De laatste recensies in Amsterdam

De laatste recensies in Amsterdam

zataramsterdam

• In behandeling

Ik zou hier heel graag een positieve recensie willen schrijven, maar helaas heeft Staring at Jacob dit bij mijn laatste bezoek een beetje verpest. Het begon bij binnenkomst. Wij meldden ons bij de serveerster en die zou een tafel voor ons regelen. Een groepje dat na ons binnenkwam ging zitten zonder zich te melden en werd gelijk bediend, terwijl wij nog stonden te wachten en werden genegeerd. Toen ik hier iets van zei kreeg ik een apathische reactie - niet het meest warme welkom. Dan het eten. Bij mijn prijzige, te zoute brunchgerecht zat goedkope sla. Slechte prijs/kwaliteit verhouding dus. Overrated brunchtent dus, ik kom hier voorlopig niet meer terug.

Gegeten op 15 februari 2014

zataramsterdam

• In behandeling

Fijne nieuwe brunchtent in de Hoofddorppleinbuurt. Denk: Australische koffiebar ontmoet Amsterdams buurtrestaurant. Ik raad de koffie aan, net als het wortel-bietensap. Qua eten de eggs benedict met zalm en één van de vele desserts. In het weekend is het leuk om hier laidback te brunchen, doordeweeks ideaal om even met een laptop te zitten en te werken of aan het eind van de dag een Australisch biertje te doen. De service is aardig en gastvrij. Enige punt is dat ze nog moeten leren omgaan met de weekenddrukte. Voor de rest ben ik verkocht.

Gegeten op 21 april 2014

Demeter
over Café De Jaren
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mooie locatie, lekker ruim binnen, leestafel, twee super terrassen aan het water. Personeel doet zn best maar mist soms het overzicht. We hebben geluncht en geborreld, maar 'De Jaren' is voor ons toch vooral een plek om iets te drinken. De broodjes zijn bedroevend.... De nootjes bij de borrel staan 4,50 euro sterk op de rekening. Ongebruikelijk... maar hier niet blijkbaar. Toch voortaan maar eerst ergens anders een hapje eten...Jammer!

Gegeten op 19 april 2014

over Taverna Dionysos

• In behandeling

Het is altijd heel erg lekker eten bij Dionysos, wat mij betreft de beste Griek in Amsterdam. Wij gaan graag voor de olijven, de spanakopita, de briam, de courgetteballetjes, de Griekse salade, een portie brood en feta saganaki. Prima restaurant voor vegetariërs die van Grieks eten houden. Kwaliteit is prima. Eigenaar kan soms wat nors overkomen, maar bediening is verder in orde. Goede prijs/ kwaliteit verhouding in een sfeer van een taverne.

Gegeten op 29 maart 2014

over Koh-I-Noor
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mijn favoriete Indiase restaurant in Amsterdam (met voorkeur voor de vestiging op het Rokin). Ik kom er al jaren en het blijft constant op een goed kwalitatief hoog niveau. Het eten is er gewoonweg heerlijk, de bediening prima en je zit hartje centrum. Het restaurant bestaat al heel lang en loopt (vanwege de locatie?) erg goed, dus reserveren is wel noodzakelijk. Wij zaten er afgelopen zaterdagavond met 7 personen in een bomvol restaurant en dat kan de bediening prima aan. Ik eet er eigenlijk altijd Saag Paneer, Nan en rijst, maar koos nu voor de Chana Masala en moet zeggen dat ik deze kikkererwten in kerriesaus toch ook wel heel erg lekker vond! Volgende keer, want die komt er zeker, wordt het moeilijk kiezen! Koh-I-Noor, fijn restaurant met heerlijk eten!!

Gegeten op 19 april 2014

tommu

• In behandeling

Cijfers liegen nooit. Na een prachtige dag en een heerlijke wandeling door Amsterdam aangekomen bij deze nieuwe zaak. Gave uitstraling, mooi terras en leuk om hier en daar kunst van Senatori aan te treffen. Op de kaart een ruime keuze uit verschillende hotdogs, wat bijgerechten en een overzichtelijke keuze wijnen. Mooi om te zien dat de wijnen goed betaalbaar zijn. Ik nam een Hotdog Vive la France, met truffelmayonaise en ganzenlever en een fles Viognier. En ik nam nog een Vice la France... Heerlijk die combinatie van smaken, goed op elkaar afgestemd.
Ik ga gauw weer! Voor de sfeer en om andere hotdogs te proeven.

Gegeten op 20 april 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Ik ben een fan van Indiaas eten en in Amsterdam is er voldoende goed aanbod, dus ik was benieuwd naar dit restaurant vlakbij het Leidseplein. Het is een mooie, grote, schone zaak en je kunt er heel rustig en comfortabel zitten. Het eten is in orde, maar wat mij betreft niet spectaculair goed, ik heb het wel eens beter gegeten in Amsterdam (ik had de Palak Paneer). De bediening is professioneel en vriendelijk, máár dit restaurant heeft wel een heel groot nadeel, namelijk dat je erg lang op je bestelling moet wachten. Het duurt echt te lang voordat je je eten op tafel krijgt en als het dan nog heel bijzonder zou zijn, vergeef ik dat een restaurant wel, maar dat was hier dus niet het geval. Ik zeg niet dat ik er niet terugkeer, maar dan alleen als ik veel tijd heb en nog niet veel honger heb.

Gegeten op 12 april 2014

kees101

• In behandeling

We hebben bij Harmsen gegeten voorafgaand aan bezoek aan Carré; heerlijk gegeten, zowel weekmenu als a la carte, vooral de tournedos was perfect. Aanbevolen wijnen waren goed in balans met de gerechten; totale prijs/kwaliteit combinatie vonden we erg goed. Aardige, snelle en goede bediening ook. De bovenverdieping zou nog iets meer aangekleed kunnen worden.

Gegeten op 20 april 2014

emmadth
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen vrijdag bij The Fat Dog gaan eten, de verwachtingen waren hoog! Ik bestelde de naughty bangkok en mijn tafelgenoot de gangs of new york. Allebei heel lekker! De gin ton was echt verrukkelijk en de viognier die ik bestelde was ook goed. Fijn dat de wijnen betaalbaar zijn (dit was de duurste witte voor 5 euro). Hele vrolijke meisjes in de bediening ook. Ik vond alleen de stoelen/tafels niet echt lekker zitten. Hoge tafels met hoge stoelen horen misschien bij een klassieke hotdog tent maar het zit toch een beetje ongemakkelijk. Maar ik kom zeker nog terug om de hotdog met fois gras en truffelmayonaise te proberen!

Gegeten op 18 april 2014

emmadth
  • Recensies in de laatste twee jaar

De wasserette blijft een van m'n favoriete plekken in de pijp voor koffie en een lekker broodje. Laatst weer genoten van een heerlijk broodje garnalenkroket op goed wit brood met een lekkere korst. De koffie is hier ook echt goed! Ook hele vriendelijke service.

Gegeten op 18 april 2014

IENS bestaat 15 jaar!