De laatste recensies in Bladel

De laatste recensies in Bladel

MR75
over Bij Ons
  • Recensies in de laatste twee jaar

Aan de Markt, leuk terras. Vriendelijke bediening. Eten: volop keuze, maar niet echt verrassend. Friet met schnitzel of spareribs (die wel lekker waren volgens mijn tafelgenoot). Zelf had ik de vegetarische groentenloempia met kerrie-gembersaus. Origineel bedacht, maar nogal flauw in de uitvoering. Voldoende friet erbij. Op kaart ook enkele salades. Verschillende kindermenu's.
Nogal aan de prijs voor het gebodene.

Gegeten op 12 april 2014

Oranje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben hier voor de derde maal heerlijk gegeten. De bediening is erg vriendelijk. We hebben een drie gangen menu genomen van 26,95. Als voorgerecht een goed uitziende en smakelijke carpaccio, als hoofdgerecht een overheerlijke biefstuk met stroganoffsaus en als toetje een kaasplateau. Het restaurant gebruikt ook streekproducten in hun gerechten. Wij gaan hier zeker nog eens dineren.

Gegeten op 5 april 2014

Wijn1988
over De Hofstee
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ter gelegenheid van mijn verjaardag, zijn wij gisteren avond gaan eten bij Restaurant de Hofstee.
Zoals gewoonlijk werden wij weer hartelijk ontvangen door Rob. Hij begeleide ons naar een leuk tafeltje aan het raam. Vlakbij een knisperende haard ! Met de start van een heerlijk glaasje champagne en een goed advies, hebben wij ons laten verleiden om te gaan voor een 4 gangen menu. Als voorgerecht heerlijke verse makreel met veel frisse elementen, en super in combinatie met de Albariño. Als tussengerecht kregen wij een mooi stukje zeebaars met een soepje van Kreeft, in een super leuk kopje dat verkleurd als het warm wordt! ;) en dat in combinatie met een zeer verassende wijn ! Sauvignon blanc uit Griekenland ! Zeer bijzonder !!! Als hoofdgerecht een heerlijk stukje Eend met rode bietjes en pompoen, samen met een krachtige gevogelte jus. En dit in combinatie met een zeer mooie Ribera del Duero. Om af te sluiten een super gaaf dessert bestaand uit 2 delen " yoghurt en passievrucht " en Manjari chocolade met Amarena kersen.
Mijn vriendin is geen wijn liefhebster en daarom had Rob speciaal voor haar een alcoholvrije cocktail gemaakt! Ter afsluiting een heerlijk kopje koffie met friandises. Wij willen Rob en zijn Team ontzettend bedanken voor deze mooie avond ! Tot snel !!!!

Gegeten op 17 februari 2014

furbyfenna
  • Recensies in de laatste twee jaar

Door vrienden uitgenodigd om mee te gaan naar dit restaurant (n.a.v. De website, recensies en het weekmenu). Helaas werd er, wegens Valentijnsdag, enkel het speciale menu geboden. Met enige moeite was de gewone kaart in te zien. Het afwijkende weekmenu werd die dag niet aangeboden.
We vonden het vervelend voor onze vrienden (gastheer/gastvrouw) dat hierover een discussie in het restaurant moest plaatsvinden. Dit had tijdens het maken van de reservering gemeld moeten worden. Deze situatie drukte een stempel op de avond. Het gebruik van een "feest-menu" moet vrijwillig en een extra zijn.
Tip voor De Hofstee: wees duidelijker op uw website en in de communicatie tijdens de reservering.

Gegeten op 14 februari 2014

Proever_20121983
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een verassing zou in mijn relatie geen verrassing zijn als mijn vriendin na 10 minuten al verraden zou hebben wat daadwerkelijk de verrassing is.

Leidend voorwerp dit keer was een "verassingsetentje" bij de Hofstee, omdat deze enorm goede recensies kreeg en (laten we eerlijk wezen), naburig gelegen restaurant Prikkelz in Eersel deze avond al volgeboekt was.

