De laatste recensies in Garnwerd

De laatste recensies in Garnwerd

Ilzebilze
  • Recensies in de laatste twee jaar

Organiseer een feestje voor 35 personen en het komt goed. Aangepast eten geen probleem, met een glutenvrij en een lactosevrij dieet en een vegetariër hebben we meer dan goed gegeten. En allemaal van het zelfde buffet zonder dat iemand hoefde op te letten met wat hij of zij at. Prima geregeld en lekker! Salade tuinbonen en quinoa lijkt op papier nou niet je van het als je niet van tuinbonen houdt, maar dit was prima! Dit wil ik wel vaker eten net als de vegetarische lasagne van wintergroenten. Maar ook de gerookte forel met mieriksworteldressing en de Garnwerder runderstoofschotel waren prima. Helaas is het midden in de winter en was het donker waardoor je veel van de mooie omgeving mist. Dus deze zomer op voor een kleine herhaling (met wat minder mensen)

Gegeten op 30 november 2013

proefduo
  • Recensies in de laatste twee jaar

Via de binnen weggetjes van de prachtige provincie Groningen komen we aan in Garnwerd, een zo genoemd wierdedorp aan het Reitdiep, en uitkijkend over de uitgestrekte landerijen.
Café Hammingh is van oudsher een veerhuis en dat laat het interieur nog steeds zien, prachtig behouden authentieke elementen zijn in de afgelopen decennia behouden gebleven. Op het verspringende terras is het goed toeven en de bediening is erg vriendelijk.
Wij hebben genoten van een mooie port en diverse gerechten van het Hammingh menu. Daarnaast was er ook ruimte om enkele a la carte gerechten te kiezen. Een heerlijke zelfbereide tapenade en kruidenboter zoals het hoort, de honing-mosterdsaus was ietwat aan de zachte kant maar daarin tegen waren de bijgerechten als de rode spitskool overheerlijk. Jammer dat de slagroom van het ijsgerecht uit zo’n vermaledijde spuitbus komt. Waar is de echte slagroomspuit gebleven?
Complimenten voor de keukenbrigade, in een praktisch ingerichte keuken worden de heerlijkste gerechten bereid en ondanks een grote groep gasten, werd er ruim voldoende aandacht gegeven aan de gerechten die werden uitgeleverd.
Het was goed toeven in de huiskamer bij café Hammingh, lekker ontspannend waar de tijd schijnbaar heeft stilgestaan., was het altijd maar Hamminghtijd.

Gegeten op 6 oktober 2013

Janke Sinnema
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met een vriendin hier gezellig gegeten: aubergine, gevuld met speciale Groninger kaas met klaverblaadjes erdoor.
Zoals altijd een prima service, prettig in de omgang, in een gemoedelijke sfeer.
Het decor is in 1 woord: geweldig! Een authentiek café met een groot terras. Helaas was het te koud om buiten te zitten en om te zwemmen in het Reitdiep. (Pal naast het restaurant is een plek met gecontroleerd zwemwater en een strandje, 's zomers is dat fantastisch toeven).

Gegeten op 25 april 2013

alma2
  • Recensies in de laatste twee jaar

wij liggen al bijna 5 jaar met onze boot in garnwerd. We gaan met ons gezin elk weekend er erg graag heen. Het personeel is erg vriendelijk en het eten is goed. De bbq feesten zijn erg gezellig en het smaakt naar meer. de kinderen hebben 4 trampolines tot hun beschikking en ponny's. willen de kinderen met water spelen en in het zand dit kan ook nog. Onze dochter van 6 jaar wil niks liever dan elk jaar daar weer heen. We liggen er dan ook een heel seizoen. moet ik 's weekends werken dan zijn we op de boot in garnwerd en rij ik heen en weer zodat we daar toch kunnen zijn omdat het er erg gezellig is.

Gegeten op 18 augustus 2012

edmack
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een lekkere wandeling langs zee hier even gelunched. Oud en vertrouwd adres, heerlijke authentiek en je weet precies waar je aan toe bent. Voor het eten op zich gaan we hier niet heen, hoewel de mostersoep niet slecht was. Wel voor de sfeer en de gezelligheid - met een vriendelijke bediening. Hier is het altijd goed toeven, al vanaf de tijd van de oude Hamming en zijn vrouw. Haar gehaktballen zijn nog altijd beroemd!

Gegeten op 25 november 2012

lalkje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten, en het voelt als thuis komen, heel gemoedelijk en gastvrij!!
Het decor zou eventueel opgefleurd kunnen worden met b.v. en bloemetje op tafel.

Gegeten op 25 juli 2012

InVe
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hele mooie plek aan het water waar we regelmatig komen om een patatje te eten met iets erbij. Een paar jaar geleden moest je hier altijd heel lang wachten voordat je bestelling klaar was. Sinds de verbouwing (het is echt vooruit gegaan qua gebouw!) gaat dit beter. Echter wel zeer wisselende kwaliteit en hoeveelheden. En dat terwijl wij vaak echt hele simpele dingen bestellen: meestal een patatje met een snack. De ene keer een heel klein bordje en wel goed doorgebakken. Dan weer een groot bord en te kort gebakken. Je weet nooit hoeveel je nou 't beste kunt bestellen. Ook de salade met tomaat en mozarella wisselt erg, de ene keer is die gewoon smakelijk. Maar dan zomaar is er de volgende keer veel minder aandacht aan besteed en zit er maar een klein plukje salade bij. Jammer want de locatie is echt prachtig, maar misschien beter om gewoon alleen een drankje te doen.

Pyn1977

• Goed

Gezellige sfeer. Een kroegeigenaar zoals een echte kroegeigenaar hoort te zijn. Een kroeg waar je je als vrouw ook welkom voelt

baukje8

• Goed

na een goed diner lekker geslapen in de B&B.
het onbijt was ronduit goed te noemen.
de eigenaar is wel wat merkwaardig maar dat went snel

HKoldor

• Goed

Hier prima gegeten. Toen het ons toch te koud werd op het terras werden we zonder enig probleem (en op initiatief van de bediening) naar binnen verhuisd. Verder was het eten gewoon prima te eten en de kaart bevat voor ieder wat wils. Gewoon prima

IENS bestaat 15 jaar!