a TripAdvisor company

1. Turks
  2. 8% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 026 445 65 26

miranda229

Het leuke aan de blauwe hoek is dat je snel en goed bedient wordt en de prijs heel netjes is. Er is altijd wel een plekje zonder te reserveren. Tegelijkertijd heb je het gevoel dat je echt "uit eten" bent geweest. Sfeervol restaurant. Knoflooksaus met brood vooraf is gratis. De pasta met tomatensaus en spinazie is heerlijk romig zonder dat het te zwaar is. Salade is vers en koffie is lekker. De mantu hd van mij iets minder yoghurt saus gemogen.

Gegeten op 12 juli 2016

Stam86

De Blauwe Hoek is net buiten het centrum gelegen en je moet de locatie dus kennen om hier te belanden. Mijn tafelgenoot was hier al vaker geweest en is erg enthousiast over dit restaurant. Na het bestellen van de drankjes kregen we direct brood op tafel met een plateautje met o.a. aioli en olijven. Het brood en de smeersel waren erg lekker. Wij kozen voor een driegangenmenu en dit was prima. Het voorgerecht de soep met bonen en lamsvlees was erg lekker. Het hoofdgerecht Kofte en de bulgar heb ik wel eens beter gehad. Het dessert was een soort variant op Baklava was ook goed. De service was niet onderscheidend, maar goed. Ik vond het wel jammer dat pas bij het afrekenen vertelt werd dat er vandaag niet gepind kon worden ivm een storing.

De Blauwe Hoek is een prima restaurant, maar ik zal er niet speciaal naar teruggaan.

Gegeten op 20 juni 2016

NitaW

Wij hebben al vaak hier gegeten maar deze keer viel het echt tegen, we waren met een groep van 11 man, 5 van ons hadden het lams stoofpotje besteld maar kregen gegrilde lam - ook lekker - daar niet van maar verre van een stoofpot, bij navraag werd gezegd dat dit stoof op zn turks was. Bijzonder jammer. rest van het eten wel ok. Service dit keer ook niet wat ik gewend was, drankjes en eten duurden erg lang. Wij hebben het dessert laten zitten en zijn elders een ijsje wezen eten.

Gegeten op 17 april 2016

pelikaan

Fijn restaurant met prima eten, uitstekende prijs kwaliteitsverhouding. Geen poespas maar gewoon goed eten en een aardige en attente bediening.

Gegeten op 28 februari 2016

svbe

Het is goed om voor dit restaurant te reserveren. We waren er op zaterdagavond en toen was het behoorlijk druk. Zodra je binnenloopt komt er al iemand naar je toe en wordt je een tafel gewezen. Vriendelijke bediening, die je zeker niet weg kijkt of vaak langskomt om de volgende consumptie op te nemen. Je kunt rustig je eigen tempo bepalen. Zodra je aan tafel zit komt er warm brood met sausjes en olijven. Heerlijke gastvrijheid. De kaart biedt voor elk wat wils. Heel gezellig om als vooraf een mix van koude en warme voorgerechten te bestellen. Alles smaakvol! De hoofdgerechten waren eveneens van goede kwaliteit. Het lamsvlees is absoluut top. Prima Turks restaurant!

Gegeten op 20 februari 2016

cve1975

Het was even een tijd geleden dat we bij de Blauwe Hoek waren geweest; terwijl het toch één van mijn meest bezochte restaurants ooit is. Bij mijn laatste recensie was ik wat kritischer op o.a. de service en wat troosteloos slaatje als bijgerecht, máár... sjee! Blauwe Hoek is 'back on track'. Vanavond serieus weer zéér goed (en teveel) gegeten. Wat precies? Eén voorgerecht (een bladerdeeg spinazie/fetakaas gerecht), als hoofdgerecht had mijn partner lamskotelletjes en ik Adana Kebab (lamsgehakt). Supervers brood vooraf (altijd erg lekker), en de nodige bijgerechten: verse aardappeltjes, bulgur, sausjes, etc. Paar drankjes erbij, en dat allemaal voor slechts 52 euro. We konden niets maar dan ook niets bedenken wat niet goed was, dus lieve mensen: met zijn allen naar De Blauwe Hoek in Arnhem; zonder twijfel het beste Turkse restaurant in Arnhem, of misschien wel: dat ik ooit bezocht.

Gegeten op 20 februari 2016

-T-

Zoals de anderen het al beschreven: vriendelijke bediening, het eten is lekker, porties zijn royaal (erg belangrijk voor een grote eter als ik). De prijs/kwaliteit/kwantiteit is perfect in balans.

Gegeten op 2 december 2015

Marlies_w

Heerlijk eten! Vooral de meze (Turkse tapas) zijn echt aan te raden! Er worden ruime porties geserveerd. Het is er gezellig, je kunt er goed eten en het is niet duur.

Gegeten op 12 mei 2015

Nonkel

Onlangs hier na lange tijd weer wezen eten. Vanwege tijdsgebrek zijn we alleen aan een hoofdgerecht toegekomen, maar het verse brood met knoflooksaus en de soort tapenade van feta, sambal en vast nog meer ingrediënten smaakte meer dan prima. Hoofdgerecht was voor de een vis, de ander vlees. Met name het vleesgerecht was absurd veel, helemaal als je de prijs in ogenschouw neemt. Daarbij lekkere geroosterde groenten en wat bijgerechten. Smaak was prima, één van de vleessoorten had wel wat mij betreft wat sterker gekruid mogen worden.
De zaak is al een hele tijd geleden vergroot, maar we zijn er al jaren niet meer geweest en hadden het resultaat nog niet gezien. Prima gedaan met de aparte hoekjes en verhoging etc. Zeker een aanrader met een prima prijs/kwaliteit. O ja, we kregen nog koffie/thee van het huis aangeboden, maar dat hebben we vriendelijk afgeslagen omdat we daar geen tijd voor hadden. Prima service dus.

Gegeten op 7 november 2015

Piloo

De Blauwe Hoek is ons favoriete restaurant in Arnhem we komen hier al meer dan 25 jaar ! Het grote verschil met andere restaurants is de versheid van het eten, de grote porties, de superieure smaak en de enorme gastvrijheid en vriendelijkheid.
Alles is mogelijk zelfs een gerecht wat niet meer op de kaart staat wordt op wens weer gemaakt. Wij zijn al bij alle restaurants in Arnhem geweest maar komen altijd weer hier terug. De (verse) vis super gegrild is van top kwaliteit, de verse dubbel
gebakken aardappeltjes smaken super en de huisgemaakte tartaarsaus maakt het helemaal af. Geen wonder dat het in de weekenden helemaal vol is dus altijd even reserveren!
Er zijn geen restaurants in Arnhem die zo'n perfecte biefstuk serveren. Ga zo door!! Edwin en Daphne Kortebein

Gegeten op 31 oktober 2015

Schrijf zelf een recensie over De Blauwe Hoek in Arnhem

Schrijf hieronder je recensie over De Blauwe Hoek. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.