Batavia

• 7.8

• 7.3

jvernooij
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op Valentijnsdag met mijn vrouw bij Batavia gegeten. We hadden niet gereserveerd en hadden geluk met een van de laatste tafeltjes die nog vrij waren. We werden hartelijk ontvangen. We hebben gekozen voor een vegetarische rijsttafel. Diverse heerlijke gerechten, stuk voor stuk lekker. Als iets op was konden we gewoon kostenloos bijvragen. De bediening was erg vriendelijk, alleen niet heel erg oplettend. Vooral na het eten werd ons niks meer gevraagd. Entourage is erg leuk. Echt Indonesisch.

Gegeten op 14 februari 2014

van Drie's
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zoveel Indonesiers komen niet naar Nederland op vakantie of om te studeren. Maar iedere keer als ik bij Batavia kom eten zitten er wel een paar. Dat zegt wel alles over dit restaurant, niet dat het authentiek Indonesisch is, rijsttafel is dat niet. Maar het restaurant heeft wel een zeer smaakvolle authentiek Nederlands-Indonesische keuken die binnen het genre een 9 verdient. Het kitscherige authentieke, nooit veranderde bamboe/houten interieur hoort daar bij krijgt ook een dikke 9. De authentieke vriendelijke, grappige en warme bediening krijgt ook een 9.

Gegeten op 17 oktober 2013

lora
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met z'n tweeën zondagavond bij Batavia gegeten. We hebben er niet eerder gegeten en dat bleek al snel een gemis. De vriendelijke en gastvrije ontvangst beloofde veel en de belofte is meer dan uitgekomen. Een heerlijke, uitgebreide rijsttafel (Istimewa) met veel, afwisselende en smaakvolle (voor)gerechten. En dan ook nog ijs toe. Bovendien kregen we koffie van de zaak aangeboden.
Het restaurant was helemaal en dus gezellig vol en toch werden de gerechten op tijd geserveerd. Zeer knap. Voeg daarbij de charmante en ongedwongen bediening en de Indonesische sfeer/aankleding en dan is Batavia een forse aanrader.

Gegeten op 16 februari 2014

Lizbosman
  • Recensies in de laatste twee jaar

We komen hier al jaren!! Echt top eten! Vooral aan te raden is de Indische rijsttafel. Ik. Bestel altijd de tomatensoep in plaats van de kippen soep omdat die overheerlijk is. Lekker zoet. De rijsttafel is erg veel! Veel gevarieerd en veel verschillende smaken. Aardige bediening, doen allemaal super hun best. Het interieur vind ik iets minder. Maar dat is smaak. En daar kan ik me niet aan storen.

Gegeten op 24 oktober 2013

arneos
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lunchen in Arnhem op woensdagmiddag? Da's lastig. Gelukkig was Batavia open en een rijsttafel gaat er altijd in. Vriendelijke bediening en een gewoon lekkere rijsttafel Batavia. Pangsit (goed) en loempia vooraf en vervolgens vier stokjes uitstekende saté. De rijstafel zelf was zoals gezegd lekker. Goed gekruid! Mag wel warmer en jammer van een grote bonk vet in een van de vleesjes. De gebakken banaan mag absoluut krokanter. Het decor is lekker oubollig. Niks aan doen. Het past bij deze zaak.

Gegeten op 18 september 2013

Loesje77
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op Koningsdag hier gegeten met vier personen en genoten van het drie gangenmenu Batavia.

Vooraf een lekker loempiaatje, gevolgd door vier stokjes heerlijke saté. Let op: de saté Makasar is pittig!

Daarna verschillende gerechten geproefd. Van heerlijke gekruide bami en nasi, gado-gado en andere groenten tot lekkere daging rendang. Geen culinaire hoogstandjes maar wat mij betreft veel smaakvoller dan een chinees of wok restaurant!

