MarioZuiverloon
  • Recensies in de laatste twee jaar

Weer eens geweldig lekker gegeten bij dit Indiase Restaurant, ben hier vaste klant en kom hier al zeker 9 jaar lang minstens 1x per maand eten. Wat ik standaard neem; Butter Chicken of Saag Chicken en een Mango Lassi. Bij deze gerechten krijg je ook nog eens Rijst, linzen & aardappelen met doperwten erbij! Geweldig! Heb ook helemaal niks op de bediening/service aan te merken, eten staat al snel op tafel, zelfs als de restaurant helemaal vol zit en het decor is prachtig, mooi traditioneel Indiaas! Ga zo door Balraj!

JanJoke
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zaterdag weer even naar ons favoriete Indiase restaurant geweest. Wij zijn al heel vaak (vele jaren) gast geweest in dit eenvoudige maar gezellige restaurant. De menukaarten zijn netjes en bieden ruime keuzen aan authentieke Indiase gerechten. Het personeel is erg vriendelijk en behulpzaam, zonder opdringerig te zijn. Naar onze mening is Balraj het allerbeste Indiase restaurant in Amsterdam. Het eten is van prima kwaliteit en de prijzen zijn voor zowel het eten als de drankjes redelijk te noemen. Met gevulde buikjes en een glimlach op onze gezichten hebben we Balraj weer verlaten. Jan & Joke.

Gegeten op 12 april 2014

wentel
  • Recensies in de laatste twee jaar

Drie verschillende gerechten afgehaald: butter chicken, fish jalfrezi en murgh vindaloo. Bij Balraj krijg je standaard dal, chapatis en alu mattar bij je maaltijd, dus we hadden een royale keuze op tafel staan. Alles smaakte prima. Qua pittigheid wordt eerlijk op de website geschreven dat deze minder is dan een 'normaal' Indiaas restaurant en inderdaad was de jalfrezi niet pittig te noemen en was de vindaloo niet op 'vindaloo sterkte'. Kruiden dan wel weer goed, dus wel lekker gegeten.
Personeel is vriendelijk, leuke inrichting. Heb het veel slechter gezien bij Indiase restaurants en zal misschien ook nog eens in de zaak zelf gaan eten als ik weer in Amsterdam ben.

Gegeten op 12 april 2014

Henkie1970
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zaterdag weer heerlijk gegeten bij Blraj! Helaas wonen wij niet meer in de buurt. Butter met kip blijft ons favoriet en de kinderen smullen er ook van. Vooraf papadams geserveerd met 2 sausjes. Daarna de Butter en Lams madras, mals lamsvlees en lekker spicy. Decor is zeer aangenaam, service is zeer attent en erg oplettend.

Gegeten op 5 april 2014

renekooperberg73
  • Recensies in de laatste twee jaar

Kom al jaren bij Balraj, zelfs toen het in de Binnen Oranjestraat was gevestigd. Altijd een vriendelijke bediening met vertrouwde gezichten en heerlijk eten. Afgelopen week weer bij Balraj geweest met mijn partner, we hadden vooraf de seekh kabab. Deze waren lekker gekruid. En als hoofdgerecht de Lamb Korma juist omdat deze mild en zoet is en een Chicken Balti. Kom snel weer langs.

sk_singh
  • Recensies in de laatste twee jaar

We gingen gisteren met zijn 4-en uiteten en bestelden 3 keer de 3 gangenmenu. Als voorgerecht hadden wij veg.samosa, onion bhaji en kebab. Ieder gerecht geserveerd in 1 groot bord en ieder kreeg een bordje om zelf op te dienen. Hoofdgerecht: Navrattan Mughalai (groente mix), zoete lamsgerecht en visgerecht Fish Bengali. Groente mix was goed gekruid en lekker. Zoete lamsgerecht was ok maar iets te zoet. Visgerecht vond ik tegenvallen, ik verwachhte lekkere stevige stukken vis maar het waren dunne plakken vis. Nagerecht hadden wij pistache ijs en dat smaakte goed. Totaal 70 euro besteed.

Gegeten op 7 april 2014

arnoud10
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij komen hier al jaren, vroeger zelfs elke week minstens. Eerst was het restaurant gevestigd in de Binnen Oranjestraat in een ontzettend klein huisje. Toen werd het al beschreven in de Lonely Planet als "hidden gem", en terecht. Maar wel logisch dat ze verhuisden naar hun huidige adres op de Haarlemmerdijk. De kwaliteit en de service zijn absoluut gebleven en dat is niet vanzelfsprekend. De eigenaar en zijn vrouw verwelkomen ons altijd heel vriendelijk en onze dochter wilde vroeger ook niet anders want zij kreeg er kleurpotloden waarmee ze de placemat kon bewerken. Saag Mutton (spinaziecurry met lam) en Butterchicken zijn onze favorieten, maar kip Madras en Korma gaan er eveneens grif in. En vergeet de Poppadums niet. Topaanrader.

Gegeten op 1 maart 2014

kr00nbrt
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk lamsgerecht gegeten met linze en gekruide rijst. Uiterst vriendelijke en attente bediening.
Ik ga er beslist vaker naar toe

Gegeten op 12 maart 2014

ineke38
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het valt mij op dat de zaak elke keer om acht uur redelijk vol zit. Dat ben ik wel eens anders gewend. Voor mij betekent dit dat men het goed vindt.

Ik heb dit keer Chicken Shahi Korma gekozen. Een heerlijk gerecht, beetje zoet, een beetje zout. Met veel stukken prima gegaarde kip. Niet te veel.
De rijst is lekker. Gekookt met een beetje saffraan, denk ik. Het ziet er geel uit.
Bij het gerecht een pannenkoekje (roti) een zalige linzengerecht. Deze kregen we elke keer bij het gerecht.
Het eten is gemiddeld. In Penang smaakt het beter.
Het decor is ook gemiddeld. Gewoontjes.
De service is gewoon goed. Zodra je oogcontact zoekt, komt men aanlopen.
Ook hoef je niet al te lang op je eten te wachten.

Gegeten op 24 februari 2014

Lunapsg
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ook voor ons, afgegaan op hoog cijfer recensie maar een afknapper in vergelijking met andere Indiase restaurants in de stad. Tomatensausje bij de papadum smaakte naar 0,29 ct blikje tomatenpuree, ook de butter chicken was te zoet en te tomatenpuree-achtig, en we twijfelen of de kip ooit een tandoori oven heeft gezien? Het lamsgerecht smaakte prima maar te zout. De rijst lijkt - shame on you - opgewarmd en misschien wel een paar keer in de magnetron waardoor de bovenkant droogknapperig wordt, heel armoedig. En ons is niet gevraagd of we het eten lekker vonden!

Gegeten op 15 februari 2014

Schrijf zelf een recensie over Balraj in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Balraj. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!