Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Ibssa

1. Ethiopisch

Ibssa

1. Ethiopisch
  1. Toon telefoonnummer 020 663 39 63

Proever18509

Het eten wordt hier vanuit een soort buffetachtige setting opgeschept op een koud zilveren bord. De ethiopische pannenkoeken waren smakeloos en de verschillende kleine hapjes waren niet echt de hapjes waar ik warm voor loop.

Qua gerechten vond ik alleen de runderstoof me ei lekker, maar die was helaas te koud door het koude zilveren bord.

Wat ik wel erg leuk vond was het Ethiopisch bier dat je uit een houten kom moest drinken. Was bovendien ook erg lekker bier.

De service was op zn Afrikaans denk ik, erg sloom en er kwam alleen op verzoek advies of uitleg over de vele verschillende hapjes.

Gegeten op 15 november 2014

sakerietveld

Wij hebben hier vrijdag met z'n tweeën gegeten, en weer genoten van de heerlijke smaken. Ook de service is perfect, en de setting relaxed. Zeker een bezoek waard!

carla108

Heerlijk gegeten met een vriendin. Ethiopisch eten is ons niet onbekend, Ibssa kenden wij nog niet. Het is ons prima bevallen. Heerlijk eten (combinatie van meerdere gerechtjes).
Gezellige bediening. Het toetjes kon er niet meer bij. Een aanrader naast het mij zo vertrouwde Abyssinia in Oud-West.

Gegeten op 7 november 2014

johanna-w

Afgelopen week weer heerlijk gegeten bij restaurant Ibssa. Dit keer gekozen voor enjerra speciaal. Een mix van vlees en groente bereid met Ethiopische kruiden. Daarna Ethiopische Koffie besteld. Deze koffie wordt volgens traditie op een mini tafeltje geserveerd met wierook. De vriendelijke bediening en de Afrikaanse sfeer in het restaurant maken een avondje uiteten voor mij compleet.

Gegeten op 27 mei 2014

Carpacci-jo

We hebben hier heerlijk gegeten. Injera geserveerd op een grote schaal, eten met je handen. Weer eens wat anders :-) Het restaurant is verdeeld in 2 etages. Beneden zat niemand, boven zat het vol. De bediening is inderdaad niet heel snel. We hadden Afrikaans bier (kokos) dat werd geserveerd in flesje met kalebas. Ik vond vooral de groentencurries (?) (pompoen, mosterdhoninglinzen) erg lekker. Normaal ben ik geen liefhebber van lamsvlees maar de lamscurrie was echt heeeerlijk. Als toetje kregen we 2 bolletjes ijs met wat vers fruit. Lekker gegeten, voor een klein prijsje!

Gegeten op 18 januari 2014

Sigrid1986

De bediening is wat traag en weinig initiatiefrijk. Het fruitdessert lijkt uit blik te komen.

Maar: Het de rest van het eten maakt dat meer dan goed. De soep die als voorgerecht wordt geserveerd, ziet er wat saai uit, maar is goed van smaak. De verschillende vleesgerechten zijn mals en goed gekruid. Hoewel op het eerste gezicht veel gerechten op elkaar lijken rundvlees in saus, kip in saus, kalfsvlees in saus, enz., zijn de smaken juist gevarieerd. Aan te raden is om de proeverij van verschillende gerechten te bestellen. De bijgerechten die erbij worden geserveerd, zoals linzenpuree en gestoofde kool en aardappel zijn ook erg lekker.

Gegeten op 7 januari 2014

willie10

Het eten was heerlijk en de sfeer is ongedwongen. Het Ethiopische bier werd in kokosschalen geserveerd. Het restaurant rook naar de heerlijke wierook die bij de koffie een tafel verderop brandde. Een (h)eerlijk restaurant met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Mijn favorieten waren de linzensoep en het heerlijke linzenprutje op het grote bord met pannenkoeken. Maar het toetje met ijs was ook erg lekker.

Gegeten op 2 januari 2014

hisko

Mijn vriendin, ik en mijn zoontje komen hier al vele jaren. Ibssa is een van mijn lievelingsrestaurants, omdat alle factoren goed zijn. Goede Ethiopische muziek, die nooit te hard staat (geen boxen vlak boven je oor), warme en vriendelijke bediening en erg lekker eten dat niet duur is. De smaak van de gerechten varieert wel doordat er verschillende koks zijn (waaronder eigenaar Abraham), waardoor het me de ene keer iets beter smaakt dan de andere, maar dat zorgt er ook voor dat het niet snel gaat vervelen. Wij komen er zeker al 12 jaar.

Gegeten op 14 december 2013

Fred-Leonie

Zaterdagavond met z'n vieren bij Ibssa gegeten. Wij hadden een proeverij menu besteld. Het restaurant bestaat uit een boven en beneden gedeelte. Wij zaten boven. Als voorgerecht hadden we de keus tussen soep en een soort kleine gerolde pannenkoekjes met een kaas-achtige saus. Het smaakte goed. Daarna kregen we een groot bord dat net op de tafel paste, een soort grote paellapan en daar liggen alle gerechtjes op. Van kip, ei, allerlei groenten, bonen en aardappel. Daarbij krijg je iets dat op opgevouwen pannenkoeken lijkt en erg lekker is. Op verzoek kun je ook nog een vork krijgen. Je hoort dit met je handen te eten. Stuk pannenkoek afscheuren en daarmee het eten pakken. Wij vonden het erg lekker en het is weer eens iets anders. Als nagerecht hadden we ijs met vruchten. De prijzen zijn laag, het sfeertje is erg ontspannen. De dames in de bediening spreken alleen Engels. Een leuke plek om weer naar toe te gaan.

Gegeten op 19 oktober 2013

marcoromero

Bij Ibssa kan je heerlijk Ethiopisch eten voor een goede prijs, de service is erg goed. Ibssa is een stukje Afrika in Amsterdam.

Gegeten op 17 september 2013

Schrijf zelf een recensie over Ibssa in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Ibssa. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.