Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De laatste recensies in Nijmegen

De laatste recensies in Nijmegen

bram56

Via online reservering

Op een stormachtige avond langsgeweest om met z'n vieren te eten. Helaas was niemand anders op dit idee gekomen, waardoor we het hele restaurant voor onszelf hadden. Op zich geen probleem, maar dit doet uiteraard wel wat met de sfeer. Het eten (zalmtartaar, eendenborstfilet, cheese cake) was prima van smaak en goed geproportioneerd. Het krokante vetlaagje van de eend was verre van krokant, wat wel teleurstellend was. Verder prima van smaak. Al met al een goede avond met lekker eten, maar volgende keer zullen we vooral hopen op een betere ambiance.

sober

Via online reservering

Het eten was heel goed. Zowel mogelijk biologische en duurzame ingredienten. Personeel vriendelijk en zorgzaam, niet opdringerig....top.
qua porties alles precies goed, niet veel en niet te weinig.
toetjes lekkerrrr ter afsluiting.
kortom een aanrader

fere

Via online reservering

We hebben een ontzettend lekker 3-gangen menu gekregen. We mochten kiezen uit het Albert Heijn menu, maar ook het gewone menu. Het eten was gewoon goed, mooie porties en het zag er goed uit.

De bediening communiceerde niet erg goed met elkaar, twee keer werd gevraag of we nou al iets te drinken hadden besteld en twee keer werd gevraagd of we eigenlijk al eten hadden besteld, dat was wel jammer. Het bedienen duurde telkens net iets te lang, ze hadden niet helemaal de balans tussen te snel en te langzaam opdienen, daar kan nog wat aan verbeterd worden. Op een gegeven moment hadden we een fles water besteld, er werd ons niet gevraagd of we het water met of zonder koolzuurgas wilden hebben, maar we kregen gewoon een fles water met koolzuur en dat was niet wat we wilden. Ze waren wel erg netjes, want toen we er commentaar op leverden werden de flessen zonder pardon omgeruild.

De inrichting was erg gezellig, er hingen mooie foto's en schilderijen van plekken door heel Nijmegen. Er was altijd iets anders te zien, zeker niet te druk. Het was wel een beetje aan de donkere kant in het restaurant, zeker als men van het toilet afkwam dan was het ineens heel erg donker (in het toilet waren felle tl-balken). Ondanks het feit dat het een beetje in een achteraf straatje lag, was het in het restaurant heel druk en dat viel erg mee.

Al bij al, was het erg lekker, gezellig en hebben we het leuk gehad. We komen zeker nog een keer terug!

gert38

Via online reservering

Eerste keer bij Ivory. Van A tot Z echt een aanrader, alles wordt zelf bereidt door kok op Michelin niveau. Wel iets duurder dan een gemiddeld restaurant maar zeker de moeite waard.
Gewoon een keer doen voor eten op hoog niveau.
G. Scheepers

jorina1

Mira is een sfeervol restaurent met prettige, relaxte bediening. Het eten is heerlijk en veelal zelfgemaakt, bijv. de heerlijke baklava bij het toetje. Bij mijn lamsschenkel was ik wel verbaasd dat de pruimen en abrikozen niet mee hadden gesudderd....ze waren nog wat hard.

theovw

Afgelopen zaterdag voor het eerst bij Meesterproef gegeten. Opvallend was dat ze daar blijkbaar de recensies op Iens lezen, want er stonden zowel aardappels als salade als bijgerechten op de kaart, waarvan we allebei (met zijn vieren) 1 portie bestelden, en die waren voldoende voor de hele tafel.
In andere recensies werd wel eens geklaagd over de akoustiek, maar die vonden wij prima - verrassend genoeg omdat je dat niet zo zou verwachten in zo'n voormalige fabriek. We wonen zelf in Utrecht, en menig restaurant in Utrecht scoort hierop een stuk slechter.

