De laatste recensies in Nederhorst den Berg

De laatste recensies in Nederhorst den Berg

Rennie1959
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met 4 man onverwacht neergestreken bij De Herberg voor diner. Het restaurant ligt op een hoek en heeft een mooi groot terras, maar daar was het nu te koud voor. Binnen was het lekker warm, zoals dat hoort in een herberg. We hadden een tafeltje met lekkere stoelen aan het raam. Zeer vriendelijke bediening door de eigenaresse, die vlot onze bestelling opnam.
Voorgerechten waren eenvoudig, maar erg lekker.
Voor het hoofdgerecht kozen we allemaal biefstuk: 2 medium en 2 medium-rare. En zo werden ze ook geserveerd. Prima! Mijn medium-rare was een van de beste biefstukken die ik sinds lange tijd geserveerd heb gekregen Aanrader! De bijgerechtjes waren ook eenvoudig, maar dik in orde.
Pannacotta en creme brulee als nagerecht. De pannacotta was wel heel erg stevig en daarom misschien niet gestort, maar wel lekker van smaak.
Wij kozen een flesje Malbec. Lekker wijntje voor een klein prijsje.
Kortom, echt een herberg waar je je meteen welkom voelt, waar je lekker kunt eten en drinken voor een bescheiden bedrag.

Gegeten op 5 april 2014

Sanne--
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lekkere pannenkoeken met een ruime en leuke speelplek voor de kinderen. Jammer van de ongeïnteresseerdheid van het personeel. Glas met stukje eraf aan mijn dochter van 2,5 gegeven, lege schenkstroopflessen op tafel, vieze glazen laten staan bij nieuw rondje drinken, tekeningen zijn op, potloden allemaal zonder punt en geen puntenslijper. Er kon nog geen lachje of "eet smakelijk" of "is alles naar wens" of kinderen mogen nog een cadeautje uitzoeken" af.
Het was heel rustig, dus daar lag het niet aan. Heel jammer.

Gegeten op 11 januari 2014

erik48
  • Recensies in de laatste twee jaar

Pannenkoeken zijn pannenkoeken, daar kan niet veel mis mee gaan. De pannenkoeken van dit restaurant waren prima, groot genoeg en smakelijk. De sateetjes waren qua vlees en saus goed, de garnituur was aan de magere kant. De rode wijn was van de kwaliteitsklasse Pinard en geserveerd in glazen die je voor drie euro per gros koopt.
Waarom gaat men naar een pannenkoekenrestaurant? Omdat de (klein-)kinderen dat zo leuk vinden. En leuk hebben ze het zeker gehad dankzij allerlei speelmogelijkheden. De kinderen hebben een fijne avond gehad, dus wij........ ook.

Gegeten op 8 oktober 2013

marc66

Gisteren met 12 personen hier gegeten. Pannekoeken waren lekker maar:
1. Glas van palm-biertje waren stukjes af aan de bovenkant waardoor scherp, zonder problemen nieuw glas gekregen.
2. Moesten in etappes eten omdat er volgens het peroneel maar 6 pannen waren, waardoor er maar 6 pannenkoeken tegelijk geserveerd konden worden. Gevolg 1e persoon had pannenkoek al op terwijl laatste persoon nog aan pannenkoek moest beginnen.
3. Op de menukaart/placemat stond een toetje dat al lang niet meer te krijgen was. Reden volgens het peroneel: De placemats moeten eerst op voordat er nieuwe komen.
4. De kinderen konden inderdaad lekker spelen maar er hangt wel een papiertje dat er telkens een begeleidende ouder bij moet zijn.
Samenvattend een niet professioneel overkomend pannenkoekenhuis waar de pannenkoeken overigens wel lekker zijn. Er waren weinig andere gasten dus kan ik me voorstellen dat de wachttijden bij drukte gigantisch zijn. Wel een leuke speelgelegenheid voor kinderen, dus als dat de prioriteit is, prima om een keertje naar toe te gaan.

Gegeten op 22 december 2013

lghoek
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met 3 volwassenen hier gegeten. Kind van 9 zou mee, maar werd ziek. Dochter nam zalm en vond het een 9.5 waard. Haar vriend, de jarige, had spies met sateh, 8. Ik boerenpannenkoek, 9. Lief personeel. Leuke opzet, met een binnen speeltuin en apart pannenkoekgedeelte, maar in beide restaurant gedeeltes kon je ook bestellen van beide menukaarten. Wij vonden het geslaagd, aanrader voor alle leeftijden. Leuke anekdote. Een slimme rode (jeweetwel-kater), zat voor het raam en miauwde om naar binnen te mogen. Met nieuwe gasten liep hij telkens naar binnen, volgens ons met grote grijns. Minuutje later hing hij weer onder de arm van serveerster en werd consequent naar buiten gezet, vervolgens begon het tafereel opnieuw.

