De laatste recensies in Arum

De laatste recensies in Arum

Passionfortaste
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijke authentieke smaken en geuren. Zeker de saté van bokjes is een aanrader. Bijzondere kruiden en ingrediënten maken dit restaurant zeker de moeite waard! Ook de geur van houtskool doet je meegaan in de sfeer. #ambacht

Gegeten op 14 maart 2014

steven34
  • Recensies in de laatste twee jaar

De javanse soep was dun en slecht gevuld. De rest was alleen maar scherp en van weinig waarde. De kip was smakeloos. De saté sloeg nergens op behalve dat we in de rook van de barbecue zaten.

Gegeten op 31 januari 2014

schaafsmagreta
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen vrijdag in het glazen restaurant in Leeuwarden gegeten (alle eten en werkzaamheden voor Serious Request gratis geleverd), met een lunchmenu wat vergelijkbaar is met het Kerstmenu wat ze dit jaar hebben bij Tandjong Priok. Vooraf hadden we (varkens)balletjes met heerlijke saus, vervolgens als tussengerecht kip op een bedje van mie. Als hoofdgerecht heel spannend gevulde inktvisrol, een vegetarische soort "gado gado"rol en super lekker gerookt stoofvlees. Dat laatste gerecht was ontzettend lekker en als stoofvleesliefhebber had ik dit nog niet eerder geproefd.

Daarna nog een heel lekker verrassingstoetje van Esther, met heerlijke pudding, bijzonder ijs (met typische Indonesische smaak, maar welke?) en banaan.

De door wijnkoperij Wielinga geleverde wijnen pasten heel goed bij de gerechten.

We hebben genoten, tot een volgende keer in Arum.

Gegeten op 20 december 2013

bartjf
over Tandjong Priok
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten bij dit Indonesische restaurant in Friesland zo'n 10 minuten rijden vanaf het einde (of het begin) van de Afsluitdijk. De kaart is gevarieerd en de sate tussengerechten zijn verrasend, bijvoorbeeld wild zwijn en buffel. De sate wordt op een grill bereid midden in het restaurant tussen de tafels. Het hoodfgerecht (combinatie van kleine gerechtjes) wisselt dagelijks, is authentiek en is van topkwaliteit. Er wordt Indonesisch bier geschonken dat goed past bij de gerechten.

Gegeten op 7 december 2013

JKorver
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een vrijdagavond hier gegeten. Afgegaan op de recensie in de Volkskrant. We zijn niet teleurgesteld. Integendeel! Na een recente reis door Indonesië waren we nieuwsgierig. De gerechten, smaken en geuren waren een feest van herkenning. Het voorgerecht (tahu met pindasaus) was voortreffelijk. Het hoofdgerecht bood een breed palet van smaken. De waterbuffel en de balletjes van geitenvlees waren uitstekend. Goede wijn gedronken. Prettige bediening, niet opdringerig maar wel geïnteresseerd. Voor herhaling vatbaar, wanneer we weer in de buurt zijn.

Gegeten op 18 oktober 2013

Anna798
over Tandjong Priok
  • Recensies in de laatste twee jaar

In oktober 2013 gegeten bij Tandjong Priok, na een artikel te hebben gelezen in het financieel dagblad. Zeer teleurstellend. De jongman die ons bediende moest het duidelijk nog leren. Op zich niet erg, maar hij werd niet begeleid. Onze saté's verdwenen na het grillen voor 10 minuten naar de keuken, daarna kregen we ze lauw weer terug. We hadden toen echter nog geen borden. Daar moesten we om vragen. Net als vervolgens om de rijst en groente die we hadden besteld. De rijst arriveerde ook koud, toen we sate al bijna op hadden. De sate was goed op smaak en de sausjes prima. Twee soorten sate waren echter taai en de stokjes zijn klein. De wijn was niet zo goed. Als besluit kregen we een pittige rekening. De ambiance is een rare mix van oubollig eiken, oosters en een patrijspoort. Met overal uitgedroogde planten. We komen hier niet meer terug. Jammer voor Fryslan dat hier niet meer van wordt gemaakt.

Gegeten op 26 oktober 2013

hpz
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zondag in Tandjong Priok een uitstekende maaltijd genoten. Het is gevestigd in een oude boerderij, waar prima traditioneel wordt gekookt. Een uitgebreid assortiment van goede sateh's en - heel bijzonder - sambal die aan tafel wordt klaargemaakt. Komend uit Den Haag, waar toch wel op een behoorlijk Indonesisch niveau wordt gekookt, was dit een prettige verrassing.

Gegeten op 13 oktober 2013

b_vloon
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zonder het artikel in de volkskrant hadden we het nooit gevonden en dat is dan ook gelijk het enige dat erg jammer is voor alle andere mensen die hier nog nooit zijn geweest. Verscholen in het niets van Arum, verborgen achter een rommelige entree ligt een pareltje als het het gaat om Indonesisch eten. Prachtige sateh's als voorgerecht, een combinatie van heerlijke smaakvolle gerechten als hoofdgerecht en een lekkere zelfs-gestookte likeur met koffie als dessert. De vriendelijkheid van de bediening zou tot nationale standaard verheven mogen worden. Ik weet zeker dat dat de hele horeca zichzelf daarmee in 1 keer weer op de kaart zou zetten. Proberen!

Gegeten op 12 oktober 2013

pla
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgegaan op de goede recensies van o.a. de Volkskrant. Als je het terrein oprijdt denk je dat er een grote verbouwing plaatsvindt. De bediening was vriendelijk. We moesten echter een uur wachten voordat we ons voorgerecht kregen. We namen diverse sate's, die koud geserveerd werden zonder ketjap of pindasaus. Op de vraag welke soorten sate's het waren kregen we geen antwoord van de bediening want deze wist het niet! Het hoofdgerecht bestond uit een vijftal gerechten van vlees en vis die intussen ook koud geworden waren. Ze smaakten zurig of veel te scherp.
Kortom zeer, zeer slecht voedsel voor een hoge prijs.(We betaalden 100 euro voor twee personen)
Van de eigenaar, die ook bediende, hoorden we dat de kokkin er niet was en alles een beetje in het honderd liep.
We voelden ons belazerd!!

Gegeten op 6 oktober 2013

deboerlwd
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een vrijdagavond gegeten. Huiskamer gevoel qua setting, zeer vriendelijke gastheer en heerlijk eten! Echt authentiek, de échte smaak van Indonesisch eten. Aanrader is de coba coba, van alles wat, en wat de pot schaft. Het enige nadeel is dat het best prijzig is, maar wel erg lekker. Zeker een keer heengaan!

IENS bestaat 15 jaar!