De laatste recensies in Helmond

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

Vanavond heerlijk gegeten in het nieuwe Portugese restaurant, Portugal Mar. Dit is een restaurant waar je zeker eens naartoe moet gaan als je houd van goed en lekker eten en natuurlijk heerlijke wijntjes. Super betaalbaar, goede porties en heel vriendelijke mensen. Echt een aanrader!

Gegeten op 31 maart 2015

Roger270961

Voorgerecht van mosselen in een heerlijke rode saus, met brood en kruidenboter. Als hoofdgerecht een biefstuk lekker gegrild en heel mals. garnituur van gebakken aardappelen en een koolsalade is simpel maar welk lekker bereid. Tiramisu als nagerecht was ook zeer lekker.
Minpuntje zijn de tafeltjes, zijn wat klein als je er met 4 volwassenen aanzit. dicht op elkaar. Bediening is erg vriendelijk en maken het aangenaam om er te eten.

Gegeten op 5 april 2015

basje555

het eten was in het algemeen smaakvol, de wijnen waren goed van smaak. De bediening is wisselend, aantal mensen zeer goed en enkele slecht, een van de getinte Chinese vrouwen komt erg onbeleefd over bij het informatie geven over de wijnen, de ober met bril erg norse houding aan tafel, het restaurant is mooi ingericht

Gegeten op 4 april 2015

MADpalace

Het concept is leuk bedacht en origineel: tappas bestellen maar dan allerlei gerechten uit voornamelijk de Franse keuken.

Helaas moet je bestellen bij de serveerster. Met een grotere groep is het soms lastig communiceren. Inrichting is "oud Hollands" of gewoon slecht onderhouden. Bediening is vriendelijk maar komt niet erg professioneel over.

Gerechten zijn soms lekker, soms te vet of gewoonweg vies. Met het "all You can er" menu kun je snel weer iets anders bestellen dus voor de grote eter kan dit wel een leuk restaurant zijn.

Gegeten op 30 maart 2015

thijs66

Lekkere sushi mooie presentatie decor mag een opknapper gebruiken. Leuk om snel sushi te happen maar niet geschikt om lang te tafelen.

Gegeten op 26 februari 2015

marjan53

Hier gisteravond gegeten voor mijn verjaardag met 7 personen. De ontvangst was heel hartelijk, onze jassen werden aangenomen en we kregen een mooie plek zoals gevraagd, bij het raam. Mooie gezellige zaak. We hadden kortingsbonnen en betaalden slechts 17,50 voor een driegangendiner. Vooraf een amuse en brood met kruidenboter. Het voorgerecht bestond uit sla met grote garnalen erop, erg lekker. Het hoofdgerecht, vlees of vis. De vis was twee tongetjes, heerlijk gebakken met groente en aardappelgratin. Het vlees was runderbavette, met 5 soorten verse groenten en aardappelgratin. Hierbij nog lekkere frites met mayo. Het nagerecht was erg lekker, verschillende desserts bij elkaar met een paar amarena kersen. De wijnen zijn erg goed. De bediening erg vriendelijk en attent. Zeker een aanrader. Wij waren allemaal zeer tevreden.

Gegeten op 28 maart 2015

johan55

Gegeten op 24 maart 2015

Tim1985

De laatste keer dat ik hier had gegeten was met een grote groep van ongeveer 10 personen. Het eten en de service was toen goed bevallen.

Nu was ik samen met mijn vriendin. Zo rondkijkend is wel te zien dat ze hun best doen om een leuke sfeer te maken. Er hangt hier en daar wat aan de muren maar er lijkt niet echt een samenhang in te zitten.

Als voorafje hadden we wat brood. Het hoofdgerecht was ok. Niet meer dan dat. Als dessert had ik een tiramisu besteld. Deze viel behoorlijk tegen. Hoewel er moeite was gedaan om het er leuk uit te laten zien smaakte deze niet naar een echte tiramisu. Er zat een paar lange vingers ter decor ingeprikt. De koffie viel mij ook tegen. Erg jammer!

Voor de prijs is dit een prima restaurant om even wat te eten.

Gegeten op 20 maart 2015

HarmenChantal

Wij hadden een bon cado gekregen en besloten deze maar eens op te gaan maken.
Fijn op de fiets erheen en toen ik stond te wachten kwam er meteen een vriendelijke serveerster naar buiten met een kaartje. Ik vertelde dat we gereserveerd hadden en we konden dus meteen doorlopen naar binnen.
De jassen werden aangenomen en het zag er fris,licht,open en zeer mooi uit binnen.
Rustige sfeer!
Wat ook super is vinden wij, is de open keuken.
Als je wilt kun je zowat in de keuken eten!
Alle serveersters lachten vriendelijk en hadden plezier in hun werk. is vaak wel anders bij andere restaurants!Ook kwamen ze geregeld langs voor een nieuw drankje en vragen of het smaakte.
Klinkt allemaal heel normaal maar is in de praktijk toch echt vaak niet zo maar hier wel!
Je voelt je echt welkom.
Toen we het voorgerecht op hadden (heel lekker)kwam de eigenaresse even een korte begroeting doen met een kleine uitleg. Echt super en erg gastvrij!
Zeker niet te vergelijken met de andere sushi-restaurants.
Het eten maar ook de bediening/keuken is een dikke plus.
Vaak heb ik na afloop altijd wel een puntje maar kon hier echt niets vinden!
Roka steekt er voor ons met kop en schouders boven uit!
Ik heb beloofd een review te plaatsen en het voort te zeggen en dat ga ik ook doen!.
We komen zeker vlug weer terug.

Gegeten op 21 maart 2015

De-Vrolijke-Eter

Mijn man en ik hadden samen iets te vieren en we besloten om dat bij Bistro Ter Plaetse te vieren met een etentje. We zijn ontzettend vriendelijk ontvangen en we hebben een heerlijke avond gehad. De complimenten voor de keukenbrigade! Alle gerechten waren zeer smakelijk en mooi opgemaakt! En alles was bereid met verse producten. Dat zie je lang niet overal! De serveerster was erg vriendelijk, vrolijk en behulpzaam. Ze legde ook heel goed uit wat de gerechten precies inhielden, waar ze van gemaakt waren en ze gaf een goed advies voor een bijpassende wijn. Kortom; ons zien ze binnenkort weer terug! Of we nou wel of niet iets te vieren hebben..

Gegeten op 5 maart 2015