Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De laatste recensies in Amersfoort

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

Wij hebben afgelopen vrijdag onze bruiloft daar gevierd en mede door hun was het een topdag. Personeel wat meedenkt en aanvoelt, heerlijk eten en super mooie feestkelder. Voor iedereen een aanraderr!!

Gegeten op 29 augustus 2014

Frelly

De ontvangst van ons drieën gaf al direct het gevoel dat we een prima avond tegemoet gingen. Drie verschillende voorgerechten, slakken in een heerlijke jus, pittige gamba's eveneens in een lekkere jus die ik gelukkig nog met toast kon opzuigen, en dunne reepjes van zwaardvis. Dat deze uit de vriezer kwam is wel logisch maar de smaak was prima. Het hoofdgerecht was 2x lamsspiesjes, zonder enig spoor van vet eraan en als derde gerecht werden de kalfsbiefstukjes gekozen. Mooi vlees allemaal en de porties waren precies goed. De huiswijnen begeleidden alles op voortreffelijke wijze. De dessertkaart was van dien aard dat we wel alles zouden willen proeven, een prachtig slotstuk ! Bij de koffie werd een étagère met fijne zoetigheden geserveerd.
We hadden een heel fijne culinaire avond zodat we de wat koelere omgeving niet meer zagen.

kees133

Via online reservering

Amuses zijn werkelijk top! Alleen jammer, dat er niet van te voren wordt gevraagd of iemand bepaalde wensen heeft. Voorbeeld eerste amuse was met vis, terwijl een persoon geen vis lust! Ondanks de hoeveelheid gangen die je kiest, blijven de gerechten even groot. Bijvoorbeeld het hoofdgerecht in 6 gangen is even groot als bij 3 gangen. Dit is jammer, want hierdoor zit je vol en geniet je niet meer zo. Merlot was altijd een avondlang genieten van allerlei kleine hapjes en dat was geweldig. Een grote verwenpartij! Ik hoop dat Merlot weer terug gaat naar deze formule!

RichardDorine

Vorig jaar hebben we bij ‘Voor Iedereen’ met 47 gasten ons bruiloft diner gehouden.
Toen was het voor veel van onze gasten nog ‘een nieuwe ontdekking’. Nu een jaar later is het een gevestigde naam in Amersfoort met een goede reputatie. Waar je in het begin nog wel eens spontaan binnen kon lopen moet je tegenwoordig echt reserveren want ze zitten praktisch elke avond vol.

De kookkunsten van Michel zijn absolute TOP. Verrassend, eerlijk en met passie bereid. Mede door de regelmatig wisselende kaart in combinatie met hun schappelijke prijzen zorgt dat we regelmatig terugkomen.
Gastheer Ed, zelf levensgenieter pur sang, zal er met zijn team alles aan doen om het je naar je zin te maken. Persoonlijk, toegankelijk en fantastisch wijn advies!

Kort om: een aanbeveling meer dan waard
(dat de eigenaren van 1 van de sterrententen uit Amersfoort vaste gasten zijn zegt ook genoeg)

ditrich

Via online reservering

Het ligt aan een klein winkelcentrum en is goed bereikbaar. De entree is wat onwenning en het komt niet over als een restaurant. Meer een afhaal pizzeria. De ontvangst echter doet vermoeden dat het meer is dan dat, en dat is het ook. Het deal menu is zeer uitgebreid en bevat typisch Italiaanse gerechten. Heerlijke mosselen in tomatensauce, een uitgebreid worst en kaasplankje als starter en superlekkere carpaccio. De gegrilde dorade was zeer lekker en goed gegaard. De vlees mixed grill was super. Als afsluiter ijs of Tiramisu. Beiden waren lekker. Fijn dat ook onze jarige in het zonnetje werd gezet met een leuk muziekje, sterretjes en ballonnen. Lekker eten en een gezellige verjaardag. Dat we ver na sluitingstijd mochten blijven zitten was ook top. Al met al een aanrader.
Ditrich

rianne63

Voor de tweede keer in 2 maanden hier gegeten. In de restaurantweek maar daar gingen we niet voor (met 3 gangen mis je heel wat!) We waren er nu net de verbouwing.
De nieuwe inrichting is erg sfeervol! Gastvrouw/ sommelier Monique verstaat haar vak en is daarbij erg vriendelijk. Ook de overige bediening weet hoe gasten te verwennen.. Niet opdringerig maar wel erg attent. We hadden dit keer een 6 gangen menu: wij vonden alle gangen super. Vlees en vis en dan met name de langoustines en de ree. En dan het dessert: omdat we nog maar kort geleden hier waren leek het of wij iets anders kregen dan de andere gasten. Wat een smaken! En ja dan nog de wijnen: we kozen voor halve glazen bijpassend bij ieder gerecht. Fijn dat dat mogelijk is.
Voor ons is De Saffraan een toprestaurant waar we zeker terugkomen!

Gegeten op 29 augustus 2014

WVB60

Met 5 personen Restaurantweek menu gegeten. Voorgerecht carpaccio van tonijn en zalm kon iets meer smaak hebben. Poon en entrecote ok! Bediening hartelijk. Wijnarrangement ok! Prijs/ kwaliteit eveneens ok! Zaak (decor) voor mij iets te strak en iets te weinig warmte!

loesstuij

Voor de 2e keer bij dit vegetarische restaurant gegeven. Mooi "proef"menu, afwisselende menukaart met fijne smaken, verrassende en meer vertrouwde gerechten.
Het duurt wel wat lang voor we de kaart krijgen met uitleg. De gastheer is uitvoerig in zijn toelichting. Maar ook attent.
De inrichting is mooi open, fijn ruimte tussen de tafels. Op verzoek krijgen we een kussentje op de wat harde plastic stoeltjes.
Advies: De muziek kan wat meer afwisseling gebruiken.

Lolaisabelle

Meerdere malen gegeten bij de hebberd, zowel voor de lunch als het avondeten. De lunch steekt er met kop en schouders bovenuit, de salades en broodjes zijn heerlijk. Het avondeten zou ik een 6je geven. Al een keer de snitzel, spare ribs en de saté gehad. Daarentegen zijn de tomatensoep en kip salade erg lekker

Gegeten op 25 augustus 2014

robbie8

Ik kom hier vaker en het eten is super. De service is van goed niveau en de mensen zijn altijd vrolijk. De echte aanraders vind ik persoonlijk : de kip ketjap en de babi pangang!!!