Rhodos

• 5.9

• 7.0

helena8
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben met vakantieveilingen 3x een arrangement gewonnen voor 2 pers. We hebben dus met ze 6e heerlijk gegeten het personeel was zeer vriendelijk en heel gastvrij! Wij hebben op de heenweg de recensies bekeken en die waren zwaar overdreven wij hebben nog nooit zo heerlijk gegeten en het zo gezellig gehad heel erg bedankt!!!!!

schol
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zaterdag 1 maart bij deze griek gegeten met een bon van vakantieveiling. Gelet op de recensies die niet zo heel goed waren waren wij heel benieuwd. Het menu was heerlijk. Het is een hele mooie zaak met een hele warme inrichting. Heel gastvrij en echt onwijs lekker gegeten. Wij zijn best wel grote eters maar wij zaten helemaal klem. Deze griek is echt een aanrader en wij gaan zeker daar vaker eten. Ik zou echt niet weten waar de slechte recensies op gebaseerd zijn maar ik vindt dit echt onterecht.

Hendrik_One
  • Recensies in de laatste twee jaar

Parkeren is mogelijk bij Rhodos in de straat; er zijn een aantal parkeerhavens. Betaald parkeren is tot 18.00 uur, vrijdags tot 21.00 uur (koopavond). We hadden een Vakantieveiling-voucher voor een drie gangen diner voor twee personen. We waren vroeg, echter, gedurende onze aanwezigheid vulde het restaurant bijna geheel op met gasten; veel van deze gasten hadden ook een voucher, wat te zien was aan het uitgereikte menu met de witte kaft. De bediening was vriendelijk en gastvrij; het restaurant was redelijk comfortabel. Mijn voorgerecht, carpaccio, was wat tereurstellend wat betreft de hoeveelheid vlees, maar het vlees was mals en smakelijk. Het hoofdgerecht, gekruid gehakt, was ook smakelijk, en in zo'n hoeveelheid, dat het magere voorgerecht snel op de achtergrond raakte. Het standaard dessert (geen keuze) was OK, maar de espresso, die we toe namen, was waterig en smakeloos. Pas op: Voor de carpaccio moest worden bijbetaald, evenals voor een bijgerecht als gebakken aardappels. Maar, over het algemeen is een dikke zeven verdiend door Restaurant Rhodos.

Gegeten op 8 februari 2014

RonLiek
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren via Vakantieveilingen bij Rhodos gegeten. Het tapasmenu zou een volledige maaltijd voor 2 personen zijn maar dat is absoluut niet waar. Zeer kleine (8) porties, souvlaki is 1 satestokje met een beetje vlees p.p., scampi 4 stuks (2 euro p.p. bijtebaling) bereid zonder een korrel zout of kruiden (geen knoflook!), geen sausje, gebakken aardappelen is een éénpersoonsportie waarvoor je 1 euro p.p. moet bijbetalen, fetasaus is een flauw maizenasausje. Gebakken aardappelen, salade, brood enz. tellen dus ieder als 1 van de 8 tapasgerechtjes.
Toen wij te kennen gaven dat we het een nogal karige maaltijd vonden was de reactie dat we dan het 3-gangen keuzemenu hadden moeten nemen maar de mensen die naast ons zaten hadden daarover dezelfde klacht. Niet slim om als restaurant zo bezig te zijn, zo krijg je geen klanten die nog eens terugkomen, wij zetten er in ieder geval geen voet meer binnen.

Gegeten op 9 februari 2014

Rutger020
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren hier gegeten met een Groupon. Mijn ervaring met Groupon is dat je hiermee op een voordelige manier kennis kunt maken met de kwaliteiten van een restaurant. Helaas was dat hier niet het geval.

De Groupon hield in een 3-gangen keuzemenu en daarvoor is een 'speciale' kaart bedacht, met een paar gerechten. Wij kozen beide voor een paar stukjes vis in een warme knoflooksaus vooraf en een mixed-grill-achtige schotel. Ook besloten we om een paar bijgerechten te bestellen, te weten Tarama, gebakken aardappelen en een gemengde salade.

Daarnaast bestelden we een fles Nemea Reserve. Een Griekse rode wijn, met een heerlijke houtsmaak doordat deze 12 maanden op eiken heeft gelegen.
Het openen van de wijn ging niet goed. De kurk brak af en dat werd weggelachen. Kan gebeuren sprak de beste man. Ik wilde er wat van zeggen, maar dacht er goed aan te doen om dat alleen te doen als ik er echt last van zou hebben. Dat was niet het geval, want er dreef slechts 1 stukje kurk in de fles. De houtsmaak proefde ik niet en de man gaf aan dat de wijn beter werd na dat deze een half uur open had gestaan. Toeval wil dat ik wijnliefhebber ben en het is waar dat lucht een wijn vaak goed doet en inderdaad, de wijn werd iets beter, maar toch niet wat ik hoopte.
Eenmaal thuis ben ik op zoek gegaan naar website van deze Griekse wijn en daar vond ik direct de fles wijn die we besteld en betaald hebben én de fles wijn die ons geleverd werd. De wijn die we werkelijk kregen was weliswaar van hetzelfde huis, maar totaal anders qua smaak en qua prijs. De inkoopprijs van deze wijn was nog geen 45% van de inkoopprijs van de bestelde wijn.
Bij het restaurant heb ik daar intussen mijn beklag over gedaan.

