Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De laatste recensies in Leeuwarden

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

Met 4 personen gegeten bij Las Tapas. Heerlijk om gezellig te zitten en af en toe een hapje te nemen. We hebben ons laten verrassen door een menu voor 4 personen te bestellen. Absoluut een aanrader. En het was meer dan voldoende.

De service, als ze eenmaal aan je tafel staan krijg je alle tijd en aandacht. Maar voordat het eerste contact er was, zeker een half uur gewacht. Dat verdiend nog wel wat aandacht. Wij hadden de tijd wel, maar toch ontstaat dan de discussie, gaan we weg of blijven we.

Ook is het restaurant in progress mbt een verbouwing. Als de eigenaar het niet verteld had, was het ons niet opgevallen. Maar het moet er nog mooier uit gaan zien. We zijn benieuwd.

Het restaurant gedeelte is wel redelijk klein, dus je zit dicht op elkaar. Toen wij er waren was het niet al te druk (dinsdagavond) dus niet zo veel van gemerkt. Maar anders zit het wel erg krap.. Hoort denk ik ook wel beetje bij de cultuur.

Gegeten op 19 augustus 2014

lwarnaar

Via online reservering

Prima restaurant! Leuke kaart, alleen moeilijk te ontdekken welke combinaties passen.
De open keuken zorgt voor te veel herrie

rené111

Gisteravond met vrienden bij Van Buren in Leeuwarden gegeten. Allereerst wat een vriendelijke ontvangst. "Oh dan heb ik u aan de telefoon gehad". We hadden kort daarvoor telefonisch gereserveerd. De glimlach en de wijze waarop geeft direct het gevoel dat je welkom bent. De avond grotendeels aan tafel bedient door een student van de Hogere Hotelschool. Wat een klasse (we kunnen ons niet herinneren waar we dit op dit niveau hebben ervaren).Deze jongen gaat het ver brengen. We wensen hem alle succes.
En dan het eten. De menukaart geeft je keus uit een niet alledaags aanbod. Kleine gerechtjes, waardoor je kunt kiezen uit meer dan 1 voorgerecht of meer dan 1 hoofdgerechten. En dat laatste heb ik, maar ook mijn gasten zich niet laten ontnemen. Heerlijk, heerlijk. Inclusief de amuse van het huis allemaal culinaire kadootjes. Een echte aanrader

kapp

Via online reservering

Gebruik gemaakt van de Albert Heijn - IENS actie.
Heerlijk voorgerecht met verschillende soorten vleeswaren met een bijzondere presentatie. O.a. Coppa di Akkrum.
Het hoofdgerecht viel wat tegen. Coq au vin met aardappelpuree, doperwten en worteltjes. Het vlees smaakte heerlijk, maar verder was het gerecht erg doorsnee en met betrekkelijk weinig smaak. Een wat verhollandst gerecht met weinig creativiteit.
Dessert was middelmatig. Beetje sorbetachtig, standaard-ijs, heel veel perzik en met te veel slagroom. Gepresenteerd op een erg donker bord maakte het met de donkere kleuren van de ingredienten een wat sombere aanblik.
Wijnarrangement uitstekend. Apperitief met limoncello iets minder geslaagd. Het werd gepresenteerd als huisaperitief, maar het was geen aperitief van het huis (gratis welkomstdrankje).
Bediening attent en vriendelijk, mag iets minder formeel en wat vlotter. Het lijkt trouwens wel alsof ze veel moeite moeten doen het overzicht te behouden, wat misschien komt door de ruimte en de inrichting. In andere restaurants wordt wat minder opvallend rondgekeken door de bediening.
Inrichting degelijk maar ook wat grauw; combinatie van monumentaal en modern. De wand is wat te donker geschilderd in wat saaie VT wonen huiskamerkleur. Dat is jammer want hierdoor lijkt het restaurant kleiner dan het is en komt het prachtige plafond minder mooi uit.
Vanuit het restaurant is de grote klok bij de receptie continu zichtbaar. Dit is een beetje een domper als je uit eten bent en je daardoor steeds bewust bent van de tijd. Bij een restaurant hoort geen klok te hangen / zichtbaar te zijn. Je wilt toch 'tijdloos' genieten, hooguit zelf op horloge kijken als dit nodig is.

jetty5

Heerlijk gegeten met 12 personen. Alles op tijd en tegelijk. Keuze genoeg en iedereen was tevreden. Mooi en gezellig restaurant, we komen zeker terug.

Geiske74

Via online reservering

Saray had een speciaal menu samengesteld, met allemaal kleine gerechtjes,, een soort van proeverij!! en voor een goede prijs.
heerlijk gegeten!!! complimenten. Vanwege verbouwing is "het decor" iets minder, maar heeft ons niet gestoord!
service was zeer goed, vriendelijk, uitleg over de gerechten.
EEN AAnRADER!!

Gegeten op 27 augustus 2014

reinoudt

De kleinschaligheid komt de kwaliteit van het eten ten goede. Zelden zo lekker vlees gegeten. Eigenaar/chefkok komt zelf vragen of alles naar wens is. Wat iedereen zegt over de spare ribs is zeker waar, deze zijn voortreffelijk. Alle tapas worden bereid met verse groenten en dat proef je. We moesten alleen wel een lange tijd wachten op ons laatste (grill) gerecht. Maar al met al komen we zeker nog eens terug.

anneloes6

Heerlijke sfeer, heerlijke koffie. Mooi ingericht koffietent met een ongedwongen sfeer en een perfecte service. Koffie geserveerd in mooie kopjes en smaakt top.

Linda2603

Super gezellige avond gehad samen met mijn vriend! Voor de prijs van €17,50 hebben wij heerlijk gegeten! De gerechten waren smaakvol en ze kwamen vrij vlot achter elkaar aan. De meiden in de bediening zijn vlot en lekker enthousiast en de sfeer is er top! Zeker een aanrader om samen met je partner, date, familie of vrienden naar toe te gaan voor een gezellige en sfeervolle avond!

Gegeten op 16 augustus 2014

Chocolat71

Wat een fijne plek om te eten. Het eten is afwisselend en lekker. De locatie is gezellig in de binnenstad. De bediening heeft een warme uitstraling en is attent. Door dit diner een fijne toevoeging aan het verblijf in Leeuwarden gehad.

Gegeten op 22 augustus 2014