Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De laatste recensies in Bosch en Duin

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

Klassieke mooie gerechten maar weinig verrassend.
Op vrijdagavond in januari hier gegeten voor de verjaardag van mijn partner. Bij binnenkomst stond er niemand achter de receptie waardoor het lang duurde voordat we aan tafel geplaatst werden. Leuke ronde tafel aan het raam. We kregen direct een lekker aperitief en wat amuses. Lekkere traditionele combinaties. We kozen voor het 5-gangen menu. Langoustine als voor, mooi stuk heilbot als visgerecht, kalfshert als hoofdgerecht en kaas en een "chocolade boswandeling" als dessert. Allemaal goed van smaak maar weinig verrassends. Wel was het de gehele avond koud in het restaurant en tevens met weggaan konden we weer 10 min wachten op onze jassen omdat er niemand bij de receptie stond.

Gegeten op 2 januari 2015

marionh

Via online reservering

de ontvangst, de mooi gedekte tafel, het heerlijke meer dan smaakvolle eten op prachtig opgemaakte borden alles was geweldig.

Gegeten op 26 januari 2015

mariëtte14

Via online reservering

We hebben gelunchd en vooraf kregen we langoustine met ook een mousse van langoustine met citroen en er omheen bietjes in allerlei kleuren en smaken (gele, rode, gekookte, rauw en in merenque). Erg leuk gepresenteerd en smaak was zeldzaam lekker. Hoofdgerecht was op de huid gebakken kabeljauw met witlof op allerlei manieren bereid. Alsof er een engeltje over je tong pieste zo heerlijk, als ik even zo onbeleefd mag zijn :). Beide gerechten begeleid met een heerlijke wijn, eerst wit, daarna rood. Bij de koffie werden nog heerlijke kleine zoetigheden geserveerd, evenals de andere gerechten een kunstwerkje van de kok. Leuk was ook dat de chefkok nog even kennis kwam maken en vroeg of alles naar wens was, erg attent. Het is de prijs meer dan waard!

Gegeten op 20 januari 2015

Makann

Met een groot gezelschap hebben we mogen genieten van een vooraf opgesteld menu met bijpassende wijnen. Vooraf kregen we tonijn met crème van miso, zoet zure groenten en avocado. De tonijn was perfect gegrild en de hele combinatie smaakte heerlijk!
Als tussengerecht kregen we risotto met geschaafde verse truffel. Ik heb in mijn hele leven nog nooit zo'n lekkere risotto gegeten!
Het hoofdgerecht was fazant met zuurkool, aardpeer, biet en salmiaksaus. Ook lekker!
Het herfst dessert met noten en chocolade maakte het feestje compleet. Prachtig opgemaakt ook. Een absolute aanrader!

Gegeten op 1 november 2014

GerardS

We hebben gekozen voor het drie-gangen ruifmenu. Vooraf gamba's op drie wijzen bereid of huisgemaakte ravioli. Ik had gezonen voor de ravioli die prima smaakte. Als hoofdgerecht kabeljauw of maiskip. De vis was een mooi stuk, prima gegaard en goed van smaak. Het dessert droeg de exotische naam " pina colada" ; kokos, ananas en ijs waren de bestanddelen.
Het restaurant zat vol (donderdagavond). De tafels stonden wel erg dicht op elkaar en het was daardoor behoorlijk remourig. De bediening was prima en de gerechten volgden elkaar in een goed tempo op.

Gegeten op 11 december 2014

roland83

Gegeten op 7 november 2014

erica2708

Zaterdagavond weer eens een bezoekje gebracht aan de Ruif. Het was vol zoals het hoort op de zaterdag. Vlotte ontvangst zoals het hoort en snel een aperitief en brood op tafel. Het is sfeervol, wel wat donker en de akoestiek is niet je van het maar de rest wel. Het eten is goed, we gingen voor een voor/tussen/hoofd, ik volledig vegetarisch, mijn tafelgenoot nam het menu. Bijpassende wijnen, waaronder een mooie Domus, een goede pinot noir bij de ravioli en een Zuid afrikaanse Merlot bij het hoofdgerecht. Leuke wijnen in goede balans.

De vegetarische varianten wisselden, allemaal goed, echter de smaak dat is en blijft een persoonlijke, de ravioli met paddenstoelen vond ik net te zwaar. Alles verliep vlot, in goed tempo, ongeveer 15m tussen de gerechten. Heerlijke koffie na en de prijs/kwaliteit goed in orde. Altijd als je hier bent geweest heb je het gevoel een avondje uit geweest te zijn.

Gegeten op 18 oktober 2014

mariovl

Mag je op alle punten een 10 geven of ben je dan niet objectief?

Ik denk het wel, aangezien ik geregeld in meerdere restaurants kom op het hogere niveau, ben ik van mening dat Restaurant De Hoefslag goed door mij is te beoordelen.

De rekening is nooit laag als ik er weg ga maar het gevoel van heerlijk te hebben gegeten met meestal een enthousiaste Patron Cuisinier; Karl van Baggem die aan tafel nog even uitleg geeft van zijn heerlijke bereidingen. Een goede sommelier die uit de goede wijn collectie altijd (meestal) de juiste keuzes maakt.

Locatie en het heerlijke terras waar je ook veel privacy hebt tijdens je diner maken dit voor mij het fijnste en beste restaurant van Nederland.

Verbeteren en doorgaan met het enthousiasme blijft natuurlijk een must, maar ik ga er snel weer uit eten voor een heerlijk avondje.

Gegeten op 22 september 2014

Dinogusto

Gegeten op 1 augustus 2014

e-j

Het dagmenu gegeten bij de Ruif, gepresenteerd op een A 4-tje op een klipbord zou wat stijlvoller kunnen. Ook de presentatie van het brood is wat aan de magere kant ( een papieren zakje ) Vooraf gemarineerde zalm met asperge salade, dekt niet helemaal de lading, weinig asperges, zalm in dikke dobbelstenen gesneden en alles nauwelijks aangemaakt, het zag er mooi uit en erg trendy, maar ik ga toch liever voor smaak. Flank steak was lekker erg smaakvolle jus. Fraise Romanof was oké. Koffie plus snoeperijen waren goed verzorgd. Het geheel is wat donker ingericht.

Gegeten op 20 juni 2014