a TripAdvisor company

De laatste recensies in Onderdendam

De laatste recensies in Onderdendam

michiel189

Geweldige smaak ervaring. We hebben het 8 gangen menu ervaren en genoten. Alle gangen en amuses waren mooi opgemaakt en smaakten nog beter. Verassen combinaties van smaken en textuur. Mijn favoriet de makreel met meloen, gepofte rijst en Hollandse Garnalen. Dit diner staat nu bovenaan als beste eetervaring van de afgelopen jaren.
Bediening was ongedwongen en professioneel. In het bijzonder de jonge kok? was super enthousiast en vrolijk, heel fijn zo uitleg te krijgen over wat we voorgeschoteld kregen. We komen hier heel graag nog eens terug.

Gegeten op 28 mei 2016

Proever25474

Afgelopen weekend heerlijk genoten! 5 gangen diner + kaas en bijpassende wijnen. Erg mooie en verrassende wijnen die heerlijk combineerden met de gerechten. Absoluut een aanrader om eens te bezoeker. Zeker in combi met een overnachting in het appartement boven het restaurant zodat je de volgende ochtend nog even kunt nagenieten. Allemaal top voor elkaar!

Gegeten op 14 mei 2016

avandegriek

Ik was die dag 77 jaar geworden en had er een tocht van 5 kwartier voor over om daar te gaan eten. Dat was niet vergeefs: verrassende gerechten en amuses zoals de milkshake van anijs met een sabayon van basilicum (wat een lef !). Omdat mijn man niet zo'n vis-liefhebber is kreeg hij zeer attent bij een tussengang diverse duif-bereidingen. Het hoofdgerecht van lam was subliem van smaak en het wijnarrangement voor de "bob" en mijzelf niet minder. De bediening vonden we (waar vind je dat nog?) heel persoonlijk en met kennis van zaken. Kortom: ik had m'n 77e jaar niet mooier kunnen vieren. En ..... kreeg bij het afscheid nog een flesje wijn cadeau om nog wat na te genieten.

Gegeten op 6 mei 2016

Marcelk1964

Een fantastische ervaring met verrassende gerechten. De gerechten hebben soms wat oosterse invloeden (bijv. de rendang), zijn altijd creatief en vernieuwend. Zo hebben we een dropveter gehad gemaakt van truffel en een maccaron met truffel als friandise bij de koffie. We hebben genoten van het passende wijnarrangement. Enkel bij de eend hadden we een watr krachtigere wijn fijn gevonden. De zeer vriendelijke bediening (die zelf overwogen om ons een lift aan te bieden terug naar huis in Groningen) gaf bij ieder gerecht een korte toelichting zonder opdringerig te zijn. Wij komen zeker weer terug.

Gegeten op 19 december 2015

lindyfolkers

Wat een fantastische avond! Wij hebben hier afgelopen weekend gegeten en geslapen en hebben genoten! Het was een verrassing van mijn schoonouders die hier een aantal maanden geleden ook al hadden gegeten om te kijken of ze hun gezin hier een plezier mee deden... Dat was zeker zo! De afwisseling van vis en vlees in combinatie met de Aziatische twist en de heerlijk, bijpassende wijnen maaken dat wij het een dikke 10 vinden! De bediening is zeer attent en vriendelijk en de gelegenheid om de twee appartementen boven in de molen te kunnen boeken is perfect! Na het eten ben je zo in je kamer en de volgende ochtend staat een heerlijk ontbijt voor je klaar.

Gegeten op 13 februari 2016

JoopenAli

Steeds van plan geweest er een keer te gaan eten. En toen plotsklaps de Michelinster er was hebben we de fiets gepakt en zijn met vrienden er gaan lunchen. Zo goed bevallen dat met kinderen en kleinkind de verjaardag van echtgenote er gevierd MOEST worden. Vooral het voorgerecht van o.a. makreel maar ook het tussengerecht met de bijbehorende wijnen waren meer dan geweldig. Wat een smaken. Bij het hoofdgerecht vond ik het jammer dat ik mijn superscherpe 'Johannes van Dammesje' niet bij me had om de al in plakjes gesneden rundvlees nog een keer door te snijden, maar vooruit het was wel heel lekker. Gelukkig werd er goed gereageerd op onze driejarige af en toe wat baldadige Emma. Genoten en sorry voor de vlekken!

