Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De laatste recensies in Kortenhoef

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

Bij Pronto kun je terecht voor een prima pizza maar ook de shoarma en vooral de kapsalon laten zich aanraden. Prima locatie voor het halen van een snelle hap, laten brengen is ook een goede optie overigens.

Gegeten op 6 september 2014

Merlot73

Bij toeval hier aangeland. Uitermate vriendelijke bediening.
Naast de reguliere Chinese gerechten ook een 'all you can eat' formule met o.a. shushi.
We hebben de rijsttafel besteld, er was flexibiliteit om een aantal gerechtjes om te wisselen.
De kwaliteit is zoals je verwacht, gewoon prima en ruim voldoende. Nette, verzorgde ambiance. Ondanks het afhaal-deel zit je hier gezellig genoeg. Prima plekje voor als je een keer geen zin hebt om te koken.

Gegeten op 27 augustus 2014

Spareribje

Het is een klein restaurant met een ongedwongen sfeer. Tevens afhaalrestaurant, maar gescheiden door afscheiding. Alles wordt vers klaar gemaakt. Wij hebben voor de kaart met de kleine gerechtjes gekozen, daar kun je alles op vinden, van lekkere soepjes, tot sushi, tot dim sum hapjes, gefrituurde hapjes, maar ook de fu yong hai, bapi pangang en sateh staan erop evenals bijvoorbeeld ossehaas in terriyaki saus, alles zo sappig en mals en lekker. De desserts ontbreken ook niet, van appeltaartijs, tot creme brulee, tot spekkoek. Wat hebben we gesmuld en dat alles voor nog geen € 19,00! Ook dit is weer een verrassend restaurant, wat nog door velen onontdekt is, zonde!!, want ze verdienen elke avond een volle zaal. Tot gauw!

Gegeten op 30 mei 2014

Tobysan

Allereerst een heel prettige locatie. Ruim restaurant binnen met nautische uitstraling en voor de zomer een flink terras buiten op de steigers van de locale bootverhuur aan de slootjes en plassen rondom Loenen. Perfect voor de zomer buiten, ruim en gezellig voor de winter binnen.

Het personeel schiet nogal tekort. De jonge meisjes wisten niet welke ingrediënten in de diverse gerechten zaten, noch de groente van die avond, noch de wijnen (ze wisten niet eens dat er wijnen per glas waren). Wel gingen ze het elke keer meteen vragen. Kennis dus weinig, bereidwilligheid wel goed.

Ons voorgerecht van het menu (salade met geitenkaas) was lekker en verrassend. Het hoofdgerecht van het menu (runderlende) smaakte mij niet maar gelukkig had ik garnalen met een verrukkelijke saus, een regelrechte 8 a 9. Gemiddeld wordt het dus een 7.

Nog een pluspuntje: je krijgt ruim de tijd voor wat je ook wil (of juist niet wil). Wij hebben nog een tijd na zitten kletsen met ons restantje wijn en daar werd heel rustig op gewacht, waarna we weer meedraaiden in de routine van koffie en thee.

Gegeten op 31 mei 2014

Pierredelamontagne

Op een mooie locatie een leuk ingericht restaurant. Vriendelijke en service gerichte bediening. Kwaliteit van het eten is goed. Zelf had ik pate vooraf, ribeye als hoofd, en een geweldige parijse soes als nagerecht. Smaak is prima, hoeveelheid aan de grote kant. Kortom prima eten en een adres om zeker eens te bezoeken.

Gegeten op 30 mei 2014

coachcees

Heerlijke driegangen lunch genoten op het terras. Voor een verwnd iemand als ik was dit toch weer een maal dat boven de middenmoot uitsteekt. Zalm carpaccio was om te zuigen. Eendeborst uitstekend gegaard en met een voortreffelijke saus en als klap op de vuurpijl vers fruit (was wat weinig) met 3 smaken sorbetijs. Subliem ijs van voortreffelijke kwaliteit en smaak.

