Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De laatste recensies in Leeuwarden

De laatste recensies in Leeuwarden

Passionfortaste

• In behandeling

Een van mijn favoriete koffieplekjes in het land! Persoonlijke aandacht en perfecte koffie! Icm vers gemaakt gebak een perfecte combinatie! Rémy en Femke maken deze zaak tot de absolute koffie top.

Gegeten op 15 januari 2015

desireetje81

• In behandeling

Heerlijke avond gehad die tot in de puntjes verzorgd was. We werden keurig bediend en opvallend gastvrij ontvangen. Het 'concept' werd ons uitgebreid verteld. Duidelijk verhaal, je stelt zelf je avond samen aan de hand van een aantal gerechten op de kaart. Hierbij werd ons verteld dat we hierdoor als het ware de avond 'zelf konden indelen qua tempo'. Dit is iets wat ik bij veel restaurants mis. Mijn vrouw nam de 'Black angus biefstuk'. Heerlijk mals geserveerd. Ik genoot van het Friese varken, prima op smaak. De wijnen bij alle gerechten waren heerlijk en erg leuk om te zien was ook de passie waarmee deze gepresenteerd werden. Helaas geen tijd gehad voor een dessert maar wij komen hiervoor zeker terug! Chapeau!

jentien

• In behandeling

We hebben pizza Margharita en Cipolle gegeten. Pizza Cipolle was redelijk okay, maar pizza margharita was niet te eten. Het leek wel een Amerikaanse pizza met de hele dikke laag kaas erop. De laag was erg krokant en het leek wel bedekt met paneermeel. Niet voor herhaling vatbaar. Personeel en bediening was verder prima. We hadden een extra bord besteld en daar moesten we na 10 minuten nog een keer om vragen.

Gegeten op 24 januari 2015

Johson01

• In behandeling

Ongedwongen in een mooi restaurant heerlijk gegeten. Vis, vlees alles is te kiezen en wordt prachtig en smakelijk geserveerd. Leuk concept om per gang ad € 12,50 je eigen voor- tussen- en hoofdgerecht te kiezen. Kers op de taart: de chocolate box! Wijnen ook prima net als bediening. Als er al iets valt aan te merken is dat er misschien iets meer wijn per glas geschonken mag worden. Maar dat is absoluut geen reden om niet weer voor dit uitstekende restaurant te kiezen.

Gegeten op 23 januari 2015

mélanie44

• In behandeling

Dinsdagavond 20 januari hebben wij hier (nauwelijks) gegeten. Omdat wij geen varkensvlees eten vielen de pizza's af, aangezien op bijna alle pizza's ham / salami of andere Italiaanse worst zit. Wij weken daarom beiden uit naar pasta. Daarin ging onze voorkeur uit naar een pasta met pesto en verse groenten. Er kwam uiteindelijk een bord met penne waardoor een halve pot pesto was geroerd. Verse groenten ontbraken volledig op 3 stukjes courgette na. Mijn moeder bestelde een tagliatelle alla Tony. Daar zaten welgeteld 5 garnaaltjes in en een paar blaadjes peterselie. De tonijn die hier in zou zitten was niet te ontdekken. Kortom wij zaten beiden een bord met pasta leeg te eten zonder inhoud. Om over de hoeveelheid nog maar te zwijgen. Het was een bedroevend beetje in de holte van het bord. Wij gingen met honger weer naar huis. Bij het afrekenen vroeg de eigenaresse niet of alles naar wens was geweest. Enkel het bedrag werd medegedeeld, aangezien zij de klacht al van haar medewerkster had vernomen. Wij zeiden nog even dat het erg veel geld was na deze bedroevende ervaring. En daarna werden we toch even afgesnauwd en aanvallend toegesproken. Zo waren hun gerechten nou eenmaal en de groenten + tonijn zouden vermalen zijn. Dat deed mijn moeder altijd toen ik nog baby was. Wat een spinnenkop. Totaal ongeschikt om in de dienstverlening te werken. Nee, hier komen wij zeker nooit meer terug en ik zal ook iedereen afraden hier te gaan eten.

Gegeten op 20 januari 2015

parure123

• In behandeling

samen met een vriendin hier gegeten. Al eens vaker maar nu met twee personen. Het was helemaal niet druk. De andere keren was het er veel drukker. We waren er op een woensdagavond. Aangezien ik nog moest rijden een alcoholvrije cocktail genomen. Heerlijk Passievrucht en nog wat? Fantasie van de barman. Overigens heel attent en maakte van zijn bezoek aan onze tafel een vrolijk geheel. Goede vriendin had een droge witte wijn en was hiervan gecharmeerd. De gerechten op het bord zijn leuk als menukaart. Beetje informeel. de keuze was redelijk snel gemaakt. Voorgerecht de carpaccio voor beide en een broodplankje. Erg lekker. Beetje veel rucola op de carpaccio. Ik zou de volgende keer erbij zeggen dat dat wel wat minder mag. Als hoofdgerecht voor vriendin de wildstoof die ze erg mals vond en goed gevuld. Ik had de kabeljauw. beetje flauw van smaak maar de bijgerechten en het sausje waren prima dus de combi daardoor ook. Als nagerecht beide een andere koffie met friandises. Lekker. Het was er niet zo druk en daardoor was het wat minder dat mensen naar buiten gingen om te roken. Het is er leuker als het drukker is. Maar de gastheer deed het prima en probeerde het zeker gezellig te maken. Bij het weggaan hebben we ze gewezen op de menukaart. deze is alleen te vinden op facebook maar is helemaal niet recent. Als mensen aarzelen kan dat de doorslag geven naar de verkeerde kant. Hij vond dat attent en zou er mee aan de slag. Echter tijdens het schrijven van deze recensie ruim een week later is er nog niets veranderd aan de pagina. gewoon een fotootje uploaden met je telefoon met de menukaart lijkt me heel simpel. Ik vind het aan aanrader.

