Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Batavia

1. BBQ/grill

Batavia

1. BBQ/grill
  1. Toon telefoonnummer 026 442 08 73

Senioropreis

Javaans buffet gegeten: 3 gangen menu; Lekker gekruide kippensoep, 4 sateetjes en daarna onbeperkt buffet. Er was een zeer rijk assortiment aan smaken. Heerlijk bereid en kakelvers. Een aanrader voor de weekenddagen. Verder een attente bediening. Rustige muziek. We gaan er vaker heen als we in de buurt van Arnhem zijn. Het is ons nog nooit tegengevallen.

Gegeten op 22 mei 2014

ray1971

Nadat we Burgers Zoo hadden bezocht leek het mij wel aardig als kenner van de Indonesische keuken mijn vrouw en vrienden mee te nemen naar een indonesisch restaurant. Ik zag een lopend buffet op hun website staan en gaf mij de moed om het te proberen. Gebeld en konden er terecht. Vooraf aan het lopend buffet soto soep en saté. De soto soep kwam vrij vlot. Dit was lekker. Nadat dit op was moesten we echt een half uur wachten en zelfs een medewerkster moeten vragen wat de bedoeling nu was. Het lopend buffet vonden mijn gasten aan de pittige kant. Dus je moet er van houden: van pittig. Ook het bestellen van drankjes duurde erg lang. Het idee dat men niet goed op elkaar zijn ingespeeld. Ook heb ik het idee dat er een paar mensen werken die alleen de Indonesische taal machtig zijn en geen woord Nederlands spreken. Ik vond het eten aardig, maar zal hier nooit teruggaan vanwege de trage bediening. Erg jammer dus.

Gegeten op 15 augustus 2014

bert88

Op de natte vrijdagavond kwamen we hier terecht. Het was druk en vrij vol. We werden hartelijk verwelkomt en hadden al snel ons drankje. Over de rijsttafel: Aardig, maar niets bijzonders. Geen één gerecht sprong eruit. Enkele stukjes vlees waren hard en taai. Dit gemeld, maar er werd niets mee gedaan, alleen sorry. We zijn behoorlijk thuis in de Indonesische keuken en misschien daardoor wat kritisch. Wat ik echt slecht vond was de hoge temperatuur binnen! Het voelde aan als 28/30 graden. Er blies alleen een airco achterin koele lucht naar binnen, die meteen condenseerde. Geen enkele luchtstroom, echt een laag zuurstofgehalte binnen, vandaar een 4 voor decor.

Gegeten op 8 augustus 2014

Pkelvieb

Hier op de terugweg van Amsterdam richting de Achterhoek gegeten.
De lekkerste sates ooit !
Super vriendelijke bediening.
Enige minpunt van het decor vindt ik de verlichting. Soms moeilijk om de kaart te lezen, maar met het lampje van mijn mobiel lukt het !

Gegeten op 6 juni 2014

jvernooij

Op Valentijnsdag met mijn vrouw bij Batavia gegeten. We hadden niet gereserveerd en hadden geluk met een van de laatste tafeltjes die nog vrij waren. We werden hartelijk ontvangen. We hebben gekozen voor een vegetarische rijsttafel. Diverse heerlijke gerechten, stuk voor stuk lekker. Als iets op was konden we gewoon kostenloos bijvragen. De bediening was erg vriendelijk, alleen niet heel erg oplettend. Vooral na het eten werd ons niks meer gevraagd. Entourage is erg leuk. Echt Indonesisch.

Gegeten op 14 februari 2014

van Drie's

Zoveel Indonesiers komen niet naar Nederland op vakantie of om te studeren. Maar iedere keer als ik bij Batavia kom eten zitten er wel een paar. Dat zegt wel alles over dit restaurant, niet dat het authentiek Indonesisch is, rijsttafel is dat niet. Maar het restaurant heeft wel een zeer smaakvolle authentiek Nederlands-Indonesische keuken die binnen het genre een 9 verdient. Het kitscherige authentieke, nooit veranderde bamboe/houten interieur hoort daar bij krijgt ook een dikke 9. De authentieke vriendelijke, grappige en warme bediening krijgt ook een 9.

Gegeten op 17 oktober 2013

lora

Met z'n tweeën zondagavond bij Batavia gegeten. We hebben er niet eerder gegeten en dat bleek al snel een gemis. De vriendelijke en gastvrije ontvangst beloofde veel en de belofte is meer dan uitgekomen. Een heerlijke, uitgebreide rijsttafel (Istimewa) met veel, afwisselende en smaakvolle (voor)gerechten. En dan ook nog ijs toe. Bovendien kregen we koffie van de zaak aangeboden.
Het restaurant was helemaal en dus gezellig vol en toch werden de gerechten op tijd geserveerd. Zeer knap. Voeg daarbij de charmante en ongedwongen bediening en de Indonesische sfeer/aankleding en dan is Batavia een forse aanrader.

Gegeten op 16 februari 2014

Lizbosman

We komen hier al jaren!! Echt top eten! Vooral aan te raden is de Indische rijsttafel. Ik. Bestel altijd de tomatensoep in plaats van de kippen soep omdat die overheerlijk is. Lekker zoet. De rijsttafel is erg veel! Veel gevarieerd en veel verschillende smaken. Aardige bediening, doen allemaal super hun best. Het interieur vind ik iets minder. Maar dat is smaak. En daar kan ik me niet aan storen.

Gegeten op 24 oktober 2013

arneos

Lunchen in Arnhem op woensdagmiddag? Da's lastig. Gelukkig was Batavia open en een rijsttafel gaat er altijd in. Vriendelijke bediening en een gewoon lekkere rijsttafel Batavia. Pangsit (goed) en loempia vooraf en vervolgens vier stokjes uitstekende saté. De rijstafel zelf was zoals gezegd lekker. Goed gekruid! Mag wel warmer en jammer van een grote bonk vet in een van de vleesjes. De gebakken banaan mag absoluut krokanter. Het decor is lekker oubollig. Niks aan doen. Het past bij deze zaak.

Gegeten op 18 september 2013

Loesje77

Op Koningsdag hier gegeten met vier personen en genoten van het drie gangenmenu Batavia.

Vooraf een lekker loempiaatje, gevolgd door vier stokjes heerlijke saté. Let op: de saté Makasar is pittig!

Daarna verschillende gerechten geproefd. Van heerlijke gekruide bami en nasi, gado-gado en andere groenten tot lekkere daging rendang. Geen culinaire hoogstandjes maar wat mij betreft veel smaakvoller dan een chinees of wok restaurant!

Gegeten op 30 april 2013

Schrijf zelf een recensie over Batavia in Arnhem

Schrijf hieronder je recensie over Batavia. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.