a TripAdvisor company

De laatste recensies in Bosch en Duin

De laatste recensies in Bosch en Duin

robertdirk

Teleurstellende ervaring bij restaurant De Hoefslag.
De gerechten zijn met te veel uiteenlopende ingredienten klaargemaakt die qua smaak niet bijelkaar passen. Vis was niet gaar. En de ravioli van het "warme" voorgerecht was koud.
Zeker geen top kwaliteit wat je bij een restaurant als dit wel verwacht.

Gegeten op 14 augustus 2016

BornUSA

Mooi restaurant in mooie omgeving
Het 4 gangen menu was zeer lekker vooral de kreeft!
sterrenkwaliteit
De wijnen erbij waren goed uitgezocht
Bediening prima

Gegeten op 7 juli 2016

aleloux
over Restaurant de Hoefslag

Om de verjaardag van mijn man te vieren hadden we gereserveerd voor de lunch. Een prachtige dag dus we namen plaats op het terras. Een goed begin. We kozen het 4 gangen all-in menu met kaas in plaats van het zoete dessert. Alle gerechten werden mooi geserveerd. De bijpassende wijnen waren goed gekozen. Een heerlijke amuse was de start. Het voorgerecht van een tartaar van dorade was ook erg lekker. Jammer dat er geen uitleg gegeven werd over het gerecht. Het tussengerecht, de risotto, was mijn favoriet. De truffel werd aan tafel door de chef aan de risotto toegevoegd. Bij het hoofdgerecht miste ook uitleg van het gerecht. Omdat wij zelf uit de horeca komen kregen we een andere wijn geschonken. Leuk! Een goede kaasplankje was de afsluiter. Jammer dat ook hier geen goede uitleg bij kwam. Daarbij klopt de volgorde qua smaak ook niet. De sommelier die net zijn dienst begon kon ons gelukkig (aan de hand van de restjes die er nog lagen) vertellen welke kaas we gegeten hadden. Bij de koffie kregen we nog een gerechtje van de chef. Onder andere een souffle van kers. Erg smaakvol en attent . Het werd tijd om de rekening te vragen. Na wat 'creatief boekhouden' is het gelukt de juiste rekening te krijgen.
We hebben echt een heerlijke middag gehad waarbij we ruim 4 uur op het terras gezeten hebben. Een heel leuk en mooi restaurant met vriendelijk personeel en een heerlijke ambiance. Wij komen graag nog een keer terug voor een diner in het restaurant. Hopelijk dan wel een volledige uitleg bij de gerechten. Het is dat we zelf een hoop weten maar bij een sterrenzaak hoef je het niet zelf in te vullen toch?

Gegeten op 4 juli 2016

SMK

Regelmatig al langs dit restaurant gereden maar nog niet eerder in de vernieuwde entourage gegeten. We besluiten dan ook hier eens te gaan dineren. Het eten is goed. De uitstraling na de vernieuwing prima. Op deze dinsdagavond is het echter erg rustig. Als we binnenkomen rond 18.30uur zijn we een van de weinigen, en in de loop van de avond zijn nog enkele andere tafeltjes bezet. Uiteindelijk doet de rust geen afbreuk aan onze mooie avond, maar voor de totale sfeer is het wel jammer. Een heerlijke avond gehad.

Gegeten op 24 november 2015

evanherk

Gastvrije ontvangst in de tuin met een glaasje wit. Daarna door naar de bistro. Een prima carpaccio vooraf; als hoofdgang een uitstekende, botermalse maiskip met polenta, mais en popcorn (merken we hier een thema op)? Daarna een eveneens prima dessert met een tartelet, boerenjongensijs en lemon curd. Bediening: merendeels efficiënt en vriendelijk, maar als iemand een glas omstoot is het niet nodig die gast erop te wijzen dat hij dat niet meer moet doen. Ook niet schertsend. En bij het bijschenken gebeurde het tot drie keer toe dat dit zo haastig ging dat er enkele druppels wijn op mijn mouw werden gemorst. Decor: gekenmerkt door wat teveel geld en wat te weinig smaak.

Gegeten op 21 april 2016

FamilieKooy

In één woord: GEWELDIG !! Alles klopte.Mijn dank en kom snel weer terug. Prijs kwaliteit is ook meer dan oké. De bediening heeft kennis van zaken en vooral erg correct en attent. Ontvangst was erg hartelijk.

Gegeten op 19 maart 2016

The_only_one

Voor twee van ons drieën was het de eerste keer dat we in Bistro De Hoefslag (voorheen kennelijk De Ruif) kwamen. We gingen vol vertrouwen voor het menu Bib Gourmand, met het verzoek om drie warme gangen. Het accent kwam te liggen op vis: zalm (licht gegaard respectievelijk in tartaar met 'ietsje van' tonijn), een verrassende combinatie van op de huid gebakken snoekbaars met een botermals stukje ribeye en tenslotte zwaardvis met zwarte rijst. Telkens goed opgemaakt met bijpassende ingrediënten. Heerlijke smaaksensaties en we waren het er unaniem over eens dat de keuken zichzelf overtroffen had. En dat mag wat kosten, vonden we. Daarom hebben we uiteindelijk toch ook maar een vierde gang besteld, en het dessert was een uitstekend besluit van een avondje puur eetgenot. Het hoge niveau van de keukenbrigade werd geëvenaard door de - persoonlijke - bediening. De sfeer is wat gedateerd, maar daardoor wel geschikt voor verschillende bezoekers. We zagen bijvoorbeeld ook gezinnen en een groep jongeren. Wij komen terug, zeker als dat mooie terras ook nog eens open gaat.

