De laatste recensies in Nijmegen

• 10 1

• Service

• Decor

• In behandeling

We waren met een kleine groep mensen, maar net teveel voor één tafel. We konden tafels aan elkaar schuiven, allemaal geen probleem. Bediening was vlot en vriendelijk, maar het was dan ook niet erg druk, zeker voor een vrijdagavond niet. Goede carpaccio als voorgerecht, stevig bord pasta als hoofdgerecht waardoor niemand aan tafel plek had voor een nagerecht. Wel nog ruimte voor een espresso, die bijzonder lekker was. Genoeg waar voor je geld, leuke locatie en vriendelijke mensen. Aanrader.

Gegeten op 11 april 2014

martijndavelaar
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuk concept; alle gerechten zijn in verschillende prijsklassen te bestellen. De service is goed en wij hebben erg lekker gegeten. De eendenborst, de zalmfilet en de zeewolf waren heerlijk van smaak en goed bereid met perfecte smaakcombinaties. Ook de nagerechten zijn met zorg samengesteld (de brownie is een aanrader!). De sfeer is goed; gezellig druk en lekker informeel. Wat ons betreft één van de beste restaurants van Nijmegen Oost, dus wij komen zeker nog eens terug!

Gegeten op 18 april 2014

jantienzorgnet
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met collega's een teamuitje gehad bij de ontmoeting. Normaal gesproken hard werken in het ziekenhuis maar dat waren we al snel vergeten toen de enthousiaste meneer in de bediening onze drankjes kwam opnemen. Er werd ons aangeraden om een nieuw wit wijntje te proberen uit italie, een pinot grigio. Deze was inderdaad erg lekker. Ook het eten was goed van smaak en de variatie aan tapas die we op tafel hadden staan waren meer dan genoeg voor de 12 dames van de afdeling. Ik kom in ieder geval zelf nog een keertje terug met mijn gezin, dan hopelijk op het terrasje met mooi weer.

Gegeten op 20 april 2014

CobyN
  • Recensies in de laatste twee jaar

Deze locatie uitgekozen voor een reünie van plm. 25 personen. Uitstekende keuze. Centrale ligging in centrum Nijmegen, eigen besloten ruimte op de 1e verdieping. Uitstekende bediening, heerlijk eten (op voorstel/in overleg gekozen voor een walking diner - zeer goede keuze bij een reunie!). Verhouding prijs/kwaliteit prima. Kortom: een absolute aanrader!

Gegeten op 10 april 2014

eva128
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een prachtige en originele plek! Inrichting is goed aangepakt, gebruik makend van de nog aanwezige fabrieksonderdelen. De menukaart ziet er inhoudelijk veelbelovend uit, het eten is ook wel lekker maar zeker niet bijzonder. Op een drukke zaterdagavond had de bediening het duidelijk heel erg druk waardoor de wachttijden flink opliepen. We hebben een uur met de lege borden van het hoofdgerecht voor ons gezeten en er uiteindelijk zelf moet vragen om af te ruimen, niet zo prettig. Ik zou er zelf niet gauw weer gaan eten maar een keer lunchen is ook een mogelijkheid: een goede manier om deze lokatie eens een keer te bekijken.

Gegeten op 8 maart 2014

mirjam50
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vandaag met de hele familie hier gegeten. Ontvangst was netjes. Het voorgerecht was slecht. Smaakte nergens naar. Ik had gebakken champignons in knoflook en mijn partner geparneerde kipdijfilet. Beide gerechten smaakten niet lekker. Pizza's waren matig en kwaliteit van het ijs was echt heel slecht. De koffie smaakte daarentegen wel erg lekker. Mij zien ze nooit meer terug. Ik betaal liever meer, voor betere kwaliteit en meer smaak.

