a TripAdvisor company

foto's van Restaurant Greetje in Amsterdam - 1 foto's van Restaurant Greetje in Amsterdam - 2
Panoramafoto

3. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 020 779 74 50
  2. www.restaurantgreetje.nl

Kreuger1

Mijn restaurant in de Amsterdamse binnenstad. Top kaart fijne bediening. Sommigen tafels met uitzicht op de Montelbaantoren, een plaatje dat Rembrandt van Rhijn zelf heeft gekend en geschilderd.
Top zaak!

Gegeten op 8 juni 2016

lmoent

Telkens we in Amsterdam zijn boeken we bij dit restaurant, fantastisch kader en enorm lekker eten, puur Hollandse keuken zeg maar
De bediening is zeker OK en de chef is super vriendelijk
wij komen er zeker nog terug

Gegeten op 21 februari 2016

henk_kuipers

Hier week of twee geleden gegeten. Wij houden wel van onze mooie Nederlandse keuken. Prima gegeten: mouse Wolvega voor, lekker maar veel te grote portie. Hoofd: zoer fleisch en kalfstong: beide echt lekker. Toe: crème brulee: niets mis mee. Waarom dan achten en zeven? Omdat wij het restaurant toch teveel formule gericht op toeristen vonden. Zakelijk zeer slim van de zeer attente eigenaar, maar wij mistten toch wat Nederlandse charme.

Gegeten op 9 april 2016

Harry58

Afgelopen weekend met mijn vrouw bij Greetje gegeten. Op herhaling voor de derde of vierde keer sinds ze open zijn. Het is fijn eten in dit knusse restaurant in de Peperstraat. De bediening is jong, enthousiast en doet zijn best en we vergeven een schoonheidsfoutje. De reden dat we graag terugkomen is toch vooral dat je in Greetje dingen kunt eten die je niet snel ergens anders eet. Puur Hollandse gerechten die je niet overal tegenkomt. Denk aan bloedworst of pastinaak., dat soort namen. Het cijfer 8 is geflatteerd, mijn vrouw koos voor bloedworst als voorgerecht en de kalfswang en wat ik proefde was verrukkelijk en had ik 9 gegeven. Zelf koos ik voor zeebaars en de fazant, heerlijk maar ik keek toch wat jaloers naar de borden aan de overkant. Een reden om terug te komen zullen we maar positief afsluiten!

Gegeten op 11 december 2015

sybhoornstra

Tijdens Sail hier met z'n vieren gegeten op aanraden van vrienden.
We waren in de veronderstelling dat het een eetcafé was maar eenmaal binnen
bleek het een restaurant te zijn met hoge pretenties, zeker toen we de menukaart
en prijzen bekeken.
Na een uiterst vriendelijke verwelkoming kregen we warm bruin brood geserveerd.
Gekozen werd voor een hoofdgerecht: Knorhaan,2x Scholfilet en Lamskoteletjes.
De knorhaan was goed van smaak; de scholfilet zou knapperig zijn volgens de kaart maar was het niet. Was ook niet erg op smaak. De aardappelpuree was aan de flauwe kant.
De lamskoteletjes waren erg rauw en nauwelijks op smaak;hetzelfde gold voor de erbij geserveerde sperzieboontjes en witte bonen.
We dronken er een witte huiswijn bij. (€5,90 per glas)
We sloten af met 3 cappuccino en een espresso. Was prima. De erbij geserveerde koekjes waren echter aan de droge kant.
Er werd wel gevraagd of alles naar wens was. Omdat mijn tafelgenote de lamskoteletjes te rauw en niet erg op smaak vond is hiervoor de halve prijs gerekend. (€14,50)

Conclusie: Qua ambiance een mooie gelegenheid waarvan je nogal gespannen verwachtingen hebt zeker als je de menukaart met de pittige prijzen bekijkt.
Maar voor ons was qua smaakbeleving toch een wat teleurstellende afsluiting van ons Sail weekend...

Gegeten op 23 augustus 2015

Arlinde

Nieuwsgierig geworden door de goede beoordelingen en omdat het "om de hoek" is bij onze vrienden zijn we hier gaan dineren. We kozen het 3-gangen menu "Greetje de Luxe" waarbij dan ook gelijk een proeverij van alle voorgerechten en nagerechten is inbegrepen. Dat is echt een aanrader, want zo kun je goed proeven wat dit restaurant in huis heeft. Het is bovendien een heel feestelijk gezicht; de voor- en nagerechten prachtig gepresenteerd. We kozen een mooie Pomerol uit de wijnkaart en ook die was uitstekend. De bediening is vriendelijk, vlot en kundig. De vriendelijke eigenaar (een echte gastheer) kwam langs de tafel voor een gesprekje en gaf ons glaasjes heerlijke likeur bij de koffie. We hadden door het complete plaatje (kwaliteit, bediening, vriendelijkheid, sfeer) echt een prachtige avond.

