a TripAdvisor company

foto's van De Olijventuin van het Zuiden in Rotterdam - 1 foto's van De Olijventuin van het Zuiden in Rotterdam - 2 foto's van De Olijventuin van het Zuiden in Rotterdam - 3 foto's van De Olijventuin van het Zuiden in Rotterdam - 4 foto's van De Olijventuin van het Zuiden in Rotterdam - 5 foto's van De Olijventuin van het Zuiden in Rotterdam - 6

De Olijventuin van het Zuiden

1. Mediterraan

De Olijventuin van het Zuiden

1. Mediterraan
  1. Toon telefoonnummer 010 425 75 79
  2. www.olijventuin.nl

Ronimihoni

Samen met mijn partner zijn we op een zondagavond een hapje wezen eten bij de Olijventuin.
Ik had een zalm salade en mijn partner spaghetti bolognese.

Ik kreeg een halve krop ijsbergsla wat voornamelijk bestond uit de hart van de krop( het witte harde gedeelte..) stukjes tomaat komkommer en dikke uitgedroogde plakken zalm en niet te vergeten een takje dille ter decoratie.
De dressing van olijfolie was zeer sterk, de salade dreef hier dan ook min of meer in ….peper en zout hebben het gerecht dan ook niet meer kunnen redden..

Mijn partner kreeg een volle bord spaghetti met bolognese saus met daarop een kwak pesto en een takje dille????? de pesto stond overigens niet op de kaart wel Parmezaanse kaas maar die kreeg mijn partner niet...
Dille en spaghetti bolognese een zeer aparte combinatie als je het mij vraagt...

Na het eten lusten we wel een kopje thee en een koffie, op aanraden van de ober werd het een macciato alleen helaas de theezakjes waren op en de macciatto bleek een grote koffie verkeerd te zijn met melk schuim..

kortom 1x nooit meer!

De bediening was wel vriendelijk die kunnen er ook niets aan doen maar het eten was niet te eten..

Gegeten op 8 maart 2015

Ingridvanegmond

De Olijventuin van het Zuiden is een ruim opgezet restaurant met een groot mooi terras met veel olijfboompjes en ander groen. In de zomer lopen er soms kippen. De bediening is hartelijk en er is een uitgebreide kaart. Er worden alcoholhoudende dranken geserveerd maar er is ook een ruim aanbod alcoholvrije dranken, zelf alcoholvrije cocktails. De Olijventuin heeft een uitgebreid Turks ontbijt met allerlei Turkse specialiteiten maar ook met ei en brood en kaas en dergelijke.

Gegeten op 22 maart 2015

MCWA

Zeer aangename en relaxte middag hier gehad. Het restaurant zelf is gezellig ingericht met een mediterraanse touch.
Bediening erg aardig en informatief. We hebben hier lang getafeld en verschillende Turkse tapas besteld. Die waren allemaal, stuk voor stuk, zeer goed en smakelijk.
Vooral de cacik en de in knoflook gemarineerde champignons waren erg lekker.
De rode huiswijn is prima, lekker zacht en rond. De sfeer is knus en ik kom zeker in de zomer eens terug om het terras uit te proberen.

Gegeten op 14 december 2014

Omnomnomnom

Zeer vriendelijk personeel, lekker eten(voornamelijk de pizza's) voor een bescheiden prijs.
In de paella zat bij iedere hap een zeevrucht, ze zijn niet bescheiden met de hoeveelheid aan ingrediënten.

Een prima tent waar ik graag weer terug kom.

Gegeten op 14 december 2014

sandra139

Gisteren hier voor het eerst wezen eten met mijn vriend en ouders. Heerlijk gegeten!!! En de service was ook heel goed. De eigenaar is een vrolijke, gezellige man die echt passie heeft voor zijn werk. We hebben heerlijk gegeten en leuke avond gehad. Hier komen wij zeker terug!!!

Gegeten op 8 november 2014

ton80

Voortreffelijk gegeten in dit mooie restaurant. Door de muurschilderingen en muziek kom je in mediterraanse sfeer.
Gerechten waren heerlijk en er was volop keuze. Alleen bevatte de Roka salade wel erg veel grove rucola. Porties waren voldoende groot tegen een schappelijke prijs.
De bediening was heel vriendelijk en attent en er met persoonlijke wensen werd rekening gehouden.
Helaas was het te koud voor het terras maar daar komen we zeker nog eens voor terug.

Gegeten op 12 oktober 2014

peterrr

Ik was al vaker in de olijventuin eten, en tot nu toe was het altijd super, vooral de turkse gerechten zijn erg lekker. Het menu heeft de beste prijs-kwaliteits- verhouding van alle restaurants in deze buurt, en de service is altijd vriendelijk en professioneel.

Gegeten op 26 september 2014

bowi

We hadden van tevoren gebeld en er werd gezegd dat er geen plaats meer was. Later liepen we langs het restaurant en zagen dat er voldoende plaats was. We zijn naar binnen gelopen en kregen alsnog een tafel.
De keuken bleek Turks. Het restaurant heeft leuke muurschilderingen en brengt je in mediterraanse sferen.
We konden kiezen uit salades/vlees- en visgerechten/pizza's.
Een paar van ons bestelde gegrilde groenten en vroegen wat erbij geserveerd werd. Er werd zonder extra kosten rijst bij geserveerd.
De smaak van de bijgerechten proefde naar frituurvet. De hoeveelheid was prima.
Er stonden aantal originele nagerechten op de kaart, waaronder een pompoentaartje met notensaus. Dit gerecht was erg machtig!!
De bediening was vriendelijk, maar niet heel alert.

Gegeten op 25 september 2014

dieneke1

Nu in totaal al drie keer wezen eten bij de olijventuin. Het is namelijk dicht in de buurt en het heeft lang nog zon op het terras. Het is een gezellig tentje met vriendelijke bediening. De aankleding ervan is ook erg mediterraans. Het eten is keer op keer ook erg lekker. De pizza's zijn vers gebakken en zeer smakelijk. Zeker een aanrader!

Gegeten op 19 september 2014

Peter-Schiedam

Met z'n zessen op zaterdagavond gegeten. Héérlijk gegeten voor naar mijn begrip weinig geld. Wat me vooral is bijgebleven is de buitengewoon attente en vriendelijke bediening. Daar kan menig mij bekend restaurant een voorbeeld aan nemen. Aanrader, sfeervol en ongedwongen.

Gegeten op 16 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over De Olijventuin van het Zuiden in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over De Olijventuin van het Zuiden. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.