Gegeten op 20 april 2014

LucienIens
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het is een leuk concept, amuses: dus kleine hapjes. Daarom hadden wij dit restaurant uitgekozen voor een vier-gangen proeverij. Dit bleek te bestaan uit 3 'voedsel'-gangen en een ronde koffie/thee.
Het restaurant bestaat uit twee verdiepingen, waarbij wij beneden zaten. Op zich geen groot restaurant, maar door de opstelling van de losse tafeltjes is dat geen probleem, ook niet qua geluid. Het decor is wel behoorlijk saai.
Het eten is in het geheel niet wat je van een amuserestaurant mag verwachten. In het algemeen is het kwalitatief niet goed en fantasieloos. Daarnaast wordt het eten gewoon geserveerd in schaaltjes, daar waar andere restaurants het op het bord serveren. Je krijgt een bakje vlees/vis, bakje groente en bakje friet. Wat daar nu amuse aan is ...??
Ronde 1:
* een halve tomaat met een blokje feta er tussen op een prikkertje: saai en niet bijzonder
* een klodder roomkaas omwikkeld met plakje carpaccio. Zo'n hap roomkaas is te overheersend en niet smakelijk. Van de carpaccio is mede daardoor niets te proeven.
* Drie (oneven dus) stukje warm knoflookbrood en meerdere stukjes gewoon (mais) brood met aïoli en olijventapanade. Helaas zat er in de tapanade een PIT mee gemalen. Dat is niet prettig voor de kiezen. Dit gemeld aan medewerkers/keuken. "tsja, kan gebeuren". Had wel iets meer betrokkenheid verwacht met dit geval van 'kan echt niet'. Het is dat mijn vullingen goed vastzitten !!
Ronde 2:
* Spinazie in filodeeg. Helaas lijkt het alsof de keuken hiervoor diepvriesspinazie gebruikt. De spinazie is namelijk zelfs na het afbakken van het deeg nog koud. Daarnaast heeft de spinazie tijdens het opwarmen veel vocht verloren. Dit blijft in het bakje staan waardoor het karakteristieke knapperige van filodeeg verdwijnt en verandert in een soppig zooitje.
* calamaris met aïoli. Helaas herkennen wij hierin geen echte pijlinktvis. De calamaris zijn gemaakt van visdeeg en smaken daardoor heel melig.
* gegratineerde champignons. Terwijl wij vooraf hadden aangegeven geen champignons te willen (in elk geval voor 1 persoon). Helaas voor de persoon die geen champignons eet was er geen alternatief meegebracht. Daarnaast zijn de champignons 'op de rug' gepresenteerd, waardoor er veel vocht in de champignons blijft staan. Met snijden spuit dit er uit.
* kipsaté in Indische satésaus. Beetje droog, maar de Indische satésaus doet alles smaken.
Ronde 3:
* filet mignon afgeblust met sherry. Veel te veel peper, niet gelijkmatig gebakken en de typische sherrysmaak proef je niet.
* Broccoli. Was goed.
* Friet. Waarschijnlijk is de temperatuur van de olie niet goed. Buitenkant gaar, binnenkant nog melig. Bij het uit elkaar halen zie je ook dat de binnenkant los zit van de buitenkant.
Ronde4.
* Cappuccino was goed, mooie stevig schuimkraag. Daarbij nog een schaaltje met lekkers. Helaas was dit voor een tafel van twee ondeelbaar omdat van (op een na) alles maar 1 soort aanwezig was.

Al met al, leuk concept, maar kwalitatief onvoldoende :-(

Gegeten op 18 april 2014

Bart200200
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een paar jaar geleden bezocht ik dit restaurant voor het eerst. De kwaliteit was toen ok. Recent heb ik het restaurant opnieuw bezocht en alles was perfect. Vooral ook de vegetarische gerechten waren top. Stijlvol opgemaakte borden. Het gouden ei mag van mij wel van de kaart verdwijnen, begint een beetje afgezaagd te worden. Dit restaurant verdient beslist een Michelin ster.

Gegeten op 16 april 2014

Cvandervenne
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met een fijne groep van acht vrouwen afgesproken bij de Meesterproef. We hadden er ons echt op verheugd en al veel goeds gehoord. Gelukkig waren we bekend op het terrein van de Honig. De ruimte en inrichting zijn supermooi, gaaf gedaan. De bediening presenteert ons met een welkomstdrankje, heerlijk, al is het even schrikken als we later op de kaart zien dat het aperitief €9,50 kost.
Daarna worden we compleet vergeten. Het duurt ruim een uur, zonder knabbeltje of hapje of drankje, voordat de bediening ons opmerkt en de bestelling opneemt. Vervolgens krijgen we anderhalf uur nadat we zijn aanschoven ons voorgerecht. Dan is het weer bijna anderhalf uur wachten op het hoofdgerecht. En dat valt tegen. De porties zijn klein, maar dat komt misschien omdat we ondertussen stevige trek hebben. De falafel is droog, weinig fantasievol en lauw. Daarna bestellen we nog een toetje, dat maakt veel goed. De chocoladetaart is heerlijk, de eclair met peer ook. Dan is het hoog tijd om te vertrekken. Zelfs op de rekening wachten we 20 minuten. De jongen van de bediening mompelt af en toe een excuus, maar er verbetert niets aan de service en aan de vriendelijkheid.
Een gezellige avond, maar dat lag zeker niet aan de service en het eten. Ons zie je hier niet terug.

nenboya
  • Recensies in de laatste twee jaar

Via internet Mira gevonden. Hadden voorstelling (Marco Borsato)in de Vereniging. Wilden vtv ergens rustig ons avondeten nuttigen. Wat wij bij Mira hebben mogen ervaren was voor ons beiden overdonderend. Niets dan lof over deze Turkse restaurant. We voelden ons direct thuis. Is een goede reclame voor Turkse keuken, want die behoort tot de beste van de wereld. Wij komen zeer zeker terug. Was een perfecte begin van ons weekend. Bedankt hiervoor.

IENS bestaat 15 jaar!