Gegeten op 14 januari 2015

parure123

Met 3 personen te eten geweest. Het "nieuwe"concept uitproberen. we gingen hier overigens heen in september en alleen omdat Le Sandre niet open was. De tartaar die ik kreeg was goed te doen en kon je zelf decoreren. Wat wel een aardig concept was. Mijn tafelgenoten hadden beide een visgerechtje. Daarna zijn we doorgegaan voor een nieuw gerecht. Totaal hebben we er alle drie 3 gehad en 1 van ons daarna nog een toetje. Toetje zag er origineel uit in een glas maar ook rommelig en toch wat lastig om uit te eten. Prijzig ook en daarom ook opgegeten anders had ik het laten staan. Het was niet erg smakelijk. Aardbeischuim. Het tweede gerecht was voor twee tafelgenoten stoofvlees. Dit zou uiteraard ontzettend mals geweest moeten zijn maar het waren eigenlijk een soort ossenhaaspuntjes die vooral niet mals waren. Mijn tafelgenote stikte er bijna in. zelf kreeg ik de stamppot. Op zich lekker maar veel te weinig en daar dan 12,50 voor vragen???? Daar heb je borden vol voor bij een bestelservice. 3 hapjes en een worstje die zelf gemaakt zou zijn maar niet zo smaakt. Dus of het ook zo was..... Mijn ene tafelgenote beklaagde zich over het stoofvlees en de bediening zei alleen maar "het zou mals moeten zijn". Jeetje mijn tafelgenote klaagt niet gauw. Niet heel servicegericht. Ze heeft het terug laten brengen maar er is niets mee gedaan. Ze kreeg ook niet iets vervangends. we hadden er wel lekkere wijn bij. de ambiance is echt wel gezellig maar het eten gewoon niet goed. Dit is al een paar keer het geval geweest dus we komen er voorlopig niet weer. Het nieuwe concept is veel te duur en we vinden niet dat de prijs kwaliteit in verhouding klopt.

Gegeten op 11 september 2014

ellavdveen

Voortreffelijk gezeten in het Sminia Huys. Gezellig en sfeervol. Aldaar een amuse gehad, bestaande uit kwartel op een vijgenbedje, vergezeld van een glas rode wijn. Een adresje om te onthouden.

Gegeten op 18 januari 2015

Sterretje

De warmte (de verwarming stond aan en dit is lang niet overal het geval wanneer je als eerste een eetgelegenheid binnenkomt), de sfeer en de gezelligheid vielen ons als eerste op, alsof je een woonkamerrestaurant binnenkomt. Perzische vloerkleden, kroonluchters, oosterse wandlampen, kaarslicht en ongeveer tien trendy steigerhout-achtige tafels voorzien van stoeltjes met kleurige kussentjes. Hier heeft iemand passievol van een voormalige snackbar een sfeervol Indiaas restaurant weten te maken. En het eten was HEERLIJK. De jonge serveerster was er nog niet zo lang werkzaam en wist nog niet alles maar dat deerde niet. De kok/eigenaar kwam regelmatig even zijn gasten vragen of alles naar wens was en genoot zichtbaar. Iedereen werd bij het opnemen van de bestelling gevraagd of men het eten Mild of Spicy wilde hebben. Enig puntje van kritiek: de melige tomaat door de salade en de te grote brokken witte sla vanuit het hart kunnen wat ons betreft achterwege worden gelaten. De salade deed afbreuk aan de culinaire verwenbeleving. Voor de rest niets dan lof!

Gegeten op 21 januari 2015

bystrica64

Ik ging naar deze plek op 18 januari. Warm en comfortabel in typisch Italiaanse stijl. Obers vriendelijk en Italiaans spreken, als de eigenaren en alle medewerkers, werd ik op een professionele manier begroet. Ik werd gevraagd de Italiaanse truffel fris als de nieuwste specialiteiten. Ik heb geprobeerd de rundercarpaccio, noedels en ossenhaas allemaal met een royale beregening, gemaakt op het moment, zwarte truffel: alle goede en bereid volgens de Italiaanse tradities. Tenslotte is de tiramisu van het huis: een goed dessert om af een geweldig diner. Zeker terug naar de andere voorstellen te proberen.

Gegeten op 18 januari 2015