De Blauwe Hoek

• 7.5

• 7.7

Trm
  • Recensies in de laatste twee jaar

Samen met 13 personen gegeten als was vers vis vlees heel lekker vers salade warm brood en saus olijven snel attent service beste restaurant

jjannie
  • Recensies in de laatste twee jaar

wij komen altijd hier eten en vinden alles wat op de kaart staat perfect
ook onze jongens eten daar alles en dan de Irish koffie als toetje heerlijk
En als kers op de taart nog een kopje koffie van het huis aangeboden
de blauwe hoek is een is een heerlijk restaurant.

Gegeten op 25 december 2013

lenk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zaterdagavond gegeten met 7 personen. Natuurlijk topdrukte om deze tijd maar dit restaurant maakt het wel erg bont. In 3 uur tijd twee wijntjes kunnen drinken, vele malen om extra brood gevraagd, wat niet kwam. Toen we daar wat van zeiden was het: 'erg druk, er zitten wel 120 mensen'. Daar hebben wij als gasten natuurlijk geen boodschap aan en is ook geen antwoord. Daarnaast werd het eten liefdeloos op tafel gezet, zonder ook maar een keer de gasten aan te kijken of te vragen of alles naar wens was. Er wordt hier (zoals in zovele restaurants) weer op de verkeerde manier bezuinigd, namelijk op het personeel. Vlees van een van ons was niet gaar, vis was bijna koud toen het geserveerd werd. Men kan een dergelijke hoeveelheid mensen duidelijk niet aan met dit personeel. Mijn advies: of meer personeel of minder gasten toelaten. Bovendien valt er voor de eigenaar heel wat meer te verdienen als je de gasten de gelegenheid geeft een drankje bij te bestellen, niet slim! Wij komen hier in ieder geval niet meer terug.

Gegeten op 8 maart 2014

cve1975
  • Recensies in de laatste twee jaar

We kwamen zeer regelmatig in de Blauwe Hoek, en hebben dat gisteren weer eens gedaan. Het eten blijft fantastisch, vers en met liefde gemaakt. Voor mij is dit al jaren één van de fijnste restaurants van Arnhem. Uiteraard waar gewerkt wordt, worden wel eens kleine foutjes gemaakt, zoals dat we gisteren wat langer op de rekening moeten wachten, maar dat is maar één klein elementje op een verder volmaakte avond.

Gegeten op 7 maart 2014

charlotte38
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk brood en knoflooksaus vooraf, aangevuld wanneer je erom vraagt. Ik maak vaak de fout een machtig voorgerecht te kiezen (dit keer de héérlijke champignons in knoflook-tomatensaus), want ik zit veel te snel vol tijdens het hoofdgerecht: perfect gekruid lamsvlees met tzatziki ernaast. Spijtig liet ik wat restjes liggen, een typisch geval van meer willen eten dan je aankan.
Thee na de maaltijd was van het huis, de bediening was uitstekend en zeer vriendelijk.

Gegeten op 10 februari 2014

dily
  • Recensies in de laatste twee jaar

Al vaker in de Blauwe hoek gegeten. Vooraf altijd het lekkerste Turks brood met sausjes. Heerlijk gegrild vlees en ook lekkere vis. Bediening prima, maar als het te druk is, moet je zelf wel actie ondernemen. Vaak likeurtje van het huis.

Gegeten op 23 november 2013

nicolette888

Gezellig Turks restaurant in het spijkerkwartier in Arnhem
Heerlijke pizza's en vleesgerechten.
Sinds er is uitgebouwd is het restaurant een stuk groter geworden, meer kans op een plekje -)

