De laatste recensies in Purmerend

De laatste recensies in Purmerend

snoepie79
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mijn favoriete lunchstek in Purmerend!
Een zeer uitgebreide kaart met broodjes en andere lunchgerechten. De broodjes zijn altijd rijkelijk belegd en vers. Aanrader is broodje Dikke Os of Volendam.

Gegeten op 4 maart 2014

winglun
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen week hier gegeten!
Mooie locatie in het centrum van Purmerend, en makkelijk parkeren voor de deur.

Bij binnenkomst netjes aan tafel gebracht en werd ons het een en ander uitgelegd en de drankjes werden vlot aan tafel uitgeserveerd.

Het restaurant ziet mooi en leuk uit. netjes aangekleed en zeker geschikt voor kinderen! zag een glimp van de ingang van de kinderspeelhoek.

Zoals bij een wok restaurant natuurlijk hoort zijn we richting het buffet gelopen en alles zag er lekker en vers uit. We zijn maar direct begonnen met de teppan gerechten, deze gerechten zoals de lamskotelet of zalm waren heerlijk mals, de teppan chef doet zeer goed zijn werk.

Later begonnen met wokken, zeer uitgebreide buffet. dit geld ook voor het warme buffet en dessert buffet.

Ruime keuze, wok sauzen zijn heerlijk van smaak en de bediening is zeer attent.

Wij komen hier zeker vaker terug, 1 van de betere wok restaurants die we hebben bezocht en dat zijn er heel wat!

Gegeten op 1 april 2014

snoepie79
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond hier gaan eten, we zijn altijd nieuwsgierig naar nieuwe restaurants in ons "dorp" dus tafeltje voor 2 gereserveerd. Toen we binnen kwamen zat het restaurant al bomvol. Meteen viel ons de slechte akoestiek op, wat een kabaal hier zeg! We moesten zelf onze stemmen verheffen om elkaar te kunnen verstaan. De vriendelijke medewerkster had dit door en gaf aan dat we ook voorin het restaurant mochten gaan zitten zodra er een tafel vrij kwam. Ik denk dat dit niets uit zou maken, overal was het een kabaal.

Dan het eten, tja... het is het gewoon net niet. Je mag per ronde een gerecht per persoon bestellen. Mijn eerste gerecht was een Kaassoepje met kaasstengel van oude kaas. Ik kreeg flauw kaassoepje met een kaasstengel zoals ik ze bij de Lidl koop, niets van oude kaas. Het viel me op dat er op geen een tafel zout en peper stond maar dit soepje had echt wat peper nodig.
Mijn man had een smakeloze tonijnsalade. Het eerste gerecht kwam echt snel. Dus we dronken rustig onze drankjes op, een Chardonay voor mij, helaas nog schonken ze maar een bodempje in een groot glas. Mijn man was wel blij met de Hertog Jan die ze schenken.
Daarna weer een formulier ingevuld voor het volgende gerecht, hier moesten we echter ruim een half uur op wachten. Veel te lang naar onze mening. Het tweede gerecht was een broccolitaart met champignons, knoflook en boerenbrie. Ik kreeg een sompig taartje en de boerenbrie en de knoflook heb ik niet geproefd. Dit gerecht was weer heel zout maar hier miste ook de pit. Mijn man had Spaanse aardappelgehakt taart, niet meer dan een gehaktbal met een beetje aardappel. Hierbij hadden we frietjes waar een lading kruiden/zout op zat.
Het derde gerecht "In de oven gegaarde zalmspiesje met sesam en lente uitjes" was het ook net niet. Ik kon nergens lente uitjes en sesam ontdekken. De zalm was wel van goede kwaliteit maar er was niets mee gedaan. Manlief had een Japans kipspiesje met satesaus en dit was wel lekker.

Na lang wachten krijgen we ons vierde gerecht, ik had de pastasalade met gerookte kipfilet, noten en ananas. De noten kon ik wederom niet vinden, op de zijkant van het bord lagen wat zonnetjes. Ook hier wéér een groot gemis aan smaak.
Manlief had nog honger dus die bestelde nog een bord Hollandse grotchampignons in roomsaus, dit was werkelijk het minste gerecht van de avond. De champignons smaakte alsof ze al weken in die roomsaus lagen.

