a TripAdvisor company

De laatste recensies in Bosch en Duin

De laatste recensies in Bosch en Duin

SMK

Regelmatig al langs dit restaurant gereden maar nog niet eerder in de vernieuwde entourage gegeten. We besluiten dan ook hier eens te gaan dineren. Het eten is goed. De uitstraling na de vernieuwing prima. Op deze dinsdagavond is het echter erg rustig. Als we binnenkomen rond 18.30uur zijn we een van de weinigen, en in de loop van de avond zijn nog enkele andere tafeltjes bezet. Uiteindelijk doet de rust geen afbreuk aan onze mooie avond, maar voor de totale sfeer is het wel jammer. Een heerlijke avond gehad.

Gegeten op 24 november 2015

evanherk

Gastvrije ontvangst in de tuin met een glaasje wit. Daarna door naar de bistro. Een prima carpaccio vooraf; als hoofdgang een uitstekende, botermalse maiskip met polenta, mais en popcorn (merken we hier een thema op)? Daarna een eveneens prima dessert met een tartelet, boerenjongensijs en lemon curd. Bediening: merendeels efficiënt en vriendelijk, maar als iemand een glas omstoot is het niet nodig die gast erop te wijzen dat hij dat niet meer moet doen. Ook niet schertsend. En bij het bijschenken gebeurde het tot drie keer toe dat dit zo haastig ging dat er enkele druppels wijn op mijn mouw werden gemorst. Decor: gekenmerkt door wat teveel geld en wat te weinig smaak.

Gegeten op 21 april 2016

FamilieKooy

In één woord: GEWELDIG !! Alles klopte.Mijn dank en kom snel weer terug. Prijs kwaliteit is ook meer dan oké. De bediening heeft kennis van zaken en vooral erg correct en attent. Ontvangst was erg hartelijk.

Gegeten op 19 maart 2016

The_only_one

Voor twee van ons drieën was het de eerste keer dat we in Bistro De Hoefslag (voorheen kennelijk De Ruif) kwamen. We gingen vol vertrouwen voor het menu Bib Gourmand, met het verzoek om drie warme gangen. Het accent kwam te liggen op vis: zalm (licht gegaard respectievelijk in tartaar met 'ietsje van' tonijn), een verrassende combinatie van op de huid gebakken snoekbaars met een botermals stukje ribeye en tenslotte zwaardvis met zwarte rijst. Telkens goed opgemaakt met bijpassende ingrediënten. Heerlijke smaaksensaties en we waren het er unaniem over eens dat de keuken zichzelf overtroffen had. En dat mag wat kosten, vonden we. Daarom hebben we uiteindelijk toch ook maar een vierde gang besteld, en het dessert was een uitstekend besluit van een avondje puur eetgenot. Het hoge niveau van de keukenbrigade werd geëvenaard door de - persoonlijke - bediening. De sfeer is wat gedateerd, maar daardoor wel geschikt voor verschillende bezoekers. We zagen bijvoorbeeld ook gezinnen en een groep jongeren. Wij komen terug, zeker als dat mooie terras ook nog eens open gaat.

Gegeten op 13 maart 2016

ik-eet-zo-graag
over Bistro de Hoefslag

Zeer lange tijd niet meer geweest, maar Valentijn was een mooie aanleiding om weer eens naar Bosch en Duin te rijden. Via internet gereserveerd, keurige bevestiging ontvangen, dus dat zat wel goed.

