Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Restaurant IJmond in IJmuiden - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 0255 513 536

Verse vis in IJmuiden

Bij Restaurant IJmond werken mensen met hart voor de zaak. Vol overtuiging runnen zij deze tent, wat resulteert in topgerechten, kwaliteitsproducten en een gastvrije setting. Vlees is hier altijd afkomstig van een goede leverancier, maar de echte toppers zijn de visgerechten. Verse kabeljauw, paling of een mooi stuk zalm? Je vindt het bij Restaurant IJmond!

nora4

Heerlijk buiten gegeten met ondergaande zon met uitzicht op de haven met grote schepen. Het eten is super vers tot en met het takje peterselie. Lekkere wijn. Het voorgerecht met coquilles spekjes champignons is een echte aanrader. Boterzacht. De sfeer noem ik oud-chique.

Gegeten op 15 september 2014

Pascha1912

Derde ijmuidensrestaurant op 3 dagen en een goede nummer2
Decor op zich klassiek ,mooi zicht op zee en met een ondergaande zon wordt het helemaal prachtig
Service :persoonlijk zowel chef als personeel ,alle problemen oplossend die een leuke avond in de weg stonden (een lichte handicap bij mijn partner)
Eten : een heerlijk verse zalmtartaar vooraf , dagverse scholletjes er na .Garnituur op zijn nederlands (dwz van alles wat ) maar met een lekkere spinazie er bij
Nederlands klassiek ,gewoon is al gek genoeg ,maar wel het betere genre
prijs kwaliteit zeker ok

Gegeten op 14 september 2014

pklugt

Via online reservering

Het voor gerecht Salade Riche, en de Gabakken Noordzeetong was culinair. 'Serice ,Uitstekend Het is zeer zeker een aanrader.

Gegeten op 9 september 2014

JTQ

Via online reservering

Het restaurant ligt op een unieke plek, bovenop een duin met uitzicht op de haven waar o.m. cruiseschepen aanmeren. Wel een locatie die je moet kennen, want op weg erheen door het industriegebied denk je: ‘waar ben ik nu beland?’
De bediening is bijzonder gastvrij en vriendelijk. Over het wel en wee op de kade wordt desgewenst tekst en uitleg gegeven. Je voelt je er welkom. Ook mooi is dat het restaurant qua sfeer en inrichting nog niet is aangetast door moderniseringswoede – er is al eenheidsworst genoeg tenslotte. Restaurant IJmond kan trots zijn op z'n oubolligheid.
Het eten is er prima. Goede kwaliteit, lekker grote porties, fijne groenten en een extra bakje friet met Zaanse mayo. Tong en sliptong waren echt super. Schol misschien een klein beetje aan de droge kant, maar een kniesoor die daarop let.
Geweldige avond gehad.

Gegeten op 8 september 2014

hennie35

Via online reservering

Vriendelijke bediening, keurig netjes, gerechten heerlijk, restaurant picobello en ook, dat vind ik
zelf ook heel belangrijk, schone toiletten.
Niets op aan te merken

Gegeten op 30 augustus 2014

mike68

Via online reservering

Vis, vis en vis! Hoewel er ook vlees op het menu staat (en één van ons die keuze maakte en er héél blij van werd) is vis en seafood uiteraard bij uitstek passend bij de ambience en plek van dit restaurant.

Het eten was uitstekend bereid, de opmaak was echt top-notch en de bediening was professioneel en vriendelijk. Goede wijnkeuzes op de wijnkaart en bij mooi weer is het heerlijk toeven op het terras met uitzicht op de pier en het scheepsverkeer.

Kleine minpuntjes (en ècht héél klein): er moet wel redelijk lang gewacht worden tussen de gangen door en het interieur van het restaurant doet enigszins oubollig aan.

Plus: super kwaliteit, redelijk (zij het niet goedkoop) geprijsd en buitengewoon vriendelijke en vakbekwame bediening.

Gegeten op 4 september 2014

anneke74

Via online reservering

We hebben met de restaurantactie van AH gegeten bij restaurant IJmond. We konden kiezen uit een 3 gangen-menu met vlees of vis als hoofdgerecht van € 39.50 Het was heel smakelijk en hebben gastvrij gezeten met een prachtig uitzicht op de kop van de haven en de zee.

Gegeten op 2 september 2014

tonwarmerdam

Via online reservering

Al vele keren gegeten bij IJMOND-restaurant. Zeer verrast dat IJmond-restaurant ook deelneemt aan de AH-actie. Toegegeven: met enig wantrouwen boekten wij een tafel omdat je nooit weet hoe de restaurateur de inschrijvers op een actie zullen ontvangen. Wantrouwen volkomen misplaatst. Zoals vorige keren weer prima gegeten in een aangename sfeer met prima toepassing van de actievoorwaarden bij het afrekenen.
Ton Warmerdam

Gegeten op 2 september 2014

henk113

Alweer de 3de keer dat we hier hebben gegeten. Dit keer met 12 man/vrouw. Restaurant was goed gevuld voor een woensdagavond. Mooie locatie met zicht op de haven. Gekozen voor het menu van de dag op aanraden van het kundige personeel. Begonnen met kreeft die subliem bereid was. Opmaak, en snelheid van uitserveren was prima. Gezellig kunnen babbelen tussendoor. De zeewolf als hoofdgerecht..........wauw, wat een lekker visje. Goed van smaak en vers.
Als nagerecht iets met ijs en vruchten. Niet te zoet, en smaken waren herkenbaar.
Al met al blijft dit restaurant er 1ntje waar we zeker naar teeug gaan.
Ga zo door, we hadden wederom een topavond.

Gegeten op 13 augustus 2014

ferdinandbeau

Dit ouderwetse restaurant op prachtige haven locatie in Ijmuiden heeft ons hart gestolen.
De service was snel, persoonlijk en zeer vriendelijk en hoera wat is het fijn door oudere obers en serveersters bediend te worden! De voorgerechten met handgepelde garnalen en kreeft, coquille en garnalen waren uitmuntend en de moot gestoofde tarbot met de mosterdsabayon was zalig. Het toetje (te grote bollen ijs met een sabayon) en de (mindere) koffie zou ik de volgende keer overslaan, maar ik kwam voor de vis en die was geweldig. Diverse delen van de ouderwetse inrichting zijn in onze tijd weer hip. Ik kom snel weer, nu met mijn moeder!

Gegeten op 2 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant IJmond in IJmuiden

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant IJmond. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.