De laatste recensies in Helmond

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

Hier gisteravond gegeten voor mijn verjaardag met 7 personen. De ontvangst was heel hartelijk, onze jassen werden aangenomen en we kregen een mooie plek zoals gevraagd, bij het raam. Mooie gezellige zaak. We hadden kortingsbonnen en betaalden slechts 17,50 voor een driegangendiner. Vooraf een amuse en brood met kruidenboter. Het voorgerecht bestond uit sla met grote garnalen erop, erg lekker. Het hoofdgerecht, vlees of vis. De vis was twee tongetjes, heerlijk gebakken met groente en aardappelgratin. Het vlees was runderbavette, met 5 soorten verse groenten en aardappelgratin. Hierbij nog lekkere frites met mayo. Het nagerecht was erg lekker, verschillende desserts bij elkaar met een paar amarena kersen. De wijnen zijn erg goed. De bediening erg vriendelijk en attent. Zeker een aanrader. Wij waren allemaal zeer tevreden.

Gegeten op 28 maart 2015

johan55

Gegeten op 24 maart 2015

Tim1985

De laatste keer dat ik hier had gegeten was met een grote groep van ongeveer 10 personen. Het eten en de service was toen goed bevallen.

Nu was ik samen met mijn vriendin. Zo rondkijkend is wel te zien dat ze hun best doen om een leuke sfeer te maken. Er hangt hier en daar wat aan de muren maar er lijkt niet echt een samenhang in te zitten.

Als voorafje hadden we wat brood. Het hoofdgerecht was ok. Niet meer dan dat. Als dessert had ik een tiramisu besteld. Deze viel behoorlijk tegen. Hoewel er moeite was gedaan om het er leuk uit te laten zien smaakte deze niet naar een echte tiramisu. Er zat een paar lange vingers ter decor ingeprikt. De koffie viel mij ook tegen. Erg jammer!

Voor de prijs is dit een prima restaurant om even wat te eten.

Gegeten op 20 maart 2015

HarmenChantal

Wij hadden een bon cado gekregen en besloten deze maar eens op te gaan maken.
Fijn op de fiets erheen en toen ik stond te wachten kwam er meteen een vriendelijke serveerster naar buiten met een kaartje. Ik vertelde dat we gereserveerd hadden en we konden dus meteen doorlopen naar binnen.
De jassen werden aangenomen en het zag er fris,licht,open en zeer mooi uit binnen.
Rustige sfeer!
Wat ook super is vinden wij, is de open keuken.
Als je wilt kun je zowat in de keuken eten!
Alle serveersters lachten vriendelijk en hadden plezier in hun werk. is vaak wel anders bij andere restaurants!Ook kwamen ze geregeld langs voor een nieuw drankje en vragen of het smaakte.
Klinkt allemaal heel normaal maar is in de praktijk toch echt vaak niet zo maar hier wel!
Je voelt je echt welkom.
Toen we het voorgerecht op hadden (heel lekker)kwam de eigenaresse even een korte begroeting doen met een kleine uitleg. Echt super en erg gastvrij!
Zeker niet te vergelijken met de andere sushi-restaurants.
Het eten maar ook de bediening/keuken is een dikke plus.
Vaak heb ik na afloop altijd wel een puntje maar kon hier echt niets vinden!
Roka steekt er voor ons met kop en schouders boven uit!
Ik heb beloofd een review te plaatsen en het voort te zeggen en dat ga ik ook doen!.
We komen zeker vlug weer terug.

Gegeten op 21 maart 2015

De-Vrolijke-Eter

Mijn man en ik hadden samen iets te vieren en we besloten om dat bij Bistro Ter Plaetse te vieren met een etentje. We zijn ontzettend vriendelijk ontvangen en we hebben een heerlijke avond gehad. De complimenten voor de keukenbrigade! Alle gerechten waren zeer smakelijk en mooi opgemaakt! En alles was bereid met verse producten. Dat zie je lang niet overal! De serveerster was erg vriendelijk, vrolijk en behulpzaam. Ze legde ook heel goed uit wat de gerechten precies inhielden, waar ze van gemaakt waren en ze gaf een goed advies voor een bijpassende wijn. Kortom; ons zien ze binnenkort weer terug! Of we nou wel of niet iets te vieren hebben..