Bij aankomst op de vertrouwde parkeerplaats leek het, of wij de eersten waren die avond; de voordeur/entree was zeker niet verplaatst, maar dusdanig donker dat het oppassen was om zonder struikelen binnen te komen.
Hartelijke ontvangst en efficiente begeleiding naar de "oude Ruif". Nog steeds herkenbaar na mooie aanpassingen in het interieur, en dan had ik persoonlijk toch ook het zichtbare deel van de keuken even aangepakt; nog net niet sleets, maar zeker niet van deze tijd qua uitstraling.
Cava bubbels en huiswijnen voor 7,= per glas smaken uitstekend, maar weerhouden om extra te bestellen gedurende de avond - tikt toch lekker gemakkelijk aan.
Wellicht val ik in herhaling als ik aan mijn voorganger-scribent refereer, maar hij heeft gelijk: wij genieten van de geserveerde maaltijden, maar toch een bijsmaak door 40,= voor een schamel bordje risotto zonder enige fantasie opgemaakt, zo ook de bavette: aardig van smaak, maar geen sensatie, mede omdat er niet veel meer op het bord lag. Frietjes in schil slap en lauw.. Het gedeelde dessert maakte veel goed en zo gingen wij 160,= minder op zak een mooie Valentijn-zondag tegemoet.
Complimenten voor de zeer klantgerichte - enigszins gehaast overkomende - bediening: spontaan en keurig.
Misschien kwam het door de grote groep die ook aanwezig was - wij hadden erg veel moeite om verstaanbaar met elkaar te kunnen praten door de herrie.
De jassen hebben we zelf maar uit de kast gepakt en toen toch nog naar buiten "gestruikeld".
Wij wachten even de nieuwe menukaart af, die hopelijk een meer reëel beeld geeft van de kwaliteit in relatie tot de gevraagde prijzen..... Graag tot dan!

Gegeten op 13 februari 2016

Dinogusto

Na een behoorlijke pauze weer eens naar de bistro van de Hoefslag geweest, voorheen beter bekend als de Ruif. De entourage is perfect. Sfeervol en uiterst verzorgde tafels, zicht op de toegewijde en hardwerkende jonge keukenbrigade van de bistro. De bediening laat geen steken vallen, is ervaren en attent. Tot zover dik in orde. In de geserveerde gerechten zijn wij -in relatie tot de prijs - in alle eerlijkheid teleurgesteld vanavond. Carpaccio is overdressed, steak tartaar niet bijzonder. De bavette zelf is zeker smakelijk, maar van het garnituur kunnen eigenlijk alleen de verse frieten bekoren. De verwachtingen van mijn tafelgenoot zijn gespannen, hij heeft een bordje Risotto met wintertruffel besteld voor het bedrag van 40 euro. Veel truffelrasp kan echter niet verbloemen dat de risotto zelf gewoon niet bijzonder smakelijk is. Jammer, zo'n mooi bedrijf, prachtig hedendaags verbouwd, alle kwaliteit in huis en toch is het voor deze prijs/kwaliteit verhouding niet voor herhaling vatbaar. Jammer, binnenkort nog een keer proberen want aan de Hoefslag en de bistro koesteren wij veel beter herinneringen.

Gegeten op 29 januari 2016

edpi

Het eten blijft goed (niet verrassend), ondanks het feit dat de chefkok eea wat meer op afstand doet. Verder lijkt het een middle of the road restaurant te worden wat bediening met de nieuwe eigenaar. Ongelofelijk wat een afstandelijk/ procesmatige bedoeling is het geworden: dit gaat niet goed. Ik mis de charme/intieme van een echt toprestaurant. Verder was mijn reservering ook nog eens zoek (dit terwijl ik zelf ook vooraf langs ben geweest!) Iets van excuses niet gehoord> wel een lange email van 6 kantjes procestekst mogen ontvangen... Ik heb verder wel 10 verschillende personen aan tafel gehad met mijn gezelschap. Ik begrijp best dat eea wat bedrijfsmatiger moet maar dit gaat absoluut de verkeerde kant op: voor 80 euro pp eten mag wel wat meer service opleveren.. De warmte/ charme ontbreken...

