a TripAdvisor company

De laatste recensies in Onderdendam

De laatste recensies in Onderdendam

liisa1

Bij toeval belandden wij voor een late lunch bij Restaurant in de Molen. Nadat ons het concept was uitgelegd (geen menukaart, dagverse (seizoens)producten) en we begonnen met een glas champagne, viel langzaam het kwartje dat we in een sterrenrestaurant zaten! Ons onderbuik gevoel zei gelijk dat het goed zat en dus hebben we een hotelkamer in de molen gereserveerd zodat we allebei mee kon doen aan het wijnarrangement. Heel goed besluit. Wat een heerlijk eten, wat een prettige sfeer en ongedwongen, goede service! De chef kwam aan tafel voor uitleg over de (goed uitgezochte) wijnen, een leuk 'extraatje'. Het seizoen maakte dat we vooraf asperges aten en als hoofdgerecht lam. Toen bleek dat mijn vriend als niet gewenste ingrediënten op zijn menu gemakshalve alle schaal- en schelpdieren had genoemd en vervolgens op mijn bord bij de asperges (zijn favoriete) Hollandse garnalen zag liggen, werd direct een schaaltje voor hem geregeld: gaaf. Geheime ingrediënten deze lunch o.a. mousse van karnemelk en zoethout blaadjes. Amuses en dessert in (dubbelwandig) glas waardoor je extra kan genieten van de schitterende gerechten. Prijs-kwaliteitverhouding meer dan goed, geen lullige porties, wij komen zeker nog eens terug!

Gegeten op 17 mei 2015

saskia54

Via online reservering

prima eten, maar voor een 1 ster restaurant niet heel innovatief. Produkten uit de regio worden op een lekkere manier klaargemaakt. En het toetje was voor de verandering eens niet alleen zoet maar ook fris zuur. Daarom een ruim voldoende.

Gegeten op 3 mei 2015

menno57

Via online reservering

Als je naar een restaurant als "in de Molen" gaat verwacht je iets extra's, iets magisch. Wij hoopten er op dat als je een ingredient aantreft waarvan je vooraf denk, dat lijkt me niet lekker, het door een goede combinatie van smaken plotseling een heerlijk onderdeel van een gerecht wordt......Wij werden niet teleurgesteld. In één woord grandioos! Alleen de aardappel pei soep als amuse was te hoog op smaak. Maar de rest 5, gangen + amuses, Goddelijk!

Gegeten op 10 mei 2015

siegerdb

Via online reservering

Geweldig gegeten. Mooie gerechten, aangevuld met een aantal heerlijke amuses. Prijs-kwaliteit verhouding dik in orde. Sfeer is ongedwongen.

Gegeten op 10 mei 2015

Segalfredo

I.h.k.v. de Iens dinerdagen hier gegeten. Bij binnenkomst werd ons gevraagd of we het Iens-menu van vier gangen (ad € 50,- p/p) wilden uitbreiden. Dit hebben we niet gedaan. Als aperitief dronken we beiden een glas champagne. Een van ons nam een wijnarrangement, de ander dronk Spa rood met een glas rode wijn bij het hoofdgerecht. De amuses waren heerlijk en dit gold ook voor de gerechten. In de amuses en gerechten waren o.a. asperges, rode biet, prei, lam, spek en kabeljauw verwerkt. Heerlijk!

Na het eten bestelde we thee. De thee werd geserveerd met friandises. Hier was ik niet heel enthousiast over, maar dat is persoonlijk.

De rekening vond ik gelet op de prijs van het eten (2x € 50,-) fors: € 170,- voor twee personen.

Qua inrichting kan het restaurant wel wat advies gebruiken. Ik vond het enigszins fantasieloos en kaal.

Gegeten op 7 mei 2015

gieneke1

Via online reservering

Heel goed wel duur. Afrekenen verliep niet correct. Jammer. Dat voorkwam het geven van een fooi.
Prachtige ambiance. Voor speciale gelegenheden. 4 gangendiner is ruim voldoende.

Gegeten op 1 mei 2015

wietsehm

Meermalen met verschillende gezelschappen geweest; van gezellig informeel tot romantisch intiem. Iedere gelegenheid kan gevierd worden in Onderdendam!
Bijzondere aandacht wil ik vragen voor de voortreffelijke wijnarrangements en kundige en vingervlugge keuken die bij, voor hen, onverwachte dieet wensen, staand vrije hand de mooiste juweeltjes uit de keuken laten komen.

Ik hoop van harte dat In de Molen zich ook in de toekomst distantieert van liflafjes.

Gegeten op 13 december 2014

Lekker99

Fantastisch gegeten. Alle gerechten stuk voor stuk verrassend en goed van smaak. Wijnarrangement ook erg goed en past allemaal erg goed bij het eten. Gezellig zitten in sfeervolle ambiance. Zeker ster waardig!

Gegeten op 5 december 2014

arjan63

Heerlijke gelunched met vrienden op een onwaarschijnlijke trieste regenachtige zondag.
De Amuses waren heerlijke smaakbommetjes vooral de pompoen met kerrie schuim wow wat een diepte. Daarna heerlijk verassende smaak combinaties met schelvis met eekhorentjes brood garnaal en appel of Griet pinda en rettich. Het meest opvallende was wel de constante kwaliteit. Alle gerechten haalden een erg hoog niveau zowel qua uitvoering als verrassing. Dus voor ons zeker een aanrader en dan heb ik nog niks gezegd over de vlekkeloze bediening en knusse ambiance van de molen.

Gegeten op 16 november 2014

Druif1

Vanmiddag wezen lunchen in het authentieke dorpje Onderdendam. Hartelijk ontvangst en een prachtig plekje met uitkijk op het boterdiep. Gestart met een glas champagne en wat om te knabbelen. Vervolgens een amuse van rode biet en karnemelk, ontzettend leuk idee! En daarna een voortreffelijke 2e amuse: pompoen soep met een schuim van kerrie! Zacht maar ook pittig van smaak, mooie explosie in je mond. Als voorgerecht: schelvis, wadden garnalen, appel, eekhoorntjes brood. Mooie texturen en smaakcombinatie, heel verfrissend de koude appel in het gerecht. En wat was de schelvis fantastisch gegaard. Als tussengerecht grietfilet, pinda, rettich, spek, zoet zure groente. Net als het voorgerecht een prachtig stuk vis, mooie groentes en een verrassende smaakcombinatie met de pinda. Hoofdgerecht haas van de hert, stoofvlees van hert, pompoencreme en verschillende groentes. Mmm wat was het vlees toch super bereidt ! En als klap op de vuurpijl een fantastisch dessert: kruidnagel ijs, cranberry, rum cakejes, gelei van peer. Al met al een voortreffelijke lunch gehad, met eerlijke en vooral pure smaken. Succes maandag met uitreiking van de sterren!

Gegeten op 14 november 2014