Het zou een gedenkwaardige avond worden waarin wij ouderwets hebben genoten van alles wat chef Van der Veeken en zijn relatief jonge staf ons voorschotelden.

Na het hartelijke ontvangst in de oude hoeve, werden wij naar onze plaats gebracht. Wij kregen een fijne tafel aan het raam, in een hoek van het restaurant. Vanuit deze positie hadden wij vrij uitzicht over de belangrijkste eetzaal van het restaurant. Naast ons had een gezelschap van vier, comfortabel plaatsgenomen naast een knisperend haardvuurtje.

Rondkijkend door het restaurant klopt het dat het interieur een kleine kwaliteitsinjectie kan gebruiken om op gelijk niveau te komen met alle andere elementen van het restaurant, maar dit doet op geen enkele wijze afbreuk aan de ervaring.

Na ontvangst maakten wij kennis met de sommelier/maître van het restaurant die ons op een uiterst beheerste en vriendelijke manier welkom heette. Nadat we een grappig welkomspakketje aangeboden kregen (pakketje van gepofte wilde rijst en een knetterende verrassing) kregen wij de kaart aangeboden. Na kort beraad zouden wij beiden kiezen voor een 5 gangen Hofstee menu. Ik zou per gang aangeven of ik gebruik wou maken van een bijpassend wijntje en mijn vriendin koos voor twee halve glazen, waarvan 1 tijdens het hoofdgerecht.

Bij het aperitief kregen we een schaaltje huisgemarineerde olijven en gesuikerde amandelen.

De eerste amuses waren een marshmellow met amarant, een lollie met kerrie/mango en een glaasje van tomaat op drie bereidingen en een schuim van parmezaanse kaas.

Het eerste voorgerecht was een heerlijk bord met verschillende bereidingen van gamba's, friszure komkommer en een klein eitje van yoghurt.

Tweede voorgerecht was een langzaamgegaarde kabeljauwfilet op een bedje van ratatouille, met bimi, krokantjes en een heerlijk versgemaakte hollandaisesaus.

Het tussengerecht was mijn favoriet. Het was jodenhaas, met risotto, pastinaakpuree en savora mosterd.

Het hoofdgerecht was een heerlijk gebakken eendenborstfilet, op een bedje van rode kool, met zoete aardappel op drie manieren bereid (friszure brunoise gesneden, puree en zachtgekookt ), rode biet, een krokantje van sinaasappel en een wildjus.

Het eerste desert was een glaasje met schuim van calamansi, gekonfijte gember en een sorbetijs van mango.

Het tweede desert was een chocoladebereiding op twee wijzen, met vanille-ijs.

Ten slotte een heerlijke espresso en koffie gedronken met friandises (een kletskop, een marshmallow, een chocoladetruffel, fudge met zout).

Alle gangen werden uitstekend begeleid door heerlijke wijn combinaties, waarvan de hand van de jonge, gedreven maître duidelijk merkbaar was.

We kunnen dan ook niet anders constateren, dat we achteraf maar gelukkig konden zijn dat onze reservering bij prikkelz niet doorging, anders hadden we dit pareltje dan ook niet ontdekt!

Gegeten op 11 januari 2014

stefancynthiaenmelanie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik herzie mijn laatste recensie! Wat was dit een slechte bediening! Ons een half uur laten wachten op onze eerste ronde terwijl er maar twee tafels bezet zijn. Nadat we er bijna vandoor wilden gaan, hadden we besloten te vragen waar onze bestelling bleef. Dit moest ze even bij de chef vragen en stond het dus allang klaar en kon ze dus direct onze bestelling brengen. Tweede ronde warm dan maar. Na even wachten kregen we in een half uur 1 voor 1 onze gerechtjes. Sommige waren goed andere aangebrand, lauw en dikke saus. De gyoza's die we besteld hadden waren na een half uur nog niet gebracht dus bestelden we ronde 3. Na een kwartier kwamen de eerste 3 en na deze 3 kwamen ineens de gyoza's! Beetje aangebrand, lauw en vettig! De rest volgde en na deze had ik geen zin meer in ronde 4 en ik twijfel of we daar nog genoeg tijd voor over hadden na al dat wachten!
Het enige positieve is dat de maki sushi's erg lekker en vers waren.
Tweede kans gegeven, we zijn er klaar mee!

