De laatste recensies in Onderdendam

De laatste recensies in Onderdendam

Ralph1973
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een aanrader. Wij hebben dit etentje aangeboden gekregen en hebben versteld gestaan van de kwaliteit van het eten. Juist het verzorgen van maatwerk is onbeschrijfelijk. Aan het begin wordt er gevraagd wat men wel en absoluut niet wil eten. Op basis daarvan wordt het gerecht aangepast of zelfs volledig vervangen.
Alles klopt qua gerecht. Samen met het wijn arrangement heb je een fantastische avond. De bediening zorgt voor een ontspannen sfeer. Kortom dit mag je niet missen

Gegeten op 3 april 2014

Proever73985
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een teleurstellende ervaring. Een ster gekregen, enthousiast verhaal van vrienden. De ster is naar het hoofd gestegen was ons gevoel. Op de wijnkaart met pen een streep door de prijs per glas ( euro) en een nieuwe hogere prijs eronder gekrabbeld. Buiten op het bord stond nog wel de oude prijs!!
Daarbij was de kennis over de wijn minimaal en deels incorrect (o nee dat was een andere wijn, maar deze is ook lekker). Achter de bar was de gastvrouw de restjes huiswijn aan het overschenken in 1 fles ( geen idee of het voor de gasten of de keuken was). Dat is zelfs voor een eetcafe absurt.

Het eten was weinig interessant en soms zelfs matig. Hoofdgerecht, biefstuk met 4 grappig neergelegde patatjes is wel zeeeer teleurstellend.

Wij denken dat de Molen maar zeer kort met een ster beloond zal zijn, want het aantal fouten
was werkelijk niet bij te houden.

Gegeten op 8 februari 2014

astrid61
  • Recensies in de laatste twee jaar

Restaurant in de Molen is simpelweg één van de restaurants waar je het lekkerst kunt eten in de provincie Groningen. En het steekt met gemak alle restaurants in de stad Groningen naar de kroon. Ik heb er inmiddels meermalen gegeten, waarbij ik altijd kies voor een drie-gangen menu. Dat is voor mij meer dan voldoende. Je kunt als gast helemaal kiezen hoe je het wil. Deels vlees, helemaal vlees, deels vis, deels vegetarisch of helemaal vegetarisch.

Een vriendin waarmee ik vaak ga eten kiest vrijwel altijd voor een volledig vegetarisch menu en telkens weet de chef daar weer iets schitterends van te maken dat ook nog eens heerlijk smaakt. Kom daar maar eens om in andere 'top' restaurants. Ikzelf ben meer een visliefhebber, en ook daar weet de keukenbrigade wel raad mee. Krakend verse vis, altijd op een unieke en zeer smaakvolle manier bereid. Prima wijn en wijnadvies maken het feest compleet.

Amuses, voorgerecht, hoofgerecht en toetje…het smaakt altijd geweldig! De prijs-kwaliteit verhouding is in mijn optiek dan ook perfect. Vers eten, geen vlees of vis van de andere kant van de wereld, maar gewoon van het Hogeland en het Wad. Geen poespas en geen opgedofte toestand. In Restaurant de Molen wordt je niet raar aangekeken als je in je spijkerbroek aanschuift aan de eenvoudige maar smaakvolle houten tafeltjes.Het gaat tenslotte toch om lekker eten!? En dat kun je hier bij uitstek. Ik kan iedereen die van eerlijk en lekker eten houdt Restaurant in de Molen van harte aanbevelen.

Gegeten op 15 januari 2014

karel25
  • Recensies in de laatste twee jaar

Kent u het liedje “’ Daar bij die molen die male molen, daar woont het meisje waar ik zo veel van hou” Voortaan zing ik een andere variant. Daar bij die molen, die mooie molen in Onderdendam daar word gekookt op een manier waar ik zo veel van hou.

Afijn u begrijpt het al, ik heb een heerlijke avond gehad. Eind November 2013 kreeg Restaurant in de Molen een Michelin ster, een bijzondere prestatie want het restaurant is nog geen jaar open. Met vrienden geprobeerd een tafeltje voor 4 te reserveren voor een zaterdag, helaas dan moesten we nog een week of 4 geduld hebben want deze populaire uiteten-dag was volgeboekt. Vrijdag was er nog een plekje vrij en die plek hebben we dan ook met beide handen aangenomen.

