De laatste recensies in Santpoort

• 10 1

• Service

• Decor

• In behandeling

Landgoed Duin & Kruidberg, Santpoort-noord. Een vaste plek waar wij graag komen. De afgelopen jaren komen we er gemiddeld eens in het halfjaar.

Bij aankomst ervaar je de rust die het oude landgoed uitstraalt, hier gebeurt iets. De mooie grote statige trap met rode loper ( die toch wel echt aan vervaging toe is) die uitkomt in de hal waar de receptie zich bevind van zowel het hotel als restaurant. Wij beginnen onze avond altijd beneden in de loungebar, de voormalige whisky-bar, voor een klein cocktailtje. De loungebar is erg strak ingericht en distantieert zich daarmee compleet van de rest van het landgoed. Vinden wij leuk maar het kan ook tegenvallen om zo een designbar binnen te lopen in zo een oud landhuis.

Na de cocktail worden we begeleid naar boven, waarna we door de sommelier, die ons sinds zijn aanstelling elke keer helpt worden begeleid naar onze tafel, dit keer in de kamer naast de serre. Na een lekker glaasje champagne en een boullion kiezen wij voor het 8-gangen menu. Na al die wijnarrangementen wilden we dit keer eens uitpakken door een mooie fles wit en rood te nemen. De witte wijn was een meursault uit 2010, heerlijk lekker hout gelagerd en de rode wijn was een pareltje die niet op de kaart stond, een mooie volle wijn met een afdronk waar je u tegen zegt,ook al moet er wel iets voor betaalt worden.
Zoals altijd wist chef Allain Aalders ons weer te verassen met heerlijke, oogstrelende gerechten. Enige minpuntje deze avond was dat na het diner de gevraagde menukaart van wat wij hadden gegeten niet aan ons gegeven is.

Gegeten op 22 maart 2014

baco2000
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vandaag een koel ontvangst, geenzins gastvrij. Zeer lange wachttijden. Met twee kleine kinderen verwacht je daar wat aandacht voor, maar sterker nog andere tafels werden sneller bediend. Onprofessionele uitstraling van de bediening. Eten was redelijk. Garnalenkroketjes en kaasfondue. Echter de nare smaak van de bediening en de lange wachttijden, hebben het feestje wel een beetje bederfd.

Gegeten op 12 april 2014

Elke86
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik heb hier met een gezelschap van zeven in het weekend gegeten ter ere van mijn moeders verjaardag. Een van ons kwam wat later, dit was geen enkel probleem en er werd heel goed rekening gehouden met allergieën. De amuses van te voren waren verrassend en werden leuk toegelicht. De rest van het viergangen verrassingsmenu was erg lekker en werd mooi geserveerd, alleen vonden mijn man en ik de smaken wat flauwtjes voor een restaurant van dit kaliber. Zeker niet slecht, de rest van het gezelschap was zeer tevreden, maar in vergelijking met andere toprestaurants toch iets minder 'mindblowing'.

Er was erg veel bediening aanwezig in het restaurant, maar het duurde vrij lang voordat de gerechten werden opgediend. Op het moment dat dit gaat opvallen, is het eigenlijk al te laat. De sommelier was erg bekwaam en gaf geduldig antwoord op al onze vragen. Hij voelde onze informaliteit goed aan, al was hij af en toe iets te voorbarig misschien. Het passende wijnarrangement was super en wat leuk is dat er ook een alcoholvrije variant is. Echter gasten die hier geen gebruik van maakten, moesten zelf om alternatief blijven vragen. Broodjes hebben wij ook maar eenmalig gekregen en dit werd niet bijgevuld voor het hoofdgerecht.

De ambiance van het restaurant past perfect bij wat je verwacht van een landgoed. Nogmaals een erg goed restaurant, maar zeker niet het beste op dit niveau (of ik ben inmiddels erg verwend).

Gegeten op 29 maart 2014

ICE
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten in dit restaurant met bistro-sfeer. Ruime portie's en alles van voor,- tot nagerecht zeer goed van smaak! Ook voor de vegetariër is er keuze en smaakt het heerlijk. Bediening is uiterst vriendelijk en gemoedelijk. Zeker een restaurant waar wij weer een keer gaan eten.

