De laatste recensies in Zwolle

De laatste recensies in Zwolle

eva115

Heerlijk geluncht na een bezoek aan het naastgelegen Museum de Fundatie (ook een aanrader). Erg sfeervol restaurant met vriendelijk, ongedwongen personeel. Heel lekker eten, erg smaakvol en zeer goede prijs / kwaliteit verhouding. Een echte aanrader!

Gegeten op 1 april 2015

Mylene90

Ik was laatst met mijn ouders een gezellig weekendje weg en we besloten te lunchen bij de vier jaargetijden. Het viel me meteen al op dat we niet ontvangen werden, ik wil niet opscheppen maar ik heb zelf vijf jaar in de horeca gewerkt en dit is het eerste wat er bij mij is ingestampt. Na wat onzeker rondgelopen te hebben werd ons toch een tafel aangewezen.

Onze bestelling was simpel, 2x brood met kroketten, een soepje, een salade en een mandje brood. De kroketten en salade kwamen als eerst. Er zat geen boter bij de kroketten dus daar hebben wij naar gevraagd. Er zou meteen boter gehaald worden. 10 minuten later was dit er nog steeds niet. Ook de soep en het mandje brood waren nog niet gearriveerd. Na nogmaals 5 minuten wachten vroegen we het nog een keer. Een kwartier nadat de eerste drie gerechten geserveerd waren, kwam eindelijk dan het soepje, het brood en de boter. Toen de boter werd neergezet grapte mijn vader dat het niet meer echt nodig was omdat de kroketten toch al koud waren. De sneer ('Nou, dan neem ik het maar weer mee!') die we daarna van de serveerster kregen verbaasde mij gigantisch. Vervolgens sprak mijn vader uit dat het toch niet heel gepast was om ons op zo'n manier te behandelen nadat we zo lang op een soepje en brood hadden zitten wachten. De serveerster was uiterst onbeschoft. Mijn vader moest maar begrijpen dat ze het druk had en ze had begrepen dat er ook tegen haar collega geklaagd was (klagen = vragen om boter). Dit alles ging op een toon die ik tegen niemand aan zou durven slaan. Het is dat wij wel fatsoen kennen, maar menig ander was opgestaan en weggelopen. Het heeft de lunch op ons weekendje weg volledig verpest. Bedankt hiervoor.

Gegeten op 21 maart 2015

jeeteevee3

Eerst voor het zitten het zitkussen ontdaan van lange haren en kruimels. Toen bij een goed glas rode wijn en gefrituurde vegetarische loempiaatjes de menukaart bekeken. Dat zag er best wel aanlokkelijk uit. De wiebeltafel werd enigszins verholpen door het bekende gevouwen bierviltje. "Och dat is nou eenmaal een probleem van de horeca", vertelde de barman. Totdat de bediening besloot de glazen legplaten achter de bar te moeten gaan poetsen en het geluid van de vaatwasser mij steeds meer begon te irriteren. Wegwezen! Ik ben ergens anders gaan eten. Bij vertrek keek ik recht door een versleten draadjesgordijn naar de schoonmaakspullen onder de trap.

witteveer44

Ik bestelde een salade niçoise (als hoofdgerecht dus wat groter dan de voorgerecht variant) frietjes en mayonaise. De frietjes en mayonaise waren oké. De salade daarentegen viel mij tegen. Er zat bijna geen dressing op, lag te vol met kip en te weinig sla, was niet op smaak en de croutons en kaas vond ik niet zo lekker. Op de vraag van de serveerster of het mij smaakte en mijn antwoord dat de salade niet zo lekker was, werd niet gereageerd. Na mijn vraag om olijfolie werd deze geserveerd in een bakje met een lepeltje. Op mijn vraag om een droge witte wijn werd deze geserveerd zonder te vragen of ik sauvignon blanc wilde of chardonnay terwijl deze vraag wel aan andere gasten naast mij werd gesteld. Na nog een dubbele espresso, rekende ik 19,75 euro af. Als een niet zo tevreden gast ging ik weer de deur uit.

