De laatste recensies in Ermelo

De laatste recensies in Ermelo

PeterM
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voortreffelijke bediening. Binnengewaaid om even snelle lunch te verorberen. Goed geslaagd en zeer snelle en goed inspringende bediening. Pannenkoeken waren soms wat aan de dikke, melige kant, maar door de bank genomen hebben we allemaal van een goede lunch genoten in een leuke pannenkoekhuissetting.

Gegeten op 21 april 2014

kjalving
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bellini's is smaakvol eigentijds ingericht en heeft uitzicht over een jachthaven aan het Veluwemeer, het kan slechter. Het personeel is servicegericht en vriendelijk. De spaghetti bolognese viel echter tegen. De pasta smaakte als te lang gekookte fabriekskwaliteit. De bolognesesaus smaakte weliswaar vers, maar toch ook echt te vlak, bijna waterig. De rode huiswijn, een montepulciano d'abruzzo, was ook al zo vlak. Jammer, met een paar kleine ingrepen zou dit een heel fijn tentje kunnen zijn, zo vlak aan de snelweg tussen Zwolle en Amersfoort.

Gegeten op 13 april 2014

korteraar
  • Recensies in de laatste twee jaar

prima plek om goed te lunchen, heerlijke pizza (kaas/ham) , zalig vers afgebakken brood met goede/smaakvolle kruidenboter en een heerlijke uiensoep. de prijzen zijn in overeenstemming met het gebodene en redelijk.

Gegeten op 8 april 2014

irened74
over Japas
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren met vrienden maar weer eens aangeschoven bij Japas. Op de fiets gegaan dit keer, want parkeren is horror. Het restaurant zat zoals gebruikelijk vol. Wat was goed: vriendelijke ontvangst, lekkere stoelen, aardige en snelle bediening. Wat kan beter: kwaliteit van het eten (bijna alle sushi's smaken hetzelfde, ongeacht de vulling), nauwkeurigheid (bij geen enkele ronde was het geleverde conform de bestelling), rokers voor de deur (heel irritant als je door een rookgordijn het restaurant in moet) en het verwachtingenmanagement (bijna geen enkel gerecht lijkt op het plaatje). Kortom, voor onderscheidend eten hoef je hier niet heen, voor een gezellige avond is het prima en de prijzen zijn redelijk.

Gegeten op 29 maart 2014

lisamila
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op 21 maart, toen wij hier ook eens wilde genieten van de passie van Marcella vonden we de tent gesloten met een briefje op de deur dat zij inmiddels een andere passie heeft en dat de tent overgenomen gaat/kan worden.
Jammer maar gesloten dus.

Gegeten op 21 maart 2014

lisamila
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een gezellig restaurant met wat gewone tafels maar ook hoge tafels en stoelen. Er was een ruimte bij met een open haard in het midden en beneden was ook nog een zaal. Daarbij was er buiten een behoorlijk terras. Wij zaten aan een klein tafeltje dat ver genoeg van de buren stond zodat we redelijke privacy hadden. We kozen geen Tapas maar a la carte en kregen een mooi menuboekje. Eerst kwamen we hier binnen om wat te drinken, ieder een wit wijntje, jammer dat de wijnglazen er erg versleten uitzagen. Toen we besloten te blijven eten en een flesje rosé bestelden, kregen we er wel mooie glazen bij. De bediening was alert en erg vriendelijk. Hadden ook een verhaal over de rosé te vertellen. Een heerlijke Salentein.
We hadden beiden de carpaccio. Prima! Ik had de salade geitenkaas en kreeg er lekker stokbrood bij. Mijn man had de varkenshaassaté met als extra pluspunt een vers gebakken stuk kroepoek. Het eten was goed. De toiletten benden waren schoon en het glas in lood gaf een mooie uitstraling. Volgens mijn partner zag het mannentoilet er speciaal uit. Dat is aan de mannen om daar iets van te vinden. Hij vond het wel leuk. Gedurende de avond liep het restaurant vol en ging de zaal met de brandende open haard open. Zag er gezellig uit.
Al met al waren wij tevreden en mochten we hier weer in de buurt zijn dan komen we zeker een keer terug.

