Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De laatste recensies in Garnwerd

De laatste recensies in Garnwerd

ilgerardo

We hadden met een gezelschap van zeven personen geboekt en toen we kwamen werden we direct vriendelijk naar de gereserveerde tafel geleid. Het was redelijk druk in het restaurant : het personeel had de handen vol maar bleef attent en vriendelijk. Aangename piano muziek op de achtergrond maakte het aperitiefje extra genoeglijk. De vers gebakken bruine bolletjes met boter smaakten er prima bij. En het uitzicht over het water maakte het geheel volmaakt.
Onze bestelling was tamelijk ingewikkeld omdat er twee vegetariërs bij waren die bovendien nog wat extra wensen hadden i.v.m. allergie. Maar alles kwam goed op tafel. De voorgerechten waren allemaal uitstekend. Tevoren had men ons gezegd dat er geen aspergesoep was maar waterkers soep en dat was geen straf! Ook degenen die zalm hapjes hadden genomen waren erg tevreden.
De diverse hoofdgerechten kwamen allemaal tegelijk op tafel, al duurde het vrij lang. Toen we onze tanden er in zetten was de lange wachttijd direct vergeten. Alles was overheerlijk! Voor mij was de biefstuk met bietjes in balsamico echt een topper. Ook de eend van mijn partner oogstte alleen maar lof. En de vegetariërs hadden zelden zo lekker gegeten. Al met al een prachtig en sfeervol diner, waarbij ook de wijn liefhebbers aan hun trekken kwamen. Voor herhaling vatbaar.
Dit restaurant is geschikt om op je gemak te genieten, maar als je hier na een lange fietstocht aankomt zijn de porties aan de kleine kant.

Gegeten op 14 september 2014

Koning

Ieder jaar varen we een keer langs Garnwerd. We leggen aan en eten in het dorpje. We hebben ook regelmatig bij Noren gegeten, wat nu Garnwerd aan zee heet. Vroeger was het een restaurant met traditionele gerechten en nu blijkt er een enorme kwaliteitsslag gemaakt te zijn. De ober die ons bediende was uitermate vriendelijk, de wachttijden waren net acceptabel en het eten was voortreffelijk. Wij stelden zelf een menu bestaande uit 3 voorgerechten en 2 bijgerechten, nl. zalm, asperges, spek, frites en salade. Een heerlijke smulpartij werd dat. Toch geven we maar een 6 voor de service (ondanks de goede ober) want men stond toe dat de hele avond kinderen tikkertje speelden en renden door het restaurant (we zaten binnen). Buiten is er ruimte genoeg om te rennen. Daarnaast was er ook een vleugel in de ruimte waar iedereen op mocht spelen die talent had en er sloegen de hele avond kinderen op de toetsen zonder talent. We hebben dat ook gemeld en gevraagd in het vervolg beter op te treden en de piano op slot te doen en alleen de sleutel te geven aan mensen die echt kunnen spelen. Kortom; als deze twee zaken verbeterd worden, blijven aankomen.

Gegeten op 7 september 2014

lapoutre

Onze vaartocht voert langs Garnwerd en Café Hammingh. We leggen aan en gaan dit prachtige pand met veel aandacht voor de geschiedenis binnen. De kaart geeft uitleg over de historie en we lezen dat het Reitdiep oorspronkelijk een zeearm was. Buiten de kaart is er het Hamminghmenu, beschreven op een schoolbord. Waarom de bediening - de blik strak op het schoolbord gericht - letterlijk opsomt wat we zelf al hebben gelezen is niet echt duidelijk.
Vooraf valt de pittige mosterdsoep met spekjes in de smaak, en blijkt fenegriekkaas met hazelnootdressing en salade een verrassend goed uitgepakte keuze: mooie combinatie van smaken. De biefstuk van de gril valt vooral op omdat 'medium' hier is uitgevoerd als een gemiddelde van te gaar en te rauw. Als de wel erg ruime hoeveelheid zout bedoeld is als compensatie, mist die zijn uitwerking. De scholfilet heeft het verblijf in de pan beter doorstaan, maar ook hier is het zoutvat toch echt te ruimhartig gehanteerd. Zou het een overblijfsel zijn uit de tijd dat het Reitdiep nog met de zee verbonden was? De frieten, Rosevalaardappelen, gecaramelliseerde witlof en salade worden in orde bevonden.
Meloensalade met pruimensorbetijs valt letterlijk goed in de smaak: de combinatie is goed. De smaak van pruimen is onmiskenbaar en maakt dit dessert erg lekker. Met koffie en likeur (met bonbon van het huis) sluiten we af.
Als de historie zich in de toekomst beperkt tot het pand, het interieur en de beschrijving daarvan, en zich niet uitstrekt tot onnodig uitbundig zilte gerechten leggen we graag nog eens aan.

