Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De laatste recensies in Garnwerd

De laatste recensies in Garnwerd

2uk

Omdat we beschikten over heel klein beetje voorinformatie waren onze verwachtingen erg hoog gespannen. Er zouden ons veel verrassingen staan te wachten. En dat hebben ze waar gemaakt met elkaar. Vanaf de goed geregelde ontvangst tot de koffie na het dessert was alles perfect geregeld. Het scala aan smaken dat voorbij trok was haast wat teveel maar door ze in een verrassende vorm te presenteren bleef het genieten. De eierschaal met rode kool en droge worst was het eerste ojee moment. Prima combinatie. Het toastje met de palingcreme knalde van smaak. Toppers waren voor mij toch de schuddebol met bal van varkensnek met zijn heerlijke nasmaak en daarna de bavette van black angus. De zachte rode wijn bleek een prima combinatie te vormen.
Het dessert was uitgebreid en mooi verzorgd. Had best wat kleiner gekund, vooral
omdat het nogal machtig was. Nu was het overweldigend. De bonbons bij de koffie tijdens het nagenieten bij open haard komen dan niet meer tot hun recht.
Grote pluim voor onze gastvrouw. Uit alles was te merken dat ze haar gasten " in de greep" had. Het liep gesmeerd. Garnwerd aan Zee heeft op dat punt nog wel eens iets goed te maken. Deze avond heeft aangetoond dat het perfect kan en daar hebben we van genoten.

elly93

2e Kerstdag hier voortreffelijk gegeten ,leuke ontvangst met een cocktail
Zo heerlijk ,allerlei proeverijen vooraf ,,de steak was om te zuigen zo mals
Dessert bestond uit verschillende onderdelen
Een gezellige sfeer en uitstekende bediening door onze ober Nick . elk gerecht werd voorzien van passende heerlijke wijnen ( jammer ik was de Bob ) Het was SUPER !!

marjan69

J en M.
Heerlijk kerstdiner gehad, o.a. smakelijke kunstwerkjes.Bediening was zeer attent. Gezellige sfeer. We komen hier beslist vaker eten.

EBBBV

Heerlijk gegeten in een mooie ambiance! De coquilles vooraf en als hoofdgerecht de grietfilet. Jammer dat het erg lang duurde en dat kleine foutjes slecht werden opgelost. De bediening deed erg haar best en bleef vriendelijk maar ze werd niet of nauwelijks ondersteund door collega's/manager,

Gegeten op 24 oktober 2014

carres

Het eten is lekker maar de prijs-kwaliteit verhouding is niet in orde, het is nog steeds lang wachten, het personeel is welwillend en vriendelijk maar wordt niet goed aangestuurd. Zonder aangeboden advies kreeg ik een vieze dessert wijn.
De inrichting was goed verzorgt en comfortabel.

Gegeten op 24 oktober 2014

Marianne1980

Vanavond van de nieuwe kaart gegeten, wat geweldig. Bediening erg vriendelijk, eten super en met de tijd gaat dit een top restaurant worden. Je ziet het per maand ontzettend vooruit gaan. Een kleine man met langer donker haar ziet precies hoe het moet en stuurt het personeel super en correct aan, dit gaat het restaurant worden waar iedereen over gaat spreken en blijft komen. O ja de openhaart is zo gezellig om na het eten nog een borreltje te drinken. Dikke pluim uit Winsum

Gegeten op 4 oktober 2014

ilgerardo

We hadden met een gezelschap van zeven personen geboekt en toen we kwamen werden we direct vriendelijk naar de gereserveerde tafel geleid. Het was redelijk druk in het restaurant : het personeel had de handen vol maar bleef attent en vriendelijk. Aangename piano muziek op de achtergrond maakte het aperitiefje extra genoeglijk. De vers gebakken bruine bolletjes met boter smaakten er prima bij. En het uitzicht over het water maakte het geheel volmaakt.
Onze bestelling was tamelijk ingewikkeld omdat er twee vegetariërs bij waren die bovendien nog wat extra wensen hadden i.v.m. allergie. Maar alles kwam goed op tafel. De voorgerechten waren allemaal uitstekend. Tevoren had men ons gezegd dat er geen aspergesoep was maar waterkers soep en dat was geen straf! Ook degenen die zalm hapjes hadden genomen waren erg tevreden.
De diverse hoofdgerechten kwamen allemaal tegelijk op tafel, al duurde het vrij lang. Toen we onze tanden er in zetten was de lange wachttijd direct vergeten. Alles was overheerlijk! Voor mij was de biefstuk met bietjes in balsamico echt een topper. Ook de eend van mijn partner oogstte alleen maar lof. En de vegetariërs hadden zelden zo lekker gegeten. Al met al een prachtig en sfeervol diner, waarbij ook de wijn liefhebbers aan hun trekken kwamen. Voor herhaling vatbaar.
Dit restaurant is geschikt om op je gemak te genieten, maar als je hier na een lange fietstocht aankomt zijn de porties aan de kleine kant.

