Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De laatste recensies in Onderdendam

De laatste recensies in Onderdendam

paul144

Men mag zich gelukkig prijzen in deze omgeving met zo'n geweldig restaurant. Niet alleen de bediening is voorbeeldig, de gerechten zijn zonder meer apart met originele ingrediënten en gedurfde combinaties met soms bijna provocerende smaakcontrasten. Alles is zorgvuldig bereid en opgemaakt, een lust voor oog en tong. Kortom een topkeuken waar nauwelijks iets op aan te merken is, behalve dan dat alle zoetigheden bij de koffie (ook weer origineel en zelfgemaakt) na het al uitbundige diner voor ons iets teveel van het goede waren. Deze chef durft te experimenteren en dat maakt een bezoek hier extra interessant.

Gegeten op 4 oktober 2014

annet9

Een tijdje terug hier heerlijk geluncht. Beide een vegetarisch 4-gangen menu genomen met bijpassende wijnarrangement. We hebben fantastisch lekker gegeten en wat een mooi opgemaakte borden, het zag er super uit! Ook de wijnen waren allemaal heerlijk en pasten perfect bij de gerechten.
In de Molen is een leuk klein restaurant met een fijne informele sfeer. Wij zijn zeer enthousiast en komen zeker een keer terug!!

Gegeten op 6 september 2014

11-jes

We willen jullie graag even tippen: we zijn hier afgelopen weekend binnen gevallen voor een kop koffie. Als gebakje er bij hadden ze een eigengemaakt aardbeientaartje. Wat een feestje; schelp van roomboterbladerdeeg met suiker, daarin een bodempje van bakkersroom, daarop de verse aardbeien met er tussendoor een soort kruimeldeeg en vanillepuddingdruppels, afgemaakt met een heerlijke merengue, letter als toefje op de taart. Als je eens in de buurt bent......zeker doen!

Gegeten op 27 september 2014

ralf9

Gegeten op 24 september 2014

michaël24

waar kan je nog eten zonder menukaart? je geeft vantevoren aan of je met of zonder vlees of vis kan, of dieetwensen hebt. op een prachtige plek in de provincie, in een Molen. Bij elke gang, amuse, op een gegeven moment raak je de tel kwijt, krijg je al trek bij de omschrijving ervan. geen "op een bedje van" want dat is kaarttaal. heeeerlijk eten! alles uit de streek. de huiswijnen zijn meer dan uitstekend.

Gegeten op 6 september 2014

SmaakGijs

Gegeten op 7 september 2014

MartenHH

In de Molen laat je de door de kok verwennen, zonder dat een menu kaart geraadpleegd moet worden. Wij werden op een zeer plezierige manier ontvangen. De bediening werkt geruisloos waneer het moet, en is zeer professioneel. Het restaurant was (terecht) vrijwel volledig bezet. Hoewel het allemaal vrij klein is, hadden we niet het gevoel op elkaars lip te zitten. De vier gangen werden vooraf gegaan door een heerlijk alcohol vrij apperatief en een fantastische amuse op basis van komkommer. Alle gangen zagen er erg mooi uit, en waren rijkelijk voorzien van streekproducten. Wij waren ingezelschap van 2 amerikanen, en ook zij waren erg onder de indruk, mede omdat het tempo waarmee de gerechten verschenen precies goed getimed was. Ook de engelse uitleg van de ingredienten verliep prima. Ik had er spijt van dat ik maar een half wijnarrangement voor mij zelf mocht bestellen (bob). Alle wijnen waren perfect. Volgende keer nemen we een taxi of boeken we een overnachting. Prijs/kwaliteit: eigenlijk een 10+, maar die bestaat niet.

Gegeten op 24 augustus 2014

ingridslier

Vanmiddag op het terras een heerlijke salade en broodje makreel gegeten. Vriendelijk ontvangst. Prachtige plek voor de lunch bij mooi weer maar ook uit ervaring voor het diner.

Gegeten op 8 augustus 2014

Juweeltje

Heerlijke lunch genuttigd! tijdens ons verblijf in het monumentale Onderdendam stiekem geluncht in de prachtige molen. Dat in de veronderstelling dat het vermaarde restaurant-zonder-menukaart ons een gepeperde rekening zou voorschotelen. Dat viel echter reuzemee. Na een heerlijk vers broodje makreel verorbert te hebben met een opvallend glas verse jus d'oranje, bleek de rekening ietwat bovenmodaal, maar zeker betaalbaar. Daar stond een excellent broodje tegenover. De makreel werd opgediend met eiwit, rucola en nog enkele andere smakelijke ingrediënten. Met zorg bereid en goed geserveerd. Aan de jus was nog zoiets als lemoen toegevoegd: erg lekker. Dat alles in een prachtige authentieke en besloten omgeving. Na de lunch nog even het royale logement in de molen bekeken. Hier komen we absoluut terug. Ik verheug me nu al op het diner!

Anya_B

Sober maar stijlvol ingericht restaurant in een van de vele molens die Groningen rijk is, in het kneuterige plaatsje Onderdendam. In dit restaurant word heerlijk gekookt met streek- en seizoensgerechten die voor een deel rechtstreeks uit de nabijgelegen moestuin komen. Het restaurant heeft geen kaart, maar we lieten ons graag verrassen met een vier gangen menu.
Ik koos voor vegetarisch en was aangenaam verrast door de creatieve keuzes die hierbij gemaakt werden. Originele ingrediënten, heerlijke combinaties van smaken en texturen. Bijvoorbeeld het voorgerecht van lokale buffelmozzarella, avocado, zeekraal en een koud tuinbonensoepje. Het hoofdgerecht met knapperige gefrituurde tomaatjes, zomergroenten en parelgort was ook zalig. De wijn, een lichte rosé, was heerlijk fris en fruitig. Het enige nadeel vond ik dat je niet de keuze werd geboden om bijvoorbeeld een gang minder te kiezen, voor mij was het alles bij elkaar iets teveel van het goede omdat we naast de vier gangen ook nog wat extraatjes kregen (brood, knabbeltjes en amuses). Daardoor kon ik niet optimaal van het toetje genieten! De bediening was vrolijk en vriendelijk en we hebben een leuke avond met heerlijk eten gehad bij in de Molen.

Gegeten op 30 juli 2014