De laatste recensies in Bosch en Duin

De laatste recensies in Bosch en Duin

Croogs
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het is al weer enige tijd geleden, maar de ervaring blijft maar 'hangen'. Een woord: Slecht. Een 'De Ruif' burger gegeten en je zou toch zeggen dat het gerecht waar je je naam aan verbindt toch altijd goed moet zijn. Dat was dit niet. Het broodje was droog en smaakte alsof het al een dag oud was, maar het allerergste de hamburger zelf. Een uitgedroogd, volledig doorgebakken stuk vlees (als het dat tenmiste was) dat eruitzag alsof het rechtstreeks uit de diepvries verpakking van de aller goedkoopste supermarkt kwam. Dat men dit op tafel durfde te zetten. Het diner werd ons aangeboden en vanwege het gezelschap heb ik de hele handel niet terug gestuurd, maar dit was eens maar nooit weer. De bediening wil doen voorkomen alsof je in een sterren tent zit, maar maakt zichzelf volkomen belachelijk met een overdreven amicale houding. Serveer liever iets goeds en wees daar trots op.

Gegeten op 25 oktober 2013

Henk-en-gezelschap
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een zaak met een nog steeds goede en gereputeerde naam. De avond dat wij er zijn is het wel erg rustig, sfeer is nietemin aangenaam. De gerechten zijn goed bereid en smakelijk, natuurlijk wel wat sterren pretenties en dan is is veel brood (erg lekker overigens nodig om toch wat te eten te krijgen). Bediening is professioneel maar wat afstandelijke. Al met al een redelijk goede ervaring, als de prijs maar niet zo schandalig hoog zou zijn. Prijs-prestatieverhouding is volledig zoek, en dat verklaart de lage score voor eten en service. Hier moet eerste een andere wind gaan waaien wil ik nog een keer terugkomen.

Gegeten op 15 oktober 2013

Slotjes
  • Recensies in de laatste twee jaar

De lunch nu op het prachtige terras van de Hoefslag kunnen genieten. Dit is toch een van de mooiste en rustgevende terrassen van Nederland. Alsof je midden in het bos zit! Heer van Baggem was net terug van vakantie en heeft weer veel nieuwe inspiratie opgedaan. Op ons verzoek de gehele lunch met vis. Voortreffelijke mosselen met Para Negra, heerlijke coquilles en het hoofdgerecht gepocheerde Heilbot : Verrukkelijk! Mooie en zeer goed bijpassende wijnen maakte deze lunch compleet. De 2 heren van de zwarte brigade verzorgde ons op een prettige en zeer correcte wijze.
Binnen vielen de nieuwe kleuren in het restaurant ons op. Mooi samenspel met de inrichting en dit geeft het restaurant weer een nieuwe dimensie. Al met al hebben wij genoten. Met dank, Elly & Bert Slot

Gegeten op 22 augustus 2013

CJMR
  • Recensies in de laatste twee jaar

En daar zit je dan; volgens mij nog steeds 2 sterren, maar het voelt eigenlijk niet zo. Weinig tafels bezet, bijzonder ongastvrije en bijna onbeschofte manier van welkom heten, een terras dat er troosteloos uit ziet (maar waar wel een drankje wordt geserveerd). De kwaliteit van eten en wijnen is overigens prima. Carl kookt goed, weet wat mooie ingrediënten zijn. Maar hij mag van mij wat meer gaan experimenteren. Nu is het vaak hetzelfde. Truffel, ganzenlever, kreeft, tarbot. Alles mooi en lekker, maar de tijd is rijp voor vernieuwing. Aan het pand, de bediening, de kaart. En aan de rekening.

Gegeten op 17 juli 2013

tanja16
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor hetgeen je betaald viel het tegen.
Er werden druppels wijn op de tafel gemorst, zeer beperkte uitelg bij de gerechten en de sommlier kan alleen het basisverhaal over de wijn vertellen. Het eten was lekker, maar niet in verhouding tot de prijs.

Gegeten op 12 juli 2013

gewoongezellig
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lunch menu genomen. Heerlijke amuses veel variatie erg leuk. We hadden de als tussen gerecht de truffel risotto zeer smakelijk en leuk dat de chef zelf even de truffel komt raspen en meteen wat over de truffels verteld. Tempo was prima en de wijnen heerlijk wel een min puntje dat we voor het eten een espresso bestelde en daar niet meteen suiker bij kregen tegen de tijd dat er weer iemand lans kwam en we suiker hadden was de koffie al zo afgekoeld dat er een nieuwe besteld werd die wel op de rekening stond. Het was vooral lekker en gezellig tot de volgende keer

Gegeten op 9 april 2013

hermann
  • Recensies in de laatste twee jaar

Genoten van een door een afscheidnemende collega samengesteld 5 gangen diner.
Zacht gegaarde amba's, tong, risotto met truffel, perfecte ossenhaas c.a. en gevarieerde dessert, alles uitstekend. Ook de " tussendoortjes" van hoog niveau, evenals de witte en rode wijn.
Bediening correct, speelde goed in op door ons gemaakte opmerkingen.
Ambiance: was het maar overal zo.

Gegeten op 25 april 2013

erik b
  • Recensies in de laatste twee jaar

In deze Bistro gegeten waar veel vaste(wat luidruchtige) gasten komen uit de nabije omgeving. Prima eten en vlotte bediening en zeker niet goedkoop. Goede wijnadviezen bij de gerechten. Redelijke prijs kwaliteit verhouding. Wat krappe opstelling van de tafeltjes, je hebt weinig prive.

Gegeten op 30 maart 2013

Henk-en-gezelschap
  • Recensies in de laatste twee jaar

Fantastisch gegegeten. De coquilles met ganzelever waren bijzonder geslaagd en het wagyu rundvlees was van zeldzame kwaliteit. Dat in combinatie met uitstekende wijn maakt het tot een bijzondere avond. Het minpuntje dat er van de door ons geselecteerde rode wijn onvoldoende flessen beschikbaar waren werd gecompenseerd door een nog beter wijn te serveren.
Blijft nog een minpuntje over, de bediening, hoewel professioneel, maakte stellig de indruk het maar heel lastig te vinden gasten in huis te hebben.

Gegeten op 8 januari 2013

Kornelis
over Bistro De Ruif
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten, was erg gezellig. Prijs aan de forse kant voor een bistro. Voorgerecht was het lekkerst, heerlijke carpaccio met ganzenl. krullen. Tussengerecht was lekker, alhoewel er op de kaart stond met koreander en die zat er niet in. De keuken had zonder onderleg besloten het eruit te laten. Beetje vreemd. Nogmaals, voor herhaling vatbaar, mits de prijs wat zakt.

Gegeten op 16 januari 2013

IENS bestaat 15 jaar!