Gegeten op 24 maart 2015

jeeteevee3

Gekozen voor het stoofpotje van Black Angus-sukade, zoete uiencompote met laurier, gegratineerd met aardappelpuree en kaas. Op mijn bord een gratineerbakje met bovenop uitgedroogde kaassaus, een stukje sukade van 5 bij 6 cm en daarop een afgemeten hoopje uiencompote. Aan de smaak was niets mis. Echter de sukade was koud, die ging terug. Mijn partner at intussen zijn ietwat droog uitgevallen kwart parelhoensuprême met gekaramelliseerde witlof en appel, bietjeschips en een jus van aceto balsamicosiroop. Toen het parelhoen op was kreeg ik de sukade terug en helaas half koud en half lauw. Weer terug. Intussen het gratineerbakje op gegeten, want ik zou een nieuw stukje sukade krijgen. Nee he! Een volledig opgemaakt bord werd na zo'n 5 minuten opgediend. De sukade was goed. Het gratineerbakje heb ik niet aangeroerd. De flauwe, melige en smakeloze frieten werden op verzoek vervangen door loeiwarme. Goede sla uit een plastic bak, appelmoes die er lelijk uitzag door het gebruik van rode wijn en vlotte bediening. Toch nooit meer Humphrey's Zwolle.

ptouw

Ik had aangegeven dat ik weinig tijd had om te eten en hier ging men prima mee om. Voorgerecht was meloen met ham, erg lekker, de filetto was uitermate mals, perfect gedaan, met heerlijke saus met paprika en champignon. De volle rode wijn was ook goed te drinken.

Alkmaarder

Op zaterdag met vier personen van lunch genoten, nou meer dan genoten!

We worden ontvangen in de hal. Nadat de jassen zijn aangenomen worden begeleid naar de zeer smaakvol ingerichte lounge. Ik kies voor de rosé champagne van het huis Henriot en mijn vriendin en schoonouder voor een alcoholvrij aperitief. De alcoholvrije cocktails werden door John de Boer zelf gemaakt. Na een groene thee, met koolbladeren om de smaak op te wekken, werden we getrakteerd op een reeks van bijzondere amuses zoals gebakken huid van de tong en scheermes. Allemaal prachtig opgemaakt en bijzonder van smaak.

Omdat we er nu toch waren kozen we allemaal voor een 7-gangen menu. De menukaart kent naast een à la carte gedeelte, een gedeelte van vier kleuren waarin in elke kleur drie combinaties van ingrediënten staan vermeld. Uit elke kleur kies je een combinatie. Dit worden vier gerechten. De andere drie gerechten worden door de keuken bepaald.

De gerechten zijn stuk voor stuk helemaal top. De bijzonder goed gematchte wijnen maken het tot een nog groter feest.

De bediening vonden wij erg prettig. Vol enthousiasme, maar met gepaste terughoudendheid, werden de wijnen en gerechten uitgelegd. Wij hebben genoten en een hele mooie herinnering!

Gegeten op 14 maart 2015

shannon8993

Oooh wat komen wij hier graag!???? tegenwoordig elke maand wel! Afgelopen maand bij Uno geweest maar volgende maand gauw weer naar Blue Sakura. Het eten is super! Alle sushi is van goede kwaliteit en ook mijn vriend die geen vis lust gaat het liefst bij BS eten. (Terwijl hij juist onwijs kritisch is op zijn vlees!????)Het vlees is namelijk van uitstekende kwaliteit. Vooral de biefstukblokjes, biefstukrolletjes, Aardappelkoekjes (met een heerlijke saus!!!) sashimisalade en zalm en tonijn nigiri en maki zijn om te smullen!???? Wij kunnen met moeite kiezen. Gelukkig zijn de porties van perfecte grootte waardoor je ze nog eens kan bestellen. Het bestellen gaat vlot via de tablet en staat snel op tafel. (Zeker doordeweeks) 2.5 uur is voldoende ook al zou 3 uur nog prettiger zijn. Dan kan je ook even een pauze inlassen. Tot nu toe hebben wij altijd net genoeg gehad aan 2.5 uur en we zijn nog niet weggestuurd dus ik denk niet dat er heel moeilijk over zou worden gedaan.
Wij kijken uit naar ons volgende bezoek. Het enige wat wij missen is wat vriendelijkheid en klantencontact door het personeel. Ze plaatsen de gerechtjes op tafel en lopen dan snel door. De gastheer zou er goed aan doen even een praatje te maken met de gasten aangezien het personeel zo snel door werkt!(wat fijn is maar wel wat onpersoonlijk.) De locatie is in een kerk en echt prachtig. Wat gehorig maar niet storend en juist wel sfeervol. Het hangt er wel vanaf waar je zit. Het ene plekje is leuker dan het andere.
Kortom dik tevreden! Ons zie je snel terug.

