Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De laatste recensies in Zwolle

De laatste recensies in Zwolle

moxy
over Blue Sakura

Prachtige pand, mooi ingericht met hoge en lage tafels en gezellige nissen. Door het concept dat ze hanteren kun je kennismaken met de Japanse keuken. Per ronde mag je 5 gerechten bestellen. Hoewel men gemiddeld voor vier rondes gaat, zo wist de bediening te vertellen, zaten wij na de tweede ronde al helemaal vol.
Sommige gerechten waren erg lekker (salades, loempia's en pikante garnalen) maar over het algemeen waren de gerechten weinig uitgesproken en vlak (noodlesoup met garnalen, gebakken noodles, witvis).
De bediening loopt af en aan met gerechtjes. Er zijn wel zes verschillende mensen van de bediening aan onze tafel geweest waardoor het toch een onpersoonlijk tintje krijgt.
Al met al was het prima maar ik vind het geen aanrader.

Gegeten op 25 augustus 2014

Ineke V

Aangezien het schitterend weer was hebben wij op het terras gedineerd. De punten voor 'decor'zijn dan ook fictief. De service was goed. Goede en vriendelijke bediening. Wij hebben gekozen van het kalfsvlees omwikkeld met pancetta en daarbij gegrilde groenten. Bijzonder lekker. Als nagerecht 'la dolce vita' een combinatie van diverse kleine desserts. Een aanrader!

Gegeten op 30 juli 2014

Februari

Prima eten: Wrap met zalm en Ciabatta met humus. We zaten heerlijk buiten mooi uitzicht. Op een gegeven moment kwam er een heer en een dame van rond de 20 ook op het terras zitten. Kennelijk bekenden van de bediening. De dame ging er uitgebreid voor zitten: met haar voeten op de tafel. Een bediende kwam de bestelling opnemen: een late en een koffie, vroeg uitgebreid hoe het was maar geen commentaar over de schoenen. De volgende bediende kwam langs, met haar werd uitgebreid gesproken of ze er nog bleef werken naast haar studie, geen commentaar over de schoenen. De derde bediende kwam langs om de bestelling te brengen en er volgde een gesprek over een ver oord waar de dame en heer naar toe zouden gaan, geen commentaar over de schoenen die de hele tijd op de tafel bleven liggen! Het is een prima locatie, het eten is van uitstekende kwaliteit maar hier gaan we niet meer naar toe. Van deze tafels moeten de gasten ook eten!!! En er was niemand die er wat van zei, ze keken er naar meer niet. En voor betreffende dame gelden kennelijk andere fatsoensnormen, walgelijk!

Gegeten op 26 augustus 2014

ray1971

Hadden na een drukke werkdag ff geen zin om te koken. Mijn vrouw had zin in een maaltijdsalade en ik in vlees. Dacht meteen aan Bluefinger Restaurant. Komen er vaak en mogen altijd graag in een nisje zitten. Super aardige bediening en een gezellige sfeer in het restaurant. Begonnen met brood en kipfingers vooraf. Mijn vrouw nam daarna een thaise maaltijdsalade en ik spareribs (500 grams. Ook wel een keer 800 grams gehad). Het dessert vonden we lastig. De aardige mevrouw van de bediening stelde een verrassingsdessert voor twee voor. Staat niet op de kaart maar zou van ons wel erop mogen. Super super!! Echt naar toe gaan!!

K_Haar

Leuk concept met proeverijtjes, lekkere gerechtjes, simpel eten maar lekker! We waren er met onze vier kinderen, voor kinderen is het concept met de kleine gerechtjes erg leuk.

Bediening is erg aardig, denkt mee waar nodig. De reden voor het cijfer 5 is dat het beleid van het restaurant om geen kraanwater te schenken wat ons betreft achterhaald en klantonvriendelijk is.

