De laatste recensies in Delft

De laatste recensies in Delft

sannevdheuvel

• In behandeling

Voor het eerst bij dit aantrekkelijk uitziende tentje geweest en zeker een succes! Dit hole-in-the-wall restaurantje serveert Indiaas getinte gerechten, met verse ingrediënten en lekkere smoothies en shakes. Wij kwamen voor de lunch en gingen voor de huisgemaakte naan met kip en kebab. Lekker, goed gekruid en je proeft de liefde van de kok. Ook leuk dat kok en gastvrouw af en toe even binnen komen lopen en vaste klanten verwelkomen. Een beetje huiskamergevoel. Hier kan je goed eten als je bepaalde dieetwensen hebt. Wij hadden dat niet, maar ik zag erg veel lekkers op de kaart voor vegetarische of gluten-allergische vrienden. Als toetje namen wij nog de carrot-cake. Mjammie! Erg fijn sfeertje, wij komen zeker nog eens terug!

Gegeten op 22 maart 2014

sannevdheuvel

• In behandeling

LEF is een erg sfeervolle plek in het hart van Delft aan het altijd gezellige Doelenplein. Helaas is het eten hier ondergeschikt aan de sfeer. Er wordt geprobeerd authentiek Franse gerechten te serveren, maar daar wordt niet helemaal in geslaagd. Bij alle gerechten mist eigenlijk een beetje de speciale touch. Het voelt allemaal wat weinig luxe. Voorgerechtjes worden op kleine bordjes geserveerd. Het eten is van goede kwaliteit maar voelt weinig bijzonder. De toetjes, wellicht authentiek Frans, missen finesse. Van een van de duurdere restaurants in Delft had ik toch meer verwacht. Het eten is niet slecht, maar ook niet uitmuntend. Kom hier dus vooral voor de sfeer, of in de zomer voor een gezellig drankje op het terras

Gegeten op 24 oktober 2013

Lana2014

• In behandeling

We kwamen binnen met 4 personen met een grouponbon. We voelden ons niet welkom. De bediening was kortaf . Het was niet druk, wij waren de enige op dat moment. Het voorgerecht (biefstukpuntjes en de carpaccio) waren lekker. We hadden rijst besteld en helaas zat er een grote zwarte haar in de rijst. Het hoofdgerecht biefstuk was niet zo geweldig. Te rood en stug. Het nagerecht daarentegen was wel weer lekker. Bij de thee vroeg ik honing, maar die was over tijd en de koffielepeltjes ontbraken. Toen we weggingen werd ons geen gedag gezegd. Het was een keer en nooit meer. Helaas! Laten ze dit serieus nemen en dan komt het vast wel goed.

Gegeten op 19 april 2014

voswegen
  • Recensies in de laatste twee jaar

De kwaliteit van het eten is prima, alleen het is zoveel.
Blijkbaar is veel goed maar dat heeft Olympia helemaal niet nodig.
De lamsbout was heerlijk mals en op smaak.

Proever38638
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vandaag voor het eerst hier geluncht.
Eten was boven verwachting verukkelijk! '12 uurtje Vis' is top!
Service ook vriendelijk en hartelijk. Absoluut voor herhaling vatbaar, vooral in de zomer met hun mooie lounge achtig terras.

Gegeten op 23 april 2014

renzevanderkroft
  • Recensies in de laatste twee jaar

Toevallig bij Koetjes en Kalfjes Delft naar binnen gelopen, een keer eerder in een vestiging in Den Haag gegeten waar ik toen niet heel enthousiast over was maar ik dacht, we proberen het nog een keer! We werden erg netjes ontvangen (bijna overdreven) en kregen een tafeltje in het gangpad, al snel vond mijn tafelgenoot dat we daar erg op de tocht zaten. We vroegen om een ander tafeltje wat snel geregeld was! De ober die ons aan het nieuwe tafeltje hielp heeft ons de rest van de avond voorzien, de netheid die ons bij binnenkomst geboden werd was binnen no-time van tafel. Het begon er bijna op te lijken dat wij al jaren bevriend waren met de nieuwe ober. Op het eerste gezicht komisch maar later toch wel een beetje raar, ik kan begrijpen dat veel mensen hier niet op zitten te wachten.

Als voorgerecht ben ik voor de loempia's van eend gegaan, loempia's zelf waren prima op smaak. De stukjes eend die erbij geserveerd werden vond ik echter redelijk taai. Daarnaast lagen er nog een paar droge sla blaadjes op mijn bord, haal deze even door een dressing en het smaakt al een stuk beter!
Na het voorgerecht heb ik gekozen voor de lamskotelet, er werd niet gevraagd hoe ik deze gebakken wilde hebben. Op het eerste gezicht vond ik ze dan ook iets te rauw, wel door gegeten omdat ik weinig zin had langer te wachten, uiteindelijk prima te doen! Saus die erbij geserveerd werd was prima op smaak!
Als dessert heb ik een wit chocolade taartje met een van mijn tafelgenoten gedeeld, prima taartje maar ook niet heel bijzonder!

