• foto's van Restaurant IJmond in IJmuiden - 1

• 7.7

• 7.6

Restaurant IJmond over zichzelf

AANGENAAM KLASSIEK
Uniek gelegen in Velsen, tussen de pieren van IJmuiden, vindt u Restaurant IJmond. Het adres voor uw (zaken)lunch, diner of kopje koffie. Bij ons kunt u ook terecht voor recepties, brunches en vergaderingen en indien gewenst regelen wij de catering bij u op locatie. Zowel zakelijk als privé, net wat u wenst.

leslie4
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een heerlijke gastvrijheid en fantastisch eten, zowel vis als vlees. Een uitstekende service en een klantvriendelijkheid waar je u tegen zegt! Zo hoort horeca te zijn, chapeau! Groot terras waar je super kan lunchen en relaxen met een mooi uitzicht. Je voelt je hier welkom en dit ook mede door een zeer aardige eigenaar! Ruud bedankt, en zeker tot ziens! Hartelijke groet Ivo & Leslie

Gegeten op 28 maart 2014

sandra104
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor we met de boot naar New Castle gingen wilden we eerst nog even lekker lunchen.
Zagen een bord voor restaurant met uitzicht (Ijmond), dachten dat is vast wel wat.
Sfeer doet zeer gemoedelijk aan met de ouderwetse (vind ik heel leuk) inrichting.
Zeer vriendelijke personeel en vooral de oudere man zorgt echt voor de klacht gerichte gevoel. Ik gekozen voor broodje runderrib eye en mn vriend voor uitsmijter ham/kaas. Beide gerechten super lekker! Op de kaart wentelteefjes zien staan, en die eten we niet zo vaak, dus besloten ons te verwennen met 1 portie samen delen. Heerlijk!

Gegeten op 26 maart 2014

ali9
  • Recensies in de laatste twee jaar

Valentijn diner, bij binnenkomst heel gastvrij ontvangen.Start met heerlijk glaasje champagne.
Ons laten verrassen door het door hun gekozen Valentijnsmenu!! Super, een goed gevoel dat je nog als ""echte gast" werd geholpen. Alles was met zorg bereid en uitstraling heel goed. Persoonlijke aandacht uitstekend. Alles tot in de puntjes verzorgd. Heerlijk genoten samen met mijn man daar ook onze bruidsdagen waren ingegaan tot ons 40 jarig huwelijk a.s. 8 maart!! Hier komen wij zeker nog eens terug en kunnen dit aan onze familie, vrienden en kennissen
aanbevelen!!

Gegeten op 14 februari 2014

marieke99
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een recensie schrijven over IJmond....waar zal ik beginnen?
Restaurant IJmond onder bezielende leiding van Ruud Nieborg is al meer dan 25 jaar 'ons' familie-restaurant. Lief en leed (wekelijkse diners op de zondagavond, afsluitend diner na begrafenissen, huwelijksfeest) is gedeeld in dit restaurant op het industrieterrein van IJmuiden. Als je aan komt rijden, kun je je afvragen waar je terecht komt, maar eenmaal binnen wacht een zeer warm en persoonlijk onthaal! De bediening is top en vol aandacht, het eten is fantastisch en alle persoonlijke wensen (denk aan een potje zuurkool) worden ingewilligd. De menukaart is uitgebreid en daarnaast worden er altijd nog speciale gerechten aanbevolen. Soms verrassend, want waar kan je in de winter nou aardbeien krijgen als toetje?
De inrichting is al 25 jaar hetzelfde, maar dat is ook meteen de charme van IJmond. Geen trendy restaurant met wisselende kwaliteit, maar gewoon een degelijk restaurant met goed zittend meubilair, kraakheldere tafelbekleding, schoon fris sanitair, belangstellende bediening en goed eten. En dat alles gelardeerd met en persoonlijk woord van Ruud Nieborg, die werken in zijn restaurant verkiest boven een welverdiend pensioen!

