Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Restaurant Greetje in Amsterdam - 1

3. 62% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 020 779 74 50
  2. www.restaurantgreetje.nl

anske63

Wat een genot! Hier is tafelen nog lekker tafelen. We begonnen met Greetje's Grote Begin. Een proeverij van alle voorgerechten. (Heerlijk) Verder 1x de scholfilet met Alkmaarse gort en seizoensgroenten en 3x de kalfsukade met zomerpostelein met een compote van boerenmeisjes.
Alle 4 keken we zeer tevreden na dit culinaire hoogstandje met verrassende bijlagen. Als nagerecht de Grand Final genomen. Dit is een proeverij van alle nagerechten. De bediening was bijzonder vriendelijk en altijd even attent. Een ware aanrader voor een ieder die eens echt uit wil gaan eten.

Gegeten op 19 september 2014

ArjenWr

In tijden niet zo lekker gegeten. Het eten is van een hoog niveau (en daarmee de rekening aan het eind ook, maar goed). Vooraf én na een proeverij van alle gerechten gedaan, aanrader! Vooraf uit nieuwsgierigheid de tosti van suikerbrood met eendenlever, en de bloedworst met appelcompote bijbesteld, en die waren verrassend genoeg het lekkerst. Hoofdgerecht een supermalse kalfssucade. Vriendelijk bediening.
Minpuntjes: ons tafeltje stond naast een nogal koud tochtig raam (wel met mooi uitzicht), en de website loopt en paar maanden achter, dus helaas kan je je niet oriënteren op de kaart.

Gegeten op 30 januari 2014

tandem

Ik had goede verhalen over Greetje gehoord. Genoeg reden om de proef op de som te nemen. We namen het driegangenmenu de luxe. Vooraf goed brood met bietjesboter en schmalz en een lekkere amuse. Eerste gang was een proeverij van alle voorgerechten, opgediend op een etagere. Als hoofdgerecht hadden wij kalfssukade met wortelpuree. Het zag er eenvoudig uit, maar oh wat een heerlijke smaken. Het dessert bestond wederom uit een proeverij. Vooral het trekdropijs was bijzonder. Niet goedkoop, wel heel goed eten.

Gegeten op 14 januari 2014

Dienbas

Heerlijk gegeten in dit gezellige restaurant. De eigenaar weet wat waar gastheerschap is. Hier komen inderdaad ook toeristen uit de hogere echelons. Dit weten namelijk wat smaak en kwaliteit betekend. Tenslotte staan Nederlands niet bekend om hun culinaire smaak pupil kwaliteiten. Hier eet je anders en kan je genieten van Nederlandse producten met een twist: trekdrop ijs, heerlijk zuigvlees, bloedworst of vis, lekkere amuses van haring met aardappel en brood met originele smeersels. Je komt hier niet om 1 gang te eten, maar om minstens 2 gangen te eten. Daar worden de porties op afstemd en voor kwaliteit betaal je. Ga, Ga, Ga!

Gegeten op 9 januari 2014

Tineke van leeuwen

Helaas was het op deze vrijdagavond erg rustig in Greetje en dat komt de sfeer niet ten goede. Ook waren wij de enige nederlanders want het zijn de toeristen die hier de boventoon voeren. Zeer vriendelijke bediening die misschien af en toe te vaak langs komt om te informeren. We hebben lekker gegeten maar ook niet meer dan dat. De heilbot smaakte goed en ook de eend was mooi rose maar het was het allemaal net niet. Niet een restaurant waar ik snel terug zou komen.

Gegeten op 11 oktober 2013

yvettevanderweegen

Gegeten bij Greetje. Bediening was attent en vriendelijk. Ik heb gekozen voor enkel een hoofdgerecht. Ik ging voor de in roomboter gebakken tarbotjes met een saus van hollandse garnalen, verse snijbonen. De portie en kwaliteit van het gerecht was teleurstellend. Voor bijna €30,- had ik meer verwacht. In plaats van 1 stuk tarbot kreeg ik 4 staartjes. Het had niet die verse botersmaak wat de kaart deed vermoeden. De aardappels, te zout naar mijn smaak, en een kleine portie snijbonen. Niets verrassend aan. De saus werd gepresenteerd als een saus van rivierkreefjes. Dus geen Hollandse garnalen. Bij navraag werd dit gecorrigeerd en was het wel van Hollandse garnalen, en de rode kleur kwam door de tomaat naar eigen zeggen om de smaak van de garnaal in balans te brengen. Jammer ik had me verheugd op Hollandse garnalen. In plaats daarvan kreeg je een saus op basis van tomaat waar geen vis in te bekennen was. Een gepeperde rekening volgde.