Gegeten op 13 maart 2016

ik-eet-zo-graag
over Bistro de Hoefslag

Zeer lange tijd niet meer geweest, maar Valentijn was een mooie aanleiding om weer eens naar Bosch en Duin te rijden. Via internet gereserveerd, keurige bevestiging ontvangen, dus dat zat wel goed.

Bij aankomst op de vertrouwde parkeerplaats leek het, of wij de eersten waren die avond; de voordeur/entree was zeker niet verplaatst, maar dusdanig donker dat het oppassen was om zonder struikelen binnen te komen.
Hartelijke ontvangst en efficiente begeleiding naar de "oude Ruif". Nog steeds herkenbaar na mooie aanpassingen in het interieur, en dan had ik persoonlijk toch ook het zichtbare deel van de keuken even aangepakt; nog net niet sleets, maar zeker niet van deze tijd qua uitstraling.
Cava bubbels en huiswijnen voor 7,= per glas smaken uitstekend, maar weerhouden om extra te bestellen gedurende de avond - tikt toch lekker gemakkelijk aan.
Wellicht val ik in herhaling als ik aan mijn voorganger-scribent refereer, maar hij heeft gelijk: wij genieten van de geserveerde maaltijden, maar toch een bijsmaak door 40,= voor een schamel bordje risotto zonder enige fantasie opgemaakt, zo ook de bavette: aardig van smaak, maar geen sensatie, mede omdat er niet veel meer op het bord lag. Frietjes in schil slap en lauw.. Het gedeelde dessert maakte veel goed en zo gingen wij 160,= minder op zak een mooie Valentijn-zondag tegemoet.
Complimenten voor de zeer klantgerichte - enigszins gehaast overkomende - bediening: spontaan en keurig.
Misschien kwam het door de grote groep die ook aanwezig was - wij hadden erg veel moeite om verstaanbaar met elkaar te kunnen praten door de herrie.
De jassen hebben we zelf maar uit de kast gepakt en toen toch nog naar buiten "gestruikeld".
Wij wachten even de nieuwe menukaart af, die hopelijk een meer reëel beeld geeft van de kwaliteit in relatie tot de gevraagde prijzen..... Graag tot dan!

Gegeten op 13 februari 2016

Dinogusto

Na een behoorlijke pauze weer eens naar de bistro van de Hoefslag geweest, voorheen beter bekend als de Ruif. De entourage is perfect. Sfeervol en uiterst verzorgde tafels, zicht op de toegewijde en hardwerkende jonge keukenbrigade van de bistro. De bediening laat geen steken vallen, is ervaren en attent. Tot zover dik in orde. In de geserveerde gerechten zijn wij -in relatie tot de prijs - in alle eerlijkheid teleurgesteld vanavond. Carpaccio is overdressed, steak tartaar niet bijzonder. De bavette zelf is zeker smakelijk, maar van het garnituur kunnen eigenlijk alleen de verse frieten bekoren. De verwachtingen van mijn tafelgenoot zijn gespannen, hij heeft een bordje Risotto met wintertruffel besteld voor het bedrag van 40 euro. Veel truffelrasp kan echter niet verbloemen dat de risotto zelf gewoon niet bijzonder smakelijk is. Jammer, zo'n mooi bedrijf, prachtig hedendaags verbouwd, alle kwaliteit in huis en toch is het voor deze prijs/kwaliteit verhouding niet voor herhaling vatbaar. Jammer, binnenkort nog een keer proberen want aan de Hoefslag en de bistro koesteren wij veel beter herinneringen.

Gegeten op 29 januari 2016

edpi

Het eten blijft goed (niet verrassend), ondanks het feit dat de chefkok eea wat meer op afstand doet. Verder lijkt het een middle of the road restaurant te worden wat bediening met de nieuwe eigenaar. Ongelofelijk wat een afstandelijk/ procesmatige bedoeling is het geworden: dit gaat niet goed. Ik mis de charme/intieme van een echt toprestaurant. Verder was mijn reservering ook nog eens zoek (dit terwijl ik zelf ook vooraf langs ben geweest!) Iets van excuses niet gehoord> wel een lange email van 6 kantjes procestekst mogen ontvangen... Ik heb verder wel 10 verschillende personen aan tafel gehad met mijn gezelschap. Ik begrijp best dat eea wat bedrijfsmatiger moet maar dit gaat absoluut de verkeerde kant op: voor 80 euro pp eten mag wel wat meer service opleveren.. De warmte/ charme ontbreken...

Gegeten op 20 januari 2016