Het ontvangst om 18:30 was uiterst vriendelijk, de grote tafel was gedekt en stond uitnodigend op ons te wachten. We begonnen met een glaasje fris en weldra was daar een heerlijke amuse.
Op deze vrijdag zagen we 2 dames in de bediening en die hebben ons omstebeurt uitstekend hebben geholpen. Ze vertelde ons over het verrassing’s menu, we konden kiezen uit een aantal gangen, variërend van 3 tot 6.
Na kort overleg besloten we voor 5 gangen te gaan, mijn gangen zouden worden vergezeld met het wijn arrangement.
De ober knikte blij en zei “leuk” ik was het roerend met haar eens. Er werd ons nog gevraagd of er bepaalde wensen waren, diëten bepaalde dingen die ons evt niet kunnen bekoren, na dat ik had medegedeeld dat prei, spinazie en spruitjes voor mij een no go zijn vertrok de ober richting de keuken om de bestelling door te geven, dit alles geheel zonder ook maar een aantekening te hebben gemaakt.

Het grote genieten kon weldra beginnen. We kregen de eerste gang geserveerd, die van mij was op de spinazie na identiek, mijn wens was doorgedrongen in de keuken. Eten in een restaurant met ster is voor mij geen maandelijkse gebeurtenis en dus nog steeds heel speciaal. De ambiance in het restaurant is goed en aangenaam, de molen is smaakvol verbouwd en ingericht. Helemaal van deze tijd en met duidelijke elementen naar het verleden.
De 5 gangen werden in een lekker tempo geserveerd, niet te langzaam en zeker niet te gehaast. Als of ze voelen dat het tijd is voor de volgende stap tijdens deze culinaire reis. We hebben nu ik er over na denk ruim 3 en half uur gezeten en ik heb niet eens last van het achterwerk, dat komt vast door de goede stoelen.

Het verrassing’s menu bestond uit vlees en vis en elke hap was een feestje op zich.
Elk gerecht werd door de obers netjes geïntroduceerd.
Stoofvlees/ Sukadelapjes/ Bordje met verschillende vis soorten / en linzen soep als ik het goed heb onthouden. Maar er was meer, helaas kan ik u niet alles vertellen wat voor lekkers ik precies heb gehad, ik kan me het domweg niet meer voor de geest halen. Maar geloof me op mijn woord dat het verrukkelijk was.

Tijdens het eten kwam er nog een groepje van 4 mensen binnen, helaas alles was vol konden we horen. Maar geen nood, boven in het restaurant is er een mogelijkheid tot overnachting en de kamer werd geopend voor de gasten. Zo konden ze daar een hapje eten. De bediening moest flink aanpoten om deze gasten te bedienen, de borden met eten moesten naar boven worden gedragen. Mooie oplossing, ze verkopen geen nee in de Molen.

Wat ik toch zeker nog even wil vermelden is het toetje, zo lekker, dat ik zonder gene er nog een heb besteld. En dat is niet om dat de andere gangen te klein of te karig zijn, in tegendeel zelfs. Het toetje, of zo als dat in een goed restaurant heet, het dessert. Compote van abrikoos en passievruchtcoullis, samen met ijs gemaakt van karnemelk, een regelrechte hit! Koffie na met oa huisgemaakte Snickers en nog vele andere lekkernijen. Het 2e dessert kreeg ik van het huis. Zeer gewaardeerd.

Een heerlijke avond met louter culinaire hoogte punten, gelukkig hebben we de foto’s nog. Met dank aan Jos Schuurman voor de foto's en Gerda Schuurman-Schuiling en Lutske Nijboer voor de gezelligheid en Tanja Klein Nijenhuis voor het reserveren.

Gegeten op 10 januari 2014

hilbrand1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij aankomst in 0nderdendam waren wij aangenaam verrast, wat een mooi plaatsje en prachtige molen.
De amuses en de voorgerechten waren voortreffelijk, hoofdgerecht met angusbief en draadjesvlees goed, maar meer niet, terwijl het dessert uitmuntend was.
Wij bestelden koffie en kregen daar 3 heerlijke friandises (bonbons) bij, echter wij hadden hier niet om gevraagd en moesten hier wel € 12,00 afrekenen voor 2 personen.
Wij zijn veelvuldige bezoekers van sterren restaurants, maar zo duur als dit hebben wij dit nog niet meegemaakt.
Het decor met kale tafeltjes is erg sober de muziek erg lelijk, waarom niet Ede Staal bv in plaats van dit muzikale behangpapier en zo wordt het eten geen feest, en dat is toch de bedoeling van het eten in een sterren restaurant!
PS Het zou wel leuk zijn als de chef zich even laat zien aan zijn n ieuwe gasten.