Kees Hordijk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Als je in Nigtevecht bij een eetcafé niet af mag meren (met boot op pad naar Friesland) is de vriendelijkheid bij Charly's Diner (Nederhort den Berg aan de Vecht) een opluchting. Daarbij smaakte het eten (zalmfilet) prima en was goed verzorgd. Lekkere groente (ook heerlijke koolsalade) en frietjes. De inrichting is wat Amerikaans en doet zeker grappig aan.

Gegeten op 3 september 2013

marga2
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens onze fietstocht hier samen een lunch gedaan.
Gewone thee is niet aanwezig, alleen maar smaakjes thee.
Een van ons nam een uitsmijter en alles werd meegebakken. Smakelijke uitsmijter op donker bruin brood. De ander nam een broodje geitenkaas, broodje was vers afgebakken maar de plak geitenkaas was blijkbaar het laatste restje, dus de achterkant was geheel korst die niet eetbaar was. Niet echt smakelijk. De entree en toiletruimte erg gedateerd en oud en her en der gewoon stuk.

Gegeten op 14 augustus 2013

Jimmer
  • Recensies in de laatste twee jaar

De verwachtingen zijn natuurlijk niet hoog gespannen als je gaat eten in een restaurant annex pannenkoekenhuis. En toch kan het!
In 't Spieghelhuys is het mogelijk om én goed én goedkoop te dineren, zeker als je met z'n tweeën of meer bent. Ik was door vrienden uitgenodigd en volgde dus hun bestelling: Een drie-gangenmenu (voor, hoofd- en nagerecht) per persoon voor 17,50 euro. Op de dag dat we er waren was het menu voor de tweede aanwezige halve prijs. Men schijnt daar wel meer van dit soort acties te voeren. Bijvoorbeeld in het naastgelegen pannenkoekenhuis op donderdag pannenkoeken voor 5 euro. Leuke initiatieven!
Na een drankje buiten op het terras, door de zeer vriendelijke patron geserveerd met stokbrood en knoflookboter, was het tijd om (op ons verzoek) binnen te gaan dineren. Moderne inrichting in dit pand uit 1939. Het viel op dat alles zo schoon was: de grote glazen kandelaars blonken je tegemoet, nergens een stofje of vingerafdruk te bekennen. De ramen leken net gezeemd. Daar houd ik van. Het eten was prima, zeker voor die prijs! Ik mocht het voorgerecht van het menu wijzigen in een portie verse mosselen in de schelp met kruiden en knoflook. Zalig! Het hoofdgerecht was een malse kipfilet gevuld met geitenkaas en omgeven door een zachte saus en garnering die een vleugje oosters aandeden. Frietjes natuurlijk en mayo. Dat hoort daar. En alles van een onberispelijke kwaliteit, die je misschien niet meer zou verwachten voor zo'n prijs heden ten dage. IJs, slagroom en rood fruit toe.
Als je portemonnee niet al te dik is en je wilt toch kwalitatief dineren voor een mijns inziens lage prijs, dan is dit je plek. En mocht de bediening als het druk is een steekje laten vallen, (wat rijdens ons bezoek niet het geval was) denk dan na afloop maar even terug aan het heerlijke eten en de gunstige rekening.

Gegeten op 13 augustus 2013

annetuur
  • Recensies in de laatste twee jaar

In 1 woord geweldig! de sfeer is typisch oud americaans! je waant je weer in de route 66! een bar van een doormidden gesneden cheffy en alles rock en roll.

Wij hadden een burger en die was echt super lekker! en een groot portie zoals de amerikanen dit ook doen.
Ze staan bekend om hun overtreffelijke Spareribs hebben we gehoord dus hiervoor komen we zeker nog terug!

ondanks het mooie decor toch een 8, dit komt door de toiletten, hier zijn tegeltjes stuk en is toch wat verouderd.

Wij komen speciaal uit Hoofddorp terug!

Gegeten op 20 juni 2013

riny1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten was heerlijk wij waren er met onze twee kleinzoons niet voor het eerst trouwens. De jongens vinden het geweldig ze hoeven niet verplicht op hun stoel te blijven zitten en kunnen er heerlijk spelen. Het personeel was super vriendelijk. En de service grandioos. En dan als toetje het overheerlijke noten krokant ijs niet te vergeten super lekker.
Fam. van Wijk

Gegeten op 14 juni 2013