Gegeten op 28 december 2013

stefancynthiaenmelanie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mooi groot restaurant. Bediening vriendelijk en netjes. We werden uitgelegd dat het wachten op combinatie van gerechtjes en sushi op kon lopen tot een half uur. Dit was echter niet nodig aangezien we de eersten waren, dus was alles redelijk snel klaar. Er werd regelmatig gevraagd of het smaakte en of we wilden drinken. De sushi was lekker maar ik houd niet van saus op mijn sushi en de nigiri's hadden teveel rijst. De warme gerechtjes waren lekker van smaak maar niet allemaal warm.

Gegeten op 23 november 2013

Opama
  • Recensies in de laatste twee jaar

Grote groep ( 30 personen), 4 gangen menu.Vriendelijke ontvangst.2 voorafjes, lekker; het eerste voorgerecht op basis van Canadese kreeft en Albacoretonijn kon me niet echt verrassen: kreeft niet echt sappig, tonijn te koud? het geheel weinig smaak.Tweede voorgerecht prima, een verrassende kabeljouwbereiding met yanthe en prei.Ook het voorgerecht was een eenvoudige maar toch smaakvolle regionale hertfilet, bij het nagerecht keus uit dame blanche, op een moderne wijze: chocolade-bol met vanille-ijs erin, gaat op kamertemp spontaan open.Goed van smaak.De portie kaas van mijn buurvrouw, ja, enorme portie, een maaltijd op zich! met een grote variatie.
Ik heb niet slecht gegeten maar niet echt een ontdekking.De bediening verliep m.i vrij onervaren, soms traag; bij de vrij eenvoudige wijnen werd geen enkele toelichting gegeven.Al met al zaten we zowat 4,5 uur aan tafel, met slecchts 2 korte toespraakjes.

Gegeten op 5 november 2013

ad_wijgerde
  • Recensies in de laatste twee jaar

De komst van het jonge talent Björn Olaf Royd Cocu als maître/sommelier zorgde voor extra aantrekkingskracht. Een prima moment om te reserveren was voor de proeverij van de nieuwe kaart. Hierbij zou Björn zijn persoonlijke geselecteerde collectie begeleiders presenteren, leuk.
Het was druilerig herfstweer en dan is een een lunch binnen extra gezellig. Björn stond ons al op te wachten bij de ingang, keurig in kostuum. Hij begeleide ons naar het restaurant waar we een tafel uit mochten zoeken, leuk.
Het restaurant heeft al een kleine opfrisbeurt gehad. De plafonds zijn wit geschilderd, de rode gordijnen zijn vervangen door blauwe. De balken rondom het oude loungegedeelte bij de open haard zijn verdwenen, er zijn enkele mooie bloemstukken geplaatst en er is plaats gemaakt voor een modern abstract schilderij.

Als aperitief bestelde ik een witte wijn, Bjorn presenteerde op een keurige wijze de Salwey 2011 gemaakt van Grauburgunder, die goed bevalt. Het borrelgarnituur bestond uit stukken stevige kerrie kroepoek met hierop druppels mayonaise die met calamansi aangezuurd waren gepresenteerd op een schaaltje met eikels. Verder een schaaltje met gekarameliseerde amandelen (pas op, verslavend) en een bakje met gemarineerde zwarte olijven.

