Promessa

• 8.4

• 8.2

Pascha1912
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tweede maal,zelfde score.Dit maal Food for Art menu gekozen. Besef dat er af en toe ten voordele van het zicht/ de "art" een kleine opoffering van de "food" gevraagd wordt. Lees: het is makkelijker met (op het randje) beetgare groenten mooiere composities te maken dan met door malse en dan loop je een risico dat je er net naast zit. Over de verrassende presentaties ga ik niets vertellen,dat moet je maar zelf zien
Gelijk terug gereserveerd want deze zaak zou wel eens flink duurder kunnen worden als bepaalde recensenten met sterretjes gaan zwaaien

Gegeten op 5 februari 2014

Pascha1912
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mijn ervaring was uitstekend. Goed, het was een doordeweekse en zeer rustige avond dus de brigade van het restaurant zat niet onder de stress. En als u graag grote porties wenst en doorgaar bereidde groenten ,blijft u misschien ook beter weg. Maar als u van creatieve dingen houdt en op zoek bent naar een mooie prijs/kwaliteitsverhouding (zowel qua eten als voor de per glas verkochte wijnen) dan is een ommetje sterk aan te bevelen.Ik verheug me al op een tweede bezoek

Gegeten op 8 januari 2014

huntmaster
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het was een wonderschone warme zomeravond in Augustus en het o zo gezellige Markplein in het culinaire Mekka van het dorp Eersel zat bomvol met gezellige toeristen. Wij hadden binnen geboekt maar werden uiterst vriendelijk ontvangen en aan ons verzoek om buiten te mogen genieten van de Zomerse avond werd onmiddellijk invulling gegeven door de presentatie van een aantal heerlijke amuses aan de grote houten tafel op het buitenterras.
Ons laatste bezoek dateerde al weer van bijna een jaar geleden, maar naar onze ervaring is het alleen maar nog beter geworden.
Toegegeven, het heerlijke weer en de mooie ambiance op het Marktplein hebben zeker ook een bijdrage geleverd maar het moet toch van het eten, de keukenbrigade en de bediening komen. En dat was piekfijn in orde.
Bij de amuses troffen wij lekkere mosselen in een smaakvolle warme saus, diverse soorten heerlijk brood en vooral de `bruine boterhammetjes` verwenden onze smaakpapillen.
De carpaccio, de steak tartaar, de zwezerik, de zeetong, en de tournedos werden allemaal - opgediend in een fraaie presentatie – door ons hogelijk gewaardeerd.
En al dat lekkers werd begeleid door een voortreffelijke witte huiswijn van Château Anniche (Sauvignon Blanc.)
Maar heel bijzonder was de rode vino nobile de Moltepuciano uit 2008 (Lodolo Nuova, Ruffino)
En als voor dit alles, samen met de lekkere Dame Blanche, die ons aan het einde van een fantastische bijeenkomst werd voorgezet, een bescheiden bijdrage wordt gevraagd van iets meer dan 7 tientjes per persoon, dan lijkt mij de uitlating dat dit `aan de dure kant is ´ geen blijk te geven van inzicht in de kosten die er voor zijn gemaakt.
1 keer per jaar is te weinig voor de Promessa.
Promessa is een echte belofte; we komen er dan ook snel weer een keer van genieten.

Gegeten op 23 augustus 2013

FlaNa
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier samen met mijn vriendin gelunched. Gezellige tent, eten is t allemaal net niet. Presentatie wat boers. prijzen ok, en goede wijnen. all in all OK, al zijn er in deze straat betere adressen

Gegeten op 28 juni 2013

Angelique1975
  • Recensies in de laatste twee jaar

Als vanouds heerlijk gegeten bij Anderz. Heerlijke hapjes, prima om te delen of voor jezelf te houden. Goed op smaak. Ik krijg wel de indruk dat ze steeds duurder worden, maar gezien de kwaliteit niet onbegrijpelijk.

Gegeten op 21 november 2012

advodijk
  • Recensies in de laatste twee jaar

In de najaars vakantie in een mooi restaurant gaan eten. We werden uiterst vriendelijk ontvangen. Na een aperatief, met uiteraard een knabbeltje, genuttigd te hebben werden er overheerlijke amuse's geserveerd. Mijn vrouw nam het 4 gangen menu en ik het 5 gangen verrassingsmenu. Naast de uiterst kunstzinigge presentatie van de gerechten waren ze ook nog eens op een zeer bijzondere en met verfijnde kruiden klaar gemaakt. Een in het bijzonder in het oog vallend onderdeeltje was een balletje Epoisseskaas te zijn wat wel op een heel bijzonder manier was klaar gemaakt. Mij navraag werd door de chef uitvoerig verteld hoe hij dit had gemaakt. Heel bijzonder. Ook de wijnen van het wijnarrangement waren heel goed gekozen. De bediening was vriendelijk en korrekt. En de inrichting was gezellig.

