Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Restaurant IJmond in IJmuiden - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 0255 513 536

Verse vis in IJmuiden

Bij Restaurant IJmond werken mensen met hart voor de zaak. Vol overtuiging runnen zij deze tent, wat resulteert in topgerechten, kwaliteitsproducten en een gastvrije setting. Vlees is hier altijd afkomstig van een goede leverancier, maar de echte toppers zijn de visgerechten. Verse kabeljauw, paling of een mooi stuk zalm? Je vindt het bij Restaurant IJmond!

luke6

Via online reservering

Het decor is wellicht wat ouderwets en de muzak, tja daar moet je van houden (of niet). Dat alles wordt meer dan goed gemaakt het mooie uitzicht op de nieuwe haven en door de leuke bediening door een vriendelijke senior met humor. Vanwege de Albert Heijn actie een verrassend driegangenmenu genomen, optie vis, heerlijk. Alle gerechten mooi gepresenteerd. Gewoon proberen dus!

Gegeten op 17 december 2014

esther213

Via online reservering

Het hele menu was erg goed op elkaar afgestemd! Goede smaak fijne sfeer in het restaurant, bediening goed soms wat gehaast.

Gegeten op 15 december 2014

els91

Via online reservering

Het is een beetje ouderwets ingericht, er is wel mooi uitzicht op de haven en de zee van IJmuiden.
Het eten was super lekker echt lekker we hebben gesmuld van alles wat we van ons menukortingskaart konden krijgen, zalmbonnetje met garnalen en hoofdmenu scholfilet/ ossenhaas en het toetje appelstrudel met ijs. Voor kwaliteit eten en smullen voor herhaling vatbaar. We kijken er nu al naar uit.

gerardbeukeveld

Via online reservering

Het eten was naar behoren , de bediening was vriendelijk maar niet accuraat, wij bestelde een fles chardonay en de ober informeerde dat zij een lekkere chardonay hadden uit de regio Carcasone niet zijnde de huiswijn, tot mijn verbijstering koste die fles 38 Euro deze prijs is in geen enkelle verhouding met de kwaliteit van het eten en ambiance geboden en met zo een buitensporige prijs had de ober client moeten informeren.Ik heb nu het idee dat ik toch de volle prijs betaald hebt.

Gegeten op 11 december 2014

system

Via online reservering

Het voorgerecht bestond uit een heerlijke garnalencocktail gewikkeld in gerookte zalm daarna heb ik genoten van een smakelijke slibtong met een scholfilet compleet gemaakt met een verrukkelijke vissaus. Ook de bijlagen waren niet te versmaden, zoals witlof met gegratineerde kaas en heerlijke frisse salade. Daarbij een zeer toepasselijke Chardonnaye.
De bediening was stijlvol met een tip voor de service: er had iets meer info gegeven kunnen worden over ingrediënten/bereidingswijze.
Het restaurant zag er van binnen statig en klassiek uit, het had een warme en gezellige uitstraling. Het bevindt zich op een opmerkelijke plaats, nl. tussen de pieren van IJmuiden.
In verband hiermee kreeg ik de tip om beslist nog eens terug te komen, maar dan in de zomermaanden, om op het grote buitenterras niet alleen te genieten van spijs en drank maar ook van het levendige scheepvaartverkeer met als uitschieters de kolossale cruiseschepen die langs varen. Dit restaurant is beslist een aanrader.

Gegeten op 7 december 2014

mezda

Het is een publiek geheim dat het interieur niet verandert mag worden. De vaste clientèle accepteert dat niet. Zet je daar overheen en geniet van het uitzicht, de ambiance en .. het eten. Er worden eerst diverse amuses geserveerd. Daarna het voorgerecht. Befaamd is "het proeverijtje" (staat ook op de foto's). Ik koos voor Sashimi.
"Zo, meneer heeft met de stokkies gegeten", aldus de bediening. Geen handige opmerking! Maar op de Sashimi viel absoluut niets aan te merken. De witte wijn werd geadviseerd door de eigenaar en was voortreffelijk!
Chateau briand is nieuw op de kaart en werd aanbevolen. In een visrestaurant? Nou geloof me, om te zuigen! Zoals vanouds wordt de tong aan de tafel gefileerd dus dat eet makkelijk weg. Bij het vlees de geadviseerde rode wijn. Oef! Zelden een lekkere wijn gedronken dan deze.
Als toet de apfelstrudel (waar is de tarte tatain gebleven?). Maar evenzogoed voortreffelijk.
Restaurant IJmond is eten op niveau. De bediening heeft het daar soms moeilijk mee; hoe benader je de klant? Amicaal of juist afstandelijk? Mijn advies, probeer ook de bediening iets minder amicaal te laten zijn.
In de IJmond eet je niet voor 25 Euro een couvert. Als je je dat realiseert dan sluit je een top avond af met een heerlijk dessert wijntje.

Gegeten op 11 december 2014

Cynteke

Via online reservering

Het restaurant ligt op een mooie hoge plek met superuitzicht. Interieur is wat oubollig maar dat is zeker niet hinderlijk. We hebben ontzettend goed gegeten (AH spaaractie). Het toetje was fenomenaal. De bediening super super vriendelijk, gastvrij etc. Super bedankje aan de eigenaar Ruud. Je hebt ons top geholpen.

peter233

Via online reservering

Het was even afzien op de weg er naar toe, donker en afgelegen. Maar eenmaal aan tafel kwam alles goed. Het eten was meer dan goed, lekkere verse vis en verrassende truffel pasta.
Bediening zeer ontspannen en het niet genomen dessert werd op voorstel van de bediening een kopje koffie. Inrichting wel wat gedateerd maar alles spic en span. Kortom we komen nog wel eens terug.

Pere

Via online reservering

Niet erg hoog niveau maar dan voor een prijs van een sterrestaurant. Eten was niet slecht maar veel te duur. Ook de bediening was op laag niveau: amicaal en routineus.

Gegeten op 7 december 2014

eneralir

Via online reservering

Voor zo'n restaurant viel het ons ontzettend tegen. Een 3 gangen menu ad 39,50 is toch al aan de prijs. Simpele gerechten. de vis wordt duur betaald.
Bediening was in ieder geval vwel vriendelijk. Zal hier niet snel meer na toe gaan.

Gegeten op 6 december 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant IJmond in IJmuiden

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant IJmond. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.