De laatste recensies in Nuenen

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

Genoten van de kunstwerken die we kregen voorgezet.
De sommelier deed een fijne begrijpbare uitleg van de wijnen, ondanks dat hij niet perfect Nederlands sprak. Echt een topper! Met hart voor het vak.
Zeer zeker de moeite waard om te gaan genieten, hoe iemand kan 'toveren' met specerijen.
Chapeau

Gegeten op 16 april 2015

caspar0

Voor mijn verjaardag genoten in het smaakvol ingerichte Olijf.
Persoonlijk vindt in Olijf een van de beste restaurants uit de regio, al viel het deze keer nogal tegen.
We kozen voor het 4-gangen verrassingsmenu maar volgens mij was er iemand verkouden in de keuken...?
Het voor en hoofd gerecht waren lekker en innovatief.
Maar het tussen gerecht, kabeljauw en venkel, was zo uit balans dat alles wegviel en ik bij het hoofdgerecht nog steeds alleen de saus (olie?) proefde.
Ook het dessert heeft bij mij een vergelijkbaar gevoel achter gelaten, het was zoooo zoet en uit balans. Jammer, ik had er meer van verwacht...
Gelukkig maakte het zeer deskundige team in bediening veel goed

Gegeten op 3 april 2015

happyfoodie

Doordat dit restaurant (letterlijk) voor de helft uit bar bestaat, staan alle tafels erg krap op elkaar, benauwd. We hadden alleen een hoofdgerecht besteld (4x), en hebben hier een uur en een kwartier op moeten wachten. In de tussentijd is er geen enkele keer gevraagd of we nog wat te drinken wilden. Toen we aan de serveerster vroegen of ze kon informeren waar ons eten bleef zei ze dat ze dit ging doen, om vervolgens niet meer terug te komen. We vroegen na het hoofdgerecht direct de rekening, er werd ons niet gevraagd of alles naar wens was geweest. By far de slechtste service die wij ooit in een restaurant hebben gehad, wij komen hier ook zeker niet meer terug en raden dit restaurant aan niemand aan. Jammer!

Gegeten op 10 april 2015

TY57

Modern en sfeervol ingericht restaurant. We hadden een tafel in een apart gedeelte met weinig gasten, waardoor we rustig zaten.

We kozen voor een driegangen verrassingsmenu en kregen een voorgerecht van zalm met een garnituur van couscous en verschillende groene groenten. Het hoofdgerecht bestond uit een runderhaas met een saus van groenten. Als nagerecht gekozen voor een kaasplateau gecombineerd met een proeverij van drie verschillende dessertwijnen. De gerechten waren mooi opgemaakt en de smaken waren goed op elkaar afgestemd. De bijpassender wijnen combineren goed met de gerechten.

Vakkundige en enthousiaste bediening met goede uitleg over de gerechten en de wijnen. Zeker de moeite waard om nog een keer terug te komen.

Gegeten op 31 maart 2015

Mfm

Kleinschalig restaurant maar daardoor niet minder leuk. Prima bediening, leuke en zeer lekkere gerechten. De biefstuk is echt super. Komen zeker een keer terug.