Het voorgerecht had wel smaak, maar niet meer dan dat. Vreemde substantie vis waarbij je eigenlijk verlangt naar een slechte portie kibbeling, omdat die waar dan minder sompig is.
Daarnaast een mandje brood en de bijbestelde Tarama. Over het brood kan ik kort wezen: huismerk afbak-pistolets zijn smakelijker! De Tarama was vlak en miste de typische smaak van kuit.

Het hoofdgerecht bestond uit wat gyros, een hamburger en nog wat onbestendige stukken vlees, vermengd met een paar uienringen en een lepeltje Tzaziki en beetje rijst.
Dat er smaak aan het vlees zat, zal ik niet ontkennen, maar het lag op het bord alsof de kok wilde bevestigen dat je een tweederangs gast bent. Zonder enige zorg en vooral slordig.
De gemengde salade maakte bij mij niet de indruk dat ik deze ooit in Griekenland zou tegenkomen.
Een paar stukken komkommer, tomaat en olijven, met daarnaast een flesje olijfolie en zijn zou zoveel beter zijn geweest, maar nee, een paar plukken gemengde sla met geraspte wortel en kool met een dressing die smaakte als een slechte kant-en-klaar dressing.

Het toetje maakte de teleurstelling compleet: stukje cake, koffielepel yoghurt met sorbetsaus en een rozetje chocomousse, waarbij je blij bent dat het niet meer is.

Ik kom in restaurants in en rondom Amsterdam, die ik heb leren kennen door Groupon en welke ik ook met regelmaat aan vrienden en relaties aanbeveel. Ook begrijp ik dat een restaurateur ervoor kiest om bij een Groupon Deal met een aangepast menu komt. Maar voor déze aanpak heb ik eigenlijk geen goed woord over.
En om dan achteraf ook nog vast te stellen dat we zijn bedonderd bij de wijn, maakt dat ik helder ben in mijn oordeel over restaurant Rhodos in Hoofddorp. slecht! slecht! slecht! Hier kom ik nooit meer!

Gegeten op 9 februari 2014

kemoanth
  • Recensies in de laatste twee jaar

In dit restaurant gegeten met een bon van Vakantie Veilingen, eten was goed, smaakvol en voldoende. Bediening erg vriendelijk en decor echt Grieks. Echt een aanrader.

Gegeten op 13 september 2013

Dinand
  • Recensies in de laatste twee jaar

wij hebben vanavond met vier personen gebruik gemaakt van de Groupon aanbieding, 55 euro voor 3 gangendiner voor 4 personen. Met fles wijn en een fles water (er wordt geen kraanwater geserveerd) en koffie toe moest nog 55 euro worden bijbetaald. Er kan niet a la carte worden gegeten, ze hebben een speciaal groupon "keuze menu": voorafje: tomatensoep, of aubergine gefrituurd (drie plakjes) met een kwakje tzaziki, of pangasius filetblokjes in een sausje. Hoofdgerechten waren vlees, fantasieloos met een kwakje tzaziki. aardappels en sla moeten apart worden bijbesteld. Het toetje bestond uit 3 stukjes rauw fruit, een ministukje cake, bolletje onbestemd en klein beetje chocmousse, geen keuze.
We werden als 2e rangs klanten behandeld. Je verwacht dat het restaurant een "visitekaartje"afgeeft van hun kunnen, maar dit was prut. Niemand die je goedendag zegt als je weggaat... Wij komen er dus niet meer!

Gegeten op 14 december 2013

marja34
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wederom een grieks restaurant uitgekozen via vakantieveilingen. En wat een verschil met dephi in Gouda. Wij kwamen een uurtje eerder binnen als verwacht, dat was echter geen probleem en nadat we vriendelijk een plaatsje toegewezen kregen verbaasde we ons over de keuze van de menukaart. Die was ruim voldoende! Als voorgerecht de kippenpootjes genomen, de saus hierbij was verrukkelijk, van de bijbestelde tapenade viel vooral de fetatapenade op. Gewoonweg heerlijk. Als hoofdgerecht gekozen voor mixed kreata met wat extra aardappeltjes. Beide waren om van te smullen. Het (standaard-) dessert was mooi opgediend en ook hier weer verrukkelijk. De bediening was heel vriendelijk en opgewekt. Het decor modern grieks. Alles bij elkaar zeker een reden om nog eens terug te gaan!

Gegeten op 24 november 2013

AnnaK
  • Recensies in de laatste twee jaar

Via vakantievelingen een 3 gangendiner gegeten. Je verwacht dan een goed diner waardoor je later nog een keer gaat. Niet dus. Bij de carpaccio gezegd dat we geen truffelmayonaise erop wilden. Zat er wel op. De pasta was met kip en pesto. Geen pesto te bekennen. een klein bakje sla moest apart afgerekend worden. Echt idioot dat dat er niet bij zat! Vrouwelijke bediening was vriendelijk. de man was arrogant en nors. toen we zeiden dat de muziek al een half uur vastliep zei hij dat het via internet was en er niks aan te doen was. Zet het dan uit! Al met al geen aanrader om weer naar toe te gaan . Gemiste kans dus.

Gegeten op 21 november 2013

Efstatia
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gegeten met een bon van Vakantieveilingen. 8 hapjes voor 2 personen verdeeld over 2 rondes. Viel erg tegen. Inderdaad erg kleine hapjes wanneer je verwacht dat 4 hapjes dus een maaltijd moeten voorstellen. Een gemiste kans ook voor het restaurant om nieuwe klanten te werven. Het eten zelf was namelijk prima...maar de hoeveelheid per hapje echt onder de maat.

Gegeten op 19 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Rhodos in Hoofddorp

Schrijf hieronder je recensie over Rhodos. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!