Gegeten op 21 maart 2014

sconnema14
  • Recensies in de laatste twee jaar

Boshuis Drie is een erg leuk restaurant. 's Middags geborreld bij De Buurtjes en 's avonds gegeten in 't Boshuis. Ontzettend lekker eten! Zelf had ik een (uitgebreide) pannenkoek en mijn moeder een hertenstoofpotje, allebei verrukkelijk! De bediening was minder goed: niet erg oplettend en elke keer moesten we te veel ons best doen om de aandacht te trekken. Toch zeker een aanrader!

Gegeten op 18 september 2013

Bibendum59
  • Recensies in de laatste twee jaar

Toen wij op een maandagavond in Ermelo nog een hapje wilden eten, kwamen we hier uit; gelegen in de belangrijkste winkelstraat van Ermelo was het een van de weinige (zo niet het enige) adresjes dat open was. Het interieur houdt niet echt over; het begint als een pijpenla en loopt dan uit in een wat bredere ruimte met overal een goedkoop systeemplafond boven je hoofd. Het meubilair is eenvoudig. Er is zomers blijkbaar ook een buitenterras en ik denk dat je daar dan prima zit! We werden vriendelijk welkom geheten door de serveerster. Wij besloten beiden voor een pannenkoek te gaan en bestelden de spek + appel en de spek + appel + rozijnen pannenkoek. Dit bleek een schot in de roos; van alle pannenkoeken die ik in restaurants gegeten heb, staat deze zeker in de top 5. Mijn tafelgenoot was ook vol lof over haar pannenkoek. Heerlijk van smaak, mooi gaar, mooie maat en voor een prima prijs. Als je van een goede pannenkoek houdt en van vriendelijke service dan ben je hier aan het goede adres, dan neem je de inrichting op de koop toe.

Gegeten op 20 januari 2014

irened74
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vandaag weer eens even lunchen bij het Boshuis. Zoals altijd op zondag een gezellige drukte. Binnen zit je erg dicht op elkaar, het past allemaal net. Service was OK vandaag, snel en accuraat. Eten was goed, geen culinaire hoogstandjes maar gewoon lekker. En het blijft gewoon een gezellige tent. Een aanrader voor een tussenstop tijdens het wandelen, fietsen of cabrio-rijden.

Gegeten op 23 februari 2014

De2Proeveniers
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen dinsdag via een arrangement dat we geboekt hadden in de Heerlickheijd aangekomen.
Bij ons arrangement zat een 3-gangen diner inbegrepen. Ontvangst was goed, snel plaatsje gekregen, gevraagd voor drinken en de kaart gekregen. Bij elke gang hadden we de keuze uit 3 opties. Voorgerecht: mijn partner had de steak tartaar, redelijk, maar had iets meer op smaak gebracht mogen worden. Zelf had ik de champignons de dordogne. Deze waren niet echt smaakvol en met een waterige saus. Hoofdgerecht: beiden de kalfsborst met lintpasta en wildsaus. Kalfsborst was supermals, de pasta (met paksoi?) en een romige saus erdoor was een beetje wee-ig van smaak. Saus was niet lekker. Niet helemaal opgegeten. Toetje: Creme Brulee met vanilleijs, was redelijk, maar ook niet optimaal.
Begin van het diner was ons gevraagd of we water wensten, hier bleek achteraf €5,- voor gerekend te worden. Vrij ongebruikelijk, en behoorlijk duur!
Al met al niet heel geweldig, voor een diner met grote groep prima, maar voor een lekker etentje met zijn 2-en niet aan te raden!

Gegeten op 11 februari 2014

IENS bestaat 15 jaar!