Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De laatste recensies in De Meern

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

Afgelopen zaterdag heerlijk geluncht op het terras van restaurant Balijepark. Mooi aangelegd aan de achterkant van dit zomerhuis. We zijn allervriendelijkst ontvangen door een spontane jonge dame die ons begeleidde naar een fijne plek in de zon. Na de aanbeveling van dezelfde dame kozen wij voor het 3-gangen lunchmenu. Het eerste gerecht gemarineerde zalm met piccalilly, daarna boerderij eend op aardappel rosti en dadelcompote. Als dessert een donut van witte chocolade met rood fruit en ijs van rozen. 3 verfijnde gerechten die met zorg waren opgemaakt! De bijpassende wijnen waren van toegevoegde waarde. Kortom een prettig verblijf met passievol personeel.

Gegeten op 13 september 2014

HenkvH

Een paar jaar geleden heeft dit restaurant een moedige beslissing genomen door de Indonesische invloeden uit te bannen. Dat wil zeggen: in het restaurantgedeelte. Want bij de afhaal zijn de babi pangang, de nasi speciaal en de saté kambing nog gewoon te krijgen. Zo’n beslissing is moedig omdat de meeste Nederlanders nu eenmaal gewend zijn aan de huis- tuin- en keuken-chinees, waar je niet voor verrassingen komt te staan en waar de porties vooral mega zijn. Gelukkig zijn de puur Chinese restaurants in opkomst, en wat dat betreft liep Jasmine Palace voorop bij deze trend.
De inrichting is harmonieus en rustgevend. En dat is ook de bedoeling, want de binnenhuisarchitect heeft zich laten leiden door de Feng Sui-filosofie, die leert hoe de omgeving het geluk kan bevorderen. Ook het menu is gebaseerd op deze filosofie. Maar los van al deze mooie theorieën is het eten bij Jasmine Palace gewoon erg lekker.
Wij kiezen niet voor één van de drie- of vier-gangen menu’s, maar eten à la carte. Als voorgerechten nemen we Tjar Dim Sum, een trio gemaakt van kip, eend en vlees, en een bijzondere soep: de pikante, zure Suun Lat-soep. Buitengewoon smakelijk.
Als hoofdgerechten bestellen we een duo van lamsrack met pikante saus en lamshaas met koriander. En een visgerecht: kabeljauw met vogole-schelpen. Het lam is heerlijk mals en de kabeljauw heeft een mooi, dun, knapperig korstje. Helaas zijn de vogole-schelpjes niet vers, dus de smaak valt vies tegen. Misschien is het beter om voortaan andere schelpdieren te gebruiken?
Het dessert is een sabayon met champagne en cointreau, die aan tafel wordt bereid. Dat is een fraai spektakel en de smaak is prima, al zullen we de volgende keer vragen om er de helft van de hoeveelheid suiker doorheen te doen.
De jongens in de bediening zijn heel vriendelijk en deskundig, het meisje een beetje stug en gesloten. De wijnen zijn goed en de rekening is acceptabel. Al met al is Jasmine Palace een restaurant waar we graag nog eens terug komen.

Gegeten op 14 september 2014

marcel176

Vanavond een geweldige eet- en drinker ervaring gehad. We waren met een groep van tien volwassenen en een kind van bijna 3. We hebben genoten van een viergangenmenu met bijpassend wijnarrangement en ook het personeel was erg attent. Voor de kleine werd een speciaal menu samengesteld. Sommelier Michael schonk bijzondere wijnen en regelmatig bij.
Aanrader is het dessert van champagne saubignon dat aan tafel wordt bereid.
Wij hebben een fantastische avond gehad en komen zeker nog eens terug!

