Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De laatste recensies in Bosch en Duin

De laatste recensies in Bosch en Duin

Makann

Met een groot gezelschap hebben we mogen genieten van een vooraf opgesteld menu met bijpassende wijnen. Vooraf kregen we tonijn met crème van miso, zoet zure groenten en avocado. De tonijn was perfect gegrild en de hele combinatie smaakte heerlijk!
Als tussengerecht kregen we risotto met geschaafde verse truffel. Ik heb in mijn hele leven nog nooit zo'n lekkere risotto gegeten!
Het hoofdgerecht was fazant met zuurkool, aardpeer, biet en salmiaksaus. Ook lekker!
Het herfst dessert met noten en chocolade maakte het feestje compleet. Prachtig opgemaakt ook. Een absolute aanrader!

Gegeten op 1 november 2014

GerardS

We hebben gekozen voor het drie-gangen ruifmenu. Vooraf gamba's op drie wijzen bereid of huisgemaakte ravioli. Ik had gezonen voor de ravioli die prima smaakte. Als hoofdgerecht kabeljauw of maiskip. De vis was een mooi stuk, prima gegaard en goed van smaak. Het dessert droeg de exotische naam " pina colada" ; kokos, ananas en ijs waren de bestanddelen.
Het restaurant zat vol (donderdagavond). De tafels stonden wel erg dicht op elkaar en het was daardoor behoorlijk remourig. De bediening was prima en de gerechten volgden elkaar in een goed tempo op.

Gegeten op 11 december 2014

roland83

Gegeten op 7 november 2014

erica2708

Zaterdagavond weer eens een bezoekje gebracht aan de Ruif. Het was vol zoals het hoort op de zaterdag. Vlotte ontvangst zoals het hoort en snel een aperitief en brood op tafel. Het is sfeervol, wel wat donker en de akoestiek is niet je van het maar de rest wel. Het eten is goed, we gingen voor een voor/tussen/hoofd, ik volledig vegetarisch, mijn tafelgenoot nam het menu. Bijpassende wijnen, waaronder een mooie Domus, een goede pinot noir bij de ravioli en een Zuid afrikaanse Merlot bij het hoofdgerecht. Leuke wijnen in goede balans.

De vegetarische varianten wisselden, allemaal goed, echter de smaak dat is en blijft een persoonlijke, de ravioli met paddenstoelen vond ik net te zwaar. Alles verliep vlot, in goed tempo, ongeveer 15m tussen de gerechten. Heerlijke koffie na en de prijs/kwaliteit goed in orde. Altijd als je hier bent geweest heb je het gevoel een avondje uit geweest te zijn.

Gegeten op 18 oktober 2014

mariovl

Mag je op alle punten een 10 geven of ben je dan niet objectief?

Ik denk het wel, aangezien ik geregeld in meerdere restaurants kom op het hogere niveau, ben ik van mening dat Restaurant De Hoefslag goed door mij is te beoordelen.

De rekening is nooit laag als ik er weg ga maar het gevoel van heerlijk te hebben gegeten met meestal een enthousiaste Patron Cuisinier; Karl van Baggem die aan tafel nog even uitleg geeft van zijn heerlijke bereidingen. Een goede sommelier die uit de goede wijn collectie altijd (meestal) de juiste keuzes maakt.

Locatie en het heerlijke terras waar je ook veel privacy hebt tijdens je diner maken dit voor mij het fijnste en beste restaurant van Nederland.

Verbeteren en doorgaan met het enthousiasme blijft natuurlijk een must, maar ik ga er snel weer uit eten voor een heerlijk avondje.

Gegeten op 22 september 2014

Dinogusto

Gegeten op 1 augustus 2014

e-j

Het dagmenu gegeten bij de Ruif, gepresenteerd op een A 4-tje op een klipbord zou wat stijlvoller kunnen. Ook de presentatie van het brood is wat aan de magere kant ( een papieren zakje ) Vooraf gemarineerde zalm met asperge salade, dekt niet helemaal de lading, weinig asperges, zalm in dikke dobbelstenen gesneden en alles nauwelijks aangemaakt, het zag er mooi uit en erg trendy, maar ik ga toch liever voor smaak. Flank steak was lekker erg smaakvolle jus. Fraise Romanof was oké. Koffie plus snoeperijen waren goed verzorgd. Het geheel is wat donker ingericht.

Gegeten op 20 juni 2014

Miekmiek

Na vorig jaar hier heerlijk geluncht te hebben, hebben we nu van een heerlijk diner genoten. Bij ontvangst werd aangeboden om buiten op het terras te beginnen, dat was heel prettig. De amuses waren zowel prachtig om te zien als super lekker. Het voorgerecht was porfina-vis, een mooie portie en een heerlijke vlezige vis. Het tussengrecht was een combinatie van iberico-nek en een stukje langoustine, heel smaakvol al was de iberico wel heel dun gesneden en had daardoor iets minder bite. De derde gang was een henne-eitje in een mousseline waarbij aan tafel verse zomertruffel erover werd geraspt, aardig maar qua smaak niet heel bijzonder. Het hoofdgerecht was lam en die was goddelijk. Na een dessert-amuse kozen wij voor een zoet dessert met passievrucht en basilicum en dat was super, zeker in combinatie met de frisse dessertwijn. Al met al heerlijk gegeten. De bediening was prima, soms was de volgorde van tafelbediening een beetje rommelig, tussen het 2e en 3e gerecht moesten we erg lang wachten. De wijnen waren uitstekend maar de prijs voor 2 x een half glaasje als bob meedrinken van € 19 vond ik wel prijzig.

Gegeten op 1 mei 2014

Croogs

Het is al weer enige tijd geleden, maar de ervaring blijft maar 'hangen'. Een woord: Slecht. Een 'De Ruif' burger gegeten en je zou toch zeggen dat het gerecht waar je je naam aan verbindt toch altijd goed moet zijn. Dat was dit niet. Het broodje was droog en smaakte alsof het al een dag oud was, maar het allerergste de hamburger zelf. Een uitgedroogd, volledig doorgebakken stuk vlees (als het dat tenmiste was) dat eruitzag alsof het rechtstreeks uit de diepvries verpakking van de aller goedkoopste supermarkt kwam. Dat men dit op tafel durfde te zetten. Het diner werd ons aangeboden en vanwege het gezelschap heb ik de hele handel niet terug gestuurd, maar dit was eens maar nooit weer. De bediening wil doen voorkomen alsof je in een sterren tent zit, maar maakt zichzelf volkomen belachelijk met een overdreven amicale houding. Serveer liever iets goeds en wees daar trots op.

Gegeten op 25 oktober 2013

Henk-en-gezelschap

Een zaak met een nog steeds goede en gereputeerde naam. De avond dat wij er zijn is het wel erg rustig, sfeer is nietemin aangenaam. De gerechten zijn goed bereid en smakelijk, natuurlijk wel wat sterren pretenties en dan is is veel brood (erg lekker overigens nodig om toch wat te eten te krijgen). Bediening is professioneel maar wat afstandelijke. Al met al een redelijk goede ervaring, als de prijs maar niet zo schandalig hoog zou zijn. Prijs-prestatieverhouding is volledig zoek, en dat verklaart de lage score voor eten en service. Hier moet eerste een andere wind gaan waaien wil ik nog een keer terugkomen.

Gegeten op 15 oktober 2013