Hierna werden twee amuses gelijktijdig uitgeserveerd. In een wijnglas een hartige gel van rode biet met hierop een fijne brunoise van fruitige gele biet, makaron van biet en bolletje mozzarella. Ik was helemaal weg van de bietencombinatie, zalig.
In een miniatuur soepterrine een bospaddenstoelenmousse met hierop krokante paddenstoel, aardappelkrokant, cressje en blaadje sla. Mooie smaken.

We hadden al wat foto's van de gifkikker op Facebook voorbij zien komen en hier was hij dan. Keurig gepresenteerd op een bedje van kikkereitjes met hieromheen rode blaadjes, (beide niet eetbaar). Hij was gemaakt van komkommergelei met hierin een subtiele dosis Szechuanpeper. De kikker in een keer in de mond en hier ongeveer acht seconden op kauwen. De beleving was niet spectaculair (in ieder geval minder dan verwacht) dit kwam omdat er nog verschillende gerechten geproefd moesten worden, oké.

De eerste begeleider was een Oostenrijkse Grüner Veltliner 2011 Terrassen biodynamisch gemaakt van het top huis Loimer. Overgeschonken in karaf en keurig op temperatuur, enkele graden koeler dan optimaal. Een voorbehandeling die de meeste begeleiders kregen. In het aroma een toets van honing en kamille en aangenaam fruitig in de mond, erg lekker. Hierbij een complexe gang waarin we de signatuur van de chef niet meer herkennen, lol. Op de bodem een schijf gelakt buikspek, zalf van pastinaak, hierop vier schijfjes verse sint jakobsmossel, crumble van aubergine met bospaddenstoel, in soja gemarineerde mini shiitake, fijne brunoise van aangezuurde gele biet , op de rand een paaltje gel van soja en een zwarte parel gevuld met een rabarber bouillon. Het geheel word aan tafel afgewerkt met schaafsel van de hand van boeddha. Wat een smaakjes. De buikspek vond ik wat teveel aandacht opeisen en de combinatie met de wijn iets verstoren. Verder een heerlijke gang.

De tweede ronde is met een van mijn favoriete ingrediënten. Hierbij een loepzuivere Riesling auslese 2011 van het huis Bischel met een heerlijk aroma en zalige zoet zuur balans. Uit de keuken drie bereidingen van ganzenlever. Een ravioli gevuld met ganzenlever met een saus van rabarber, schuim van rode biet en een zalf van macadamia. De smaak van de lever was in de ravioli slechts zeer subtiel aanwezig waardoor de zalf van macadamia de de hoofdrol opeiste.
De tweede bereiding is de licht krokant gebakken variant, een klassieker die keurig is uitgevoerd.
De topper was voor mij de gepocheerde lever op een fruitige appelmoes van granny smith en een confituur van appel. Ernaast een kogeltje in cola gelakte paté, een cilinder met gekonfijte eend met hierop een gouden kogel gevuld met rabarber bouillon, als afwerking nog enkele stukjes verse vijg. De wijn was hierbij de ideale partner, wat een snoepfestijn, heerlijk.

Nu kwam er een klein plagerijtje van de sommelier. Een mooi groot Chassagne glas werd gepresenteerd. Hierin een heerlijke wijn met bourgogne karakter en ik mocht raden. Dat viel niet mee, haha. Het was een Portugese Esporão Reserva Branco gemaakt van de voor mij onbekende druivenrassen, de Roupeiro, Arinto en Antao Vaz. De wijn is royaal op hout gerijpt (Frans en Amerikaans) en hierdoor iets minder verfijnd dan een Bourgogne. Het gerecht werd door de chef zelf toegelicht. Gebakken Noordzee tarbot op een bedje van bladspinazie, quenelle puree van knolselderie, ravioli met runderstoof in een gevogelte jus en een geweldige Hollandaisesaus. De cuisson van de tarbot was prima en deze smaakte heerlijk in combinatie met de Hollandaise. De heerlijke wijn paste uitstekend bij het gerecht en vooral de boterige smaak in de saus maakt hem nog mooier, prima. Het kannetje bleef op tafel en was onweerstaanbaar.

