De laatste recensies in Uitgeest

De laatste recensies in Uitgeest

Ilinois
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor de tweede en laatste keer gegeten bij dit restaurant, op mijn pizza was de tonijn was op een hoop gestort, en bij de pizza met ananas waren er gewoon 4 schijven ananas die denk ik uit het blik komen opgelegd.
Daarnaast is de smaak erg flauw en worden er naar mijn mening geen verse producten gebruikt.
De kwaliteit laat echt te wensen over, bij het vertrek na het afrekenen wordt er op een vriendelijke begroeting niet gereageerd. Dit kan zo veel beter!

Gegeten op 15 maart 2014

BK57
over 't Schippersrijk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Helaas heeft de site van Schippersrijk geen gastenboek, anders had ik daar een reactie achter gelaten. Gisteren in klein gezelschap verjaardag gevierd. Het eten was erg lekker en gevarieerd. De presentatie van de gerechten was origineel. De sfeer van het nieuwe Schippersrijk benaderde die van het oude restaurant. Helaas was de bediening stuntelig. Mijn zoon kreeg nog voor aanvang van het diner, dankzij een struikelende serveerster enkele glazen wijn en fris over zich heen. Alleen een aangereikte theedoek een een aantal malen sorry moesten kennelijk voldoende zijn. Ongemakkelijk en met een vochtig, naar alcohol riekend shirt heeft hij de avond uitgezeten. Er is geen enkele compensatie voor dit "ongelukje" aangeboden. Jammer maar dit voorval heeft bij ons, ondanks het lekkere eten toch een vervelend gevoel achter gelaten.

Gegeten op 15 februari 2014

alexvandillen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuk aan het water. Valentijnsmenu gegeten. Verwacht geen culinaire wonderen maar gedegen middeklasse werk. Vrolijke en attente bediening die op valentijnsdag toch wat plichtmatig en 'op tempo' het menu aandroegen. Inrichting zeer verzorgd en overtuigd dat de keuken 'meer kan' dan de prijs/kwaliteitsverhouding (die goed is) aangeeft.
Wij komen in de zomer nog wel eens terug

Injo
  • Recensies in de laatste twee jaar

In november jl. hier mijn laatste werkdag gevierd met een grote groep mensen. De sfeer is altijd goed in dit restaurant. Voor ieder wat wils en fijn dat er met bepaalde dieetwensen rekening wordt gehouden (ook met de minder voorkomende). De aandacht en kwaliteit was deze keer iets minder als normaal wanneer je met een klein groepje mensen bent. Even goed een heerlijke en gezellige avond gehad en het blijft een van de beste restaurants in de omgeving.

Gegeten op 28 november 2013

HenkMolenkamp
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond met mijn partner bij Havenrijk gegeten.
Het was heerlijk! Ik kon niet kiezen tussen al het lekkers, dus vooraf de proeverij genomen. Lekker van alles wat voor een hele leuke prijs. Mijn man nam zoals gewoonlijk de carpaccio, maar deze overtrof zijn verwachting. Ook op de hoofdgerechten was helemaal niets aan te merken en wij hebben een heerlijk gezellige avond gehad. Mede dankzij de attente en vriendelijk bediening.

Gegeten op 27 november 2013

julia10
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen week gegeten bij 't Stokpaardje in Uitgeest. Leuke vrolijke ontvangst, jas werd aangenomen en vervolgens kregen wij een tafel toegewezen met schitterend uitzicht op het Uitgeestermeer. De kaarsverlichting en sfeervolle muziek zorgde voor een huiselijke sfeer en binnen vijf minuten stond er een plankje warm brood, huisgemaakte aioli, tapenade en olijfjes op tafel (gratis)! Op de kaart staan klassieke gerechten zoals carpaccio en tomatensoep maar ook veel spannende gerechten zoals wildzwijnbiefstuk met bockbiersaus en een uiencompote (echt een aanrader!) Als nagerecht is het kaasplankje aan te raden waarbij je een leuke uitleg krijgt over elke kaassoort! Wij hebben hier een super avond gehad en zullen zeker weten snel weer terug komen.

Gegeten op 2 november 2013

HermanDenZijcker
  • Recensies in de laatste twee jaar

In dit restaurant komen we vaker. De inrichting met scheepsattributen geven een gezellig sfeer. Ook de bediening is uitstekend.
Het gerecht "de verzameling "was weer voortreffelijk.

Dit keer heeft het Schippersrijk zich meer verdiept in de soorten wijnen en zelfs een grote wijnkaart aangemaakt.
Er wordt ons telkens keurig gevraagd of er bij geschonken mag worden en er komen ook glaasjes extra water erbij.
Klein puntje is dat het personeel niet wist dat je niet de hele wijn mag leeg schenken en waarschijnlijk ook geen wijnproevers van wijn zijn. Wellicht is het handig om iemand van het personeel zich hier in te specialiseren?
Verder helemaal top.

Gegeten op 17 november 2013

art020
  • Recensies in de laatste twee jaar

Aangename ruimte met veel glas aan een jachthaven en groot meer. Salade gourmande met mooi dun gesneden eendenborst, smakelijke confit en dito paté van eend.

Tafelpartners hadden een meerkeuze voorgerecht met alle smakelijke voorgerechten op een plankje gepresenteerd, leuk effect en o.a. paling was erg lekker.

Hoofdgerecht met hertenbief en jus van pedro ximinez was erg lekker. Veel smakelijke bijgerechtjes ook, en nadat er meerdere keren om wat meer was gevraagd werd opeens het gehele scala aan bijgerechten ververst. Prima service!

Nagerechten zouden kleine proeverijtjes zijn met oa diverse soorten ijs, pecan pie, creme brulee etc maar zeker het ijs was behoorlijk veel. Wij stapten plofbuikend maar zeer voldaan weer naar buiten.

Gegeten op 3 november 2013

plock
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het feit dat het altijd druk is geeft aan dat het eten van goede kwaliteit is, reserveren is daarom altijd aan te bevelen! Ondanks dat het druk is heeft de bediening voldoende aandacht, en zul je nimmer met een leeg glas zitten. Het eten is kwalitatief goed, de porties immer ruim bemeten. De lokatie is fantastisch, vooral in de zomer! Het enige hele kleine minpuntje is dat er wat meer variatie zou mogen zijn in de menukaart, maar dat zou dan niet ten koste mogen gaan van de verzameling!

Gegeten op 24 juli 2013

buna
  • Recensies in de laatste twee jaar

We begonnen de avond met een aperitief op het mooie terras aan het water. Daarna binnen gegeten vanwege een opkomend buitje. Ook wij hebben genoten van het uitgebreide voorgerecht (De Verzameling), een combinatie van koude en warme gerechtjes. De hoofdgerechten, (gekruid varken, kalf, tonijn) waren goed bereid en smaakten uitstekend. Bij de presentatie is nog enige ruimte voor verbetering.
De bediening was vriendelijk en attent. Een fles Merlot die te warm was (hele middag in de zon gestaan) is zonder probleem omgeruild. De timing van het opdienen van de gerechten was perfect. Bij de espresso werd ongevraagd een glaasje water geserveerd.
De inrichting is netjes en in schippersstijl. Het uitzicht op het meer is mooi. Een plek om zeker nog eens terug te komen.

IENS bestaat 15 jaar!