De laatste recensies in Alkmaar

• 10 1

• Service

• Decor

• In behandeling

Leuke locatie! We moesten klein half uur wachten tot ons gezelschap compleet was. Men was begripvol, heel relaxd.
Met 4 personen het 10 gerechten (verdeeld over 4 gangen) menu genomen, heerlijk! Allemaal lekker: gamba- of tomaat basilicumsoepje, griekse salade, carpaccio, tonijn mousse (vonden we ietsjes minder...), stokbrood kruidenboter, kipspies, vispotje, runderstoofpotje, gehakt empanada, frites erbij en tot slot verschillende zoete nagerechtjes. Echt super lekker allemaal!
Er werd steeds even gevraagd of we even tussen de gangen wilden wachten of dat we het meteen wilden, keurig!
Gezellige gastvrouw, correct en vriendelijke bediening

Gegeten op 19 april 2014

martijn144
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanavond bij restaurant vito gegeten,het viel helaas erg tegen,mijn vriendin had de risotto vegetarisch als hoofdgerecht genomen maar het was zo klein dat het ,meer een voorgerechtje was.
na een opmerking hierover kreeg ze er wel een beetje bij,helaas had ze ook hierna nog steeds honger,en een hele grote eter is ze niet!

Ik had zelf een kaas pizza gekozen,de buitenste vijf centimeter was alleen deeg met tomatenpuree wat erg droog en smakeloos was, de pizza zelf was met de kaas er op ook echt niet lekker,het smaakte alsof het kaas korsten waren waar t plastic nog op zat,kortom niet echt lekker terwijl we ons er erg op verheugd hadden!

Uiteindelijk hoefden we de pizza niet te betalen ,het zag er verder wel gezellig uit en het personeel was erg vriendelijk.

Gegeten op 19 april 2014

kokkritiek
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hadden geen zin om te koken en daarom maar even de stad in gelopen. Ik had hier lang niet meer gegeten, maar de pizza's waren heerlijk. Het decor geeft je echt een beetje het gevoel dat je niet in Alkmaar, maar op een Italiaans pleintje zit. Voor iemand die even eenvoudig wil eten zeker een aanrader.

Gegeten op 3 april 2014

Cyn
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een lange tijd weer eens bij Wereldwijd geweest. Concept blijft altijd prima, eten in overvloed en zeer lekkere gerechten! Ook de vlees/vis gerechten van de bakplaat zijn een aanrader!

Leuk detail, jarig = gratis eten. Wel op vertoon van legitimatie.

Gegeten op 16 april 2014

MKrom
  • Recensies in de laatste twee jaar

Uitstekende lunches in restaurant met informele en rustige sfeer. Fijne bediening. Serveren o.m. de tegenwoordig populaire Italiaanse en waldkornbollen. Vooral bol met gegrilde kipfilet en satésaus is erg lekker. Ook prima salades.

Gegeten op 5 februari 2014

Alkmaar1811
  • Recensies in de laatste twee jaar

Woensdagavond 16 april 2014. Rond 18.45 Portofino naar binnen gegaan. Was aardig druk, we werden verwezen naar een (krap) tafeltje voor 2 personen aan de achterkant van het restaurant.

Drinken was snel verzorgd, het eten liet relatief lang op zich wachten ( 1 x lasagne, 1 x pizza). Omdat we aan het pad zaten schieten de obers nog al eens rakelings langs je. Het was niet heel duur (26,- voor twee gerechten en twee drankjes) maar (ondanks dat we 4 € fooi gaven niet denken dat we het erg waardeerden) ook niet heel goed. Wordt niet gevraagd of het smaakt, duurde lang en de pizza was in ieder geval niet echt goed. Dus al met al een zesje voor het geheel.

Gegeten op 16 april 2014

doke
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben voortreffelijk gegeten bij Bistro de 13 Balcken. Het eten was met heel veel zorg bereid en dat konden we proeven. We werden heel prettig geholpen, kregen prima informatie over het menu zodat we een goede keuze konden maken. We hebben een top avond gehad, gezellige ambiance, heerlijk eten en professionele bediening. We komen zeker terug!!

Gegeten op 30 maart 2014

oranjerood
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met 6 meiden geweest en genoten van de high tea. Was erg lekker! wel veel zoetigheid ( wat natuurlijk wel logische is)
De bediening was erg netjes vrolijk aardig en houden ook wel van een grapje. Onze topper Killian Sean heeft ons echt heel goed geholpen "je bent een topper"
Het pand zier er echt fantastische uit. Erg sfeervol, daar zijn er niet veel van.
Komen zeker een xtje terug en een echte aanrader. Groeten Vicky

Gegeten op 12 april 2014

Suzan1980
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat hebben we genoten van het heerlijke eten en de goede bediening.
Je voelt je echt een gast met bediening die ook veel verstand heeft van de wijnen die geschonken worden.

Gegeten op 11 april 2014

kim88
  • Recensies in de laatste twee jaar

Samen met een vriendin een 3 gangen diner. Bij binnenkomst leek het veel belovend. We werden vriendelijk begroet en konden een plekje uitkiezen. Best een tijd moeten wachten tot ons gevraagd werd wat wij wilde drinken, nog veel langer wachten, 3 kwartier, voor we de kaart kregen. We begonnen met de carpatio, wederom een pittig tijdje op moeten wachten, kwamen er 2 veelbelovende borden aan. We schrokken ons rot bij de eerste hap, onder de sla zat behalve de carpatio, bergen pesto verstopt die verschrikkelijk zout was, gadver! Dit hebben we ook aangegeven bij de bediening. Na voorgerecht hebben we, ongeveer weer 3 kwartier weer moeten wachten op ons hoofdgerecht. Onze kabeljauw, liggend op een paar blaadjes spinazie met stengels een drupje aardappelpuree en rode kwakjes die tomatenpesto moest voorstellen. Het was weinig en smakeloos, de tomaten kwakjes pasten totaal niet bij het gerecht en was gewoon een soort zure puree. Onze verwachtingen waren al tot een dieptepunt gedaald voor het desert, dat wat wij wilden was er niet meer. Uiteindelijk een keus kunnen maken kreeg een van ons ook nog het verkeerde. Alles bij elkaar was het gewoon niet lekker, slecht op smaak gebracht en slechte smaak combinaties. We werden bediend door een jongen die slecht te verstaan was, onervaren en verlegen en tevens onze bestellingen vergat (zoals drankjes). In het restaurant kreeg ook, denken wij, personeel van het hotel te eten. Aan de gereserveerde tafel (een van de leukere plekken aan het raam) zo werd verteld bij binnenkomst. Personeel zat er met petten op, mobieltjes in de hand en jassen aan alsof het een kantine was.

Zegels: de plank word mis geslagen. Voor de prijzen per gerecht mag je wat verwachten! Beter personeel, beter eten(en meer) en een betere sfeer.

IENS bestaat 15 jaar!