Gegeten op 15 september 2012

huntmaster
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond maar weer eens gegeten bij Promesse op het Marktplein in het o zo gezellige centrum van het Brabantse Eersel.
In het Tappaz gedeelte van het restaurant dat onder de naam AnderZ onder andere heerlijke (Spaanse) Tapaz serveert was op deze zondagavond weinig te doen maar het voortreffelijke restaurant zat nagenoeg vol.
In het gezeur van eerder recensies uit voorgaande jaren konden wij ons niet vinden.
De medewerkers zijn vriendelijk en correct en misschien is de eigenaresse wat gereserveerd, wij kregen alles wat ons hartje begeerde en dat waren direct na binnenkomst al diverse smaakvolle amuses in een wel heel bijzondere presentatie.
Ach, dan voel je al direct thuis en kijk je om je heen in smaakvol strak ingerichte restaurant met al die integrerende schilderijen aan de muur. Nu valt over smaak niet te twisten en ik ben al helemaal geen kunstkenner maar werd wel nieuwsgierig gemaakt door het uitgesproken karakter van de kunst aan de muur.
Mijn nieuwsgierigheid werd bevredigd voor een allervriendelijkste jongeman die luisterde naar de naam Rob en ons uitgebreid en een beetje trots vertelde wat de diverse tableaus voorstelden en dat al deze kunst was gemaakt door de chef kok.
Daarna riep een stemmetje in mij dat ik door moest vragen en na een beetje trekken kon hij er niet meer onderuit: De eigenaresse en de chef kok waren zijn vader en moeder.
En dat vonden wij een soort bescheidenheid die toch wel aandoenlijk kan worden genoemd.
Maar uiteindelijk kwamen wij om te eten alhoewel de entourage, die in de voorgaande beoordelingen een grote rol heeft gespeeld, natuurlijk van groot belang is voor het juiste “feel good “ is bij een restaurantbezoek.
Wij zijn ook op dit punt ook niets te kort gekomen.
Onze gerechten waren goed bereid, smaakvol en hadden een evenwichtig smaakpallet.
We konden een prima keuze maken uit de goede wijnkaart en besloten dus na een zeer aangename avond onder de koffie met lekkers erbij om hier snel weer een keer terug te komen.
De prijs/kwaliteit was zeer redelijk te noemen want zonder de wijn (wij waren wat te uitbundig geweest in de wijnkeuze) waren wij net 5 tientjes kwijt voor een prima en goed verzorgde maaltijd.

Gegeten op 23 september 2012

mdt

• Redelijk

Mooi ingericht restaurant en tappas gedeelte. Wij hebben in het restaurant gegeten, verfijnde gerechten voorafgaand aan verschillende amuses.
De eigenaresse is kil en samen met de bediening worden de borden in gezet zonder een woord evenals bij het uithalen te vragen of het gesmaakt heeft.
Bij meerdere van ons was de portie van hoofdgerecht gelijk aan die van een tussengerecht, waardoor het desert en de zoetigheden bij de koffie er voor moesten zorgen dat je niet met honger van tafel gaat. Dit vertellende aan de serveerster, kon ze het alleen doorgeven aan de keuken zonder verder excuus of het zien van de eigenaaresse. Wel zo beleefd als je een gerenomeerde zaak wil runnen. Jammer want zullen hierdoor niet zo snel weer terug gaan.

RogierenIlse

• Matig

Prijs kwaliteit van het eten is prima. Maar doordat personeel alle gasten dicht bij elkaar zet is er een kakofonie van geluid waarbij je werkelijk alles kunt horen van de andere tafels, dit terwijl er genoeg ruimte was in de rest van het restaurant.

De bediening was vooral druk met elkaar en de verschilde gerechten werden verkeerd opgediend waarbij om dit te corrigeren warme borden gewoon voorlangs werden omgewisseld.

Verder was er nog een andere restaurant eigenaar die het nodig vond om tot 3 maal toe luid zijn telefoon aan te nemen voor reserveringen. Het personeel greep hierbij niet in.

Jammer maar helaas moeten wij dus constateren dat het eten prima was maar de rest slecht tot matig.

MerelBijl

• Uitstekend

Ik ga altijd in het Anderz gedeelte zitten en ik kan niet anders zeggen dan: PERFECT. Ik kom er vaak terug.

Schrijf zelf een recensie over Promessa in Eersel

Schrijf hieronder je recensie over Promessa. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!