Als dessert had ik de brownie met chocolade ijs. De brownie smaakte alsof die net uit de vriezer kwam, ik als taartenbakker vond dit echt een teleurstelling. De cheesecake was wel lekker maar ook duidelijk van de groothandel en niet zelfgemaakt.

Conclusie, de service is goed, men is erg vriendelijk en attent. Het eten is het gewoon echt net niet, ze maken de borden mooi op maar er is een groot gemis aan smaak. Daarnaast is de tijd tussen de gerechten echt veel te lang. En EUR 4,25 voor een bodempje huiswijn per glas is echt veel te duur maar hier moeten ze het natuurlijk op verdienen. We zullen hier niet snel weer terugkomen.

Gegeten op 4 april 2014

Pisano
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuke zaak, echt bistro-achtig. Voortreffelijke uiensoep vooraf. Grote spies (300 gram) met bijzonder smakelijke saté en satésaus. Kroepoek smaakte erg visachtig maar dat is mogelijk persoonlijke smaak. Stroganoff was ook bijzonder smakelijk. Dessert, Panacotta met kersen eveneens geslaagd. Amuse vooraf apart, lekker hapje en bijgerechten bijzonder en verzorgd.
Enige minpunten; Hoeveelheid patat beetje mager voor 2 personen en 75 cent bij moeten betalen voor beetje mayonaise blijft een bron van irritatie.
Groot glas goede wijn voor 3,50 is ten opzichte van de rest van de menukaart niet te duur.

Gegeten op 3 april 2014

patrick99
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vandaag hier gegeten. We hadden gevraagd of alles tegelijkertijd kon worden gebracht aangezien mijn vrouw twee voorgerechten bestelde. De twee voorgerechten kwamen na 15 minuten. De rest van het eten kwam veel te laat waardoor mijn vrouw haar maaltijdsalade al enige tijd op had. Bij navraag meld de bediening dat er een foutje is gemaakt.
De soep was veel te heet en kon echt niet worden opgegeten. De soep was slecht van smaak. Al met al rommelig, slechte bediening en onbeleefd. Jammer. Meer een cafe om en biertje te drinken.

Gegeten op 1 april 2014

Miel2012
  • Recensies in de laatste twee jaar

We waren een weekendje in Purmerend en kozen Y.not uit omdat het er zo gezellig uit zag. Vroegen naar de wijnkaart, maar die hadden ze niet, omdat ze bezig waren met het vernieuwen van de wijnkaart. Een fles huis wijn bestelde we, maar dat begreep de bediening niet helemaal. Dan maar 2 losse glazen wijn. Je kon zien dat de dame alleen stond in de bediening, want de glazen moest zij a la minute poleren, helaas lukt dat niet waardoor het glas vies is en ruikt naar de theedoek. We bestellen carpaccio op bord, en daarna de hamburger, lekker allemaal! En veel! We zitten bij de keuken , op zich een leuk plekje. Alleen ruikt het heel erg naar riool. Wat ook een beetje de eetlust bederft..... Misschien een tip om hier eens naar te laten kijken. Ze verdoezelen het op de toilet met geurkaarsen, maar dat is zo'n sterke geur dat je dat in het restaurant ook ruikt, en zelfs proeft! Al met al, lekker eten en daar gaan we dan ook voor.

Gegeten op 15 maart 2014

Lailai
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij voor het eerst met 3 volw. En 3 kinderen daar gegeten. De kinderen hadden zich goed vermaakt. Wij hadden zelf kip met patat en salade, prijs en kwaliteit verhouding was ok. Ik had verse munt thee besteld en ze vroegen of ik er honing bij wilde. Ik zei dat ik dat graag wilde, toen we de rekening kregen achteraf stond er op de bon munt thee 2,50 euro en honing 0,50 euro cent. Ik keek erna en was erg verbaast, dat had ik nog nooit meegemaakt dat je voor de honing ook nog moest betalen. Dat was echt een minmunt. Normaal is bij de thee gewoon honing inbegrepen, betekend het dan dat de honing een speciale topping is en dat je extra voor moest betalen belachelijk vond ik dat! Voor de rest leuke omgeving met veel natuurgebied.

