a TripAdvisor company

foto's van LE:EN in Utrecht - 1 foto's van LE:EN in Utrecht - 2 foto's van LE:EN in Utrecht - 3 foto's van LE:EN in Utrecht - 4 foto's van LE:EN in Utrecht - 5 foto's van LE:EN in Utrecht - 6

LE:EN

3. 46% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 030 251 14 11
  2. www.leen-restaurant.nl

doekevn

Lekker gewerkt en geluncht bij Leen! Vrolijke, meedenkende bediening, fijne lunch gerechten (dit keer curry met rijst) en fijne muziek.
Ik kom hier zeker weer terug!

Gegeten op 19 mei 2015

camiel7

Toffe plek, goeie, open sfeer en mooi gevoel voor interieurontwerp. Ook goed die nieuwe kaart (al kan er met minder gerechten wel sneller gewisseld worden wellicht?)
Bediening is jong en typisch Utrechts, maar heeft voor een studentenaanwas wel verassend veel kennis van alle gerechten en is attend. Bietensalade goed op smaak, Eend prachtig kruidig en fijne wijnen (Zelfs voor een huiswijntje een volle malbec). Avocado/krabsalade vind ik persoonlijk erg laf evenals de massaman curry. Als je dan echt Aziatisch gaat koken, probeer dan niet je smaken-gradatie af te stemmen op de massa maar laat die smaken meer zingen. In andere woorden, iets meer risico in kracht en diversiteit zou goed zijn.
Huisgemaakte loempia's en de zalm, evenals de mushroom soup zijn wel mooie heldere smaken!

Ik kom zeker terug!

Gegeten op 16 mei 2015

smullen1

Excelsior schreef op 14 februari: "Wat jammer.. Ik kwam altijd erg graag in deze coole tent met zijn Asian Grafitti en het hele NYC/Brooklyn sfeertje going on.. Maar vooral voor het eten, een leuke kaart vol Asian Fusion 'tapa's' en koude exotische biertjes.. Maar de nieuwe kaart is wat mij betreft een regelrechte teleurstelling.. De gerechtjes zijn zeer karig geportioneerd en zie er vaak wat 'afgeraffeld' uit.. De prijsstelling (tussen de 7 en de 11 euro per gerechtje) past totaal niet bij hetgeen je krijgt..
Te weinig, sommige gerechtjes niet op temperatuur, weinig fantasie, niet echt lekker.. Jammer jammer... Ik hoop vurig dat Leen terugkeert naar waar ze goed in waren; een bomvolle kaart Asian 'tapa's' in de juiste portionering en met meer liefde bereid.."

Ik kan me daar bij aansluiten, zij het dat ik de porties voldoende vond. Maar waar Le:en voorheen subtiele, smaakvolle gerechtjes presenteerde, was het nu zielloos en ongeïnspireerd. Slechte avocadosalade, bedroevende bietensalade, weinig geraffineerde curry. Lompe smaken en lomp eten en de bediening door personeel dat duidelijk een bijbaantje erop nahoudt, maakt het niet beter.

Waarschijnlijk is de kleinere kaart met minder geraffineerde gerechten commercieel een stuk interessanter dan de oude kaart, maar dit was een bittere teleurstelling.

Terug naar waar je begon Le:en, 'grote stappen, snel thuis' restaurants zijn er genoeg in Utrecht.

Gegeten op 15 mei 2015

BruidspaarUtrecht

Onlangs zijn wij getrouwd in NEEL, de zaal achter LE:EN, en we hebben aansluitend met 28 personen heerlijk geborreld en gedineerd in het restaurant. Vanaf het begin was het prettig overleggen over de mogelijkheden voor zowel de huwelijksvoltrekking als erna. Wij zijn vol lof over alle personeelsleden, omdat zij rekening hebben gehouden met onze wensen over de inrichting in NEEL, het eten en drinken. Als je twijfelt over het huren van NEEL, je kunt altijd vrijblijvend informeren. Zo zijn wij ook begonnen.

