Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De laatste recensies in Onderdendam

De laatste recensies in Onderdendam

arjan63

Heerlijke gelunched met vrienden op een onwaarschijnlijke trieste regenachtige zondag.
De Amuses waren heerlijke smaakbommetjes vooral de pompoen met kerrie schuim wow wat een diepte. Daarna heerlijk verassende smaak combinaties met schelvis met eekhorentjes brood garnaal en appel of Griet pinda en rettich. Het meest opvallende was wel de constante kwaliteit. Alle gerechten haalden een erg hoog niveau zowel qua uitvoering als verrassing. Dus voor ons zeker een aanrader en dan heb ik nog niks gezegd over de vlekkeloze bediening en knusse ambiance van de molen.

Gegeten op 16 november 2014

Druif1

Vanmiddag wezen lunchen in het authentieke dorpje Onderdendam. Hartelijk ontvangst en een prachtig plekje met uitkijk op het boterdiep. Gestart met een glas champagne en wat om te knabbelen. Vervolgens een amuse van rode biet en karnemelk, ontzettend leuk idee! En daarna een voortreffelijke 2e amuse: pompoen soep met een schuim van kerrie! Zacht maar ook pittig van smaak, mooie explosie in je mond. Als voorgerecht: schelvis, wadden garnalen, appel, eekhoorntjes brood. Mooie texturen en smaakcombinatie, heel verfrissend de koude appel in het gerecht. En wat was de schelvis fantastisch gegaard. Als tussengerecht grietfilet, pinda, rettich, spek, zoet zure groente. Net als het voorgerecht een prachtig stuk vis, mooie groentes en een verrassende smaakcombinatie met de pinda. Hoofdgerecht haas van de hert, stoofvlees van hert, pompoencreme en verschillende groentes. Mmm wat was het vlees toch super bereidt ! En als klap op de vuurpijl een fantastisch dessert: kruidnagel ijs, cranberry, rum cakejes, gelei van peer. Al met al een voortreffelijke lunch gehad, met eerlijke en vooral pure smaken. Succes maandag met uitreiking van de sterren!

Gegeten op 14 november 2014

nadine27

Wat een leuk restaurantje is dit! We hebben hier gisteravond met vrienden gegeten en hebben daarna overnacht boven in de molen in de twee prachtige appartementen. Het eten was uitstekend met als hoogtepunt een taartje van langoustine en knolselderij. Zowel een plaatje om te zien als ook heerlijk om op te eten. De wijnen pasten goed bij alle gerechten. We komen hier zeker nog eens terug.

Gegeten op 7 november 2014

paul144

Men mag zich gelukkig prijzen in deze omgeving met zo'n geweldig restaurant. Niet alleen de bediening is voorbeeldig, de gerechten zijn zonder meer apart met originele ingrediënten en gedurfde combinaties met soms bijna provocerende smaakcontrasten. Alles is zorgvuldig bereid en opgemaakt, een lust voor oog en tong. Kortom een topkeuken waar nauwelijks iets op aan te merken is, behalve dan dat alle zoetigheden bij de koffie (ook weer origineel en zelfgemaakt) na het al uitbundige diner voor ons iets teveel van het goede waren. Deze chef durft te experimenteren en dat maakt een bezoek hier extra interessant.

Gegeten op 4 oktober 2014

annet9

Een tijdje terug hier heerlijk geluncht. Beide een vegetarisch 4-gangen menu genomen met bijpassende wijnarrangement. We hebben fantastisch lekker gegeten en wat een mooi opgemaakte borden, het zag er super uit! Ook de wijnen waren allemaal heerlijk en pasten perfect bij de gerechten.
In de Molen is een leuk klein restaurant met een fijne informele sfeer. Wij zijn zeer enthousiast en komen zeker een keer terug!!

Gegeten op 6 september 2014

11-jes

We willen jullie graag even tippen: we zijn hier afgelopen weekend binnen gevallen voor een kop koffie. Als gebakje er bij hadden ze een eigengemaakt aardbeientaartje. Wat een feestje; schelp van roomboterbladerdeeg met suiker, daarin een bodempje van bakkersroom, daarop de verse aardbeien met er tussendoor een soort kruimeldeeg en vanillepuddingdruppels, afgemaakt met een heerlijke merengue, letter als toefje op de taart. Als je eens in de buurt bent......zeker doen!

Gegeten op 27 september 2014

ralf9

Gegeten op 24 september 2014

michaël24

waar kan je nog eten zonder menukaart? je geeft vantevoren aan of je met of zonder vlees of vis kan, of dieetwensen hebt. op een prachtige plek in de provincie, in een Molen. Bij elke gang, amuse, op een gegeven moment raak je de tel kwijt, krijg je al trek bij de omschrijving ervan. geen "op een bedje van" want dat is kaarttaal. heeeerlijk eten! alles uit de streek. de huiswijnen zijn meer dan uitstekend.

Gegeten op 6 september 2014

SmaakGijs

Gegeten op 7 september 2014

MartenHH

In de Molen laat je de door de kok verwennen, zonder dat een menu kaart geraadpleegd moet worden. Wij werden op een zeer plezierige manier ontvangen. De bediening werkt geruisloos waneer het moet, en is zeer professioneel. Het restaurant was (terecht) vrijwel volledig bezet. Hoewel het allemaal vrij klein is, hadden we niet het gevoel op elkaars lip te zitten. De vier gangen werden vooraf gegaan door een heerlijk alcohol vrij apperatief en een fantastische amuse op basis van komkommer. Alle gangen zagen er erg mooi uit, en waren rijkelijk voorzien van streekproducten. Wij waren ingezelschap van 2 amerikanen, en ook zij waren erg onder de indruk, mede omdat het tempo waarmee de gerechten verschenen precies goed getimed was. Ook de engelse uitleg van de ingredienten verliep prima. Ik had er spijt van dat ik maar een half wijnarrangement voor mij zelf mocht bestellen (bob). Alle wijnen waren perfect. Volgende keer nemen we een taxi of boeken we een overnachting. Prijs/kwaliteit: eigenlijk een 10+, maar die bestaat niet.

Gegeten op 24 augustus 2014