a TripAdvisor company

't Gras van de Buren

1. Internationaal
  1. Toon telefoonnummer 030 234 33 25

krijgsvrouw

15 euro voor een 3-gangen diner... ik had verwacht dat ik vrij weinig op mijn bord kreeg, maar wat ik kreeg voorgeschoteld vond ik zeker goed te doen! Had de carpaccio, Turkse köfte en Ben&Jerry's. Natuurlijk is het vergeleken met andere restaurants vrij simpele gerechten (heb betere carpaccio gegeten), maar het was smakelijk. Decor oogt ook simpel, de toiletten mogen wel vaker schoongemaakt worden (het stonk naar rioollucht). 't Gras van de Buren heeft denk ik als doelgroep studenten, zeker met de prijs voor lunch&diner. De sfeer in het café/restaurant is heel gezellig, personeel is ondanks hun slordigheid (bestellingen vergeten af te geven, beetje traag) wel heel vriendelijk. Voor de prijs zou ik wel vaker langskomen. Ik zou het niet aanraden voor stelletjes, maar zeker wel met een groepje vrienden!

Gegeten op 9 februari 2016

Nilen

Gisteravond hier gedineerd met een gezelschap van 4 mensen. Gekozen voor het drie gangen menu voor €15,-. De prijs kwaliteit verhouding is goed. De gerechten zijn basic maar goed en zoals je ze kan verwachten voor het bedrag: Carpaccio met wat sla olie en kaas, nog een beetje koud maar prima. Daarna gekozen voor de Kofte, eigenlijk gekruid gehakt op brood met friet en gekozen voor de kippendijen sate met friet en slaatje. Grote porties maar wel op smaak.
Daarbij hadden we een fles rode huiswijn, deze was prima.
De gerechten worden erg snel achter elkaar geserveerd, de bediening is niet erg alert en traag.
Als je hier gaat eten zit je wel in een soort kroeg, maar zeker wel sfeervol.

Gegeten op 31 januari 2016

Jannes-Dewulf

Gisteren met 5 vrienden bij 't gras van de buren gegeten. Als voorgerecht genoten van een rundercarpaccio zoals deze hoort en als hoofdgerecht van een hachee. Alles kwam in mooie grote porties en was supergoed bereid. Een vriendin van mij had de kaasfondue besteld en het hapje dat ik mee heb mogen genieten heeft voor mij bepaald dat ik dit de volgende keer ga eten als ik weer hier heen ga. Daarna nog een toetje van slagroomsoesjes of een brownie, voor mij met een dubbele espresso wat een jammer einde was want die smaakte nergens naar. Verder een hele gezellige sfeer, een goede service en ik ga hier zeker nog een keer eten.

Gegeten op 12 januari 2016

martina14

Mijn man en ik hebben hier vanavond gedineerd. Wij hadden als voorgerecht de pompoen muffin en brood met dip. De muffin was lekker maar smaakte niet naar pompoen, meer naar boter en kaas. Het brood was geroosterd en goed van smaak, evenals de dip (kruidenboter en aioli). Als hoofdgerecht hadden wij de biefstuk en de warme geitenkaas salade met gekarameliseerde peer. Beiden heerlijk gegeten, zeer grote porties. Goed vlees en lekkere kaas, we zijn zeer te spreken over de kwaliteit hiervan. Als toetje namen wij koffie en brownie. Prima, maar de koffie wordt geserveerd zonder melk. Verder moesten wij lang wachten op het hoofdgerecht en het nagerecht. In totaal twee en een half uur gedaan over drie gangen, voornamelijk door wachten. We raden dit restaurant aan, maar neem de tijd hiervoor. Ga niet naar het toilet, want deze is wel zeer studentikoos (smerig, geen toiletpapier).
Prijs kwaliteit verhouding is wel erg goed! Kortom een aanrader, maar met enkele aandachtspunten!

Groeten,
Martina en Evert-Jan

Gegeten op 18 december 2015

guitartiger

Prijs-kwaliteit is echt heel erg prima! Voorin kun je lekker lounchen en achterin is er gelegenheid om aan een tafel te eten.

Gegeten op 17 oktober 2015

KeesvdL

Restaurant lijkt meer op een bruin café. Opvallend is de lange bar met daar tegenover een rij comfortabele bioscoopstoelen, waar ik heb genoten van een heerlijk, voor mij onbekend, witbiertje (Vedett).
Daarna een wiebelig tafeltje verruild voor een wat stabielere plek, wat geen probleem was voor de bediening, die bekwaam en vriendelijk was.
Gekozen voor een 15 euro menu: Brood en dip: 4 geroosterde boterhammen met schaaltje kruidenboter en een met dipsaus: niet echt geweldig maar wel eetbaar.
Als hoofdgerecht een lasagna vega: Heerlijk (warme geitenkaas met spinazie) in een warm schaaltje. Prima kopje koffie als afsluiting.

Gegeten op 15 september 2015

FabianRinkema

Hier laatst gegeten met mensen van mijn studie.
Prima plek om even tussendoor voor een leuke prijs 3-gangetjes te eten.
Bediening amicaal en ontspannen.
in de linker achterhoek een tikkie donker.

Gegeten op 1 september 2015

Baukeb

Simpel maar lekker eten en voor een hele goedkope prijs voor ons studenten. Het zit op een leuke locatie, is groot en mooi ingericht. De bediening laat af en toe alleen wat lang op zich wachten en mag naar mijn mening wel iets vriendelijker. Dat houd mij echter niet tegen om hier vaker een hapje te gaan eten.

Gegeten op 25 april 2015

TheAnnyone

Prijs/kwaliteitverhouding vind ik erg goed te doen. Als student zijnde kun je hier budgetproof terecht voor een hapje eten of om te borrelen. Muziek is tof! Jammer dat de wc's erg nasty zijn en het personeel niet altijd even scherp is. Mijn propvolle broodje (pluspunten) moest ik dus met mijn handen eten (onmogelijk).

Gegeten op 3 juni 2015

LekkereMaaltijd

We kwamen met negen mensen aan, best wel laat maar dat was geen probleem. We hadden een eigen tafel, beetje klein maar wel gezellig. Het personeel was erg vriendelijk, ze hadden allerlei bieren op de tap en op fles en daar kregen we advies over.

Een menu van drie gangen naar keuze kost slechts 15 euro, maar dat is niet aan het eten af te zien. Zowel voorgerecht als hoofdgerecht en nagerecht waren heerlijk. Lekker op IKEA-borden, simpel maar doeltreffend. Door een foutje in het menu was voor drie van ons het verkeerde hoofdgerecht gemaakt, daar kregen we excuses voor en toen wij de verkeerde hoofdgerechten accepteerden (ook lekker) kregen we zelfs een rondje van het huis.

Ook konden we achteraf apart betalen, uitstekende service.

Gegeten op 30 mei 2015

Schrijf zelf een recensie over 't Gras van de Buren in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over 't Gras van de Buren. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.