Gegeten op 25 april 2015

BaFo

We waren nog nooit op de nieuwe locatie van Leen geweest. De erg vriendelijke en attente serveerster vertelde dat ze al vier jaar in Rotsoord zitten. Daar schrokken we van. Waar blijft de tijd ;-). De nieuwe locatie heeft het eten goed gedaan. We hebben verschillende kleine gerechten besteld. Ze waren stuk voor stuk smaakvol en goed bereid. Wij vonden de oude locatie niet zo prettig omdat de afzuiging erg slecht was. In het restaurant hing een te sterke etensgeur waardoor het eten minder smaakvol was. Toen de deuren op de nieuwe locatie openstond was er niets aan de hand. Maar toen de deuren eenmaal dichtgingen bleek ook hier de afzuiging slecht. De kleren konden na thuiskomst meteen de was in. Dit vinden wij echt een minpunt. Tweede minpuntje was de bediening. Er kwamen verschillende medewerkers aan onze tafel. De serveerster waar ik het eerder over had was een toonbeeld van hoe het moet: gastvrij, attent en sympathiek. Helaas waren niet al haar collega's zo attent. De jongen die het eten kwam brengen liet telkens de vuile borden staan en gaf het eten aan. Omdat er geen plaats meer was op de tafel zijn we de vieze borden maar op de grond gaat zetten. Voor het eten en de inrichting (graffiti, industrieel en luie banken) komen we graag terug. Maar dan wel in de zomer zodat de deuren open kunnen.

Gegeten op 10 april 2015

Cathajo

Leuk restaurant voor als je op zoek bent naar iets anders, ideaal voor een date bijvoorbeeld.
Leuke gerechten, creatief maar niet heel bijzonder of uitmuntend.

Bediening liet ons vaak lang wachten, met moeite kregen we de aandacht van de serveerster. Men kan hier en daar nog wat horeca tips gebruiken, komen nu over als ongeschoolde bijbaantjes. We werden op de avond door 3 verschillende medewerkers bediend.

Conclusie; leuk, geen spijt van, redelijke prijs/kwaliteit, maar zou er niet snel weer heen gaan. Daarvoor zijn er genoeg andere restaurants die minstens net zo goed of beter zijn.

Palde

Groot, ruim opgezet restaurant in voormalige bedrijfsruimte. Trendy industrieel, fraai ingericht. Op de kaart gerechten uit de Oosterse keuken waarvan je er per persoon een aantal kiest en met elkaar deelt, conform de eetgewoonten in Azië. Het aanbod is zeer gevarieerd. Wij aten onder meer gefrituurde sprinkhaan op sushirijst met chili, sesam, zeewier, preischeuten en wasabi mayonaise. Daarnaast rendang van kippendijen, laksa met gebakken gamba, gebraden rosbief, stukjes lamsbout en nog veel meer. Prima prijs / kwaliteitverhouding.

Gegeten op 7 februari 2015

Hotten

Eten in een voormalig autobedrijf, sfeervol in de garage, prachtige plek. Net buiten de Tolsteegbrug, makkelijk te bereiken. Bediening zeer vriendelijk en sociaal. Lekkere hapjes, Thaise mini menuutjes. Voldoende keus, vlees, vis en vegetarisch. Eten en daarna launchen in diepe banken en de huiskat lokken.
Als je smaakvol, pittig en ongecompliceerd wilt eten is dit een prima plek. Bestel een oosters biertje erbij en start met de kroepoek dip.

Gegeten op 28 maart 2015

Ricardo

Leuk restaurantje buiten het centrum van utrecht, prima en vlotte bediening.

Lekkere gerechtjes en drankjes, die net even anders zijn dan bij andere (ze hebben bijvoorbeeld sprinkhaan op het menu!) de prijzen vind ik persoonlijk iets te veel van het goede voor de porties die je krijgt. je proeft wel duidelijk dat er na gedacht is over de ingrediënten en gerechtjes, maar toch mogen de prijzen wat mij betreft wel ietsjes lager (of de porties iets groter)

enige minpuntje vond ik dat toen wij naar buiten gingen na het eten, onze kleding ontzettend naar de keuken (frituur) roken. Dit ondanks dat wij best wel een stuk van de (open) keuken af zaten.

Mocht je na een etentje een afspraak hebben of naar de bioscoop gaan dan is dit niet zo prettig, dus wellicht als tip (een sterkere afzuig kap boven de keuken hangen, of beter ventileren)

verder een prima tentje waar ik zeker terug kom om wat te proeven wat we deze keer niet genomen hadden.

Gegeten op 20 maart 2015

randyeichhorn

Wat moet je anders doen met een leegstaande industriële hal dan er een hip restaurant van maken met heerlijke ontspanplekken. De kaart is een beetje beperkt, maar het concept sprak ons wel erg aan. Alles echt heel vers, geen haast en gewoon erg lekker. De groene curry en viskoekjes waren echt ontzettend lekker!

De bediening was vlot, netjes, klantgericht. Niets op aan te merken, gewoon lekker ontspannen, geen in-je-nek-hijgen als je glas leeg begon te raken. Erg prettige sfeer.

Gegeten op 13 maart 2015

Schrijf zelf een recensie over LE:EN in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over LE:EN. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.