Gegeten op 14 september 2014

Koning

Ieder jaar varen we een keer langs Garnwerd. We leggen aan en eten in het dorpje. We hebben ook regelmatig bij Noren gegeten, wat nu Garnwerd aan zee heet. Vroeger was het een restaurant met traditionele gerechten en nu blijkt er een enorme kwaliteitsslag gemaakt te zijn. De ober die ons bediende was uitermate vriendelijk, de wachttijden waren net acceptabel en het eten was voortreffelijk. Wij stelden zelf een menu bestaande uit 3 voorgerechten en 2 bijgerechten, nl. zalm, asperges, spek, frites en salade. Een heerlijke smulpartij werd dat. Toch geven we maar een 6 voor de service (ondanks de goede ober) want men stond toe dat de hele avond kinderen tikkertje speelden en renden door het restaurant (we zaten binnen). Buiten is er ruimte genoeg om te rennen. Daarnaast was er ook een vleugel in de ruimte waar iedereen op mocht spelen die talent had en er sloegen de hele avond kinderen op de toetsen zonder talent. We hebben dat ook gemeld en gevraagd in het vervolg beter op te treden en de piano op slot te doen en alleen de sleutel te geven aan mensen die echt kunnen spelen. Kortom; als deze twee zaken verbeterd worden, blijven aankomen.

Gegeten op 7 september 2014

lapoutre

Onze vaartocht voert langs Garnwerd en Café Hammingh. We leggen aan en gaan dit prachtige pand met veel aandacht voor de geschiedenis binnen. De kaart geeft uitleg over de historie en we lezen dat het Reitdiep oorspronkelijk een zeearm was. Buiten de kaart is er het Hamminghmenu, beschreven op een schoolbord. Waarom de bediening - de blik strak op het schoolbord gericht - letterlijk opsomt wat we zelf al hebben gelezen is niet echt duidelijk.
Vooraf valt de pittige mosterdsoep met spekjes in de smaak, en blijkt fenegriekkaas met hazelnootdressing en salade een verrassend goed uitgepakte keuze: mooie combinatie van smaken. De biefstuk van de gril valt vooral op omdat 'medium' hier is uitgevoerd als een gemiddelde van te gaar en te rauw. Als de wel erg ruime hoeveelheid zout bedoeld is als compensatie, mist die zijn uitwerking. De scholfilet heeft het verblijf in de pan beter doorstaan, maar ook hier is het zoutvat toch echt te ruimhartig gehanteerd. Zou het een overblijfsel zijn uit de tijd dat het Reitdiep nog met de zee verbonden was? De frieten, Rosevalaardappelen, gecaramelliseerde witlof en salade worden in orde bevonden.
Meloensalade met pruimensorbetijs valt letterlijk goed in de smaak: de combinatie is goed. De smaak van pruimen is onmiskenbaar en maakt dit dessert erg lekker. Met koffie en likeur (met bonbon van het huis) sluiten we af.
Als de historie zich in de toekomst beperkt tot het pand, het interieur en de beschrijving daarvan, en zich niet uitstrekt tot onnodig uitbundig zilte gerechten leggen we graag nog eens aan.

Gegeten op 13 augustus 2014

johan118

Een vrijdagavond in Garnwerd aan Zee... Onthaasten in optima forma. Eerst buiten een wijntje gedronken aan het fraaie Reitdiep. Daarna gedineerd. Ik spreek niet gauw in superlatieven maar dat doe ik nu wel. De lendebiefstuk met bietjes en saus van asceto balsamico was overheerlijk en de salade met spelt en geitenkaas ook. Een mooie syrah wijn en de zeer vriendelijke bediening maakten het geheel compleet. Top! Naar huis met een smile van oor tot oor!

Gegeten op 22 augustus 2014