwets, uiteindelijk was het toch meer een “hotelrestaurant” en wat toeristischer (je loopt rechtstreeks binnendoor naar het naastgelegen hotel) dan verwacht.

Gegeten op 10 mei 2015

Lorus

Uitstekende Franse keuken, uitgebreide kaart met lichte nadruk op schelpdieren en goede uitvoering. Meerdere malen bij FLO geweest en het eten is elke keer naar verwachting uitstekend. De bediening is elke keer zeer matig, geen kennis van hun eigen kaart, geen kennis van hun eigen produkten en chaotisch. Maar als je je daarop instelt is het echt een aanrader voor de typisch Franse keuken. Goede steak tartare, bisque en coquilles en breed assortiment desserts.

Gegeten op 13 juni 2015

jelger1

Weer een keer gegeten bij Flo. We zijn zeer teleurgesteld in zowel de bediening als het eten. De portie/prijs verhouding is compleet zoek en de bediening is wel vriendelijk maar zeer chaotisch. De gepretendeerde kwaliteit en service wordt door Flo niet waar gemaakt. Onze hoofdgerechten was men vergeten en toen we de gerechten uiteindelijk kregen werd de fruit de mer ruimte gereinigd wat tot een zeer sterke schoonmaaklucht leidde. Mijn hoofdgerecht bestond uit zeebaarsfillet die verstopt lag onder wat bij elkaar geraapte sla en twee eenzame asperges. Slechte service gekoppeld met het eten dat gewoon niet in verhouding staat zorgt voor een onvoldoende voor Flo. Een laatste tip voor de barman. Geen citroenen uit de Fruit de Mer ruimte gebruiken, deze smaak komt daardoor in het drankje...

Gegeten op 4 juni 2015

kamjan

Voor de eerste maal gegeten bij Flo Amsterdam en buitengewoon positief verrast. Uitgebreide menukeuze en heerlijk gegeten. Lekkere wijnen en uitstekend bediend. Een aanrader, wij komen zeker nog eens terug bij een bezoek in Amsterdam. Jeroen en Karin

Gegeten op 25 mei 2015

marion117

We hebben voor de tweede keer goed gegeten, hoewel het voorgerecht te koud werd opgediend. Ook de rode wijn was te koud. De bediening was beneden peil: de meisjes waren chagrijnig en niet attent. De rekening klopte niet en bij verhaal kregen wij een hufterige reactie. Jammer!

Gegeten op 25 mei 2015

Siobhan

Op de eerste warme zondag van het jaar zaten de terrassen op het Rembrandtsplein vol. Daarom maar iets verder gelopen naar Flo, waar we al een hele tijd niet meer waren geweest. Dat viel nogal tegen. We namen alleen een hoofdgerecht, maar alles was te ver doorgekookt. Zelfs de broodjes die direct op tafel werden gezet waren te hard en te bruin. Aan de ene kant van de tafel de sole meuniere, donkerbruin en droog. Aan de andere kant de asperges met ham en saus, op zich goede smaak. Maar de asperges waren slap en te gaar, verstopt onder de grote hoeveelheid ham en saus. Bediening was in orde. Decor als in een Franse brasserie. Jammer, we hebben hier veel beter gegeten in het verleden.

Gegeten op 18 april 2015

wiko

Via online reservering

De ontvangst viel tegen: het door mij gereserveerde rustige tafeltje bij het raam, was bezet. Dit kan gebeuren, maar de ongeïnteresseerde manier waarop dit ons medegedeeld werd, voelde niet erg gastvrij. Erger nog, er was helemaal geen tafeltje voor ons gereserveerd, terwijl mijn tafelgenoot ivm gehoorproblemen echt een rustig plekje nodig heeft. Er werden ons 3
keuzes voorgelegd, alle vlak naast anderen, terwijl er veel lege plekken waren. Onze keuze was redelijk te doen tot er vijf uitbundige mensen aan
onze andere kant geplaatst werden. Hoe onattent! Een gesprek was niet
meer mogelijk. Mijn tafelgenoot raakte gefrustreerd. Het eten was gelukkig
bijzonder, heerlijk en ook een lust voor het oog. En de obers heel attent, maar om de avond te redden vertrokken we maar snel na het hoofdgerecht.
Jammer zo'n eerste kennismaking!!

Gegeten op 28 april 2015

Schrijf zelf een recensie over Brasserie FLO Amsterdam in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Brasserie FLO Amsterdam. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.