Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

't Gras van de Buren

1. Internationaal

't Gras van de Buren

1. Internationaal
  1. Toon telefoonnummer 030 234 33 25

karlijndr

Voor een mooie prijs heerlijk kunnen eten. Genoeg variatie in gerechten, voor ieder wat wills. Vaak erg druk maar altijd een leuke sfeer. Zowel lunch als diner, top!!

Gegeten op 4 november 2014

-T-

Weinig toe te voegen aan de positieve recensies die al eerder gegeven zijn. Prijs/kwaliteit/kwantiteit verhouding is erg goed. De carpaccio en caesarsalade met gerookte kip waren smaakvol.

Gegeten op 14 oktober 2014

Boefjee

Heerlijk studenten restaurant, je kunt voor weinig geld lekker eten!
Je kunt hier voor prima prijs lunchen of avondeten voor 15 euro.

De sfeer is ook erg huiselijk en voel me er altijd op me gemak.
De bediening is wisselend ene keer zijn ze heel alert en er snel bij en vriendelijk.
Andere keer zijn ze meer bezig met anderen dingen.
Het eten daar in tegen vind ik persoonlijk altijd top, goeie porties en gevarieerde keuze.
Ook vind ik het erg leuk dat de menu kaart eens in de zoveel tijd veranderd :)

Gegeten op 10 september 2014

jasr1985

Leuk studentencafe waar je voor €15 een behoorlijk 3-gangenmenu krijgt. Sommige gerechten zijn wat saai en zouden wat meer kruiden kunnen gebruiken zoals de bospaddestoelensoep en de aardappelpuree die geserveerd werd bij het stoofpotje. Het stoofpotje zelf was erg lekker, net als het wokgerecht. Toetjes waren prima, wafel met kersen was lekker en het ijs werd leuk geserveerd in een hoorntje. Akoestiek laat wel wat te wensen over, het is erg lawaaierig. Maar al met al prima gelegenheid om met een groepje mensen voor weinig te gaan eten.

Gegeten op 6 maart 2014

milou_7

Dit restaurant is vooral leuk voor studenten.. Voor weinig geld (15 euro) kan je toch 3 gangen eten. De kwaliteit is naar mijn mening vrij wisselend.. de ene keer is het verbazend lekker en de volgende keer valt het eten erg tegen. Al met al is de prijs-kwaliteit verhouding goed, want voor 15 euro kan je natuurlijk ook geen culinaire hoogstandjes verwachten. Ik zou dit restaurant zeker aanraden als je met een vriendengroep gaat eten en een beetje op de centen wilt letten, maar als je op zoek bent naar goed eten of bijvoorbeeld op een date gaat kun je beter ergens anders heen gaan.

Gegeten op 4 januari 2014

jadevanhasselt

Ik eet hier zon zes keer per jaar. Broodje + drankje (koffie/thee/fris) voor 5 á 6 euro, prima concept. Ik neem altijd of de kip en bacon, of de pittige kip met knoflooksaus. Beide prima broodjes. Het is geen haute cuisine maar dat mag je voor de prijs ook niet verwachten. Waar ik me wel regelmatig aan erger is de houding van het personeel. Het duurt soms erg lang voordat iemand de bestelling op komt nemen zelfs als het niet druk is. Als ik vraag of er op een bepaald broodje tomaat zit word ik aangekeken alsof ik de meest rare vraag ter wereld stel en mij verteld dat het normaal is dat er overal tomaat bij zit. Een aantal keer is de bediening/kok toch vergeten de tomaat weg te laten. Wanneer ik de bediening hierop attendeer wordt het bord zonder enig woord weggehaald en moeten ik en degene die bij mij aan tafel zit tien minuten wachten alvorens ik een nieuw broodje heb. Dat ik een nieuw broodje krijg vind ik dan wel netjes. Ander verbeterpuntje: de wc's, nogal goor vaak.

Gegeten op 3 december 2013

Lysa

't Gras van de Buren is een leuk en niet al te duur restaurantje in Utrecht. Een menu met voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht kost € 15,- exclusief drankjes. De kaart is niet al te uitgebreid, 5 voorgerechten, 7 hoofdgerechten en 4 nagerechten, maar heeft voor ieder wat wils. Het eten is niet heel erg bijzonder, verwacht geen culinaire hoogstandjes. Het is echt wel prima voor de prijs die je ervoor betaalt.
De bediening is aardig, mits ze je niet vergeten. de keuken gaat vanaf zes uur open en eerder nemen ze ook geen bestellingen aan. Het duurt daarom erg lang voordat je de (redelijk eenvoudige) gerechten krijgt. Wij hebben op een gegeven moment een halfuur op ons toetje gewacht. Na het informeren hoelang het nog zou duren werd ons schaapachtig verteld dat de bestelling nog in de achterzak van de ober zat (?).
Het interieur is ook niet echt bijzonder. 't Gras is een studentencafé, de inrichting is een beetje donker en bedompt. Er is wel een leuk aquarium.
Kortom, voor haute cuisine en excellente service moet je hier niet naartoe gaan. Voor een betaalbare, lekkere maaltijd wel. Een tip, neem als toetje de warme wafel met kersen, die is heel erg lekker!

