Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De laatste recensies in Terheijden

De laatste recensies in Terheijden

Frantiny

"Ripasso" is een verfijnde wijnsoort uit Italië en daarmee een toepasselijke naam voor het zojuist geopende restaurant in Terheyden, waar sommelier Yannic de scepter zwaait. Ik besloot me te laten verrassen door te kiezen voor het 3-gangenmenu voor 32,50 euro. En verrast hebben ze me daar in Ripasso! Een schaaltje met twee broodsoorten werd gevolgd door een overheerlijke amuse van pompoensoep met kerrie; zacht, pittig en vooral vol van smaak! Het voorgerecht van rundertartaki, yuzu, soyadressing en met broccoli en miso was niet alleen bijzonder fraai op het bord uitgestald, maar gaf me behalve een fantastische smaakexplosie het gevoel in een sterrenrestaurant te zitten! Voor de wijnkeuze liet ik me adviseren door Yannic die als sommelier me een Salweg Spatburgunder van 2011 inschonk, een mooie volle droge wijn die naadloos aansloot bij het hoofdgerecht van Fazant. Mooi rosé gebraden tranches van Fazant met een rilette van Fazant en dat op een bedje van zuurkool met jeneverbessen, mooi opgediend met stroken gesauteerde witlof, king-boleet en een saus van eigen jus. Het nagerecht was een bavarois van cocos gevuld met pompoencompôte, sorbetijs van mandarijn en dat alles op een smakelijk laagje van chocoladesnippers en mooi opgemaakt met een gel van mandarijn. Kortom, een verrassingsmenu van uitzonderlijke allure!
Yannic kent zijn vak, is servicegericht en geeft graag toelichting bij de gerechten en de wijnkeuze. Het restaurant is nog wel wat sober ingericht en de akoestiek vraagt om aandacht. Maar de excellente keuken en sublieme prijs/kwaliteitsverhouding is een aanrader voor iedereen die zich graag heerlijk laat verwennen. "Ripasso"; een aanwinst voor de regio!

Gegeten op 26 november 2014

BART22
over Ripasso

In de openingsweek genoten van een geweldig menu. Verzorgd, verfijnd, verrassend! Zonder meer een aanwinst voor de omgeving. Vooral het gerecht met terrine van konijn maakte indruk: een geweldige klassieker met een moderne insteek. Wijnen en gerechten worden zonder al te veel poespas uitgelegd aan tafel, het personeel is daarmee alles behalve pretentieus - gelukkig, want als ik ergens uitslag van krijg is dat het wel.

Conclusie: dikke vette aanrader!

Succes Ripasso, nu al zo goed bezig... wordt alleen maar mooier!

Gegeten op 18 oktober 2014

Peterentiny125

Inmiddels a drie keer van een diner genoten bij Ripasso en elek kee weer verrast door de mooie en smaakvolle gerechten die ij geserveerd kregen. Vooral de vlees gerechten, de tartaar van wagenbergs rund en de entrecote, zijn een aanrader. Ook het nagerecht de tiramasu en het chcolade taartje zijn een aanader.
De bediening is erg vriendelijk en behulpzaam. De sommelier adviseerde ns uitstekend over bijpassende wijnen. Vooral de ripasso is erg lekker rode wijn.

Het restaurant doet warm en sfeervol aan, de sfeer is relaxed, waardoor je in allerust kunt genieten van heerlijk eten.

Gegeten op 2 november 2014