a TripAdvisor company

De laatste recensies in Alkmaar

De laatste recensies in Alkmaar

Courses

Vanmiddag samen met mijn vriend geluncht bij De Buren in Alkmaar. Het restaurant ziet er van buiten netjes uit en het was lekker weer, dus we besloten om buiten plaats te nemen. Het tafeltje was vrij smerig toen we plaats namen, dus ik verwachtte wel enigsinds dat de bediening hier wat aan zou doen. Uiteindelijk hebben we dit 3x moeten vragen, blijkbaar stond dit niet op de hoogste prioriteit (terwijl het niet erg druk was).

Afijn, koffie, thee en een broodje besteld. De koffie kwam in een kopje wat zo smerig was dat ik me af vroeg of ze het concept van 'afwassen' wel snappen (elk persoon met ogen zag dat dit niet schoon was) en was ook geen hoogstandje. Aan thee kun je weinig verknallen, al was dit schoteltje ook niet schoon. Het bestek werd ingedekt op een toen nog smerig tafeltje (dit was de 2de keer dat we vroegen of ze het wellicht konden schoonmaken). De panini die we hadden besteld was prima, dat was dan opzich ook wel het enigste waar ik wel enthousiast over was.

Jammer, het is een mooie locatie en daar kan je veel mee, echter is de bediening daar een cruciaal onderdeel van en die was beneden de maat. Wanneer er niet vanuit eigen initatief een vies tafeltje schoon gemaakt wordt en het vervolgens ook nog presteert een vies kopje te gebruiken dan moet er wellicht eens achter de oren gekrabt worden waar het mis gaat. Helaas!

Gegeten op 30 april 2016

Peter1007

• In behandeling

Hier al eerder gegeten, toen met 4 personen. Dat was super, toen ook een 9 gegeven.
Nu met een grote groep (9 personen). Dit is niet zo'n succes.
Een aantal namen Chateaubriand. Nu kon dit alleen per 2 besteld worden (alhoewel op de kaart vanaf staat). Maar vervolgens kwam er een groot stuk vlees, wat aan tafel werd aangesneden.
Alleen: dit duurde nogal lang, waardoor ook andere porties lauw werden. Daarnaast was het helemaal niet zo veel per persoon. Ook zagen we eigenlijk geen verschil qua portie grootte (zou toch 10% moeten zijn) met de Gents steak.
Daarnaast moeten we redelijk vaak vragen of we nog wat drinken konden bestellen en werd er ook een aantal keer een drankje van iemand vergeten. Allemaal erg apart, want drankjes verkopen maakt juist de omzet.
De doorlooptijd is sowieso aan de ruime kant. We konden, door de open keuken, de kok horen klagen over het feit dat we nog een toetje besteld hadden om 22:00. Maar dat was niet onze schuld, we waren er keurig om 19:00. Dus dat het toetje pas om 22:00 besteld werd kwam simpelweg door de lange doorlooptijd. Waar we zelf overigens geen problemen mee hadden.

Al met al: beter niet met een te grote groep tegelijk gaan eten.

Gegeten op 9 april 2016

harrieroossien

Via online reservering

Heerlijk gegeten met z'n vieren, prima ambiance in een wat gedateerd decor. De chef maakt met zijn uitmuntende gastheerschap het verschil. Echt een aanrader!

Gegeten op 29 april 2016

marielladelange

Via online reservering

Heerlijk gegeten! Vriendelijke bediening! Wat wil je nog meer voor een avondje uit!
Vooral het voorgerecht van allemaal verschillende voorgerechtjes was genieten.

Gegeten op 29 april 2016

ejveldman

Via online reservering

Er was iets misgegaan met de reservering maar ik werd keurig teruggebeld en ons etentje kon zonder problemen doorgaan. De ontvangst was bijzonder vriendelijk en de eigenaresse ontpopte zich als een voortreffelijke gastvrouw. We kwamen met z'n vieren eten via de Shellactie. En dat bleek geen teleurstelling maar een feest van culinaire verrassingen. Dat begon al met de gambasoep ( je kon ook kiezen voor tomatensoep ) Wat een soepje zeg! Moeilijk te beschrijven, maar zóóó lekker, die moet je echt geproefd hebben. Dan een tussengerecht met 4 verschillende proeverijen. Alle 4 even lekker als bijzonder. Eervolle vermelding voor de huisgemaakte kruidenboter en pesto met bruine stokbrood! Vervolgens hadden we de keus uit een runderbiefstuk met pepersaus en een duo van zalm en kabeljauw in een witte wijnsaus. De laatste opgediend in een stoofpotje. Overheerlijk en beslist niet karig. De gerechten werden gelardeerd met harricotverts in een spekje gerold. Ook was er en schaaltje met ( geflambeerde? ) bloemkool. Buitengewoon verrassend en origineel was een grote puntzak met frites die als laatste op de tafel werd gezet. We hebben er samen heerlijk van gesmuld. Kortom: Restaurant Ereburger in Alkmaar is een absolute aanrader!