Gegeten op 20 november 2013

Djooeke

Driegangen voor vijftien euro en het eten smaakte écht goed! Voor hadden we een heerlijke pompoenmuffin en brood met dip. Als hoofdgerecht een lekkere kaasfondue met brood en meerdere groentes erbij. De warme wafel toe was ook echt heel lekker.
De ruimte is erg gezellig, veel studenten en ik zag ergens zelfs een kast met spellen liggen.
Enig minpuntje; de serveerster was niet geïnteresseerd of zelfs vrolijk te noemen. Maar verder, prima restaurant!

Gegeten op 6 november 2013

Anns

Ik had een lunchafspraak met een vriendin. Zij bestelde een salade, ik een ‘luxe broodje’ met hummus, gegrilde groenten en feta, zo stond er op de kaart. Zij kreeg de salade en ik kreeg het broodje. Het broodje was totaal anders dan dat ik me had voorgesteld. Het was onbesmeerd en er lag één groene asperge, twee reepjes rode paprika en één plakje gegrilde aubergine op. Daarbovenop lag een plakje plastic witte kaas, in ieder geval was het geen feta. Ik ging naar de ober en liet hem het broodje zien. “Dit vind ik best wel karig belegd eigenlijk, wat vind jij ervan?” zei ik tegen hem. Hij trok zijn wenkbrauwen op, fronste zijn voorhoofd, kijkt me minachtend aan “Karig? Karig noem je dit, nou ik zal eens vragen wat de keuken hiervan vind” en hij liep weg terwijl hij het bord zonder me aan te kijken uit mijn handen trok. Ik ging maar weer zitten. Twee minuten later kwam hij terug. Ik liep hem tegemoet. “De hummus is op, vandaar zit dat er niet op” zei hij me terwijl hij me het bord terug gaf. Ik keek hem aan terwijl ik zei “dus ik moet het gewoon opeten ook al zit er weinig beleg op?”. Hij maakte zo'n knik met zijn hoofd alsof hij wilde zeggen 'ja so what', terwijl hij me antwoordde “dat zeg ik toch, de hummus is op” en liep weg. Ik voelde me vernederd en miskend. Was dit omdat het woord karig zo onvriendelijk was? Ik had dat niet moeten zeggen, nu schiet hij vol de aanval in en dat wilde ik helemaal niet. Gebeurd is gebeurd dacht ik, laat ik maar gewoon mijn broodje opeten. Vervolgens zie ik de ober het hele verhaal aan de barman vertellen, heel luid, zodat alle mensen van de bar, inclusief de barman en vrouw naar me kijken. Hij maakt er een soort van sketch van. Ik loop naar hem toe. Zo ga je gewoon niet met elkaar om. Hij loopt snel weg. Als ik op hem wacht om hem hierop aan te spreken ontkent hij alles. Ik heb toch twee euro korting gekregen, like i care.

Gegeten op 29 oktober 2013

Annoniempje

Bij 't gras van de buren kun je voor 15 euro dineren met een voor- hoofd- en nagerecht. En aan het eten zie je echt niet af dat je zo weinig betaalt. Het 'brood met dip' als voorgerecht is een goede portie met - niet onbelangrijk - voldoende dip (kruidenboter en aoli). Ook de bospaddenstoelensoep smaakte volgens één van mijn tafelgenoten lekker en was goed warm. Ook de hoofdgerechten (wildstoof en saté) waren goed op smaak, een goede hoeveelheid: gewoon goed. Bij het nagerecht werden we zelfs een beetje stil. De knapperige warme wafel met warme kersen is zeker een aanrader, maar ook de brownie zag er lekker uit. Je krijgt hier zeker waar voor je geld! Eerlijk is eerlijk: de bediening is niet heel snel of opmerkzaam, maar dat hoort ook wel weer een beetje bij de ongedwongen sfeer. Heb je geen haast en hou je wel van het studentensfeertje, dan kan ik dit restaurant zeker aanraden.

Gegeten op 22 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over 't Gras van de Buren in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over 't Gras van de Buren. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.