Gegeten op 18 mei 2014

LvB

We eten hier regelmatig en wat opvalt is de constante kwaliteit. Alles is huisgemaakt en dat voor buitengewoon redelijke prijzen. De kaart is niet zeer uitgebreid maar er is altijd een royaal aanbod buiten de kaart om. Het interieur is tot in detail, zeer smaakvol en onderscheidend. Gastheer/vrouw schap, zoals het bedoeld is: attent maar niet opdringerig. Kraanwater wordt als vanzelfsprekend ( gratis) geserveerd. Samengevat: een aanrader in de streek!
(De opmerking elders in deze serie over een bar klopt niet, er is namelijk geen bar).

Gegeten op 13 mei 2014

flauwekel

Gisteren, maandag, voor het eerst hier gegeten.
Gehaaste ober, met nauwelijks aandacht in eerste instantie, ondanks maar 2 bezette tafeltjes, maar wel een gezelschap in een zaaltje voor een presentatie.
Eerste indruk is dat de stoelen je de boodschap geven dat het niet de bedoeling is dat je lang blijft zitten. Harde, oncomfortabele houten keukenstoelen uit het jaar kruik.
Bij de wijn krijg je een afgrijselijke grijze plastic kan met water, die wel lijkt op iets van groot uitgevallen kinderspeelgoed voor aan het strand.
Bij het aanreiken van de menukaart kregen we meteen te horen dat de wild voorgerechten niet beschikbaar waren en 2 hoofdgerechte evenmin. Van een reeds beperkte keus blijft nog minder over. Toch maar iets besteld en dat viel niet tegen. De gambas en de hertenbiefstuk waren prima.Prijs/kwaliteit verhouding waren in evenwicht. Bij de gerechten worden frietjes geserveerd, en wij vroegen of dit gewijzigd kon worden in b.v. gebakken aardappels. In eerste instantie kon dat niet, maar tot onze verrassing werden er toch gekookte krieltjes bij geserveerd. Jammer dat deze dan ook niet meteen even gebakken werden.
Maar voor ons geen plek om gezellig te tafelen.

Gegeten op 12 mei 2014

Genieten met een grote G

Met een oud collega afgesproken bij Restaurant Geesje in Kortenhoef. Een verassende kaart met vriendelijke prijzen en, altijd goed, verschillende gerechten buiten de kaart om.
Het weer was nog aangenaam en daarom begonnen wij met een lekker pilsje op het gezellige terras. Het voorgerecht, we kozen beide voor de bisque van Hollandse garnalen (buiten de kaart) hebben we ook op het terras genoten.
Daarna werd het wat frisser, waarop we de rest van de avond binnen hebben doorgebracht. Als hoofddgerecht nam hij de hertenbiefstuk met tutti frutti en rozebotelsausen en ik de gamba's met knoflook, beide vergezeld van een heerlijke rode (hert) en witte (gamba's) wijn.
Als nagerecht kozen we voor het kaasplankje met een glas port er bij,m heerlijk!
Wederom een top ervaring in dit restaurant.

Heerlijk met de familie gegeten! Goeie kaart, ruime keus, prettig geprijsd en zeer geschikt om ook de kinderen mee te nemen. Zelf Als voorgerecht de geitenkaas uit de oven en als hoofdgerecht de zeebaars gekozen. Mij vrouw had de carpacio gevolgd door de gamba's. Voor de kinderen een aangepast hoofdgerecht met heerlijke frieten.
Leuk weer een nieuwe eetgelegenheid in de buurt, erg geslaagd!
Ps. Een lekkere attentie voor de kleine gasten bij vertrek :-)

Gegeten op 1 mei 2014

Klaafje

Prettige locatie, bediening attent en prijs/kwaliteit goed in verhouding. De kaart biedt voor ieder wat wils, qua smaak en portemonnee, voorgerecht van 5 tot 10 euro, hoodfgerecht van 15 tot 20 euro en nagerecht van 5 tot 10 euro. Vooraf (gratis) heerlijk broodplankje en water (plat) op tafel. Wij kozen deze keer voor de gerechten buiten de kaart, geen spijt! De zalm vooraf, de zeebaars als hoofdgerecht en de Romanov aardbeien.... In 1 woord .... Heerlijk. Ook de wijnen waren heerlijk! Als je in de buurt bent is GSJ een aanrader!

Gegeten op 20 april 2014