Gegeten op 30 april 2013

R.E.W.
  • Recensies in de laatste twee jaar

Sfeervolle zaak, hoog Nederlands indië gehalte, Tempo doeloe. Maar dat zat er dik in met die naam "Batavia". Snap dan ook niet dat andere dit oubollig noemen, dan begrijp je het niet helemaal ben ik bang.
Wat ons wel opviel was de wat rare lucht die in de zaak hing, als of er problemen waren met het riool. Geen hele fijne binnenkomer natuurlijk, maar ook vervelend voor de restaurateur lijkt ons. Wij lieten ons hier echter niet door van de wijs brengen. Ondanks dat het vrij vroeg was, zat de zaak al vrij vol. Maar de zaak is ruim opgezet en werden door een vriendelijke kelner naar een vrije tafel gebracht , direct werd gevraagd of we iets te drinken wilden om snel daarna door te komen met de menukaart. Nog geen minuutje later stonden de drankjes voor onze neus. De menukaart is vrij uitgebreid, misschien zelfs een beetje te.. Ons oog viel op het "Javaans buffet". Eerst een soto Ajam, gevolgd door vier stokjes sateh en daarna de mogelijkheid om onbeperkt gebruik te maken van het buffet. Een verkennend rondje langs de bakken en schalen gaf de doorslag. Dat moesten we maar eens doen. Al snel stond de Soto op tafel en die was goed van smaak en ook niet onbelangrijk goed gevuld, misschien wel iets aan de zouten kant. De Sateh was botermals en vrij pittig, voor die personen die geen Varken eten, helaas. Alle vier de stokjes waar van zijn lichaam, dit ter info. Na een kleine pauze vervoegden wij ons naar het buffet. De keuze was meer dan ruim te noemen en alles was vers. Dus dat kritiekpunt kunnen wij niet onderschrijven. Indisch eten moet nooit warm zijn, maar lauw warm, bepaalde gerechten zelfs tegen koud aan zo als de Gado Gado. De groente was heerlijk knapperig. En zo moet het ook, helaas is schijnbaar niet iedere proever hier van op de hoogte... We hebben in alle rust genoten van de goed bereiden gerechten, wel een kleine tip aan de kok. Probeer ook wat mindere scherpe gerechten te serveren. Zelfs de Rendang was pedis. Twee bier, een witte wijn, water, cola light, twee thee en zeer vriendelijk, twee thee van het huis later bedroeg de schade uiteindelijk € 52,50. Haast niet te geloven gewoon! Het buffet was € 16,50 p.p. Prijs kwaliteit is dus meer dan dik in orde. En meer dan voldaan liepen wij naar buiten, met in ons achterhoofd, wir kommen bald wieder!

Gegeten op 17 maart 2013

Gertjan1974
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen maand hier gegeten met vrienden. We hadden een rijsttafel van circa 20 euro pp. Het was helaas niet erg lekker: de groente was hard, het vlees was droog en hard en in de nasi zat weinig smaak en de gebakken bananen waren niet krokant. Het voorgerecht (loempia en pangsit) was wel uitstekend. Als nagerecht hadden we ijs. Ijs was prima maar de vruchten leken uit een blik te komen. Dat was wel jammer. Over de service valt geen verkeerd woord te reppen: de bediening had de hele avond een mooie glimlach en was erg vriendelijk. We werden meerdere malen gevraagd of alles naar wens was. Voor het eten zou ik niet terug gaan maar misschien wel voor de goede sfeer.

Gegeten op 22 februari 2013

ariam
  • Recensies in de laatste twee jaar

ik had er zelf iets meer van verwacht. wel konden we - 4 personen, onze bami omwisselen voor een andere rijst. eten was ok, maar niet warm. en das jammer. de soto ajam was overigens heerlijk.

Gegeten op 13 januari 2013

Vulkaan
  • Recensies in de laatste twee jaar

Genoten van een heerlijk vier-gangen-diner, bestaande uit Soto-Ayam, kippensoep, 4 gekruide sateetjes, een Javaans buffet en ijs als dessert. Javaans buffet is een rijsttafel van 25 gerechten, die niet op tafel worden geserveerd maar waar je als bij een 'lopend buffet' zelf uit kunt kiezen. De groenten waren lekker vers en met een goede 'beet'. Ook alle andere gerechten en gerechtjes waren goed op smaak en heel verschillend. De bediening was snel, attent, vriendelijk en geruisloos. Alle tafeltjes waren bezet, er stond achtergrond-muziek aan maar toch het was niet lawaaiig en kon je elkaar goed verstaan. De sfeer was gezellig, de prijs-kwaliteitverhouding is uitstekend. Een aanrader!

Gegeten op 25 december 2012

Schrijf zelf een recensie over Batavia in Arnhem

Schrijf hieronder je recensie over Batavia. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!