Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De laatste recensies in Boxmeer

De laatste recensies in Boxmeer

wouter87

Via online reservering

Voor de derde maal intussen wezen eten bij de Heerlijkheid, wederom fantastisch!!! Opmaak van de borden is subliem (iets waar ik persoonlijk veel om geef) en wat erop lag was net zo subliem als dat het eruit zag. Je gaat natuurlijk uit eten voor een lekkere maaltijd, maar het nagerecht bleef mij het meeste bij: een meer dan overheerlijk zoet granddessert van een zelfgemaakt vanille ijsbolletje tot een heeeeeerlijke zelfgemaakte cheesecake en van allerlei lekkers meer. Het mooie aan de Heerlijkheid en wat mij/ons telkens weer terugbrengt is de verrassing van geen kaart en jezelf dan ook volledig laten verrassen, telkens wat anders maar ook telkens overheerlijk! Een echte aanrader, een dikke 9 krijgen ze dan ook!

Gegeten op 24 augustus 2014

J_Binnendijk

Enige tijd geleden is Carte Blanche verhuist van een 'omgebouwde garage' in Rijkevoort naar de huidige locatie in een oud klooster.

Qua interieur is men er duidelijk op vooruit gegaan. Sfeervol en smaakvol ingericht en voldoende ruimte tussen de tafels.

De menukaart is netjes en gemakkelijk ingekort. De bediening is vriendelijk, attent en niet gekunsteld maar is soms wat langdradig bij uitleg en mocht u net bij de lokale incrowd te behoren dan is de aandacht een stuk minder.

De gerechten zijn fraai opgemaakt en uitstekend van smaak. Ook op dit vlak heeft men een grote sprong voorwaarts/omhoog gemaakt. Wel had ik het gevoel dat er teveel ingrediënten/bereidingswijzen tegelijkertijd op het bord verschijnen. In de beperking toont met zich meester...

Een leuk adres om eens te proberen en hopelijk wordt de stijgende lijn voortgezet.

Gegeten op 5 juli 2014

KeesKwaks

Voor de eerste keer bij Twins gegeten. De bedoeling was een specifiek lunchgerecht dat ik op de kaart had gezien (website) maar dat is op zondagmiddag (ze zijn vanaf 15:00 uur geopend) niet mogelijk. Helaas stond dat niet op de website. Op zondag kun je alleen eten van de Zondag kaart waarbij je de keuze hebt uit een 5 tal voorgerechten, 6 hoofdgerechten en 4 nagerechten. De verze zalmcocktail (vooraf) was niet slecht maar ook niet heel speciaal. Het hoofdgerecht was de mixed grill die zeker niet slecht was. De friet en salade zijn niet heel origineel. Als nagerecht voor het aardbeientrio gekozen en dit vond ik erg lekker en voor een eetcafe goed verzorgd.
De omgeving/decor van Twins is gemiddeld, het is een klein pleintje in het winkelgebied met uitzicht op de Hema en Jacks Casino. De bediening bestaat voornamelijk uit jongedames. Bij het dessert lag de lepel op/in het toetje, dit werd niet opgemerkt (heb daar ook geen probleem van gemaakt) Mijn zoon had één van de kindermenu's, frikandel met friet en appelmoes. Hier viel weinig op aan te merken. Ze hebben een aparte kaart voor de kids, zeker een pluspunt. Daar kunnen andere gelegenheden nog wat van leren.
Mocht je binnen willen afrekenen met pin, let dan op de houten vloer, deze ligt los en staat flink bol/omhoog.
Over het decor binnen kan ik geen oordeel geven, we hebben buiten kunnen eten.
Prijs/kwaliteit is in orde.

Gegeten op 3 augustus 2014

Addeponti

Echt... Het eten in Carte Blanche is wat anders dan louter het vullen van je maag. Het gaat om een beleving, een ontdekking, een ervaring. Neem er de tijd voor en geef de kok de ruimte. Lekker, origineel en prima gepresenteerd. En dan ook nog eens de zee sympathieke bediening, die ook nog van wanten weet.
Eten bij Carte Blanche in het Klooster Elsendael te Boxmeer is uitgaan op hoog niveau.

Gegeten op 4 juli 2014

rik26

Afgelopen zondag gegeten. We werden hartelijk onthaald door de gastheer en naar onze plek begeleid.
We hebben uiteindelijk gekozen voor een 6-gangen menu met een wijnarrangement. De smaakcombinaties met de wijnen waren voortreffelijk!
We zijn wederom blij verrast door de presentatie op het bord, de toelichting en passie van chef-kok Martijn ten Brinke, de service en natuurlijk het eten: want daar draait het uiteindelijk om.

Ik heb zelden zo lekker gegeten als afgelopen zondag.

Gegeten op 6 juli 2014

HalinaEet

We wonen al zo lang in deze regio en misten het al jaren en jaren dat hier geen geweldig restaurant te vinden was. Alles zo traditioneel en weinig verrassend. We weken dan maar af en toe uit naar Duesseldorf voor een goede culinaire ervaring. Maar nu, eindelijk hebben we er een gevonden! Ik kan mijn geluk niet op:)

Gegeten op 20 juni 2014

rick5

"Hallo Michelin, waar blijven jullie?"
Wat hebben we gisteravond fantastisch gegeten. Dit soort smaakbelevingen - zo'n mooi samenspel van creatief en inventief gebruik van ingrediënten - krijg je alleen in sterrenzaken. Akkoord, de prijzen hangen tegen dat sterrenniveau aan, maar het was het dubbel en dwars waard. Nog een pluspunt is dat ook de chef even aan tafel kwam.

Gegeten op 26 juni 2014

Elo

Als 'familiedagje' gekozen om voorafgaand aan een theatervoorstelling bij de Weijer; te gaan dineren bij de Heerlijkheid. Eerst lekker geborreld op het zij-terras. Daarna getafeld in de gezellige 'neven-ruimte' van het restaurant. Wij waren met 9 personen en dat beviel ons uitstekend. Deze ruimte heeft dezelfde sfeer; een combinatie van gezellig, warm en chique met rode tinten op de muren en veel schilderijtjes.Het 3 gangenkeuze menu was voortreffelijk. Mooi opgemaakt borden en heel lekkere gerechten. Bijzondere en lekkere smaakcombinaties. Ook onze vegetariër werd verrast door originele en lekkere gerechten. (Eindelijk) echt weer eens iets anders, beslist een aanrader dus.
De wijnen die men voorstelde waren heerlijk! En ook de bediening was zeer correct en plezierig.
Kortom de prijs-kwaliteit verhouding was helemaal top! Zeker de moeite waard om naar toe te gaan.

Gegeten op 24 mei 2014

carlien5

Rob en Natasja
Bedankt voor het heerlijke eten gisteravond. Ondanks mijn allergie kon ik toch heerlijk mee eten. Het was een topavond in een top restaurant. Dankjewel. Groetjes Carlien

Gegeten op 31 mei 2014

Bubbaman

Gisteravond genoten van een belachelijk lekker 15-gangen diner, gebaseerd op het "witte goud": Asperges! Rob had ons al enige tijd geleden uitgenodigd, dus we hadden al zoiets van "natuurlijk, waarom niet?". De verwachtingen waren gezien voorgaande ervaringen vrij hoog, maar hij heeft zichzelf weer overtroffen... Geweldig. Mooie gerechtjes, enorm vriendelijk personeel, en gedurende 5 uur enorm genoten. En dat alles, zoals gewoonlijk voor een zeer redelijke prijs. Bedankt!!!

Gegeten op 30 mei 2014