Gegeten op 26 maart 2014

ewinkels
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bediening wat houterig. Decor en aankleding van de gerechten is een beetje gemaakt modern, met spul in tubes en papieren zakjes. Heeft het niet nodig, want eten is goed en DenK zit in het landhuis Duin en Kruidberg, decor genoeg.
Voorgerecht bestond uit heerlijke coquilles naast een goede salade. Aardappelchips met dragonmayo ernaast ook goed, maar de dragonmayo was te sterk voor de coquilles. Onderdelen erg goed, maar ging niet zo goed met elkaar samen.
Hoofdgerecht lamsrack en lamsworst met couscous. Mals, prima, goed. Dessert heerlijk, caramelijs met caramel, brownie en kokosmelkroom.
Dan de pay-off: fantastische wijnen die ook per glas zijn te bestellen. De pouilly fume goed, de saumur uitmuntend.

Gegeten op 29 maart 2014

Vijfhuizen2013
  • Recensies in de laatste twee jaar

We genoten van een perfecte Kreeftenlunch in een mooie ambiance met schitterend uitzicht op het park van Duin- en Kruidberg. De vier gangen (en de 6 amuses vooraf en nog 9 friandises na) waren origineel en smaakten heerlijk. Bovendien werd het eten zeer fraai aangevuld door de mooie wijnen van sommelier Milton.

KarinL
over De Vrienden van Jacob
  • Recensies in de laatste twee jaar

We waren hier al een keer eerder geweest en toen gingen we ook al helemaal euforisch naar huis. Nu dus weer en dat verdient een lovende recensie. Ook om de chef(s) te laten weten hoe wij zijn gerechten waarderen. Voor ons hoort deze zaak zeker in de top 5 van Nederland en nu Sergio Herman er niet meer is zelfs in de top 4. Ingrediënten van topkwaliteit die boven zichzelf uitgetild worden door bereidingswijze en combinaties. En niet te vergeten door de perfecte en gedurfde combinatie van wijn en spijs. Sommelier Milton heeft ons hart veroverd met zijn out-of-the-box keuzes, enthousiasme en toelichting. Hij verraste ons o.a. met een bizar goede Meursault(Auxey-Duresses)-ROSÉ (in een zwart glas om de verwarring compleet te maken) en de Ximenez-Spinola bij de kaas. Knap hoe het personeel hier precies weet hoe ze met hun verschillende gasten om moeten/kunnen gaan. Erg prettige, jonge, professionele, vernieuwende zaak, en dat in zo'n statige entourage. We aten hier tijdens een Iens-actie maar er werd absoluut niet beknibbeld op kwaliteit en service; topklasse.

Gegeten op 27 februari 2014

martinschoon
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het diner gebruikt middels de IENS deal. Het hele diner was erg lekker!
Bediening vriendelijk.
Helaas was de rijst bij het voorgerecht koud.
Ook rook ik een vettige walm uit de open keuken.
Dit lag kennelijk aan de plaats waar ik zat. Mijn vrouw had hier geen last van.
Verder alles erg smakelijk.

Gegeten op 27 februari 2014

olafsimonse
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het decor is geweldig: de authentieke sfeer van van een kasteel uit 1908. De bediening is jong, attent, professioneel maar niet te formeel. De chef Alain komt bij de eerste amuse bij iedereen persoonlijk aan tafel langs. De amuses worden op zeer originele wijze geserveerd. En de gerechten zijn erg lekker. Twee puntjes voor verbetering: de wijn bij het eerste gerecht overheerst de rivierkreeft. En ruim € 5 voor een fles kraanwater is echt niet meer van deze tijd (ook al zet je duinwater op de bon). alles bij elkaar hherlijk gegeten en voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 22 februari 2014

martinschoon
  • Recensies in de laatste twee jaar

De lunch genoten in de brasserie.
Mijn partner had een steak tartare met een gepocheerd ei, hollandaisesaus met een soort van gefrituurd dun broodje. Super lekker.
Ik had een burger op een geroosterd broodje, deze was vers en knapperig.
Op de burger zat bacon en kaas. Dit werd geserveerd met mayonaise, tomatenketchup en piccalilly.
De bediening was erg vriendelijk en behulpzaam
De wijn smaakte heerlijk.
We zaten in de brasserie. Deze zag er gezellig uit. Helaas zie je niets van het uitzicht op het landgoed. Verder alles super.

Gegeten op 23 februari 2014

IENS bestaat 15 jaar!