Al met al een prima avond, misschien tot een volgende keer!

Gegeten op 20 april 2014

Tientje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik ben niet enthousiast over de Prinsenkelder. De entourage is niet mijn smaak maar is wel prima. De kaart beloofd wat, maar alle gerechten zijn van gemiddelde kwaliteit. Niet slecht, maar fantasieloos en bovendien erg oudbollig opgemaakte borden (half citroentje erop, wat krulpeterselie). Daarnaast maakte de bediening een kleine fout (extra bestelling, kan gebeuren), maar gaf daarna ons de schuld. Niet echt klantvriendelijk dus. Ik denk dat hier nodig een frisse wind door de zaak moet gaan waaien!

Gegeten op 11 april 2014

sMuller
  • Recensies in de laatste twee jaar

De moderne zaak ziet er strak en schoon uit maar is niet echt ingericht om te komen eten, op een enkel tafeltje na. Afhalen of laten bezorgen dus en dat doen wij graag. En dan vooral de kakelverse sashimi van tonijn en zalm. Flesje sake erbij en genieten maar. Ook de sushi is ok.

Gegeten op 5 april 2014

sMuller
  • Recensies in de laatste twee jaar

Waan je even in Italie. Leuke zaak met authentieke Italiaanse gerechten en producten van hoge kwaliteit. Neem alleen al de broodjes voor de lunch en zaken als bottarga en burrata, truffel- en knoflooksalami, kazen, vleeswaren etc. Dit is zo'n pareltje waarvan je blij bent dat ze bestaat.

Vi1990
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het is altijd weer genieten tijdens mijn bezoekjes aan LEF! Het restaurant is knus erg sfeervol. De gezellige Franse muziek op de achtergrond maakt het helemaal af! En voor de warmere tijd van het jaar een prachtig terras buiten waar wederom de sfeer top is. Een gezellig pleintje waar heerlijk lang de zon schijnt. Perfect om lang te borrelen! Je kunt bij LEF genieten van heerlijke traditionele Franse gerechten. En aangezien er altijd zoveel lekkers op het menu staat wordt het kiezen er niet gemakkelijker op.

Afgelopen donderdag een gezellig avondje LEF met een vriendin van mij. Om te beginnen hadden we een goede fles witte wijn gekozen en stokbrood met de allerlekkerste aioli besteld. Omdat we weer zoveel lekkers op de kaart zagen hadden we besloten om voor bij de borrel de slakken en de Franse droge worst te delen. En ach waarom niet, nog maar zo'n heerlijk stokbroodje met aioli erbij! Vervolgens had mijn vriendin vooraf de quiche Lorraine en voor mij de bietensalade met geitenkaas. Die smaak combinatie was echt super, en lekker verfrissend! Als hoofdgerecht had mijn vriendin gekozen voor de altijd lekkere gegrilde steak du boeuf met beurre de Paris. Ik ging voor de pasta Arabiata met heerlijke verse tomaten, ruimschoots olijven en Parmezaanse kaas. Dat was smullen! Ook zat er rode peper in, lekker scherp, maar precies goed gedoseerd. Bij het hoofdgerecht gekozen voor een heerlijke rode wijn! Meestal als dessert delen we 2 gerechten waarvan er dan altijd een kaasplankje bij zit. Zeker bij LEF kun je genieten van heerlijke Franse kazen! Deze keer kozen we voor de altijd lekkere crème brulée en de crepe Nutella die we bij de tafel naast ons zagen. Geen verkeerde beslissing, welke vrouw houdt er nou niet van chocola! Als afsluiter nog een lekker kopje kofie..

Ondanks dat LEF weer helemaal vol zat werden we met grote tevredenheid bedient! De bediening was erg vriendelijk en goed gehumeurd. Het is altijd fijn om ergens te zitten en te weten dat je wordt geholpen door mensen die hun werk leuk vinden, dat stralen ze uit! Verder hielden ze goed in de gaten wanneer we toe waren aan een volgend gerecht, klaar waren met een gerecht of nog iets wilden bestellen.

Het was weer een geslaagde avond! Ik raad iedereen aan eens bij LEF te gaan eten, als je er eenmaal eens bent geweest zul je er nog vaak terug komen!!

IENS bestaat 15 jaar!