• foto's van 't Pestengasthuys in Zwolle - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 038 423 39 86

PieterDeVente

Met de jaarlijkse studieclub in Zwolle en hier gegeten. Een groep van 8 maakt over het algemeen wel wat lawaai. Zo ook wij. Daar werd met gastvrije bonhomie op gereageerd. Mooi oud pand. Met een fraaie geschiedenis en een beeld van Sint Rochus in een nis. Een van de zes pestheiligen.
We namen het verrassingsdiner van vier gangen. Begonnen met een mooie amuse. Een paprika bonbon gevuld met een prettige zalvende structuur waarin creme fraiche een rol speelde. Zag er ook prachtig uit. Opmaak is ook hier een belangrijk ding bleek de hele avond maar dat gaat niet ten koste van een prettige portionering. Op tafel kwam ook brood maar er werd gewaarschuwd dat matig tot je te nemen gezien het navolgende. Als voor een salade nicoise. In een rechthoekige vorm uitgeserveerd, bovenop een laagje tonijn en daaronder een laagje knapperige groentjes en kruiderij. Heerlijk. De witte huiswijn deed het prima hierbij.
Het tussen was een bijkans hemelse combinatie van bijzonder mooi op smaak zijnde tikje croquante rode mul, op een verse asperge (uit de kas werd er bij verteld), schuim van zeeegel en een prettig zoete wortelrisotto op de bordrand. Supergoed! Als hoofd (mooie rode huiswijn ook) prima portie Angus, met truffel, bospaddestoelen en, het is lente, een stamppotje van raapsteeltjes. Minder spectaculair daan het tussen maar ook top.
Het na, ook lekker. Rabarber en lambada aardbeien speelde daarin een rol. Ik onthou nagerechten nooit zo goed. Kwam vast ook door de gulle glazen wijn die werden geschonken. Een van ons is een frietfan. Vloeken in de kerk wellicht maar ook daar werd breed glimlachend in voorzien. De gastvrouw was er dan ook een van de zeldzame zorgzame en vrolijke soort. Wat een topavond. En dat voor 70€ p.p.

Gegeten op 9 april 2015

BobdeGeus

Via online reservering

Een viergangen verrassingsdiner gegeten met bijbehorend wijnarrangement. Mooi verzorgd met goed bijpassende wijnen. Vriendelijke bediening die zeker niet opdringend was. Duidelijke uitleg waarom voor de bijbehorende wijn was gekozen.
Vooraf een amuse met breekbrood en ook tussen hoofd- en nagerecht nog een amuse geserveerd.
Zeker waar voor je geld

Gegeten op 22 maart 2015

riekje5

Via online reservering

Eindelijk weer eens een restaurant zoals het bedoeld is: goed eten tegen een goede prijs, uitstekende wijn erbij en een zeer bekwame en vriendelijke bediening. Zonder dat het allemaal té werd. Echt een aanrader.

Gegeten op 19 maart 2015

auvry

Super mooi pand, geweldig vriendelijk personeel en zalig eten. We komen hier steeds weer terug. mede dankzij de gastvrije service, maar zeker ook doordat we elke keer weer verast worden door ale , met zorg bereide kleine gerechtjes. Het blijft een feestje.

Gegeten op 18 december 2014

moeder52

Via online reservering

Een verrassingsmenu van drie gangen en een wijnarrangement.
We wilden geen toetje en kregen een mooi tussengerecht.
Goede uitleg, uiterst vriendelijke bediening, sfeervolle locatie, goed brood oa. brioche op een stokje, mooie amuse, alle gerechten een goede afwisseling van vlees en vis toonden de fantasierijke kunsten van de kok.
Hoewel er niet gevraagd was hoe we ons vlees wilden, het was tenslotte een verrassingsmenu, bleek het goed bereid, misschien een piepklein puntje van aandacht.
Onze vraag om een warme plaats was gehonoreerd we zaten naast de open haard, topplek.
Wij komen terug en zeggen het voort

Gegeten op 27 februari 2015

martijn239

Via online reservering

We waren samen met vrienden wezen eten bij het pestengasthuys. We hadden allemaal al eens plannen gehad om er naar binnen te gaan, maar steeds niet gedaan. Tot nu toe.
Bij binnenkomst was het nog niet heel druk, maar toch stond er niemand klaar om ons op te vangen. Deze kwam aan lopen toen we al in het restaurant zelf stonden. Ik snap de keuze dat er niemand vast bij de deur staat om mensen een plaatsen te wijzen. Daar is het geheel te klein voor. Wel vraagt het dus iets meer oplettendheid van de gastenvrouwen/heren.
Alsof een gezellig feestje is begonnen komen er cashewnoten en parmahamvlinders op tafel te staan, daarbij wordt een prosecco met rabarberbrandewijn als aperitief. Er komt ook nog een bonbon van paprika bij. Als voorgerecht is er een terrine van groenten met citrus smaken, kerrie en champagne saus.
Als hoofdgerecht een bavette met een zuurkooltje en een stamppotje.
Als voorproef op het dessert een amuse van karnemelkijs, magnolia en grapefruit. Het dessert zelf was een passievruchttaartje met peer, appel, cherry en drop.

Het eten is - op de terrine na - lekker op smaak. Geen vervelende smaken. Wel zijn het smaken en gerechten die een beetje erg traditioneel zijn, misschien zelfs soms een beetje achterhaald. Terrine, bavette met zuurkool en stamppot, heel spannend is het niet. Waarschijnlijk dat het daarom goed aan sluit bij de wat oudere bezoeker van het Pestengasthuys. Het is natuurlijk goed om bij je huidige gasten bestand stil te staan - letterlijk en figuurlijk, want met sommige gasten werd wel erg amicaal om gegaan - maar daarmee lijkt een jonge generatie minder zijn weg te vinden naar Het Pestengasthuys. Voor de prijs hoeven ze het niet te laten. Die is ook redelijk. 3 gangen €40,- met wijnen €60,-

Gegeten op 27 februari 2015

MvHoltetoechte

Vijfde keer inmiddels bij 't Pestengasthuys over een periode van twee jaar verdeeld. 7-Gangendiner gekozen met voor 1 persoon het wijnarrangement welke perfect aansloot op de heerlijke en prachtig opgemaakte gerechten. Heerlijk aan de tafel bij het haardvuur gezeten.
't Pestengasthuys heeft mij nog nooit teleurgesteld. Qua bediening niet en qua eten. Zeer warm aanbevolen!

Gegeten op 28 februari 2015

hans82

Heerlijk gegeten, uitstekende smaaksensatie in een mooie ambiance. Viergangen diner gegeten met n heerlijke fles sancerre en chileense rode wijn. De prijzen van de menus zijn zeer schappelijk. Ik vond sommige wijnen op de kaart wat aan de dure kant. Ik kan dit restaurant zonder meer aanraden.

Gegeten op 21 februari 2015

R-Z

Via online reservering

Na een bezoek aan de Fundatie met een groep van 7 personen op zondag genoten van het drie-gangen verrassingsmenu: een aanrader!

Gegeten op 15 februari 2015

dijkonys

Via online reservering

Vriendelijke ontvangst en bediening. Heerlijk eten met lekkere verrassende amuses. Lekkere wijnen.Ongedwongen sfeer. Mooie locatie.
Zeker voor herhaling vatbaar

Gegeten op 14 februari 2015

Schrijf zelf een recensie over 't Pestengasthuys in Zwolle

Schrijf hieronder je recensie over 't Pestengasthuys. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.