Gegeten op 26 augustus 2014

jasmijn12

Heerlijk gegeten. Aardig en professioneel personeel. Het stokbrood vooraf was vers en warm. De droge witte wijn was erg lekker evenals mijn hoofdgerecht: de lamsbout met honing-tijmsaus, perfect medium gebakken. Mijn vriend ging voor de mixed grill en vond al het vlees erg lekker. In tegenstelling tot sommige andere recensies hier vonden wij de huisgemaakte friet en bijbehorende sausjes ook lekker. Mijn vriend was jarig en daarom had ik de duurste whiskey van de kaart vooruitbesteld als verrassing. Wat ik niet wist was dat de kok ook nog speciaal twee mooie borden had samengesteld met volgens mij alle desserts die op de menukaart staan! Heerlijke lemoncake, taart van de dag (mascarpone met kruimelbodem en een soort aardbeienconfiture ijs, brownie, vers fruit met daarbij twee verfijnde sausjes. Voor het dessert hoefden we niet te betalen. Al met al was de Vaca Negra een geweldige ervaring. Ik geef een absolute tien voor service!

Gegeten op 25 augustus 2014

marijebloem

Een erg stijlvol restaurant maar eten en service vielen erg tegen.
We hebben zeker 6 verschillende personen aan onze tafel gehad. We waren met 9 personen en er gingen diverse dingen mis.
Tot drie keer toe moest er gevraagd worden om citroen bij de spa rood. Er werd toen werkelijk een glaasje met 4 schijfjes op tafel gesmeten met een blik erbij die ik niet als gastvrij bestempel. Burger voorgerecht was heel koud. Leek wel of ze hem rechtstreek uit de koeling op het broodje hadden gedaan ipv af te bakken. Kreeg een nieuwe maar met diezelfde blik..... Pasta hoofdgerecht daarbij plakte alle pasta aan elkaar en de biefstuk van de mixed grill leek niet op biefstuk en smaakte slecht. Desserts waren erg lekker, jammer dat de koffie/thee die we erbij wilde pas na het dessert werd opgenomen (gelukkig hadden we de tijd). Ondanks alles hebben we lekker gezeten en redelijk gegeten want we waren met goed gezelschap maar ik twijfel of er een volgende bezoek komt.

Gegeten op 23 augustus 2014

geert27

Ik kom al 18 jaar in dit restaurant. Zonder twijfel de lekkerste spareribs van Nederland. Ook de andere gerechten laten zich goed smaken. Een warme entourage en gastvrij personeel maken het af. Dan smaakt het eten drie maal zo lekker. Ik kan u dit restaurant van harte aanbevelen!

Gegeten op 19 juli 2014

MH_Schot

Via online reservering

Afgelopen vrijdagavond heb ik bij Mayur Kitchen in Zwolle gegeten. De start was lastig, want er valt veel te kiezen op de kaart. Als hoofdgerecht wilde ik wat pittigs, dus als voorgericht de Kip Tikka gekozen. Deze werd fraai opgediend en smaakte prima.
Daarna gekozen voor de Lam Madras. Daar de meeste Indiase restaurants zich aanpassen aan de nederlandse smaak, heb ik gevraagd of de Madras 2 stappen pittiger kon. En dat kon! En hij was ook echt pittig. Niet door er een extra sausje bij te doen, maar zoals het hoort. Heerlijk! Peschwari nan erbij genomen, die was ook goed. Halverwege nog een extra bijbesteld en die kwam nog mooi op tijd.

De aankleding van Mayur Kitchen is ook prima. Veel Indiase restaurants zien er versleten uit, maar dat is hier niet het geval. Alle ingrediënten van het decor passen ook bij elkaar.
Bediening is ook dik in orde. Mensen werken daar omdat ze het leuk vinden. Zelf de kok/eigenaar kwam nog een praatje maken.

Samenvattend: Mayur Kitchen is een echte aanrader voor ieder die eens Indiaas wil eten.

Gegeten op 22 augustus 2014

Judith1979

Wederom geweldig genoten. Heerlijke wijnen, voortreffelijk voorgerecht van rauwe zalm, kabeljauw met paling en diverse bereidingen van biet, als hoofdgerecht 48 uur vacuüm gegaarde kalf en een dessert met diverse bereidingen van rabarber en framboos. Perfecte uitleg van de gerechten en een hele prettige sommelier. Wat een heerlijke ontspannen sfeer!

Gegeten op 21 augustus 2014