De laatste recensies in Leeuwarden

De laatste recensies in Leeuwarden

jopkin
  • Recensies in de laatste twee jaar

Weer eens in leeuwarden ,en dan natuurlijk uit eten naar trattoria italiana !!! Iedere keer weer en verrassing ,altijd weer nieuwe gerechten buiten de kaart om , deze mensen houden niet van stil staan! Voorgerecht heerlijke vitello tonnato , da daarna linguine al flambé met verse eekhoorntjes brood geweldige presentatie en op de manier hoe de ober dit aan tafel bereid is spetaculeir !! Ga zo door mensen Wij komen zeker weer terug ,dit is het echte italie !!!!!

Gegeten op 16 april 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Een groep van 12 luidruchtige mensen, niet je ideale groep om mee te werken in een restaurant lijkt me. Maar bij de Leeuwarder Lounge hebben ze het fantastisch gedaan. Heerlijk eten (6 gangen tapas verassingsmenu) en een top-service, dit alles voor een zeer schappelijk prijsje. Top!

Gegeten op 27 februari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Veel negatieve recensies hier, wij hadden echter een totaal andere ervaring. We waren hier op vrijdagavond laat (we zaten rond acht uur aan tafel). Er waren ongeveer 10 tafeltjes bezet, aan de rustige kant dus. Het eten was heerlijk en zeker niet duur. De sushi was zeer royaal en goed bereid. We zaten dan ook na drie rondes helemaal vol.

Gegeten op 28 maart 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten bij Sems. Je betaald wat meer maar dan krijg je ook wat. Prachtige uitgebalanceerde gerechtjes, top-service en mooi decor. We hadden een vier-gangen verassingsmenu, een aanrader. Vanwege de drukte of iets dergelijks kwam de kokshulp het eten uitserveren, hij excuseerde zich hier voor, dit was echter totaal niet nodig! Tip voor het management: stuur die jongen vaker naar de tafels. Een schitterende toelichting gehad over het eten, wat de visie er achter is. Dat wil elke klant wel horen. Na afloop thee gehad, hierbij werden we ook nog in de watten gelegd met allerhande lekkernijen. Aanrader!

Gegeten op 26 januari 2014

kees98
  • Recensies in de laatste twee jaar

Jaja zo zou het altijd moeten zijn..... Oesters zo uit het zilte nat, een mooie combi met pasta, coquilles, mango en zeekraal, een gedurfd visje met net precies wel/niet gare aardappeltjes erbij (groenten zijn moeilijk) en huisgemaakte friandises. Hier wordt serieus gekookt, en met succes. De bediening was aanstormend talent, het is fijn als je bordje niet wordt afgepakt om plaats te maken voor een volgende gang. Honden worden dan zelfs agressief, maar ik kon me inhouden. Prijs maakt niet uit als het een en ander met overtuiging en durf is neergezet. Veel succes toegewenst!

Gegeten op 14 april 2014

kees98
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tja. Vanavond gegeten bij deze trattoria. Ik heb er voor 82,95 verteerd. In mijn up. Ik betrap me er op dat ik dat bij onfijne ervaringen dat bedrag ga omrekenen naar oud geld. Dat was dus 182.49 oude nederlandse guldens. Om te beginnen werd mijn bestelling (carpaccio, spaghetti 4 formagii, gamberoni) naar aanbeveling van de bediening omgekat naar vitello tonnato, en werd mijn 4 form bestelling aangehoord om dat daarna via een aanbeveling te sturen richting spaghetti vongole. Ik hield het koppig bij de vier kazen. Een vergissing bleek later. De wijn werd een fles in plaats van een glas, ik lette even niet op denk ik. De tonnato was een bord met plakjes kalf, opgesierd met een toefje zalf wat dwars door de boterachtige substantie vaag naar tonijn smaakte. Daarna volgde de spaghetti, plakkerig, wat de italianen denk ik beschouwen als mislukt, want niet al dente. De kaassmaak hield het midden tussen parmezaan, gorgonzola en oude sokken. Wat volgde waren de garnalen. Met cocktailprikkers gespietst op grote stukken meloen (!) tomatensaus, en peper, wat garant stond voor culinaire oorlog op het bord. Erbij geserveerd een salade ( als extra te bestellen) bestaande uit kool, plakjes tomaat en een de lengte gesneden komkommer. Niet aangemaakt, dat was self service dmv een olie/ azijn peper/ zoutstelletje. Op de rekening verscheen € 5,50 voor deze salade, ik schat € 0,55 inkoop. Noem me dom, ik hield stug vol door een tiramisu te bestellen. Deze verscheen en liet een doorgelopen waterig spoor na op het bordje. Kenners weten dan genoeg. Bij het afrekenen volgde het verplichte ' allesnaarwensgeweest'. Ik mompelde 'hmm wel erg middelmatig' waarna tot mijn stomme verbazing geen enkele reactie volgde behalve het driftig doorrammelen op de toetsen van de kassa. Zou ze het gehoord hebben? Interesseert het antwoord haar? God only knows. Lieve eetvrienden, beste liefhebbers van de italiaanse keuken, wat is hier nou aan de hand? Is er nog hoop? Zijn we verwend? Wie het weet mag het zeggen.... Als kinderachtige wraak heb ik bij de uitgang twee pepermuntjes meegenomen in plaats van 1. Die waren helemaal okee. Wilhelmina denk ik. Ik liep naar huis, bedenkend dat ik de volgende keer voor de helft van de prijs een mooie fles wijn, een goede worst, een fijn stuk kaas, en een degelijk stuk brood koop en daarmee een geweldige giornata particolare ga organiseren voor mezelf. Noooit te oud om te leren

Gegeten op 15 april 2014

warner2
  • Recensies in de laatste twee jaar

Laat je verrassen bij BY ÚS!!
Leuke gerechten, verrassende combinaties, producten uit de streek, dat doet een mens goed! De hoeveelheden lijken op eerste oog amper voldoende maar toch was iedereen verzadigd hoor na afloop!

Het meest in het oog springend was de persoonlijke aandacht voor het glutenvrije menu voor mijn vrouw. Ik had het 1x genoemd bij de telefonische reservering, daarna hoefden we er niet 1 keer meer over te beginnen; zoals het hoort maar vaak helaas niet de praktijk.

De amuse krijgt een bijzondere vermelding, niet alleen was 'ie lekker, ook het kleine glutenvrije toastje maakte dat ook mijn vrouw exact hetzelfde kreeg voorgeschoteld. Een voorbeeld voor veel andere restaurants!

Gegeten op 4 april 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Je wordt hier heel gastvrij behandeld, bediening besteedt écht aandacht aan je. De sfeer is gezellig en informeel. Populair terras tegenover stadhuis. Ik was die avond alleen, maar werd niet in een zielig hoekje weggezet. Ruime porties, smakelijk gegeten. Ook keus voor vegetariërs.

Gegeten op 20 maart 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

We hebben hier met zijn tweeën gegeten. Het eten was zeer smakelijk, de bediening attent en vriendelijk en de sfeer prettig. Ook heerlijke gerechten voor vegetariërs. Bij het hoofdgerecht worden ook nog meerdere bijgerechten geserveerd. Een aanrader!

Gegeten op 18 maart 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Prima gegeten, vriendelijke bediening, ontspannen sfeer. Centraal gelegen vlakbij Fries Museum. Eten in de "Pub". Er is ook gedacht aan vegetariërs.

Gegeten op 16 december 2013

IENS bestaat 15 jaar!