Een grote verrassing in de begeleiders, regionaal bier. Triple Hop van Brouwerij de Gouden Leeuw te Vessem gelegen aan de rivier de Beerze. Een heerlijk rijk en fruitig bier. Uit de keuken klassiek gerecht van Patrijs. Op een bedje van zuurkool getrancheerde borst ernaast een gestoofde bout, schijfje eekhoorntjes brood, takje brokolie en saus van eekhoorntjesbrood. Als extra werd er nog een mediterrane saus toegevoegd geschonken uit een schattig klein RVS kannetje met lange dunne schenktuit. De cuisson van het borstje was goed, het boutje was ietsje droger maar dit konden we met de mediterrane saus op basis van jus van gevogelte compenseren. Het bier paste prima en gaf het gerecht een bourgondisch karakter.

We schakelden over op rood uit Hongarije. De Birtokbor van het huis Heimann gemaakt van Cabernet Franc, Merlot en Kekfrankos. Een mooie diepe robijnrode kleur met in het aroma donker fruit en aangename kruidigheid, rijk en fruitig in de mond met een zachte afdronk. Uit de keuken een grote verrassing in Indonesische stijl. In een oosterse kom Rouleau van kwartel, crème en brunoise van pompoen, rolletje zoetzure komkommer, schuim van kokos met sereh en een kousenband in een knoop. Hierover werd een heerlijke rendang saus gegoten. Ik ben liefhebber van de Indonesische keuken en heb zelden zo'n verfijnd gerecht uit deze keuken gegeten. Wat een smaken, geweldig. Ook de wijn maakte indruk. Normaal vind ik jasmijnthee een passende begeleider voor Indonesische gerechten maar deze wijn combineerde prima. De kruidigheid van het gerecht sloot prima aan bij deze wijn en maakte hem nog complexer, mooi!

Tijd voor een korte pauze met een hele speciale thee, geserveerd in een wijnglas. Een fijn moment om even met de chef terug te koppelen. De thee was op smaak gebracht met een wolkje melk en een assortiment kruiden waarvan de steranijs het meeste opviel, grappig.

Zwaar geschut uit Griekenland van het Alpha Estate, een gerijpte wijn uit 2008 gemaakt van Syrah, Xinomavro en Merlot. Krachtig en complex aroma, rijk in de mond en een stevige lange afdronk. Uit de keuken een klassieker met twee lapjes herten filet op een bedje van rode kool met ernaast een zalf van knolselderij, spaghetti van hartige snijboon, krokante toffee met stoofvlees vulling en een quenelle appelcompote. Het vlees heeft een goede cuisson en deze smaak maakte de wijn een stuk zachter, goed.

Partner was inmiddels helemaal voldaan, ik wilde nog wel verder hoewel de trek inmiddels helemaal gestild was. Björn had een mooie Madeira geselecteerd, de Alvada 5 years van het huis Blandy's, in het glas een donkere amber kleur met in het aroma tonen van krenten en karamel. Op het bord een kleine “tosti” of “wentelteefje” met fourme d'ambert, blokje gemarineerde ananas, streep bloemenhoning en drupje appelstroop. Ik ben fan van kaasgerechten en deze mocht er zijn. Heerlijk, vooral de mooie smaak van de ananas. De Madeira combineerde goed bij de wat stevigere smaken.

Naar de nieuwe wereld voor een heerlijke dessertwijn. Uit Zuid Afrika de Kia Ora Late Harvest 2005 van Kanu gemaakt van Chennin Blanc in een heerlijke Sauternes stijl. Mooie Amber kleur met rijk aroma. Uit de keuken een van de grote specialiteiten van de chef. Een peperkoek soufflé en wel van oude wijvenkoek. Heerlijk luchtig met stukjes koek en hoog op smaak. Ernaast nog zwarte potje met een quenelle vanille ijs op een bedje van koekkruim om af te wisselen. Wat een verwennerij.

