Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De laatste recensies in Amersfoort

De laatste recensies in Amersfoort

Hendrik1986

Vandaag voor de 2e keer in een week tijd met dezelfde collega wezen eten bij Yosshi Amersfoort. Andere bediening dan vorige week, maar opnieuw is ons bezoek ons goed bevallen: naast ontzettend lekker eten is er snel en vriendelijk personeel, een gezellige sfeer en een decor waar nog steeds aan wordt gepuzzeld (vooruitgang wordt nogsteeds geboekt).
Opnieuw voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 17 december 2014

Omiyvo

Vanavond heerlijk gegeten bij Efem Lokanta Hollandia voorheen Euterpeplein 7a Amersfoort en sinds kort gevestigd op de Leusderweg 60 Amersfoort.
Als vanouds de goede gastvrijheid van Hassan en zijn kokkie en dochter.
Een aanrader voor een ieder die gewend is aan de de Turkse keuken.
Gratis parkeren aan de overkant.
Wij wensen hun een hele goeie tijd toe op de nieuwe locatie.

Gegeten op 16 december 2014

jvandergrint

Op zo maar een zondagavond zijn we naar binnengestapt. De beide jongemannen in de bediening heetten ons welkom en we mochten zelf een tafeltje uitkiezen. We kozen een hoge tafel, vlak bij de (half open) keuken.
Meteen werd er een assortiment van worst en huisgemaakte rillette aangeboden. We hadden dat al voorbij zien komen en dat zag er lekker uit, dus doe maar. Het plankje met lekkers deed het goed samen met de witte huiswijn. Aangezien we nog naar de film zouden gaan, kozen we slechts één hoofdgerecht. Het werd eend. De witte brigade (man & vrouw) ging aan de slag en niet veel later werd een groot bord met eend en bijpassend garnituur geserveerd. De aanbevolen rode huiswijn paste er prima bij. Het gerecht op zich smaakte prima, al was er hier en daar sprake van wel heel veel smaaksensaties. Wanneer keren de chefs terug naar een goed stuk vlees met een lekkere jus ? Van de min of meer verplichte puzzelstukjes van " krokantjes van rookworst" (ja het stond er echt) worden gasten toch langzaamaan moe.
Toe: een heerlijke espresso/cappuccino met bijpassende drankjes en huisgemaakte gevulde koek. De rekening bleek zeer mee te vallen.
Kortom: Prima restaurant, prettige bediening en lekker eten. Prijzen zijn overeenkomstig. Zeer aan te raden !

nicole81

Laatst hier gegeten, en ja, ik moet toegeven: Ik heb nog nooit zo lekker gegeten!!! Inmiddels in meerdere sterren restaurants wezen eten, maar hier was echt niks op aan te merken! Prachtige gerechten voor alle zintuigen, smaak, presentatie, consistentie, combinatie, alles perfect. We hadden het 6-gangen menu, wat ook nog eens heel redelijk geprijsd is. De gastvrouw en sommelier waren beide zeer professioneel, ontspannen en gastvrij. Ik kan dit restaurant aan iedereen aanraden.

Gegeten op 30 november 2014

pk_afoort

Goed gegeten bij dit relatief nieuwe restaurant in de voormalige prodenrlt fabriek. Geen uitgebreide kaart, maar wel lekker en natuurlijk alles bereid in de ovens, die overigens ook een aangename warmte afgeven in het restaurant. Smaakvolle amuse vooraf. Bediening zeer vriendelijk. Prijs kwaliteit is oke. Hangt een goede vibe hier en is voor Amersfoort een goede aanvulling op het bestande culinaire aanbod. Ik was op een rustige doordeweekse avond en kon daarom rustig praten met mijn tafelgenoot. Op een drukkere avond kan ik me voorstellen dat het wat luidruchtig kan zijn. Ik ga zeker nog een keer terug.

Gegeten op 15 december 2014

Mich75

Gisteren avond hier gegeten. Tot 3 keer toe duurden het enorm lang voordat onze dranjes kwamen. Dit terwijl er personeel aan de bar zat niks te doen. Diverse gerechten geprobeerd. Vond de kwaliteit erg tegen vallen. Veel vlees was zwart geblakerd. Garnalen waren ronduit vies. Nee voor mij geen volgende keer meer.

frenky

Op een regenachtige avond in een vrij lege zaak aangekomen werden we hartelijk welkom geheten door medewerker Jip.
Het menu werd doorgenomen en we kozen tonijn-paprikasoep, pompoensalade en de hoofdgerechten, vis, draadjesvlees met zelfgemaakte rode kool en het vegetarische hoofdgerecht.
De tonijnsoep had ik nog nooit gegeten en deze was heerlijk, de overige gerechten prima!
We hebben met zijn drieën lekker gegeten in een leuke setting en we gaan zeker nog eens terugkomen.

Ondertussen was de zaak alweer wat drukker geworden en kon bediening en de kok aan de bak. Best druk zo met zijn tweeën zou je denken, maar beiden bleven relaxt in bediening en benadering van de gasten.

Tot slot, is het een net restaurant met lage prijzen of een eetcafé met een hogere kwaliteit?
Als je je qua verwachting ergens tussen beide in begeeft komt je goed uit volgens mij

marjoleinmh

De kaascrouton leek echt niet op een crouton: die was erg droog en bijna taai. Helaas deed de keuken niets met deze mededeling, behalve hem accepteren. De wildpaté, de haantjes en de broodpudding waren heerlijk. Maar geen voldoende om een reden die ik niet mag beschrijven van Iens. De service was prima, afgezien van de verwerking van die kaascrouton. Het industriële decor: helemaal top. Toch een onvoldoende vanwege de afwezigheid van een dranger op de buitendeur: we zaten bijna de hele maaltijd in de kou, omdat er toch wel erg veel mensen naar de toilet gaan of even naar buiten lopen. Ook uit het gat in de muur vlak boven de tafel viel een stroom kou over de borden. Daar hebben we maar een fles voor gezet.

jeannett

Verrassend de nieuwe menukaart. Het was moeilijk kiezen er staan zoveel heerlijke gerechten op. wij hebben als voorgerecht het Champignon pannetje en de Kippenlevertjes gekozen.
Hoofdgerecht: De gegrilde Ribeye en de Cordon bleu No Nonsense.
Als sluiter de crème brûlée met sereh en de proeverij van chocolade.
Alles smaakte ons weer heerlijk.
Wij komen zeker weer terug

norbert7

Om vrienden, ook grote genieters van lekker eten en goede wijn, te verwennen zijn we met 4 personen wezen eten bij Tollius. Dit rustige restaurant op loopafstand van het station is dan een culinaire aanrader, ieder bord perfect in balans en heerlijk. Leuk is de optie om verschillende gangen van voor en tussengerecht in kleinere porties met elkaar te delen. Op deze zaterdagavond was het vrijwel vol, maar daar merk je weinig van. Bijzonder was de spannende smaakbeleving die vanaf de appetizer tot en met de rijke kaastafel of de zoete verwennerij van de laatste gang werd beleefd. N. de Ruijter, 12-2014