Gegeten op 24 oktober 2013

pyotr64

Ik heb jaren geleden enkele malen bij Greetje gegeten en heb er erg goede herinneringen aan overgehouden. Dus tijd voor een hernieuwde kennismaking. Van het huis heerlijk brood met schmalz en rode boter en een smakelijke amuse. We kozen voor het driegangenmenu de luxe. En daarbij hoort een presentatie van alle koude en warme voorgerechten, een presentatie van alle zoete nagerechten, en tussendoor een hoofdgerecht. De presentaties zijn een waar caleidoscopisch smaakfestijn. Heerlijk. Als hoofdgerecht hadden we wilde eend met puree, linzen en vlierbessensaus. Ik had nooit van deze saus gehoord maar ze was uitzinnig lekker. De bediening was uitstekend en zonder gewauwel. Merkwaardig genoeg wordt de zaak vooral bezocht door toeristen van de hogere echelons. Mijn advies: komt allen naar dit mooie stukje Amsterdam en geniet van Greetje's Heerlijkheden!

Gegeten op 1 oktober 2013

Jeroen Krak

Verassend restaurant, traditioneel ingericht en daarmee erg gefocussed op "de toerist", maar het eten mag er zijn. Standaard wordt goed brood geserveerd met o.a. een heerlijke schmalz. Daarna gestart met Greetjes Grote Begin, een combinatie van veel lekkere voorgerechtjes. Lekker was het rolletje van dungesneden Maas-Rijn-IJssel rund met een kletskop(je) van oude kaas, het koekje van Hete Bliksem en de rillette. Voor het hoofdgerecht gekozen voor de diamanthaas (geserveerd zoals een mooie rosbief) met daarbij een prima posteleinstampotje, zeker lekker maar had wat meer karakter mogen hebben. Als afsluiting genoten van Greetjes Grote Finale, een combinatie van veel lekkere nagerechten. Hoogtepunt was toch wel de creme brulee van zoethout met daarbij het (groene?) ijsje van trekdrop: verrassend en héél erg lekker. Ook de andere desserts waren prima, echter meer traditioneel. De dranken waren zoals in een goed eetcafé, value for money maar niet spectaculair. De bediening: het zou niet verkeerd zijn als opgehouden wordt overal bij te vertellen dat alles zo lekker is en dat verschillende gerechten echt hun eigen favorieten zijn. Volgens mij zijn de meeste gasten prima in staat dit zelf te bepalen...

Gegeten op 4 september 2013

anske63

Een van de betere restaurant van Amsterdam. (Naar onze mening dan) Leuke gevarieerde kaart met bijna allemaal aparte en niet alledaagse bijlagen bij de hoofdgerechten. Genieten van "het grote begin" met een heerlijke proeverij van de voorgerechten. De hoofdmaaltijd schelvisfilet met stamppotje zomerpostelein. Mijn vrouw nam de rode poon met gestoofde trostomaat met tijm.
De huiswijn completeerde de heerlijke hoofdgerechten. Als toetje namen we een lekkere koffie met een "van Wees" likeurtje. De service was prima en het was ons een genot om hier te eten.

Gegeten op 8 juni 2013

suep

Gelukkig konden we op de dag van reserveren hier eten. De lokatie en entourage zijn heel leuk. De bediening was ook prima. En dan het eten want daar gaat het om: de vega- voorgerechten waren lekker, vooral de hete bliksem en rode kool, tja het klinkt appart maar het was oerhollands én lekker. Ook de spitskoolrolletjes met champignons en gebakken schorseneren: de vega was blij. Wel zaten we stampvol na twee gangen, dus een toetje hoefde niet meer.

Gegeten op 11 mei 2013

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Greetje in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Greetje. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.