Zowel de voorgerechten als de hoofdgerechten waren van iedereen goed. Ik had de zalmkoekjes - Oosterse viskoekjes zijn meestal op basis van witvis of garnalen, en dit was een smekelijke variatie.
Drie van ons namen hetzelfde hoofdgerecht: de schol met citrus en kokos. Leuke smaakcombinatie, die goed beviel. Het dessert heeft kennelijk minder indruk op me gemaakt, want dat kan ik me nu al niet meer herinneren.

Alles bij elkaar een heerlijke avond gehad op een toplocatie. Voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 18 oktober 2014

immaculatae

veel wisselende ervaringen gehoord en ook hier zijn de recensies niet eenduidig. Dus hoognodig tijd om eens te gaan lunchen in de meesterproef.
De ruimte deed me in eerste instantie denken aan het vroegere fifteen restaurant in Amsterdam.
Het was rustig in het restaurant. Maar vroeg me wel af hoe de akoestiek zou zijn als het vol was. Weinig zachte spullen om het geluid te dempen.
we kregen een goed afgemeten lunchkaart voor ons. Hierna duurde het el ff voordat we weer contact hadden met de bediening. Ze was ook alleen. Zal wel de kip of ei discussie worden...eerst meer personeel of eerst meer klanten :-). Overigens was de bediening correct en aangenaam.
Ik bestelde een salade “Pastrami van blonde d’aqcuitaine rund” en Mijn tafelgenote “eggs Benedict” (zie verder menukaart) . Beiden zagen er goed verzorgd uit en smaakten prima. Zeker voor die prijs.
Toch maar een keer op een avond gaan kijken....

Gegeten op 22 oktober 2014

Marshell

Plezierig verrast. Als onbekende in de regio op zoek naar een leuk gezellig maar vooral ook goed restaurant. Via iens.nl gezocht en gevonden. Goed betaalbaar maar vooral smaakvol menu (3-gangen €27,50), geserveerd door een leuk gezellig team in de bediening. Het restaurant is gezellig, warm en origineel aangekleed. Daarnaast voor de dinsdag avond ook nog gezellig druk.
Komen wij terug in Nijmegen dan weten wij waar we moeten wezen.

Caatje04

Afgelopen week bij de Qke-leQ gegeten na er een lange tijd niet te zijn geweest. We begonnen op het verwarmde terras achter waar we onze voorgerechten hebben gegeten (vis-trio en mediterraanse trio). Heerlijk! 3 kleine gerechtjes op één bord is echt top, want ik kan al nooit kiezen!
Omdat het toch een beetje waaide kregen wij het wat frisjes en vroegen we of we naar binnen konden verplaatsen, dat was geen probleem; er was nog een tafeltje vrij waar we naartoe konden verhuizen, super!
Daar genoten van onze hoofdgerechten (maïslentehoen & ossehaas en de zeetong met gamba's) en dit werd aangevuld met bijgerechten (frites, aardappeltjes, broccoli, salade en heerlijke huisgemaakte mayo en rabarbercompote). Zowel het hoofdgerecht als de bijgerechten waren meer dan voldoende en we kregen het dan ook niet op. We waren erg dorstig en het water werd zonder gedoe keer op keer aangevuld.
We hebben lekker rustig aangedaan, zodat er gelukkig nog plaats was voor een dessert.

Vriendelijke en behulpzame bediening, en heerlijk gegeten. Wij komen zeker terug!

Gegeten op 19 oktober 2014

robertdewit

Vooral het hoofdgerecht was echt top. We waren er tijdens het wildseizoen en voor het hoodfegerecht zou ik al teruggaan. Het toetje (gegrilde anas) was smakelijk maar net iets te zoet.
De bediening was erg vriendelijk en gaven voldoende uitleg. Het was erg druk dus soms duurde het wel een beetje lang. Al met al erg lekker gegeten en we gaan zeker terug!