Gegeten op 28 februari 2015

shannon8993

Gisteren hebben wij voor het eerst bij Uno gegeten. Vooraf hadden wij aangegeven dat wij graag in de lounge wilden zitten. ( op aanraden van vrienden) Daar aangekomen wilden ze ons aan een krap tafeltje zetten. Nadat we benoemd hadden dat we gereserveerd hadden voor de lounge was dit toch mogelijk. Nadat wij ons in de heerlijke Chesterfield bank hadden genesteld kwam er iemand drankjes opnemen. Echter kwam niemand ons uitleggen wat het concept precies inhield. Na een tijdje hebben we maar gevraagd om een pen en zijn we gaan kruisen op het formulier. Wij hebben toen een aantal gerechten besteld. Het eten is oké. Wij hadden eenchogere kwaliteit verwacht voor de prijs van 25 euro met relatief simpele gerechtjes. (Pasta,pizza,broodjes, carpaccio,dadels met spek enz.) La cubanita kan het voor 18 euro met betere kwaliteit. Veel gerechten misten iets extra's. Ook waren de porties zo groot dat we na 3 rondes bomvol zaten en nog maar de helft geproefd hadden van wat wij wilden proeven. Jammer! Waarom zoveel? Je kan toch onbeperkt bij bestellen?! 6 Dadels (met gigantische pitten dus pas op!) Per éénpersoons portie! Een hele pizza voor 1 persoon! Echt jammer..
Het personeel was vlot met de formulieren ophalen ondanks dat we wat achteraf zaten. Pluspunt! Wel allemaal erg jonge meisjes die erg verlegen door de zaak lopen. Wij maken altijd graag een praatje met de bediening maar dit durfden de meisjes niet aan. De lounge is een heerlijke plek om lekker te zitten en kletsen. Al met al een prima restaurant maar het moet zich zeker nog ontwikkelen. De locatie is goed. Nu de kwaliteit omhoog, of de prijs omlaag. En wij zouden de porties graag kleiner zien zodat we alles kunnen proeven.
Wij komen over een jaar wel terug!

Gegeten op 29 maart 2015

CarlaVP

Na een zeer goede ervaring op het terras afgelopen zomer had ik mijn familie aanbevolen om hier te gaan lunchen tgv de verjaardag van één van ons. Wat een teleurstelling. Met de kwaliteit van de gerechten was niets mis, de entourage en sfeer in het restaurant zijn ook prima, maar de bediening en service waren ver beneden peil. Bij de entree was niemand te bekennen en geen van de 3 medewerkers die druk in gesprek waren met elkaar maakte aanstalten om ons gezelschap te verwelkomen. Nadat wij de garderobe inmiddels zelf ontdekt hadden en vervolgens om ons heen stonden te kijken, kwam één van de medewerkers naar ons toe. Na onze tafel te hebben aangewezen, werd er op zeer zakelijke en ongastvrije toon uitgelegd hoe het bestelproces in dit restaurant werkt. Na een minuut of 20 (op zich geen probleem) kwamen één voor één (echter met lange tussenpozen) de warme gerechtjes op tafel. De koude gerechtjes (uit de 1ste bestelronde) lieten echter zeer lang op zich wachten. Dit heeft zeker een uur geduurd. Het gevolg was dat wij alvast maar de gerechtjes voor de tweede ronde gingen bestellen, want zo kregen wij bij aanvang op zeer strenge toon te horen, na 1 uur en 45 minuten na binnenkomst kon er niets meer besteld worden.... De bediening had verder zeer weinig aandacht voor zijn/haar gasten. Ik geloof dat ik 1 keer een glimlach op één van de gezichten van de medewerkers heb kunnen bespeuren, voor de rest hadden zij een uitstraling die de indruk gaf dat zij het niet naar hun zin hadden. Dit alles had tot gevolg dat wij deze lunch, wat een feestje had moeten worden, één grote teleurstelling vonden. Zeker niet voor herhaling vatbaar helaas, aan de kwaliteit van de gerechten en sfeer van het restaurant licht het niet.

Gegeten op 29 maart 2015