a TripAdvisor company

foto's van De Olijventuin van het Zuiden in Rotterdam - 1 foto's van De Olijventuin van het Zuiden in Rotterdam - 2 foto's van De Olijventuin van het Zuiden in Rotterdam - 3 foto's van De Olijventuin van het Zuiden in Rotterdam - 4 foto's van De Olijventuin van het Zuiden in Rotterdam - 5 foto's van De Olijventuin van het Zuiden in Rotterdam - 6

1. Mediterraan

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 010 425 75 79

Onder olijfbomen

In restaurant De Olijventuin van het Zuiden wachten echte olijfbomen je uitnodigend op. Ze geven je gerechten extra smaak en houden je gezelschap tijdens de maaltijd. Het zonnige terras is onweerstaanbaar. Net als bij een mooie vakantiefoto blijf je er maar naar kijken. Neem gewoon plaats, ook binnen is de Mediterrane sfeer warm en aangenaam. De kaart presenteert je een huisgemaakt Turks ontbijt, tapas, broodjes, pizza’s, vlees-, vis-, deeg- en rijstgerechten. Kinderen genieten van hun eigen kaart.

aan_tafel

Vanavond heerlijk gegeten bij De Olijventuin. Een heerlijk knapperige pitza belegd met de allerverste ingrediënten. Fijne sfeer op het terras, goede bediening en een praatje met de chef maakte dit bezoek compleet. Wij komen terug!

Gegeten op 23 augustus 2016

elisabethbas

Deze week weer eens gegeten bij de Olijventuin en het was weer geweldig lekker. Doen we vaker als we een dagje Rotterdam pikken. Museum bezoek, daarna de Nieuwe Binnenweg aflopen en op het terras van de Olijventuin neerstrijken. Altijd een warme ontvangst van betrokken personeel. Genieten van de sfeer, de brug over de Delftshavense Schie gaat heel vaak open en dan zie je nog net een mast langs varen. Lekkere wijn, koud bier. Als voorgerecht meloen met feta genomen en gefrituurde deegrolletjes met kaas. De naam kan ik niet onthouden maar het is iets met ‘sigaar’. Het deeg is zo knapperig en niet vet! Daarna een ruime portie gegrilde lamskoteletten die zo lekker gegrild waren dat ze van binnen nog lekker sappig waren en van buiten lekker krokant. Ook de koffie met Turks fruit was lekker. Ik verheug me alweer op mijn volgende bezoek aan deze familiezaak!

Gegeten op 13 juli 2016

PeterOverbeeke

Heerlijk gegeten! Personeel erg vriendelijk. Ook hou ik van de stijl van het terras met veel groen en sfeervol ingericht.

Gegeten op 27 mei 2016

yvdewit

Met het werk een workshop gedaan bij de olijventuin, wordt erg leuk gegeven met veel humor, iedereen wordt erbij betrokken en we hebben daarna heerlijk gegeten.
Gaan het thuis zeker nog eens namaken. Echt een aanrader voor een familie of bedrijfsuitje

Gegeten op 19 mei 2016

FRNSVNDRL

Onlangs voor een groot Turks evenement in het Hilton Rotterdam 'De Olijventuin' ingehuurd voor de catering. Zeer prettig om mee samen te werken en zeer professioneel. Het eten was van hoge standaard en werd door de gasten als zeer authentiek beschouwd; alsof ze in hun thuisland waren! Doordat zij dit professioneel en smaakvol hebben aangepakt, was dit zeker een pluspunt voor ons evenement; ik zal ze dan ook zeker aanbevelen!

Gegeten op 27 februari 2016

megabash

Wij zijn vaste klanten bij De Olijventuin. Het is jammer te zien dat het restaurant er niet op vooruit gaat. De wijnkaart schrikt mensen af omdat er geen kwaliteit geschonken wordt. Het uitstekende personeel is vervangen door mensen die ''het echt niet begrijpen''. Het terras biedt vrijwel geen bescherming tegen de wind (geen windschermen). Wij zijn maar naar huis gegaan.

Gegeten op 10 april 2016

noor16

Beste bezoekers,

Vele malen ben ik langs de Olijventuin gereden, maar er nooit aan toegekomen om eens binnen te stappen. Vandaag, onverwacht, met mijn vriendin binnengestapt, maar in eerste instantie om andere zaken dan eten. Uiteindelijk hebben we er, spontaan, geluncht . Door omstandigheden, die heel bijzonder waren, zijn wij er 's avonds weer terecht gekomen en hebben wij er ook gedineerd. Het eten hebben wij ervaren als "een engeltje op je tong", de bediening als zeer prettig, respectvol en correct en de sfeer warm en uitnodigend. De eigenaar is als een zeer warme en rustige gastheer, die tijd maakt voor zijn klanten om er zeker van te zijn dat alles naar wens is. Ik ga zeker nog meer mensen vertellen over de Olijventuin en zal er nog zeer regelmatig zelf te vinden zijn om te gaan eten. Mijn advies, stap er eens binnen en ervaar het zelf!

Gegeten op 23 maart 2016

Chriskoekkoek

Heerlijk (vegetarisch) gegeten! De smaken zijn heerlijk, en de porties groot genoeg. Je proeft dat er met liefde wordt gekookt en wordt gewerkt met verse ingrediënten.
Het decor is wat aan de goedkope kant (lees: plastic flesjes water bij het bestellen van water) maar de grappige eigenaar maakt dit helemaal goed. Personeel is vriendelijk.

Aanrader wanneer je voor niet teveel geld lekker (vegetarisch) uiteten wil!

Gegeten op 24 februari 2016

Omnomnomnom

De kaart is iets kleiner tegenwoordig en de chef is nieuw denk ik..
Ik had een rucola pizza en er zaten letterlijk hele scheppen creme fraiche op. Alsnog was de smaak goed maar het bereiden kan strakker.
De service was prima, afhankelijk van het personeelslid scheelt de bediening best wel qua oplettendheid en betrokkenheid.

Het decor mag inmiddels echt wel worden opgeknapt(Vooral de lampenkappen incl. knipperende lampen.)

Gegeten op 9 december 2015

Floorlovesfood

Na een aantal slechte ervaringen een paar jaar geleden toch weer besloten om hier eens binnen te stappen. De Olijventuin is een sfeervolle zaak met een mooi terras. Op de kaart staan allerlei mediterrane gerechten. Ook kun je kiezen voor pizza's en pasta's. De pizza Rucola is een echte aanrader met sucuk, pepers en spinazie. De vlees-en visgerechten worden allen geserveerd met bulgur, vind ik jammer want hier ben ik zelf geen fan van. Mijn tafelgenoten kozen voor de gevulde paprika en de pasta bolognese. Ook dit viel prima in de smaak. Ik heb mijn mening over De Olijventuin inmiddels bijgesteld en ga hier nog eens terug.

Gegeten op 24 november 2015

Schrijf zelf een recensie over De Olijventuin van het Zuiden in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over De Olijventuin van het Zuiden. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.