Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De laatste recensies in Houwerzijl

De laatste recensies in Houwerzijl

anneke61

Een hele ervaring om in een oude kerk thee te drinken .
Met een Engelse tea.
Heerlijk. Prachtige entourage. De tentoonstelling was ook grappig.
In de tuin gezeten. Was grappig en heel leuk.
Thee gekocht in de winkel.
Zeker de moeite waard...als je een keus kunt maken.

Gegeten op 22 juli 2014

Kopjethee
over De Theefabriek

Leuk voor een high tea! Ik ben hier recentelijk geweest met twee vriendinnen en we namen de afternoontea (19 euro pp). Bijzonder vond ik dat de high tea werd geserveerd in twee gangen, eerst een hartige gang en vervolgens een zoete gang. De hartige gang was erg goed. De quiche was bijzonder goed van smaak en de broodjes ook! Vervolgens werd gevraagd of we direct de volgende gang wilden of dat we nog even het museum wilden bekijken, super service toch dat het zo op die manier mogelijk is! De zoete gang was ook geweldig, vooral de scones. Die waren duidelijk net uit de oven want ze waren nog warm. Heel lekker vers allemaal dus. Overigens leuk dat thee onbeperkt kan worden bijgevuld en we mochten zelf kiezen welke thee.
Service oke, maar we moesten erg lang wachten op de eerste gang.
Van buiten ziet de theefabriek er wel leuk uit, maar binnen is het wel wat vergane glorie, jammer. Wel leuk uitzicht.

Gegeten op 9 maart 2013

margreet76

een paar weken geleden zijn we met de kinderen naar de theefabriek in houwerzijl geweest, we hebben daar een hightea besteld voor de kinderen, de verbazing die we op de gezichtjes zagen is niet te beschrijven, er werd een grote etagere op tafel gezet met allerlij lekkers er op, van scones, tot muffins en van sandwiches tot spekkies op een stokje, met daarbij voor ieder kind een grote kop thee en een enorm glas limonade met een suikerrandje op het glas, mijn vriend bestelde bij zijn koffie, chocoladetaart, hij heeft mij een stukje laten proeven, dit is echt de lekkerste chocotaart die ik heb gegeten, alleen daarom zou je hier al naar toe moeten gaan, toen alle heerlijkheden, smakelijk opgegeten waren, zijn we naar het thee museum gegaan, die je kunt bereiken via de theeproeverij, ook dat is erg leuk om te zien en we hebben er veel van opgestoken (zoals bij het ontstaan van het theezakje), na het museum, zijn we nog even het theewinkeltje binnengelopen, dat is een waar walhalla voor de theeliefhebber, daar staan als ik me niet vergis 175 verschillende soorten thee, ik had ook veel moeite iets uit te zoeken, verder kun je daar alles kopen wat met thee te maken heeft, van servies, tot thee, van theeei tot theebloemen...het heeft ook een enorme indruk gemaakt op de kinderen, ze vragen nog geegeld wanneer we terug gaan naar de theefabriek, en dat gaan we zeer zeker binnenkort nog eens doen

T050

• Goed

Heerlijk vers, en je krijgt heel veel voor je geld. Zoals een High Tea moet zijn. Soms helaas echter wat chaotisch als het druk is, zelfs wanneer je gewoon hebt gereserveerd! Verder super.

Janet76

• Matig

• Matig

Het was te druk om plaats te nemen terwijl er het halve uur dat we er doorbrachten 3 lege gereserveerde tafels waren. In dat half uur hadden wij onze thee wel op gehad. Als je bij een concept als dat van de theefabriek op deze manier blijft werken, is het gevaar dat men ten onder gaat aan het eigen succes.

Mjammie

• Goed

Zeer groot assortiment thee; ook veel kennis bij de medewerkers. Tevens is (tegen betaling) het theemuseum te bezoeken; heb er zeker iets van geleerd.
Ben hier twee keer geweest; de ene keer was het fantastisch, de andere keer waren de hartige pofferts en de lemoncurd op. Dat vond ik, zeker in de ochtend, wel een minpuntje. Gerechten zijn goed en smaakvol.

DB

• Goed

Gisteren bij de Theefabriek geweest. Heerlijk geluncht. De scones waren heerlijk en ik ben helemaal weg van de lemoncustard. In de theewinkel zijn wel 400 soorten thee te vinden. Een walhala voor de theeliefhebber

Proever79075

• Uitstekend

Al jaren kopen we hier onze thee (ook via de uitmuntende postorder), maar ook als restaurant zijn onze ervaringen zonder uitzondering positief. De lunches zijn zeer smaakvol, met authentieke producten als Groninger leverworst. De high teas zijn inderdaad zeer aan te raden, maar voor wie de tijd heeft: reserveer dan voor een Torenhoge Thee - een zeer uitgebreide high tea in de Torenkamer, waar plaats is voor slechts twee personen en waar je kunt genieten van een fenomenaal uitzicht over het Groninger landschap, terwijl je nipt van steeds weer andere thee en snoept van alle heerlijke hapjes.

mariekie

• Uitstekend

Twee keer geweest en het blijft erg leuk en lekker. Het theemuseum is ook echt een bezoekje waard, als theeleut heb ik daar veel opgestoken.