Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van De Olijventuin van het Zuiden in Rotterdam - 1

1. Mediterraan
  1. Toon telefoonnummer 010 425 75 79
  2. www.olijventuin.nl

Peter-Schiedam

Met z'n zessen op zaterdagavond gegeten. Héérlijk gegeten voor naar mijn begrip weinig geld. Wat me vooral is bijgebleven is de buitengewoon attente en vriendelijke bediening. Daar kan menig mij bekend restaurant een voorbeeld aan nemen. Aanrader, sfeervol en ongedwongen.

Gegeten op 16 augustus 2014

Kikikhan

Samen met mijn vriendinnen zijn wij gaan ontbijten bij De Olijventuin. Het was rustig en eten was ook heerlijk. Verschillende salades en gerechten maakte het een onvergetelijke ervaring. Na de ramadan ga ik daar zeker weer eens ontbijten. Miste alleen een echte turkse omelette... met sucuk.

Gegeten op 22 juni 2014

tuinpad

Iedere maandag en dinsdag hebben ze hier een kortingsactie op enkele gerechten van de kaart, o.a. de vers gemaakte pizza. Na een keer of 5 daar te hebben gegeten, tijd voor een recensie. Je kunt hier gewoon goed eten voor een leuke prijs. Alles wordt bereid met verse ingrediënten, lekker vers afgebakken brood en huisgemaakte sauzen. De bediening is echt super vriendelijk, je voelt je meteen op je gemak, niets is teveel en dat alles altijd met een vriendelijke glimlach.

Gegeten op 3 juni 2014

Scully

Twee keer voor de lunch en allebei de keren zwaar teleurgesteld. De soep voor de lunch moest om 13.00 nog klaar gemaakt worden. Zou een uur duren. Normaal brood hebben ze niet, alleen zwaar olijvenbrood (?). De helft van de menukaart was niet beschikbaar.

Voor de kinderen hebben ze alleen pasta en pizza.

Verdient geen 3e kans.

Gegeten op 13 februari 2014

CorinavArkel

Gegeten op 9 januari 2014

eric12345678910

Mijn gerecht , octopus, was lauw en zanderig. De risotto met prei was smakeloos. De opmaak was fantasieloos met wat bloemkool, spruiten en wortels.
Een eens maar nooit weer diner. Misschien van de zomer en herkansing, buiten op het terras met wat mezes.

Gegeten op 14 december 2013

HRS

een paar weken geleden weer bij de olijventuin gegeten, weer erg lekker, we zij al vaak geweest en nooit teleurgesteld !
de overschotel met verschillende vissoorten was geweldig !

je kan hier trouwens ook leuk ontbijten

Gegeten op 2 november 2013

HendrikusMiddeldorp

Vorige week hier samen met mijn vrouw gegeten en toen hebben we ons laten verassen door het advies van de ober. We kregen toen verschillende soorten tapas. Voornamelijk de cazik en de turkse kaas tapenade was om te smullen. Het weer zat ook mee en we werden heel leuk geholpen door yunas en uiteindelijk moesten we beloven om terug te komen. Zo gezegd zo gedaan en toen zijn we gisteren maar weer eens gaan eten maar dit keer met onze dochter en schoonzoon. Dit keer namen we weer tapas maar ook Marhaba akdeniz en het was weer overheerlijk en we zijn weer zeer goed geholpen door de obers. Goede service, heerlijk eten en een goede locatie.

Gegeten op 14 juli 2013

johan1

Na er vele malen langs te zijn gefietst nu maar eens binnengelopen. Buitengewoon vriendelijke en attente bediening. Minpuntje is kaart, die op een papieren placemat is afgedrukt. Dat oogt armoedig. Ook is de kaart wat beperkt. Vooraf kregen we, toen we daar om vroegen, wat heel smakelijk brood en twee smeersels, ook beide erg smakelijk. De bergsoep was apart, maar te koud. De makreel mezze die mijn tafelgenoot had was prima op smaak. als hoofd had ik de solunmix, 5 stukjes vlees, alle heel smakelijk, sappig, goed gegrild. Erbij een gegrilde rode peper, rijst met granaatappelsaus, wat frieten. alles prima. Tenslotte nog wat yoghurt met honing en (tot verbazing van de kelner) zonder walnoten. Flesje wijn erbij. Wij hadden weinig te klagen. De zaak is groot, mooi ingericht, vanwege het weer kwam het terras niet erg tot zijn recht. Jammer van die beperkte kaart !

Gegeten op 28 juni 2013

Delfshaven-Bas

Wij zijn nu reeds enkele malen bij de Olijventuin geweest In eerste instantie omdat het -vooral bij zonnig weer natuurlijk- Een heerlijk terras is .Zo zijn we er wat gaan drinken .We zaten gezellig en dachten : laten we dan ook maar wat eten .Dat viel absoluut niet tegen .Mensen die zeggen dat het duur is ,moeten de prijs/kwaliteit verhouding nog maar eens doornemen . Afgelopen zondag gingen we weer in eerste intantie om even lekker iets op het terras te drinken ,met wat hapjes erbij. Ongevraagd werd er nog wat extra brood bijgebracht,heel attent. We bleven ook maar eten ,het weer bleef ook meezitten ,dus waarom niet. Mijn partner had de kalkoenfilet uit de oven en ikzelf de dorade uit de oven .Op beiden was absoluut niets aan te merken .Er waren zowel handgesneden aardappeltjes gefrituurd bij, als ook fabrieksfrietjes.Voldoende sla was er ook bij + een mooie roze gekleurde vrucht waarvan ik de naam niet meer weet. De rode huiswijn erbij was absoluut een aanrader. De bediening allerhartelijkst,elke keer als we er zijn. Verscheidene malen werd ons gevraagd of alles in orde was en of we nog iets nodig hadden. Het is een voornamelijk Turkse eetgelegenheid, maar met toch ook behoorlijk wat Italiaanse gerechten op de kaart.diverse pastas en behoorlijk wat pizzas ook tegen heel schappelijke prijzen . Aan ons hebben ze een trouwe klant gekregen .Een beetje vriendelijk personeel is dikwijls ver te zoeken in Rotterdam,helaas,maar hier worden we keer op keer aangenaam verrast. Ik moet bekennen dat ik de ambiance binnen iets minder vind en zodoende vinden wij dit vooral in de zomer met terrassenweer een superplek .

Gegeten op 9 juni 2013

Schrijf zelf een recensie over De Olijventuin van het Zuiden in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over De Olijventuin van het Zuiden. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.