AndreJ
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben een menu genomen, lekker makkelijk zo maar op de vrijdagavond. Heerlijke Thaise soep met garnalen en kokos vooraf. Pittig, maar niet te pittig. Daarna twee keer curry, eentje met zeevruchten en eentje met visfilet. En een schaaltje groente en als extra gebakken rijst. We zijn gek op curry, maar hebben er niet veel verstand van. Ik kan dus alleen maar zeggen dat ik het echt erg lekker vond. Ingrediënten waren vers, de ene curry was echt weer heel anders van smaak dan de andere. Volgens mij klopt het wel daar. Thais bier erbij is leuk en lekker, maar slaat inderdaad dood in het glas. Daar moet wat aan gebeuren. Best gezellige tent, aardige mensen die je keurig bedienen, een aanwinst in Purmerend.

Gegeten op 28 maart 2014

jah85
  • Recensies in de laatste twee jaar

Onlangs heerlijk gegeten in dit mooi ingerichte restaurant. De sfeer is warm te noemen, en het personeel is erg vriendelijk en attent. Op de kaart staan gerechtjes die je in elk restaurant tegenkomt, maar ook enkele verrassingen en dagelijks verschillende schotels. Vooraf een lekkere kiprouleau gegeten, die leuk opgemaakt op een mooi bord werd geserveerd. Hoofdgerecht de tournedos, die in een heerlijk geurende jus lag en perfect gegaard was. De friet zou zomaar eens de lekkerste geweest kunnen zijn die ik ooit gegeten heb! Het nagerecht was met erg veel zorg klaargemaakt door de chef, dat zag je en dat proefde je. Hij kwam het dan ook trots zelf uitserveren, erg leuk! De wijnkaart biedt genoeg keuze, en al met al is dit restaurant een prima keuze voor een gezellig en lekker avondje.

Gegeten op 22 maart 2014

Vertelman
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gezellig een hapje eten in t centrum van Purmerend omdat t concept van eten en drinken ons wel aanstond en je na het 'food' niet meer hoeft te verkassen. Na beoordeling van de kaart, welke kaart er overigens niet slecht uitziet, besloten wij een keuze te maken uit enkel voorgerechten. We vroegen de koude voorgerechten als eerste te serveren. Onze keuze was gevallen op carpaccio en een wrap met gerookte kip. Nou, het is mooi mee t maken dat carpaccio ook geserveerd kan worden op een langwerpig dessertbordje! De (halve) wrap was gevuld met kip maar er zat weinig smaak aan. In afwachting van de warme voorgerechten vroegen we zelf om nog een glas wijn. Bediening kwam niet uit zichzelf, maar met de vriendelijkheid was niets mis. Best knap dat je met z'n vieren staat te serveren en dat er minimaal vijf tafels bijgeschonken hadden kunnen worden: gemiste kans! Ok, tweede ronde: gevulde champignon met geitenkaas; het beste gerecht van de avond. En de knoflook gamba's. Toen t bordje met de gamba's werd voorgeschoteld, keken we elkaar aan. Maar liefst 6 gambaatjes op een rijtje. Wow! Begrijp me niet verkeerd je hebt gamba's en gamba's. Deze vielen onder de categorie niet te hoeven pellen baby's!! Op zich niets mis mee maar geen zes die je moet zoeken tussen de rucola. We konden t dan ook niet laten er iets van te zeggen. Aangezien je omgerekend EUR 1 per baby betaalt en EUR 1 voor de sla. Ons werd een cheesecake van het huis aangeboden. Wat een compenserend gebaar is. Daar komt ie, houd je vast, zoals eerder te lezen gaat hier alles in matige hoeveelheden, zo ook de cheesecake! Eerder bij onze buren werd deze zeer appetijtelijke cheesecake als groot stuk geserveerd. Nu ook bij ons maar gedeeld door twee!! Was dit een grapje?? Ach, met de wijn was niets mis maar voor het 'food' hoef je hier niet te zijn.....

Gegeten op 22 maart 2014

IENS bestaat 15 jaar!