a TripAdvisor company

De laatste recensies in Groningen

De laatste recensies in Groningen

Francienuutnoorden

• In behandeling

Gisteravond (lekker warm weer, nog een AH-spaarkaart over) gegeten bij The Blokes. We werden zeer vriendelijk ontvangen en konden kiezen uit een rustig tafeltje binnen, of een tafeltje buiten op het (drukke) terras in de Poelestraat in Groningen. Gekozen voor buiten, want dat past bij dit type restaurant: druk, levendig, veel jonge mensen. Bij The Blokes is het goed zichtbaar dat Groningen een studentenstad is!
Groot pluspunt van deze plek is dat ze een prima aanbod in goede bieren hebben: wij startten met een Straffe Hendrik. De tweede bestelling werd helaas niet geserveerd omdat ze op waren... een minpuntje. Een tweede minpuntje was het ontbreken van een faciliteit voor handendrogen - hoort die misschien niet thuis in het concept van een 'stoere mannen tent'?
We konden (met een AH-spaarkaart) kiezen uit 3 voorgerechten, 3 hoofdgerechten en 3 nagerechten. Gekozen voor quesadilla beef en een tonijnsalade als voorgerecht, vervolgens een rundvleesburger en een kipsaté (werd geserveerd met een 'blikje' frites en mayonaise), en als nagerecht een 'Hemelse koffie met verrassing'. De tonijnsalade was OK maar enigzins grofstoffelijk, de quesadilla beef (een kleine tortilla met rundvlees - de kaas was niet te ontdekken) was pittig en wel lekker; de rundvleesburger was prima gebakken (hoewel niet rood - wordt ook niet gevraagd) maar heeft dringend een ander broodje nodig (misschien kan de kok even gaan buurten bij De Sigaar?) en de kipsaté was lekker gekruid maar had iets te lang op de grill gelegen en de hoeveelheid hield niet over (was de rest misschien verbrand en verwijderd....?); de frites als bijlage waren prima; de koffie achterna was goed en de verrassing (3 zoete bakseltjes/maakseltjes) een lekkere afsluiting. Kortom, best lekker gegeten met een vriendelijke, prettige bediening, maar zeker niet heel bijzonder of goed. En het blijft vreemd dat er bij een restaurant dat 'gespecialiseerd is in burgers', niet wordt gevraagd HOE je je burger wilt hebben - raw, medium of well done....

Hamerslag

Via online reservering

Heerlijk eten, heerlijke wijn. Mooi geserveerd. Bijzondere en verrassende kaart. Terras achter (4 tafeltjes beschikbaar buiten). Artistiek/creatief ingericht. Attent en deskundig personeel. Goede sfeer. Ruim opgezet restaurant, met een plezierige indeling. Originele kunstwerken aan de muur, die te koop zijn. Een aanwinst voor de stad Groningen (hartje centrum) en een aanrader!

yon.van.cleef

Via online reservering

zeker minder verrassend dan vorig jaar. Nu speciaal hiervoor naar Groningen gegaan, helaas niet spectaculair. Mijn vriendin had echt gewone maaltijden, niets spannends aan. Vermoeden dat ze van kok veranderd zijn.... Eten smaakte wel goed. Mijn toetje was wel weer een feest, echte aanrader chocolade truffeltaart!!

Ila87

• In behandeling

De tweede avond van onze vakantie in Groningen gingen we bij Louis XV eten. We hadden geboekt met de AH Iens actie, maar stonden niet op de lijst. Gelukkig was er genoeg plek. Helaas niet meer buiten, maar ook binnen waren er genoeg leuke tafeltjes om uit te kiezen. Het restaurant heeft verschillende niveaus waardoor het wat knusser oogt.
Er was een uitgebreide wijn- en bierkaart, maar helaas voor mijn partner geen alcoholvrij aperitief. Dat maakt het altijd wat minder feestelijk om de maaltijd te beginnen. Wel kregen we meteen een karaf water met citroen en munt op tafel. Het was erg warm, dus die stelden we zeer op prijs.

