De laatste recensies in Groningen

De laatste recensies in Groningen

henk146

• In behandeling

We hebben heerlijk gegeten en genoten, het hoofdgerecht was voortreffelijk en het dessert was tongstrelend, kortom we komen zeker vaker.

Gegeten op 19 april 2014

PoVi

• In behandeling

Zo vlak voor de film even wezen eten bij Pappa Joe. We hadden beiden een burger. Goede porties en het was lekker. Nog wel men kleine bedenkingen bij de hygiene van de kok. Desalniettemin het eten smaakte goed en service was ook goed.

Gegeten op 25 maart 2014

PoVi

• In behandeling

Het was helemaal niks! Soep waar geen smaak aan zit en Carpaccio wat geen carpaccio mag heten. Deze is in de magnetron ontdooit waardoor de buitenste rand al iets is gaan garen (dus bruin/warm vlees) en smakeloos. Als hoofdgerecht was de saté matig. de pindasaus was er al van afgedropen. Tournedos was doorbakken terwijl medium/rare was besteld. Als vervanging van de tournedos werd een bord met ander vlees geserveerd. wederom doorbakken en absoluut niet lekker. Daarnaast was de presentatie erg lelijk op een te grote pizza bord. Het lekkerste op het bord waren de frietjes. Dessert was wel redelijk. We gaan Bij Overstag niet aanraden aan anderen. Mede door slechte kwaliteit eten, een serveerster die niet weet wat ze serveert (verkeerde wijn en weet niet hoe en wat met tournedos). Het was een erg gemiste kans voor dit nieuwe restaurant in Groningen. Jammer!!

Gegeten op 16 april 2014

LHuisman

• In behandeling

Hanasato stond bij mij al lang op de "verlanglijst"om eens te gaan eten! De goede recensies op IENS, de nieuwsgierigheid naar Shabu Shabu en het feit dat ik erg van japans specialiteiten goud waren hier de redenen voor.

Gisteren is het er eindelijk van gekomen en heb ik met een vriend er gegeten en ik moet zeggen dat ik minder enthousiast ben dan de meeste recensenten voor mij. De maaltijd begon veelbelovend met een amuse van zalm, kaviaar van haring en een beetje wasabi. Een fijn en erg lekker hapje wat meteen de Japanse smaken weer oproept.

Als voorgerecht hebben we van de kaart een aantal gerechtjes besteld: De sashimi van de dag, een Sushi rol ( zalm advacado), een salade van verschillende soorten zeewier en als warm voorgerecht grote garnalen in tempuradeeg.

Dit smaakte alles zeer goed met als absolute aanrader de sashimi van coquilles st-Jacques.

Deze ronde werd gevolgd door een heldere Japanse soep, deze vond ik wat vlak.

Als hoofdgerecht hebben we beide de Shabu Shabu gekozen en op advies van de bediening die "geupgrade" met de Organic Prime rib ( Mac Angus). Dit is een duurdere variant van rundvlees en benadert het beste het hoogwaardige wagyu vlees dat in Japan wordt gebruikt maar niet mag worden geexporteerd.

Ik moet zeggen dat deze gang mij tegen vel. De shabu Shabu is een bouillon fondue waarbij je het gekozen vlees of vis op smaak brengt met een sesam op Ponzu saus. Het was een leuke eet ervaring maar ik moet zeggen dat ik het niet heel bijzonder vind. Tevens vind ik het wat teleurstellend dat het dure vlees in bevroren plakken op je bordt ligt.
Wel zijn de plakjes lotus bloem wordtel leuk om te eten en iets totaal nieuws.

Als dessert was het assortiment Japanse ijs een absolute aanrader. hele bijzondere verfijnde smaken met als hoogtepunt het wasabi ijs.

Als ik terugkijk heb ik een leuke en gezellige avond gehad. Ik heb een paar hele lekker bijzondere smaken geproefd maar ik vond ( als echte Nederlander) de prijsverhouding tot het gebodene scheef. Wij waren (inclusief drankjes waaronder één fles wijn) vijfentachtig euro p.p verder en voor dat bedrag zou ik toch liever de volgende keer bij een beter restaurant gaan eten

Gegeten op 18 april 2014

GertD

• In behandeling

Op de avond van The Passion genoten we van een viergangen verrassingsdiner met als vijfde gang een prachtig uitzicht op de passerende en zeer imponerende Passion-stoet. De kok schotelde ons verrassende combinaties en creaties voor en het wijnarrangement met de door de sommelier uitgekozen en uitstekende bij de gerechten passende wijnen maakte het diner voor ons bijna compleet. De ambiance van dit schitterende oude pand met prachtige binnentuinterras deed de rest. Dit was wel ons eerste diner hier maar zeker niet het laatste!

Waterindemond
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het 4 gangen verrassingsmenu gegeten bij dit onlangs geopende sfeervol ingericht restaurant. Een prachtige amuse van zoete aardappel met garnaaltjes beloofde dat het met de rest ook wel goed zou zitten. Mooie gerechten, Frans georiënteerd. Prima bijpassend wijnarrangement, prima bediening. Wat mij betreft een blijver; aanwinst voor de stad Groningen!

Gegeten op 12 april 2014

ciska9
  • Recensies in de laatste twee jaar

De gastheer Tito, altijd klantvriendelijk en een goede gastheer, zijn maaltijden bereidt met liefde en dat proef je.
Altijd een praatje maken , altijd beleefd.
Lekker eten en smakelijk bereidt, vers fruit als toetje en heerlijke muntthee .
porties altijd meer dan genoeg, zalige salade, zalige tzatziki, zalig vlees en alles bereidt met verse groentes en dat proef je.
Tito, je krijgt van mij een dikke 10, je stijgt met kop en schouders uit boven alle andere restaurants in de stad.

Gegeten op 18 april 2014

connyhuys
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op weg naar het station na een dagje stappen in Delfzijl en daarna in Groningen waren we (mijn partner en ik) op zoek naar een leuk restaurant en liepen bij toeval binnen bij WEEVA, zag er leuk en aantrekkelijk uit. Binnen was de verrassing nog groter, een warm onthaal in een prachtige omgeving en we konden gelijk naar een tafeltje, heerlijk uitrusten terwijl we de menukaart bestudeerden onder het genot van een drankje.
Allebij genoten van een heerlijke maaltijdsalade en een mooi en smakelijk desert. Prima bediening, beleefd en meedenkend. Daarna voldaan nog 3 uur in de trein terug naar Delft.

Gegeten op 16 april 2014

monkeyartsstudio
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wederom heerlijk gegeten bij Fortuna.
Hartelijke ontvangst, de gerechten om van te smullen.
Vooraf: Midia (mosselen), Tzatziki (niet de doorsnee) maar een geweldige room/yoghurt mix.
Een frisse groene salade, op smaak gebracht met fijne kruiden en olijfolie.
Menu: Kronos, zachte kip in een romige goed smakende Feta saus.
After: Een echte heerlijke Griekse koffie.
Kortom, Wat mij betreft een aanrader.

Gegeten op 5 april 2014

Hilda64
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vandaag bij Opium gegeten (via vakantieveilingen). Ik had eerst de recensies gelezen en dacht dat gaat tegenvallen. Het is alleen maar meegevallen. Leuk restaurant, aardige bediening en het eten was lekker en voldoende. Oja, de mayo kregen we erbij

Gegeten op 17 april 2014

IENS bestaat 15 jaar!