Ibssa

Ibssa

1. Ethiopisch
  1. Toon telefoonnummer 020 663 39 63

BB1993

Met een voucher gegeten bij Ibssa. Het meisje in de bediening was erg aardig en we werd snel geholpen. Het eten was echt lekker :) het enige minpuntje vonden wij het dessert wat van ons wel wat Ethiopischer had gemogen. De kokos-, bananen- en mangobiertjes zijn echt aanraders. Ik wil zeker nog een keer terug!

Gegeten op 27 februari 2015

raymond63

Zeer leuk lokaal, kleinschalig en eenvoudig restaurant waar we al 15 jaar trouwe gasten zijn, ook nu we al vijf jaar in amersfoort wonen. Altijd een praatje met de eigenaar die zijn volle passie in zijn restaurant heeft gestopt. Ethiopisch eten betekent wel, en dat vinden wij dus juist leuk: bestek heeft plaatsgemaakt voor hartige pannenkoeken, je gerechten op een gezamelijke schaal, evt bier uit een kokosnoot. Veel plezier bij onze 'ontdekking'.

Gegeten op 21 februari 2015

Jpab

Zojuist gegeten bij Ibssa en als zoveel recensies lovend zijn op Iens dan mag je er toch vanuit gaan dat je ergens goed kan eten, zeker met zo'n hoog gemiddelde als bij Ibssa het geval is. De soep vooraf was veelbelovend, het hoofdgerecht wat gepresenteerd werd op één groot bord, tja... Ik spreek niet uit ervaring, maar ik denk dat de standaard, of de smaak anders is in Ethiopië. Persoonlijk vind ik smaak belangrijker dan presentatie, de presentatie was niet top en helaas, de smaak ook niet. Ik was in dubio of ik dit restaurant het voordeel van de twijfel moet geven, maar ik kan dit restaurant echt geen voldoende geven.

De pannenkoeken waarmee je het eten opschept en met de hand eet zijn een leuk idee, maar niet praktisch als je grote stukken vlees of hele eieren op het bord hebt liggen. Ook was niks echt warm. Gelukkig, dachten we, is er het toetje nog... Helaas bestond dit toetje uit een bolletje doorsnee ijs met fruit wat uit blik leek te komen. Wat betreft de bediening? Deze was ook niet echt enthousiast en sympathiek.

Achteraf gezien erg jammer, ik keer ernaar uit door de score van Iens. Ik denk toch voortaan twee keer na wanneer een restaurant een hoge gemiddelde score heeft. Ik ga niet meer naar dit restaurant.

Gegeten op 14 februari 2015

JosephineM

Bij binnenkomst werd er niet verteld dat je ook een verdieping hoger kon eten. Toen wij dat door hadden en vroegen of wij mochten verhuizen was dat geen probleem. De bediening is super slecht, heel ongeïnteresseerd en onverschillig. Wij moesten vragen of wij iets te drinken konden krijgen en toen wij om de menukaart vroegen werd er heel gek gekeken. Die moesten wij zelf gaan halen bij de bar. Ethiopisch eten doe je niet elke dag en toen wij een vraag hadden over het eten werd er heel onverschillig gereageerd. De bovenverdieping is heel gezellig, net een huiskamer, knus en gemakkelijk, totaal het tegenovergestelde van de begane grond. Op wens werden de pannenkoekjes warm gemaakt wat veel lekkerder is want anders is het eten veel te snel afgekoeld. De saus met lamsvlees was verrukkelijk. Toen wij 2 uurtjes zaten werd er gezegd door de ober: deze tafel heb ik nodig. De koffie was nog niet op. Er werd niet gevraagd of wij plaats wilden maken maar de boodschap was duidelijk. WEGGAAN. Voor een eerste kennismaking met de restaurant is dat dus enorm slecht. Als je wil dat mensen terug komen zeg je niet: DEZE TAFEL HEB IK NODIG. Uiterst klant onvriendelijk. Het eten was oké, zeker voor de prijs, maar het woord service kent men hier niet. Dus gaan wij zeker NOOIT terug.

Gegeten op 14 februari 2015

ephraimabebe

Wij zijn afgelopen zondag bij Ibssa gaan eten. Een gezellige Ethiopisch restaurant, wat ons betreft de beste in Amsterdam. Wij hadden Kitfo en Tibs. Traditioneel maaltijden in Ethiopië. Zeer betaalbaar ook.
Ibssa verrast mij elk keer weer. Goed en smaakvol eten en zeer vriendelijke bediening. In Ibssa voel ik mij even als of ik in Ethiopië ben. Echt thuis gevoel.

Gegeten op 8 februari 2015

daniels1

Ibssa blijft voor ons nog steeds het beste ethiopische restaurant in Nederland. Heerlijk, gezellig, gezond, lekker en veel eten voor weinig geld. Ik hoop dat jullie dit restaurant een goede recensie geven. Heb je geen goede ervaring, ga nogmaals en geef het een kans. Vergeet even het haastige ongezonde westerse leven en neem je zelf even naar het mooie en relaxte gedeelte van Ethiopie...

Gegeten op 6 februari 2015

merel47

Met een grouponbon zijn we gisteravond naar Ibssa geweest. Wat een ontzettend leuk restaurant! Ik houd totaal niet van een strakke inrichting, dus Ibssa viel met haar woonkamer-achtige decor direct in de smaak. We namen beiden een biertje (kokosnoot en banaan) en die werd geserveerd in een calabas. Het voorgerecht was een linzensoep. Hoewel ik totaal niet van linzen houd, heb ik het met veel smaak opgegeten. Ook het hoofdgerecht was heerlijk gekruid en meer dan ruim voldoende. Het ijs toe konden we nog net naar binnen stampen: helemaal verzadigd zijn we naar ruim 2 uur gezellig tafelen weer naar huis gegaan.

Gegeten op 8 januari 2015

Proever18509

Het eten wordt hier vanuit een soort buffetachtige setting opgeschept op een koud zilveren bord. De ethiopische pannenkoeken waren smakeloos en de verschillende kleine hapjes waren niet echt de hapjes waar ik warm voor loop.

Qua gerechten vond ik alleen de runderstoof me ei lekker, maar die was helaas te koud door het koude zilveren bord.

Wat ik wel erg leuk vond was het Ethiopisch bier dat je uit een houten kom moest drinken. Was bovendien ook erg lekker bier.

De service was op zn Afrikaans denk ik, erg sloom en er kwam alleen op verzoek advies of uitleg over de vele verschillende hapjes.

Gegeten op 15 november 2014

sakerietveld

Wij hebben hier vrijdag met z'n tweeën gegeten, en weer genoten van de heerlijke smaken. Ook de service is perfect, en de setting relaxed. Zeker een bezoek waard!

carla108

Heerlijk gegeten met een vriendin. Ethiopisch eten is ons niet onbekend, Ibssa kenden wij nog niet. Het is ons prima bevallen. Heerlijk eten (combinatie van meerdere gerechtjes).
Gezellige bediening. Het toetjes kon er niet meer bij. Een aanrader naast het mij zo vertrouwde Abyssinia in Oud-West.

Gegeten op 7 november 2014

Schrijf zelf een recensie over Ibssa in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Ibssa. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.