Het driegangenmenu bestond uit een proeverij van voorgerechten (bonbon van gekonfijte eend, kroketjes van pompoen en rilettes van zalm en forel), een hoofdgerecht naar keuze en een aardbeiendessert. Van de voorgerechten vonden we de kroketjes het lekkerste. De bonbon van eend was ook lekker, maar eigenlijk net wat te groot voor één dezelfde smaak.
Als hoofdgerecht kozen we beiden voor de kabeljauwfilet met kruidenkorst en beurre blanc. We kregen er salade en frietjes met mayo bij geserveerd. Ondanks dat we met de Iens aanbieding hadden gereserveerd, had ik helemaal niet het gevoel dat we daardoor minder kregen. We hadden allebei een flink stuk kabeljauw en de frietjes kreeg je er gratis bij. Goede service dus! Het dessert was een vanilletaartje met aardbei en yoghurtroom. Lekker en niet te zoet. Omdat we ’s avonds nog plannen hadden, lieten we de thee zitten.
De rekening viel enorm: voor iets meer dan €35 tweemaal een lekker driegangenmenu, wijn en ijsthee met daarbij een gratis flinke karaf water. Voor die prijs is het helemaal een aanrader!

Gegeten op 22 juli 2016

Ila87

Gegeten op 21 juli 2016

A_v_G

• In behandeling

Mooi ingericht, ruim opgezet restaurant met daarachter een heerlijk terras. Leuke drankenkaart met niet alleen een uitgebreide keuze in alcoholische versnaperingen (bieren, wijnen, maar ook verschillende gin-tonics), maar ook lekkere non-alcoholische drankjes. De huisgemaakte ijsthee is echt een aanrader! Met een groep collega's een plank met allerlei hapjes gedeeld. Het was wel érg veel vlees; iets meer groente was fijn geweest. Kwaliteit van het eten was verder prima. Aardige bediening en fijne sfeer!

Gegeten op 20 juli 2016

lotte129

• In behandeling

Heel mooi decor: ontzettend groot geworden. Heerlijke loungestoelen! Ze zijn zelfs begonnen met cocktails, wijn/bier en borrelhapjes! Aanrader is de gin tonic met sencha currant thee. Hele aparte smaak, maar lekker!

Jaap1959

Via online reservering

Lekker gegeten, mooi gepresenteerde gerechten. Uitstekend advies bij de keuze van de dessertwijn. Een wijnarrangement was op prijs gesteld, maar de gekozen wijn paste goed bij het voorgerecht en het hoofdgerecht.

Gegeten op 22 juli 2016

paul119

• In behandeling

We werden heel gastvrij ontvangen op Italiaanse wijze door de eigenaar van Ik Lago en zijn zoon. Op het mooie terras met het uitzicht op het Hoorensemeer kregen we een mooie tafel in de schaduw.
De aardige ober, pas over uit Italië, deed enorm zijn best om het ons naar de zin te maken. De start met een lekker fris Italiaans bier was een mooi begin. Als voorgerecht namen we een antipaste met allerlei soorten worsten, vleessoorten, garnalen en een heerlijke Bruschetta (warm krokant brood met tomaat en verse kruiden), een leuk entree voor een Italiaanse avond. Het hoofgerecht van mijn vrouw, Salmone alla griglia, smaakte voortreffelijk en ook mijn Filetto alla gorgonzola, met mooi zacht vlees en een eerlijke saus, was heerlijk. Als smakelijke afsluiter namen we een chocolade sorbet en een Tiramisu, met daarbij een heerlijk kop koffie als afronding. De mooie kruidige fles Italiaanse Piave Chardonney vormde, mede door zijn volle afdronk, een fraaie ondersteuning bij alle gerechten. Kortom een goed en sfeervol restaurant om zeker terug te keren.

Gegeten op 20 juli 2016

daphne125

• In behandeling

Na een aantal keren hier te hebben gegeten kan ik niet anders concluderen dan dat dit restaurant geweldig eten heeft, dat de prijs dubbel waard is.
Dit in combinatie met de altijd vriendelijke bediening zijn voor mij reden genoeg om een 10 te geven.
Wij blijven hier zeker altijd terugkomen. En als onze kleine meid groot genoeg is kan ze dan ook plaatsnemen aan tafel :)

Bedankt !

Groeten van Daphne uit Haren