Gegeten op 31 januari 2015

olivier10

VERLEGEN GEITENKAASKROKET

We aten bij restaurant Greetje met een gezelschap van zes, en werden in een min of meer aparte ruimte geplaatst, vlakbij een open deur: koud! Van restaurant Greetje had ik een ander beeld, waarschijnlijk door de kneuterige naam. Ik dacht aan een intiem eethuisje, maar het is gewoon een groot, druk restaurant. Niets mis mee. Het sterkste punt van het restaurant is de menukaart, er staan hartverwarmende gerechten op: bijv. de gegrilde tosti van Fries suikerbrood met een terrine van
eendenlever; krokant gebakken bloedworst; Amsterdams pekelvlees met Amsterdams zuur en ambachtelijk "bereidde" [sic!] piccalilly"; en huisgemaakte kroketten met Mèkkerstee geitenkaas. Om maar enkele hoogtepunten te noemen. Een tafelgenoot had de asperges, lamsham, gekookt eitje, alles uitstekend, maar daar zit dan weer geen kruimige aardappel bij (te veel werk), maar gebakken aardappeldingetjes. Jammer! Ook mijn bloedworst, die erg lekker was, kwam zonder de beloofde kalfsjus en was daardoor te droog.

Een hoofdgerecht van kroketten, dat kan ik onmogelijk laten lopen, dat werden dus de geitenkaaskroketten. Kwalitatief in orde, maar een flauwe hap. (Wij vrezen een ernstig geval van "uitgebalanceerde smaken".) De toegevoegde fenegriek zou pit moeten verlenen, maar doet dat niet, en waar kroketten een uitbundige uitwerking op het humeur kunnen hebben, waren deze kaaskroketten dodelijk saai. De bijgeleverde piccalilly kon er niet veel aan veranderen en deed me verlangen naar vernietigend scherpe mosterd. Qua bediening mikt Greetje op "informeel", en dat lukt aardig, maar men gaat soms over de schreef. Al met al een restaurant waar heel goed gekookt wordt en waar de producten waarmee gewerkt wordt, dik in orde zijn. Een heel aantrekkelijke kaart, maar de geitenkaaskroket moet een schop onder z'n kont krijgen.

Gegeten op 8 mei 2015

Punt68

Bij binnenkomst krijg je de indruk van een bruine kroeg. Alle tafeltjes zijn bezet, met voornamelijk toeristen. De bediening is vriendelijk, attent en deskundig. Ondanks de drukte hoeven we tussen de gangen niet lang te wachten. Vooraf de gerookte beekforel. De zachte en romige smaak van de vis, het licht pittige van de mierikswortel en het zure van de kappertjes gaf dit gerecht een perfecte balans. Als hoofdgerecht de boerderijkip. Vlees was mals en goed op smaak en de kervelroomsaus paste er perfect bij, groentes hadden nog bite en voegden echt wat toe en de frieten waren heerlijk knapperig. Als nagerecht de kaas. Zelden zo'n royaal bord gehad. Goede keuze van kazen met heerlijk smeuïg roggebrood. Verder worden er prima wijnen geschonken. Chef-kok Axel en zijn team hebben het goed voor elkaar. In dit sympathieke restaurant wordt gewoon heel goed gekookt!

Gegeten op 2 mei 2015

reinder6

Vanaf de buitenkant dachten wij eerst dat wij verkeerd zaten. Wij hadden een leuk restaurant gereserveerd, maar het zag er uit als een kroeg. Eenmaal binnen werd je meteen overvallen door de gezellige sfeer, lekker knus ingericht in oude stijl. Het eten was heerlijk en met veel aandacht bereid! Goede adviseren over de wijnkeuze. Ik zou hier zeker weer naar terug keren!

Gegeten op 21 maart 2015

tantejozefien

Leuke zaak in hartje Amsterdam waar je kunt genieten van de Hollandse keuken. Gestart met een vegetarische wortelsoep, gevolgd door een heerlijke gestoofde kabeljauwfilet. Geëindigd met een karnemelk-citroenpudding, om je vingers bij af te likken! Moeite waard om voor naar Amsterdam te rijden

Gegeten op 1 april 2015

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Greetje in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Greetje. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.