Gegeten op 13 september 2014

HenkvH

Dit blijft één van de betere restaurants in de omgeving van Utrecht. Op een niet zo voor de hand liggende locatie: een verbouwde boerderij, verscholen in een nieuwbouwwijk. Binnen is de sfeer prettig en het terras buiten ziet er ook goed uit. Maar het belangrijkste is dat hier op een hoog niveau wordt gekookt. Geen kunstmatig ingewikkelde gerechten, wel in elk gerecht een paar ingrediënten die met smaak en creativiteit op elkaar zijn afgestemd.
Hoewel de Restaurantweek al afgelopen is, kunnen we vanavond toch nog het bijbehorende menu krijgen. En dat blijkt een goede keus, met eend als hoofd- en zalm als voorgerecht. Allebei lekker, maar het tussengerecht blijft ons deze avond het meeste bij. Het is een soufflé van coquilles, die, in tegenstelling tot wat je misschien zou verwachten, niet laf van smaak is. Integendeel: door een combinatie met zoet spek, knolselderij en kousenband heeft de keuken gerecht gecreëerd waarvoor we de kok graag op de schouders zouden willen nemen. Ook het nagerecht, een donut van witte chocola met frambozen, smaakt goed, al vinden wij deze combinatie iets te zoet.
De meiden in de bediening doen hun werk prima. De rekening is, ondanks de lage prijs van het menu, toch pittig. Maar dat is onze eigen schuld. Dan hadden we maar niet de voortreffelijke wijnen van het wijnarrangement moeten nemen. Het voordeel is wel dat de nieuwbouwwijk op de terugweg minder desolaat lijkt dan op de heenweg.

Gegeten op 8 september 2014

leo44

Hoewel het eten goed is, betaalden wij voor twee gangen inclusief anti pasta, een fles rosé, een glas rosé per persoon, water ( € 3,95), twee koffie inclusief fooi € 100,- voor beiden. We hadden nog beiden trek in iets. Kortom de porties te klein en de prijzen te hoog.

Gegeten op 24 augustus 2014

Inge1964

We hadden het menu van de maand: gamba, varkenshaas en baklava. Alle gerechten waren heel erg lekker en zagen er ook leuk uit. Hier is werkelijk niets op aan te merken.
Ook de bediening was netjes en snel.
Wij zaten in de serre en dat is wel leuker dan binnen.
Dit restaurant is echt aan te bevelen.

Gegeten op 22 augustus 2014

cor26

de bediening was leuk en oplettend wisten waar ze mee bezig zijn en vriendelijk het eten was precies zoals het moest de tournedos was mooi rood en warm ook in het midden we hebben echt genoten

Gegeten op 20 augustus 2014

Sietwolt

Eten was prima. Voorgerechten met salades goed rijk gevarieerd. Soep uitstekende kwaliteit. Hoofdgerechten met oa wagyu-rund prima. Goed mals en smakelijk. Nagerechten uitstekend. Kortom mooie gelegenheid in de omgeving van Utrecht/De Meern. Absolute aanrader. Prijs / kwaliteit verhouding goed

Gegeten op 9 augustus 2014

Mathilde82

We hebben de laatste dag voor de vakantiesluiting nog onverwacht op het terras kunnen dineren van Balijepark (het weer was anders voorspelt). Er werd ons een 3 of 4 gangenmenu voorgesteld waarvoor wij hebben gekozen. Als voorgerecht heerlijk gemarineerde zalm, tussengerecht coquilles met schuim van doperwt als hoofdgerecht parelhoen en als dessert een taartje met roodfruit. Heerlijk afgestemd op de zomer! De bediening deed soepel haar werk op dit overheerlijke terras. Kortom een top avond met een groot vakantie gevoel!

Gegeten op 27 juli 2014

leef-en-beleef

Het was rustig, we zaten na het werk alleen op het terras met 2 personen. We werden enthousiast verwelkomd.
Ik koos als voorgerecht voor Carpaccio met pijnboompitten, balsamicostroop,
Emmentaler en huisgedroogde tomaatjes. En als hoofdgerecht een rosé gebraden kalfshaas omwikkeld met Serranoham.
Het voorgerecht werd net iets te snel geserveerd na het broodplankje. Zowel het bord met het voorgerecht als het hoofdgerecht was mooi opgemaakt, alles was goed op smaak. Volgens mij waren ze wel iets uitgeschoten met het zout op de frites. Voor mij was dat geen minpuntje. Alles werd ook goed warm geserveerd. De bediening was zeer vriendelijk. Er werd zelfs een gepast grapje gemaakt. We voelden ons welkom in het restaurant.

Gegeten op 5 augustus 2014