De laatste recensies in Zwolle

• 10 1

• Service

• Decor

• In behandeling

Voor de 50e verjaardag van mijn moeder zijn wij afgereisd naar Zwolle om een droom te verwezenlijken. De Librije, een restaurant met zoals de meesten wel weten 3* was HET restaurant bij uitstek waar ze graag heen wilde. Ook voor ons de eerste keer.

Rond deze tijd van het jaar was het al donker bij aankomst en de brandende fakkels naar de stenen trap maken de eerste indruk mystiek. Het oude klooster staat aan het water en er is een leuk klein parkje naast. Wij waren met zijn achten en hadden voor de gelegenheid de salon, op de eerste verdieping voor ons zelf.
De inrichting was warm, van alles een beetje. Niet te strak, niet te los. Tijdens het glas champagne kwam Thérèse ons welkom heten en nodigde ons uit om in de loop van de avond een bezoek te brengen aan de keuken.

Alvorens ons 6-gangen menu begon werden we overweldigd met amuses, op een wijze gepresenteerd zoals je dat nergens ziet! Na de amuses volgde; ganzenlever met noordzeekrab,amandel en sap van gefermenteerde rodekool / Langoustine, koud gegaard in vanille-kombucha, kerrie, citroen en ingelegde groente / Kabeljauw, langzaam gegaard in olie met grove den, natte amandel en spitskool / Kooieend, spitskool, bbq mais, gepofte boekweit en zwarte sesam / bramen, moerasspirea, getoaste witte chocolade en watermunt / Sweet Thai green curry.
Elk met een bijpassende wijn. Tussen de gerechten door en na het laatste dessert kwamen ook nog enkele amuses voorbij. Bij de koffie na afsluiting nog verrukkelijke friandeses, precies zoals je het mag verwachten van een restaurant van dit kaliber.

Alles klopt, van begin tot eind, je voelt je welkom. Een warm bad, niets is teveel. Voor ons was dit een onvergetelijke ervaring.

Gegeten op 26 oktober 2013

ktm

• 10 1

• Service

• Decor

• In behandeling

Heet nu: de kleine castelein! Prima eten, lekker vlees, goede wijn, leuke prijs! Gezellig, je moet het weten te vinden.

hvaneeghen
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben genoten hier. Eten was prima en authentiek en de service bijzonder goed. Toen ik vroeg om een iets pittiger eten kwam er snel een extra gerecht aan dat eer deed aan een echt Indiaas rstaurant!

Gegeten op 18 april 2014

kokkritiek
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mooi Italiaans restaurant, op de eerste etage, met leuk uitzicht over de markt. Levendige sfeer, zowel binnen als buiten. Goed eten van bestendige kwaliteit. De bediening is soms wat traag, maar uiteindlijk komt het goed.

Gegeten op 4 april 2014

arnout
over Kota Radja
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een paar weken geleden voorafgaand aan een avondje theater hier voor de eerste keer gegeten, Wij zijn afgegaan op de goede recensies.
Dit is een geweldig goed restaurant, bediening vriendelijk en correct,
Maar dan, de gerechtjes zijn bijzonder goed van smaak, zien er mooi uit en een zeer ruime keuze van de kaart.
Wel is het zo dat je 3 gerechtjes per ronde kunt bestellen, maximaal 5 rondes, dit is net te beperkt, beter zou zijn 4 gerechtjes per ronde, maar zeker een aanrader, Op tijd reserveren is nodig

Gegeten op 22 maart 2014

tempertje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vandaag spontaan geluncht in brasserie De Harmonie. Ik eet glutenvrij en bij binnenkomst heb ik direct aan de bediening gevraagd of dit kon. Was geen probleem en zo was het ook echt! Ik heb werkelijk zalig glutenvrij witbrood gegeten met tomaat, pesto, mozzarella, rucola en pijnboompitjes. Echt een aanrader voor een glutenvrije lunch!

Gegeten op 15 april 2014

wibodijk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben een perfecte avond met zijn vieren gehad in Gelagkamer Hoogh. Een prettige vlotte bediening, met kennis van zaken. De kok kwam aan tafel om de menukeuze te overleggen met de zwangere dame, erg attent. En het eten was erg lekker, geen enkele aanmerking. Warme borden, mooie opmaak, goede smaken, en voor die prijs, echt een aanrader. Wij komen zeker nog eens eten.

Gegeten op 5 april 2014

anjaatje1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Staartstuk was heerlijk, gamba's vond ik niet zo op smaak, dat moest op smaak met de sausjes, wat ik jammer vond. Spare ribs en hamburger voor de kinderen helemaal prima, en viel bij hen zeer in de smaak, frietjes iets aan de vette kant, verse groente was heerlijk, maiskolfje ook. Mijn dochter kreeg op verzoek voor een klein prijsje een stukje spareribs, en ikzelf een stukje van het staartstuk. Erg fijne en attente bediening! Nagerecht, royaal, cheesecake...heb ik wel eens smakelijker gehad, ijs lekker. Zeker voor herhaling vatbaar!!

Gegeten op 13 april 2014

HHans
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het is goed toeven bij Vidiveni. Erg goed gegeten met zijn vieren bij dit mooie, ruim opgezette restaurant aan de rand van het Zwolse centrum. Ook op tafel is er voldoende ruimte voor de glazen, de borden en alle andere zaken. Dat is wel eens anders, een verademing. De gebakken makreel vooraf was zalig. Ook de eend van het hoofdgerecht was heerlijk mals met een klein vetrandje, echt lekker. Het nagerecht met crème Suisse, chocolade, karamel en ijs was geweldig lekker. De bediening, een jonge groep enthousiaste mensen maakt het bezoek ook de moeite waard. Een kleine tip misschien, als er een vaste kracht aan tafel komt, dan schept dat iets meer band met de klant en heb je meer oog voor de eventuele wensen. Dan wordt dat cijfer de volgende keer ook een acht. Die volgende keer gaat zeker komen want aan de prijs kwaliteit mankeerde namelijk ook niets. Prima.

Gegeten op 5 april 2014

Colin21296
  • Recensies in de laatste twee jaar

Laatst samen met mijn vriend wezen eten bij Bistro de Zoete inval. We werden bij binnenkomst vriendelijk begroet en naar onze tafel begeleid. Er werd uitgelegd hoe het bestellen werkte. We moesten bij het krijgen van ons eten, gelijk weer iets nieuws bestellen. Op zich een heel leuk concept, maar wij kregen het gevoel een beetje dat ze ons zo snel mogelijk wilde voeden zodat ze weer een tafel vrij hebben voor de volgende gasten, daarom heb ik de service een 8 gegeven. Verder waren het allemaal hele lekkere dingen die ze ons voorschotelden. Ik heb een 10 gegeven voor het eten omdat er niks op aan te merken was, alles op goede smaak, temperatuur etc. Het decor was ook erg mooi, wel zaten we midden in het restaurant waardoor we niet zoveel privacy hadden. Wij komen zeker nog een keertje terug!!!

Gegeten op 8 maart 2014

IENS bestaat 15 jaar!