Gegeten op 26 april 2016

San005

Via online reservering

Via de Shell actie gegeten bij Ereburger.
Zelfs voor mensen uit de regio lijkt dit restaurant een grote onbekende en dat is onterecht.
De proeverij aan voorgerechtjes was zeer geslaagd. De hoofdgerechten waren heel smakelijk en het toetje maakte het een volwaardige maaltijd.
De bediening was uiterst vriendelijk en accuraat in het aanvullen van de drankjes.
Erg lekker gegeten, een geslaagde avond gehad en zeker aanrader.

Gegeten op 27 april 2016

Winkey

Voor een knusse zetting moet je hier niet zijn. Voor lekker eten wel! Want wat hadden we heerlijk gegeten. Meestal is er wel iets met één van de gangen mis maar nu was alles echt top (en ik kan echt een zeur zijn). Als voor gerecht een heerlijk lichte vittelo tonato, mooi op gemaakt en totaal niet vet, waar ik even bang voor was toen ik de dressing zag, geheel ongegronde "angst". Het hooftgerecht, biefstukpuntjes (volgens mij was het ossenhaas, zo zacht) met andijvie, stukje spinazietaart en gekruide aardappelpuree en een heerlijk jus, erbij werd nog een gedeelde salade geserveerd (daar at ik mijn vingers bij op, wat een heerlijke vinaigrette, olijven en croutons). Meestal zit ik op dit punt eigenlijk te vol voor een toetje dat was nu gelukkig niet het geval, we kregen een kleine pannecotta en een lekkere bol vanille ijs, ook dit ging bij beide schoon op. Na afloop voldaan maar niet te vol naar huis. Een fijne ervaring al hou ik dus zelf meer van een knusse zetting. De bediening legt uit wat je voor je op je bord hebt, zijn vriendelijk maar missen naar mijn idee een beetje passie, maar dat kan aan mij liggen. Wat wij ook als zeef prettig ervaarde was dat er naast wijn ook een bierkaart is.

Gegeten op 28 april 2016

MenA379

Op een vrijdagavond heerlijk gegeten bij King's Inn. We hadden een verrassingsmenu, dus wisten niet wat we zouden krijgen. Het voorgerecht met carpaccio en een broodje pulled pork was heerlijk.
Het hoofdgerecht van varkenshaas met groente was iets minder. De varkenshaas was net te ver door gebakken. De patatjes die erbij zaten waren wel lekker.
Het toetje was iets te veel van het goede. Wel onwijs lekker en lekker zoet.
Al met al een heerlijke avond.
Jammer genoeg niet kunnen blijven tot de liveband kwam optreden.

Gegeten op 22 april 2016

myrthe15

Vorige week geweest. Er zat 1 tafel en 4 dames bediening. Bij bestellen van koffie werd bestelde water vergeten. We bestelden de lunch special om te delen(19.50). Een plank met diverse brooden, crostini's, zalm, serranoham en diverse kazen. De crostini's miste en deze zijn altijd heerlijk. Nagevraagd en meisje kwam met verhaal dat ze op waren en wij wel nog meer brood konden krijgen. Brood lag er al genoeg maar ander alternatief was op z'n plaats geweest. 2 kleine plakjes (halfbruine) zalm, 2 kleine plakjes serranoham, de kaas was 1 soort en behoorlijk hard. Ik heb hier niet met plezier van gegeten voor dat geld en ook geen compensatie. Ben beter gewend geweest van de Waag. Ik kom hier voorlopig niet meer.

Gegeten op 24 april 2016

brigitta7

Wij eten hier regelmatig en iedere keer is het een feestje qua sfeer en eten
We hebben al verschillende lekkere gerechten mogen proeven van de chef
Het fijne is dat de chef altijd rekening houdt met je voorkeuren en/of allergieën
De proeverij van de chef is echt een aanrader
Ook de ravioli van het seizoen is een verrassing op je bord

Gegeten op 23 april 2016