Gegeten op 20 januari 2016

MissFijnproever

Het eerste wat opvalt bij aankomst is de fraaie restyling. Die geeft de zaak een heel andere uitstraling dan voorheen. Slim ook om nu één naam te hanteren voor zowel bistro als fine dining. Wij kiezen voor de laatste categorie en maken ons op voor een avond culinair genieten. Dat wordt niet helemaal waargemaakt.
De kaart is tamelijk beperkt, waarbij de niet-viseter wel heel slecht wegkomt met één gerecht. We kiezen voor het zes gangen menu dat gebaseerd is op de gerechten uit de menukaart. Echt verrast worden we dus niet, behalve dan dat de chef nu voor ons bepaalt welk gerecht we in welke volgorde eten. Jammer. We leggen de keuze voor de bijpassende wijnen geheel in handen van de sommelier en dat levert mooie combinaties op. We krijgen er ook nog vakkundig uitleg bij. Op het geheel valt niets aan te merken, het smaakt allemaal uitstekend en we worden netjes bediend. Er gaat niets mis maar verrast worden we ook niet. Er mag een schepje bovenop, wat ons betreft.
Met een spannende kaart maar ook met een entourage die past bij een sterrenrestaurant. De prijzen zijn ernaar! Nu de rest nog.

Gegeten op 9 januari 2016

Anne-Greth

Wij hebben hier op eerste kerstdag gegeten, mijn man 6-gangen en ik zelf 5-gangen. Het was een vooraf opgesteld menu en op het eten hadden we helemaal niets aan te merken, alles was perfect. Je betaald voor kwaliteit en dat krijg je ook. De opmaak was mooi en de garing perfect. Mijn man kreeg er passende wijnen bij geschonken voorzien van een goede uitleg. Omdat ik geen alcohol dronk kreeg ik als aperitief een leuke alcohol vrije cocktail met ginger ale. Ook tijdens het diner was het mogelijk geweest om voor alcoholvrije bijpassende drankjes te kiezen.
Het personeel was heel vriendelijk. Ik had vooraf doorgegeven wat ik niet mocht eten en de kok kwam nog even aan tafel om dit te bevestigen. Daar waar ik iets niet kon eten werd dat met goede alternatieven opgelost.
Ons aperitief hebben wij bij de haard bij de barzijde gedronken, een gezellige plek om de avond te beginnen. De sfeer ook in de rest van het restaurant is warm en gezellig. Op de achtergrond stond fijne muziek op. Het enige nadeel vond ik de rookruimte waar wij dichtbij zaten en waar ik wel degelijk last van had als de deur weer eens open en dicht ging; nu reageer ik allergisch op dit soort prikkels, dus zou voor mij een reden zijn een volgende keer te vragen om een plek daar ver vandaan.
De Hoefslag is zeker een aanrader, voor wie een goed gevulde portemonnee heeft een restaurant om vaker terug te komen!

Gegeten op 25 december 2015

patrick196

Voor het eerst in De Hoefslag vanavond. Wij hebben gekozen voor het 6 gangen menu en het was heerlijk! Mooie verfijnde gerechten met (waar nodig) subtiele smaken en (waar nodig) gecombineerd met robuustheid.... Voortreffelijke IJslandse zalm, heerlijk Fries Holstein rund, prachtige zeeduivel en schorseneren ruim besprenkeld met wintertruffel...wat een feest. Daarbij een geweldige wijnkeuze; chapeau voor de sommelier. Mooie verhalen (uiteraard) die de wijn nog wat spannender maakten. Maar uiteindelijk hebben wij beoordeeld op de smaken, die liegen niet, geweldig! Wijnarrangement is beslist een toegevoegde "1+1=3" waarde. Als toegift een exquise appeldessert. Wederom genieten. Al met al was het menu de moeite waard, ondanks dat het misschien (geen klagen) nog iets verfijnder kan; dat zou een uitdaging kunnen zijn voor de keukenbrigade.....
De service was uitstekend; prima zwarte brigade (die zagen dat wij genoten) in mooi design decor. Fijne sfeer met doordacht en ruimtelijk interieur, inclusief Modular spots.... Heerlijke culinaire afsluiting van 2015. Wij komen zeker terug in 2016!!

Gegeten op 30 december 2015