Gegeten op 19 januari 2014

11-jes
  • Recensies in de laatste twee jaar

Restaurant In de Molen in Onderdendam zit op een prachtige locatie. Je kunt er bijvoorbeeld overdag heerlijk koffie drinken met lekkere hapjes erbij. Maar de echte verrassing komt als je er een keertje gaat dineren.
Er zijn niet zoveel tafels en dat geeft een knus gevoel. Je voelt je snel op je gemak, het voelt bijna als een soort huiskamerrestaurant. Er wordt zonder menukaart gewerkt en je kunt in alle rust aangeven waar je mogelijk niet van houdt. Dat daar perfect rekening mee gehouden werd merkten we zelfs bij de amuse. De gerechten waren overheerlijk, met zeer veel verschillende smaken en ook prachtig opgemaakt. Ware kunststukjes waarvan het bijna jammer is om ze op te eten. Langoustinepuree, inktvisbrood, parelhoen, bitterballetjes, vlees op verschillende wijzen bereid, winterkabeljauw, kazen uit de regio en heerlijk ijs. Er zijn meer pareltjes in de provincie, maar dit is er één met een hoofdletter P. Niet verder vertellen!

Gegeten op 15 januari 2014

Waterindemond
  • Recensies in de laatste twee jaar

Neem vanaf de Grote Markt in Groningen de bus, lijn 61, en stap een halfuurtje later uit bij de de Brug in Onderdendam, nog 3 min lopen naar "In de Molen" en het feest kan beginnen! Eerst even twijfel zitten we wel goed? Een wat rommelige entree met dito kapstok,.... jas opgehangen, naar binnen, ....zeker we werden verwacht! Klein restaurant, gemoedelijke sfeer, houten tafels. Het menu bestaat uit een wisselend verrassingsmenu tot 6 gangen, wijnarrangement mogelijk. Verrassende prachtige smaaksensaties en mooie wijn-spijs combinaties van amuse tot nagerecht.
Top! Hier kom ik weer!

Gegeten op 19 december 2013

hessel
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten! Zoals een combinatie van heerlijk malse hazerug, met hazepeper en 'hazebal' en een dessert met heerlijk creme van witte chocolade en daarbij heerlijk bijpassende wijntjes: fijn dat dat ook in 'halfjes' kon.
De bediening is informeel en laagdrempelig: daar is niets mis mee, maar het kan wel wat scherper: je moet toch echt tijdig je gasten ontvangen en de jas aannemen en bij vertrek wachten tot ze die weer aan hebben.

Gegeten op 4 december 2013

rob144
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond gegeten in dit restaurant met vrienden. Vanuit Groningen met de bus op en neer (zeer goed bereikbaar tot 0:08 uur) omdat we allen van een drankje houden.

We hebben hier heerlijk gegeten. Er wordt zoals op de site staat vermeld gebruik gemaakt van betaalbare en eerlijke ingredienten. Weinig spannende exotsiche ingredienten dus maar eigenlijk des te knapper dat je met deze ingredienten wel een spannend en smaakvoller menu neer kan zetten dan in sommige lif lafjes Michelin zaken waar we gegeten hebben. De smaken klopten, bijpassende wijnen waren goed, bediening was goed en niet te stijf, bij een vraag over een bereidingswijze kwam de kok deze vertellen. Het restaurant is sfeervol en intiem (ca 24 zitplaatsen). Een echte aanrader voor mensen die wel op topniveau willen eten maar daar niet de spreekwoordelijke rib voor willen opofferen. Prijsniveau was 80 euro voor 4 gangen (met diverse amuses), wijnarrangement, apperatief en cafe complet ofwel een complete avond culinair entertainment. Daarnaast hadden we het tafeltje naast de keuken waardoor we goed konden zien hoe de kok's met passie aan het koken waren. Leuke bijkomstigheid.

Gegeten op 16 november 2013

Ludzer
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prima gegeten, kwaliteit is puur en culinair. Een echte aanrader. De bediening is klantgericht en heeft verstand van zaken. Dit mag je ook verwachten bij de prijs kwaliteitverhouding. Een iets vriendelijker prijsniveau past beter.

Gegeten op 7 november 2013

IENS bestaat 15 jaar!