Gegeten op 5 maart 2015

Roger270961

Bediening was vriendelijk, had kennis van de gerechten.in het restaurant gedeelte zit je wat dicht op elkaar waardoor je alles meekrijgt van de tafels om je heen. voorgerecht, salade met abdij kaas was goed alleen wat weinig blokjes kaas, diamanthaas met Stroganoff saus was heerlijk,goed bereid.Groente garnituur was wat weinig maar wel goed van smaak.Nagerecht was een bladerdeeg bakje met vanillesaus en noten, met een bolletje ijs. tezamen een mooi menu voor een goede prijs.

Gegeten op 15 maart 2015

Jos1963

Net terug van de Schevelingse inloop waar ik samen met mijn moeder een echt overheerlijke verjaardagsmaal genuttigd heb. WOW dit was echt super. Sfeer, bediening en vooral het overheerlijke eten. Voor 23,50 per persoon (ma t/m do) is er het Schevelingetjes menu waarbij je tot je voldaan bent gerechten kunt kiezen van de speciale kaart voor dit menu. Begonnen met de Carpaccio van ossenhaas, Parmezaan en truffel mayonaise (meerprijs 2,75). Zeldzaam lekker en vers !! gevolgd door gemarineerde scampi's met pasta en knoflookroomsaus. Scampi's niet doorgegaard dus perfect met echt een overheerlijke saus. Gevolgd door een salade van gemarineerde rode biet, walnoten, lauw warme geitenkaas. Een verrassende heerlijke combinatie. Sandwich van zalmtartaar met een frisse limoenvinaigrette. Als echte zalmliefhebber voelde ik me verwend met dit gerecht. Gebraden eendenborstfilet met gebakken zoete witlof. Voor het eerst malse eend gegeten perfect gegaard en niet overdone. Gegrilde runderbavet met een groene pepertjessaus, een echt zeer malse bavet met heerlijke zelfgemaakte saus die overduidelijk niet uit een pakje komt, daarna tussendoor de krokante broodstengel, seranoham, noten, tomaat en rucola een minder gekozen gerecht wat echt meer dan de moeite waard is. Afgesloten met Schevelings runderstoofpotje met dikke frieten en piccalilly, lekker rundvlees en lekkere frieten. Echt alle gerechten verdienen een dikke 8 tot ruime 9.
Daarna kwam de verrassing van de avond. Wetende dat ik jarig ben kwam de kok met een (niet besteld) grand dessert met vuurwerk speciaal / als verrassing voor m'n verjaardag. De kers op de taart !!
Wat mij betreft 1 van de beste restaurants waar ik ooit geweest ben! Niet groot, prettige sfeer, betrokken en attent personeel en voor wat je krijgt een hele goede prijs/kwaliteitsverhouding.

Gegeten op 16 maart 2015

ilse88

Heerlijk gegeten. Sushi, Chinees, allemaal heerlijke gerechten. Bediening heel vriendelijk en behulpzaam. Zeer zeker de moeite waard om terug te komen. Jammer dat niet meer mensen dit waarderen want het was niet druk. Dit terwijl de inrichting gezellig is en het eten zeer de moeite waard. Dit alles voor een zeer redelijke prijs.

Gegeten op 5 maart 2015

haanju

Erg leuk kleinschalig restaurantje met een huiskamer gevoel. Het restaurant(je) zat helemaal vol en de bediening liep benen onder lijf vandaan, maar was gewoon uitermate vriendelijk.
Het eten was erg lekker en van goede kwaliteit; vlees,vis en groenten perfect gebakken. Echt lekker.
Vooral de saté mu was erg lekker en ook de huisgemaakte sambal die bij de kroepoek geserveerd werd.
Alleen..., ondank dat alles erg lekker was, misten we een beetje het "Thailand" in het eten, het was niet zo uitgesproken Thais. Smaken waren redelijk hetzelfde als bij een Chinees wok restaurant, terwijl ik toch vaker Thais heb gegeten wat veel anders en meer uitgesproken van smaak was.
Desondanks zal ik hier vaker gaan eten om ook andere gerechten te proberen.

Gegeten op 14 maart 2015

MHMartins