Gegeten op 9 februari 2014

WoutHaarlem
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het restaurant ligt op een prachtige plek en verdient een beter, moderner interieur. Het is netjes, maar wat uit de tijd. De bediening is snel en vriendelijk. Hoewel ik niet gecharmeerd ben van de eigenaar die zijn Skrei kabeljauw en later zijn aardbeien iets te uitdrukkelijk aan het aanprijzen was. De kaart is uitgebreid, met ook wat vlees. We gingen voor de oester en gamba’s als vooraf en sliptongetjes als hoofdgerecht. De oesters waren goed en de gamba’s leuk opgediend en lekker. De tongetjes waren goed gekruid en goed gebakken. De crème brûlée was wat rullig.
Komen we terug: het diner was ons aangeboden dus we weten niet wat het kostte. Maar de ambiance is niet onze stijl. Dus we laten het bij deze keer.

Gegeten op 6 februari 2014

tullepino
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij komen hier vaker. Het eten was perfect. Heerlijke coquilles met spekjes, super lekkere Gamba's in Wontondeeg en natuurlijk de zalm die altijd blij maakt als voorgerecht. Hoofdgerecht was zeer goed bereid, prima tournedos, erg goed bereid en mals vlees! Het mag dan een wat gedateerde setting zijn, maar we komen natuurlijk voor kwaliteitsvoedsel. Een echte aanrader als je van lekker eten houdt!

Gegeten op 27 januari 2014

Ijsvogels
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vooraf gereserveerd. we kwamen met 14 personen. De tafel was prima gedekt. Als vooraf was mijn keuze een salade met gamba's uit Nigeria. De gamba's waren smakelijk en de salade was verder fris. Als hoofdgerecht ging ik verder met noorse winterkabeljauw welke goed gegaard was met daarbij lekkere gebakken stukjes aardappel en lekkere frites. De bediening was uitstekend. Het restaurant liep later op de avond aardig vol waardoor het alleen maar gezelliger werd.

Gegeten op 21 januari 2014

RoeldePieper
  • Recensies in de laatste twee jaar

Restaurant bestaat al jaren en het lijkt ook dat de tijd 25 jaar hier stil heeft gestaan. Oubollige uitstraling en meubilair mag ook wel een keer vernieuwd worden. Het ziet er wel allemaal keurig en verzorgd uit. Daarnaast is de ligging uniek en het uitzicht ook interessant. Helaas kan er niet meer helemaal vrij op zee worden gekeken door de nieuw aangelegde zeehaven.
Een lunch gebruikt maar niet uitgebreid. Gekozen voor de scholfilet met brood maar die was helaas tot snot gebakken. Jammer want de slibtongen zijn hier altijd heerlijk. Een lekkere bijpassende chardonnay maakte gelukkig een hoop goed. Adres voor een wat ouder publiek maar ik ga er nog wel een keer naar terug voor de slibtongetjes......

Gegeten op 20 december 2013

huizingaconsultant
  • Recensies in de laatste twee jaar

overheerlijke gebakken mosselen gegeten. afgelopen vrijdag volgens het estaurant de laatste.

kom hier minimaal een maal per week.

Oudbollige inrichting maar het gaat mij om het eten. en dat is top

Gegeten op 25 oktober 2013

jochem1
  • Recensies in de laatste twee jaar

een vis restaurant bij uitstek maar ze serveren ook vlees. aparte locatie zeker als er schepen langs varen. De uitstraling van het restaurant is wat oubollig dat merk je ook aan de klanten. Zo te zien veel vaste oudere klanten die waar voor hun geld willen. Het eten is prima en met zorg bereid, ik had de dagschotel twee soorten vis (zeewolf en zeeduivel) die niet echt mijn smaak was maar dat ligt aan mij. De stoof aal was erg lekker en VEEL. na het voorgerecht en hoofd past een toet er niet meer bij. De prijs was wel schikken voor 3 volwassenen en 1 kind waren we 180 kwijt dat is best duur zeker omdat we rustig aan hadden gedaan met de drank. Een echte kindermenukaart ontbrak ook!

Gegeten op 24 augustus 2013

Schrijf zelf een recensie over Restaurant IJmond in IJmuiden

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant IJmond. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!