a TripAdvisor company

De laatste recensies in Leeuwarden

De laatste recensies in Leeuwarden

Janpeter112

Gezellig zitten, heerlijk eten en meedenken van de gérant over het menu. Omdat we met 4 mensen waren heeft hij zelf zeer zinnige suggesties gegeven over combinaties en variaties, maar ook over de hoeveelheden. En die waren voor ons voordeliger en inderdaad prima. Dus er werd niet gedacht over de financiële winst voor het restaurant.
We komen dus terug! Het enige dat aandacht verdient is dat het personeel beter moet opletten op signalen van de gasten. Ze keken niet erg rond en het was dus lastig om iemand bij de tafel te krijgen voor een bestelling of vraag.

Gegeten op 14 juni 2016

• In behandeling

Mijn vriendin en ik wonen nu sinds Januari in Leeuwarden en Spiezz was het eerste restaurant waar we uiteten gingen. Sindsdien zijn wel al zeven keer terug geweest en heeft de combinatie van gastheerschap, kwaliteit en prijs ons nooit teleurgesteld. Steeds weer verassend, heerlijk eten, prachtig opgemaakte borden met goede seizoensgebonden gerechten. Mijn vriend heeft een noten allergie, ook hier word altijd rekening mee gehouden.
Leuk voor stelletjes, voor met vrienden of met collega's.

Gegeten op 18 februari 2016

• In behandeling

We waren met z'n zessen op sterrenjacht in het Noorden. Na drie sterren restaurants (absolute toppers) wilde we iets avonturieren, nou dat werd het. Een heerlijk Fries avontuur. Wat een fantasie in de keuken en wat een durf om een schaaltje Ras patat te serveren, wij dachten dat het niet meer bestond, pure nostalgie en wat zijn ze toch lekker. En hier spreekt het avontuur van de chef uit, gewoon als het lekker is serveer ik het ook. We aten voor een derde qua bedrag in vergelijking met de sterren zaken, maar we hadden 100 % plezier door de durf van de chef. En het nagerecht van o.a. suikerbrood ijs moet gewoon een Fries Nationaal Gerecht worden. De gastvrouw verdient zo wie zo een ster in de Michelin want iemand die zo met hart en ziel gastvrouw is moet een onderscheiding krijgen. Dit is een restaurant waar Leeuwarden, Friesland eigenlijk het hele Noorden trots op moet zijn.

Gegeten op 4 juni 2016

• In behandeling

Cevapcici met lepinja, ajvar, zure room en verfrissende salade.. authentiek Balkan basismaal, maar hier wel ongekend goed op smaak!! Daarbij dan een best glas Macedonische rode huiswijn als begeleider, perfecte bediening en fijne sfeer. Voor buiten op het mini-terrasje in die smalle, maar wel bijzonder gezellige Oosterstraat, waan je je gewoon weer even ergens in zo'n Balkan stad of dorpje (overigens draait momenteel in de betere filmhuizen de sfeervolle roadmovie 'Meet me in Venice' van eigen bodem met prachtige Balkanbeelden en muziek, ook niet te versmaden).

En dan heb je hier als een vorst te rijk heerlijk en vlot gegeten en gedronken voor minder dan, schrik niet, 12.50 (ja!?) Uiteraard kun je natuurlijk ook langer en duurder dineren met keuze van de uitgebreide, mooie met name Balkan-specialiteiten-kaart. Maar er is ook een regelmatig wisselend 3-gangen menu voor maar 16.

Enfin, verrukkelijke Gulashsoep, Chopka-salade, Borek, Stoof en ga zo maar door. O ja, toetjes ook toppie!! Mijn inziens absolute aanrader.

Gegeten op 8 juni 2016

maaligthart

We genoten van een High Tea bij van Buren, we voelden ons helemaal in de watten gelegd. De standaard was gevuld met heerlijke hapjes , het personeel was heel erg vriendelijk en er werd een paar keer keer gevraagd of alles naar wens was. De thee werd elke keer zonder dat we erom vroegen aangevuld! Mijn complimenten !

Gegeten op 23 juni 2016

KlaasNoordeman

Gegeten op 18 juni 2016

AGB

Op 18 juni 2016 met gasten in De Vrouwenpoort gedineerd. Het restaurant voert een Franse keuken waar de eigenaar een eigen regionale draai aan geeft. Als voorgerechten een vissoep op basis van Waddenzee garnalen met stukjes vis en mosselen, een kruidige courgettesoep en een biologische geitenkaas met pluksalade. Als hoofdgerecht een uitstekend gegaarde Dorade en een bout van een boerderijeend. Daarbij goed doorbakken knapperige frites en een salade van verschillende slasoortten met tomaat en paprika. Alles met zorg bereid. Wij dronkern daarbij een toegankelijke chardornnay die goed bij de gerechten past. Als nagerecht een flinke Tiramisu en een proeverij van drie chocoladebereidingen, waaronder een heerlijk smeltend chocoladetaartje, vergezeld van een flinke kop sterke koffie. De bediening was attent en wist kleine problemen handig op te lossen. Het decor is klassiek.
A.G.B.

Gegeten op 18 juni 2016

elske13

De bediening wordt slechter en slechter. wij zijn vaste klant bij Double B maar afgelopen keer hebben wij 3 kwartier gewacht en nog werd onze bestelling niet opgenomen (ook moesten we zelf naar de bar lopen en vragen om zowel een drankje, de kaart en vervolgens werd de ingevulde kaart nooit opgehaald). Wij zijn dus maar weggegaan. Erg slecht, Double B begint naast zijn schoenen te lopen, instrueer je personeel duidelijk en zorg voor een goed systeem want dit kost hun klanten. Eten is prima, maar alles valt of staat met goede vlotte bediening.

Gegeten op 16 juni 2016

rhonda1

Vanavond gezellig met de familie uit eten geweest. Omdat het dinsdag was waren we alleen. Nou ja alleen. Met 10 man. Bediening was goed, gastvrij en vriendelijk. We hebben heerlijk gegeten. Iedereen koos wat anders. Genoeg vlees groente en de patatjes werden op verzoek bijgebakken. In 1 Woord; zalig. Ik kom graag terug.

Gegeten op 22 juni 2016

renkie

Leuk nieuw concept in Leeuwarden. Zelf je burger samenstellen, eten is ook zeker wel van goede kwaliteit. Goede burger, prima gebakken. Porties bijgerechten zijn wel wat klein.
Eten staat snel op tafel, dus niet echt een plek om heen te gaan als je uitgebreid wilt tafelen. Maar zeker wel de moeite waard om eens te gaan eten.
Qua setting staan de tafeltjes inderdaad wel vrij dicht op elkaar en oogt het allemaal wat krap. Personeel heel vriendelijk ondanks dat ze het wel druk hadden.

Gegeten op 19 juni 2016