Gegeten op 13 augustus 2014

johan118

Een vrijdagavond in Garnwerd aan Zee... Onthaasten in optima forma. Eerst buiten een wijntje gedronken aan het fraaie Reitdiep. Daarna gedineerd. Ik spreek niet gauw in superlatieven maar dat doe ik nu wel. De lendebiefstuk met bietjes en saus van asceto balsamico was overheerlijk en de salade met spelt en geitenkaas ook. Een mooie syrah wijn en de zeer vriendelijke bediening maakten het geheel compleet. Top! Naar huis met een smile van oor tot oor!

Gegeten op 22 augustus 2014

Petrawitkamp

Na veel positieve berichten gehoord te hebben over Garnwerd aan zee, hebben we gisteravond zelf de geweldige sfeer geproefd en er voortreffelijk gegeten. Vriendelijk ontvangst, duidelijke uitleg van de menukaart en geweldige bediening. We waren eengezind en gingen beide voor de runderlende biefstuk met bietjes en een balsamico saus, frieten met de echte brander mayonaise en een salade met pijnboompitjes en geitenkaas. Het was werkelijk voortreffelijk wat ons geserveerd werd, we hebben genoten! Daar wij geen van tweeën grote eters zijn hebben we afgesloten met een heerlijke cappuccino. Garnwerd aan zee is zeker een aanrader voor een heerlijk avondje genieten, wij komen zeker terug!
Met vriendelijke groet,
Petra Witkamp.

Gegeten op 21 augustus 2014

immi

Wij hebben een super avond gehad in garnwerd aan zee. Wij hadden een vrijgezellenfeest met 8 dames. Wat een ontvangst als verrassing stond er een gids op ons te wachten die ons van alles vertelde over garnwerd. Daarna werden wij weer hartelijk ontvangen en deed de kok een voorstel over het menu het eten was voortreffelijk de wijnen die erbij serveert werden Waren heerlijk. Het personeel was erg behulpzaam en bijzonder vriendelijk.
Ik moet zegen voor een gezellige avond en heerlijk eten moet je in garnwerd aan zee zijn.

Met vriendelijke groet,

Immi van der tuuk

Gegeten op 16 augustus 2014

anneke61

Heerlijk gegeten, 2x, bij café Hammingh in Garnwerd.
Op het terras. 1x regende het zelfs maar zaten we onder een grote parapluie. Zeer goede bediening die toch doorwerkte.
Het uitzicht is fantastisch. Het wijde Groninger land.
Het eten ook heerlijk!! Tafels gedekt met servetten meet servetringen!!!
waar vind je dat nog...
Zeker voor herhaling vatbaar. Alleen we wonen een beetje ver weg. Waren nu op vacantie...

Gegeten op 24 juli 2014

Romana1234

Ik vind onderstaand wel heel erg negatief, deze mensen hebben iets neer gezet wat zo mooi en prachtig is, ze zitten in de opstartfase van het bedrijf en daar kan namelijk niet alles goed in gaan. Ik kom uit Groningen en ben er nu voor het 3e weekend geweest en dit gaat in stappen heel snel vooruit. Wanneer ze een paar weken verder zijn is er niets maar dan ook niets wat nog negatief is. Dus ik zou zeggen, eerlijk schrijven anders niet schrijven. Er zit altijd een pechvogel tussen maar dan niet gelijk het gemiddelde omlaag halen met een 3, zeer onpasselijk want de bediening die hier werkt straalt elke week een beetje meer. Respect voor dit bedrijf, prachtig!!

Gegeten op 27 juli 2014

gieneke1

Alle lof voor het eten. Maar de bediening is waardeloos. Gisteren tafeltje aan water gereserveerd. Stond op het papier zag ik. Maar werd na15 min wachten beweerd dat er zondag niet gereserveerd wordt. Grappig even later wordt er een tafel voor 14 personen klaar gezet met bordje gereserveerd er op. Het duurde 30min voor we iets konden bestellen. Nee, u kunt uw hoofdgerecht beter niet nu al bestellen dan komt het tegelijk met uw voorgerecht.???? en zo ging het maar door. Succes met de organisatie. Door te wuiven kwam ons gerecht echt op onze tafel terecht. Hilarisch.

Gegeten op 27 juli 2014

myrtie

Toen we de eerste stap binnen hadden gezet waren we al overdonderd. Wij als twee meiden uit Brabant een heel sfeervol lounge/restaurant aan het water. Sfeervol, toepasselijke fijne muziek, heerlijk eten, Reitdiep (rustig kabbelende rivier) aan je voeten, zeer aardige bediening... Het voorgerecht: Kreeft in kreeftenboter en sabayon van lavendel en zachte peertjes. Hoofdgerecht: simentalerunderlende met kool op verschillende manieren klaargemaakte kool.. Nagerecht: een zalige zoete verrassing.

Gegeten op 26 juli 2014