Gegeten op 29 maart 2015

NellieL

Het was al even geleden dat we gegeten hebben in de Lindehof, een van onze favoriete restaurants. Het was weer top!
Na een aantal lekkere (jammer genoeg net iets teveel bekende) amuses, het eerste hoofdgerecht. Een heerlijk stuk zeeduivel met allerlei structuren van asperge. Een plaatje om te zien, zo prachtig gepresenteerd en verrukkelijk! Dit gerecht werd gevolgd door een gerecht van rode mul met bereidingen van tomaat. Ook dit was weer een topgerecht met heerlijke uitgesproken smaken. Ik ken geen ander restaurant waar vis altijd zo perfect bereid is als bij de Lindehof!
Het hoofdgerecht met kwartel en structuren van asperge en pastinaak was perfect. De saus van morilles zo krachtig en vol van smaak super! Ook als het om de sauzen gaat is de Lindehof ongeëvenaard! Als afsluiter het dessert met banaan. Opnieuw prachtig gepresenteerd, maar zoals vaker vond ik dat het dessert niet helemaal mee kan in de kwaliteit van de andere gerechten. Als afsluiter koffie met enkele friandises waarvan de makaron echt de absolute topper was, helemaal perfect! Prima wijnarrangement, royaal geschonken.
De bediening was zoals altijd correct, alles in orde. Maar omdat het druk was. met uitzondering van de sommelier, misschien soms net wat te gehaast en onpersoonlijk.
De entourage is goed, maar als het net als gisteren vol is wel behoorlijk rumoerig. Wat zeker in positieve zin toevoegt aan de totale beleving is het prachtige servieswerk waarop de gerechten geserveerd worden!

Gegeten op 29 maart 2015

Nicolienne

Heerlijk gegeten! wat een leuke gastheer. We hadden gereserveerd via de restaurant week, maar het menu dat ze daarvoor vast hadden gesteld viel niet bij iedereen aan tafel in de smaak. hier werd na overleg met de keuken niet moeilijk over gedaan. alleen het toetje viel een beetje tegen, daar zat weinig smaak aan.

Gegeten op 8 maart 2015

HDroppert

Na geruime tijd hebben we weer eens bij Olijf gegeten. Het blijft een uitstekend restaurant met een prima prijs-kwaliteitsverhouding. Het eten van het gewone menu was ook verfijnd (zoals vroeger alleen het Degustazione menu).
Nadeel was wel dat we in een hoek voorin zaten waar veel groepen zaten. Het was dus wat luidruchtig.
Ook was de snelheid waarmee de gangen werden opgediend wat erg hoog.
Het blijft echter een aanrader!

Gegeten op 14 maart 2015

haanju

Korte tijd geleden hier gegeten, na al eerder kennisgemaakt te hebben met Braziliaans BBQ in Den Haag.
We hadden niet gereserveerd en er werd dan ook beetje bedenkelijk gekeken toen we om tafel vroegen voor 2, maar gelukkig was er een tafel beschikbaar. Verontschuldigend werd nog gezegd dat het niet zo een goede plek was, achteraan in restaurant, maar eigenlijk viel het erg mee; we hadden mooi uitzicht op de grill...
Het restaurant is erg gezellig en niet al te groot van opzet zoals in Den Haag, hier is het mogelijk om lekker te eten en ook te kletsen.
Het eten van de saladebar was heel divers en van goede kwaliteit. Maar uiteindelijk kwamen we voor de BBQ... :)
Er werden diverse soorten vlees geserveerd, zelfs ook garnalen van de spies, en alles was van zeer goede kwaliteit en erg lekker.
Enige minpunt en wat mij opviel was, dat tov Den Haag, men hier beduidend minder vaak langskwam met de duurdere soorten vlees zoals de picanha en file mignon. De cupim heb ik zelfs helemaal gemist

Gegeten op 24 januari 2015

lecker

Op uitnodiging van gastvrouw hier terecht gekomen en het was een plezier om hier te eten, voorgerechten Zalm, Kreeft, Ossenstaart en Tomatensoep, hoofdgerechten Kabeljauw, Zeetong welke overigens prachtig gefileerd was door de keuken en twee maal tournedos, mooi opgemaakte borden en dusdanig voldoende dat wij de dessertkaart hebben laten passeren.
De bediening is uitermate vriendelijk en heel prettig. wij zaten in de serre en wat mij opviel dat ondanks de drukte de akoestiek perfect was, dusdanig dat een tafelgesprek heel goed mogelijk was, zelfs onderzijde tafels was voorzien van geluiddempend materiaal. Aanrader maar zeker reserveren.

Gegeten op 14 maart 2015