Gegeten op 11 mei 2013

Mick_72
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag De Blauwe Hoek bezocht, gelegen in het Arnhemse Spijkerkwartier (geen rosse buurt meer). Helaas had een ander uitgezocht restaurant in Nijmegen geen plaats meer, maar dat bleek later die avond totaal geen probleem. Restaurant gebeld of er nog plaats was en telefonisch gereserveerd voor 2 personen. Nadat we net binnen waren (18.45) bleken we net op tijd, want er kwamen toch wel flink wat gezelschappen zonder reservering binnenlopen, die helaas teleurgesteld moesten worden. Alle plaatsen in het restaurant waren al bezet.
Bij binnenkomst vriendelijk ontvangen en naar een tafel begeleid, en werden we snel voorzien van een schaaltje met een voorgerechtje; turks brood (wat op een pizzabodem leek), een kruidenboter en een heerlijke romige knoflooksaus. Al gauw onze keuze weten te bepalen uit de menukaart), maar helaas duurde het erg lang voordat we een drankje konden bestellen (pas nadat we het voorgerechtje kregen, menukaart hadden ontvangen om een keuze te maken), keuze hadden doorgegeven en zelfs nadat het lege schaaltje was opgehaald door de ober.
Enfin, voorgerechten bestond uit een overheerlijke Börek (filodeeg met spinazie, kruiden en een romige geitenkaas) en een flinke doorgesneden aubergine voorzien van gehakt met een tomatensaus. Beide verrukkelijk!
Het hoofdgerecht wat we hadden besteld was de vleesschotel voor 2 personen (kip met tomatensaus en groenten, kipfilet, adana kebab, lamsfilet, lamskotelet , lamsspiesjes en een soort tzatziki-saus), voorzien van een portie frites, Turkse pilav-rijst en een flinke salade (die we niet op kregen). Helaas door het grote voorgerecht, kregen we deze flinke schotel haast niet op. Kwaliteit van het grillen en het lamsvlees is supergoed. Andere gerechten waren ook heerlijk en vers. Bij het afrekenen ontstond wat verwarring over de gerechten die we hadden gegeten... was ook flink druk (maar ook in oudere recensies lijken ze wat moeite te hebben met de drukte/bijhouden van bestellingen. Dit moeten ze echt veranderen want dan loop je in ieder geval met wat meer rust als ober/eigenaar door je zaak heen!
Op het eten niet af te dingen, heerlijk gegeten. Dikke pluim!

Persoonlijk vindt ik dat een restaurant nooit kapot serviesgoed op tafel mag voorzetten bij zijn gasten en dat de obers herkenbaar zijn ten aanzichte van zijn gasten (casual gekleed).

Je krijgt heel veel "waar" voor je geld, heerlijke gerechten, en dan neem je bepaalde "foutjes" voor lief. Heerlijk ontspannen gezeten en kunnen genieten van het eten. Wel een druk bezocht restaurant in een volksbuurt, dus wat drukker en rumoeriger als in een heel keurige omgeving.

Gegeten op 5 oktober 2013

Pinat
  • Recensies in de laatste twee jaar

Very good food, very nice service. We went there while staying in Arnhem for 2 days and were very positively surprised about the service and the food of the restaurant. Make sure you are hungry when you go because the plates are full, there are several small side dishes served with mains and also bread with nice dips and olives upfront. The value is also very good, i have definitely eaten at many places in the Netherlands where the food is only have as good but twice the price. Would definitely come back!

Gegeten op 31 augustus 2013

NitaW
  • Recensies in de laatste twee jaar

Woensdagavond en zoals altijd restaurant bijna vol. Het eten was weer goed, mijn favourite blijft de linzen soep, zacht en pittig, precies goed. Tafelgenoot had de tomatensoep, die kwam wat laat (iets mis in de bestelling) maar was lekker. Als hoofdgerecht de vegetarische pizza, smaakte uitstekend maar ik miste de kappertjes. Al vaker genoemd hier maar bij binnenkomst krijg je altijd overheelrijk turks brood, saus en oa olijven. Aanrader.
Dit keer zaten we achterin bij de deuren naar de patio. Wat ook dan gelijk een nadeel is, het was vrij koud en personeel liet de deuren openstaan als ze naar buiten gingen. Tocht... Bovendien staat er in het tussenstuk een enorme plant, waardoor een ieder die naar het toilet ging gevaarlijk dicht langs de tafels moest lopen.

Gegeten op 7 augustus 2013

Schrijf zelf een recensie over De Blauwe Hoek in Arnhem

Schrijf hieronder je recensie over De Blauwe Hoek. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!