Partner zat inmiddels aan de thee met friandises terwijl Björn voor mij nog een verrassing in petto had. Een port proeverij met een drietal delicate oude ports. Een Colheita 1965 van Barros, Colheita 1976 van Noval en een vintage 1986 van Dow's. Er waren overeenkomsten in de ports, de fruitigheid heeft plaats gemaakt voor karamel, de aroma's zijn delicaat maar in de mond is de invloed van de alcohol voor mij iets te overheersend, jammer. Maar wel weer iets geleerd. Ernaast nog wat mooie kazen, kletzenbrood en appelstroop om de smaak wat te verzachten. Een stukje munster, Epoisses, Spaanse blauwschimmel (Valdeon?) en harde geitenkaas uit de streek.

Als afsluiter een krachtige Nespresso, voor de friandises was inmiddels weinig plaats overgebleven. Wat een copieuze lunch.

Bediening was grote klasse, Born heeft deze middag geschitterd. Wat een talentvolle jonge man met een breed scala aan kennis en wat een perfectionist. Ondanks dat heeft hij een rustige uitstraling met een verwenners mentaliteit. Iemand die meedenkt bij het maken van de gerechten om deze nog beter bij de begeleiders te laten aansluiten. Inmiddels al opgewaardeerd naar restaurant manager, hij verdient het. Een aanwinst voor het restaurant. De witte brigade heeft ook zijn uiterste best gedaan. Rob probeert te vernieuwen en verrassen zonder zijn klassieke stijl te verlaten. Kortom een geweldige koppel dat de Hofstee naar een hoger plan zal brengen. Een aanrader voor de culinaire liefhebber.

Gegeten op 25 oktober 2013

hansjmb
  • Recensies in de laatste twee jaar

Per mail van Restaurant de Hofstee een uitnodiging ontvangen voor een 10 gangen diner voor slechts Eur 49,50 , excl wijn arrangement.
Gezien de zeer goede ervaring met dit restaurant nam ik deze uitnodiging met twee handen aan. Ik wist dat ik mijn smaak papillen weer zou gaan kietelen. Tien gangen ??, Zou het niet teveel zijn ??
In samenspraak met de sommelier besloten we ook het wijn arrangement te nemen.
Als starter begonnen we met Albacore tonijn/sesam en soja., geserveerd met een frisse Framingham Classic Riesling uit New Zealand. Heerlijk !! Alles wat de keuken serveerde was overlekker. In bijzonder wil ik de wilde zeebaars uit Zeeland vermelden, opgediend met een weinig bladspinazie en Hollandaise. Het bijbehorende Esporao Reserva 2011 van Alentejo uit Portugal is ook het vermelden waard. Verrassend was het geserveerde Rendang met pompoen en kousenband. Bij dit surinaams gerecht dronken we een glas Heimann Kekfrankos 2011 uit Hongarije. Een stuk vlees van het hert met geraspte peperkoek en rode kool. Mensen, wat was dat lekker !! Verfrissend was weer de Fourme dÁmbert met ananas met de bijgeschonken wijn uit Portugal zijnde Blandy's Alvada 5 years oud.
Alle gerechtjes waren van die grootte dat je wel genoot van de smaak van het gerecht maar dat je je niet direkt verzadigd voelde. Nog nooit gegeten een gerecht dat peperkoek souffle wordt genoemd. Hoe kan de keuken zo'n engelen gerecht maken ??
De sensatie van al het lekkers was weer overweldigend.
Als slot, ook het vermelden waard, de chocolade waar een glas Karelas Mavrodaphne Reserve 2005 uit Griekenland bij werd geserveerd.

Gegeten op 12 oktober 2013

IENS bestaat 15 jaar!