Gegeten op 13 februari 2016

PietPaella

Ik vond het geweldig. Gastvrije ontvangst, buitengewoon prettig lokaal in de molen in Onderdendam, met aangenaam 'zachte' akoestiek. Eten wat de pot schaft, alleen kiezen uit 4 t/m 8 gangen. Wij kozen er acht, en kwamen pas na twaalven naar buiten (de haast dus thuis laten). Alle gangen waren zonder uitzondering bijzonder, én bijzonder lekker. Wijnarrangement. Bijzondere goede service, erg leuk om letterlijk in de keuken te kunnen kijken.

Gegeten op 30 januari 2016

Dreamtwister

Fraaie ambiance. Gastvrije, vriendelijke ontvangst en geweldig vijfgangen wijnarrangement. Verrassend en origineel en uitgeserveerd door aardige mensen met relevante informatie over iedere gang en wijnsoort. Aanrader!

Gegeten op 27 januari 2016

frank96

Heb hier een paar weken geleden met z'n vieren. We kozen voor het 6-gangen diner. Maar in totaal bleken het eerder 9 of 10 gangen te zijn door de talrijke amuses. Is dat echt nodig? Ik vind van niet. 6 gangen is al heel veel. De bediening: attent en vriendelijk. De info over de geschonken wijn was af en toe wel wat summier: "nou dit is wijn X, hij is erg lekker". Ook een klein minpunt was dat de wijn ruimschoots voor de gang werd ingeschonken. Daardoor was het glas vaak al leeg als de gang op tafel kwam. Over het eten kan ik kort zijn: erg lekker, mooi opgemaakt en vaak verrassend alhoewel er wel een paar kleine minpuntjes tussen zaten (een hartige cake is gewoon niet lekker). Dan naar de rekening. Disclaimer: ik eet zelden in sterrententen, dus misschien zit ik er helemaal naast. Maar 520 euro voor 4 personen vind ik (te) veel geld, de prijs/kwaliteitverhouding is wel een beetje zoek vind ik. Neemt niet weg dat we een prima avond hebben gehad.

Gegeten op 6 november 2015

asmolders

Op tijd aangeschoven in het restaurant, want we krijgen een avondvullend programma. Ik kies voor zes gangen met een wijnarrangement. Vakkundig wordt gevraagd wat ik niet mag hebben en of ik nog andere wensen heb en dan gaat het los. Eerst champagne en daarna volgen een vijftal amuses. mooi van samenstelling, vaak met een Japanse inslag (rauwe vis en sauzen) en oosterse kruiden en specerijen. Ik voel meteen de noodzaak om heel precies te proeven. Daarna komen de gangen. Subtiele wijnen begeleiden de zalm, de schelvis, de coquille, en altijd begeleid met een veelheid aan verfijnde, maar soms ook provocerende smaken. Deze chef-kok zet je tot nadenken. De Hazenpeper wordt begeleid met kruidkoek, bloedworstkroketje en verfijnde zoete smaken. Mijn partner maakt een grapje over dat éne velletje van een spruitje, maar met de saus geeft het een smaakexplosie in de mond. Bedenk dat maar eens? Tot en met het dessert is het smullen; de koffie met friandises zijn bijzonder. Enfin, vijf uur later staan we op van tafel. Gelukkig blijven we slapen (wat een fantastische aanvulling) in de molen. Er zit nog een ontbijt in het verschiet. Heerlijk, niets is vanzelfsprekend en dat maakt dit restaurant spraakmakend.

Gegeten op 27 november 2015