a TripAdvisor company

1. BBQ/grill
  2. Topper 2015
  1. Toon telefoonnummer 026 442 08 73

Margaret1967

Al enige keren heb ik gegeten bij restaurant Batavia.
Ik vind het er authentiek. De bediening is zeer vriendelijk en het eten is fantastisch.
Daarom heb ik Batavia gevraagd of een buffet voor maar liefst 60 personen op locatie mogelijk was.
Op de afgesproken tijd werd er een mooi buffet (Indonesische rijsttafel, met een goede mix van pittige en wat mildere gerechten) neergezet inclusief borden en bestek.
Ook voor de vegetariers was er van alles bijgeleverd.
Ik kreeg van mijn gasten veel complimenten.
Alle lof voor restaurant Batavia.

Gegeten op 18 april 2015

LGK1975

Authentiek Indonesisch eten, een aanrader en super vriendelijke bediening. Loempia indonesia vooraf, erg lekker, en vervolgens Batavia Grill Speciaal besteld bestaande uit 7 saté soorten (favoriet saté kambing) wat groente gerechten en pisang goreng. Heerlijk! Daarbij ook nog eens vriendelijk geprijsd.

Gegeten op 27 maart 2015

Pimmes_Frites

Op de bonnefooi hier met 7 man binnengevallen. Er viel ons een vriendelijk welkom ten deel. Opvallend, maar niet storend, was dat een deel van het personeel in het Engels communiceerde. Tot en met de temperatuur was de aankleding Indonesisch, op ouderwetse wijze.
Het was weekend, en dan is er altijd buffet in Batavia. En dat is, mede gezien de prijs, zeker een aanrader. Kippensoep en 4 stokjes (2 soorten) saté vooraf, en dan onbeperkt opscheppen van een ruime keus aan goed bereide gerechten. Een prima Duits biertje van de tap, Bintang op de fles. We moesten een trein halen, anders hadden we zeker gebruik gemaakt van de koffie of thee van het huis. We werden ook weer vriendelijk uitgezwaaid. Als we nog eens in Arnhem komen, dan is Batavia onze eerste keus voor een zeer billijk geprijsde, zeer smakelijke maaltijd.

Gegeten op 22 maart 2015

kimberley12

Gegeten op 13 maart 2015

chrisstraalen

Zeer gastvrij en vriendelijk, personeel zowel als leiding
Het eten is net geen tien, we gaan er vanuit Zeeland 6x per jaar heen, zo goed

Gegeten op 18 december 2014

cve1975

Gisteravond bij Batavia in Arnhem geweest. Zo lang ik mij kan herinneren zit dit restaurant er al, maar omdat ik geen echte fan van Indisch eten ben, was ik hier nooit geweest. Nu toch maar eens geprobeerd. De sfeer van het restaurant is érg donker. Een andere manier van verlichting zou een betere sfeer geven.

De jongens in de bediening vonden we érg leuk en sympathiek; wel zouden ze iets meer oog voor de tafels mogen hebben; zoals ook in vele andere horecagelegenheden: als je een tafel geholpen hebt, kijk dan even of de andere tafels voorzien zijn in plaats van gelijk weglopen; ze hadden ons veel meer drankjes kunnen verkopen! We hebben ook een heel lange tijd zonder gezeten, en moesten bovengemiddeld lang wachten om onze voorgerechten door te geven.

Het eten zelf: wel goed, maar niet bijzonder. De voorgerechtjes waren sate's, en daarvan was het vlees ietwat aan de taaie kant. De hoofdgerechten (Gado Gado en Babi Pangang Batavia) vonden we wel goed. Érg veel vlees bij de Babi Pangang Batavia, en de eindprijs erg laag. Niets van te zeggen. Eén minpuntje, maar dat is ook mijn eigen schuld: vooraf had ik bepaald om bij het hoofdgerecht Nasi te nemen in plaats van de standaard witte rijst: dit was ik vergeten door te geven tijdens het bestellen, maar dit vraagt de bediening ook niet: het is hier makkelijk voor hen (immers: meerprijs) een ander bijgerecht dan witte rijst te verkopen.

Kortom: leuk en goed restaurant, en zeer lage kosten voor hetgeen je krijgt. Paar kleine dingetjes verbeteren (ambiance en pro actievere verkoophouding in bediening), maken het een goed Indonesisch restaurant.

Gegeten op 23 februari 2015

lodie

We hebben heerlijk gegeten, het eten was heerlijk op smaak en de vleesgerechten waren mals. Ook de vegetarische gerechten waren heerlijk. De bediening is charmant en gastvrij en het restaurant zat gedurende de hele avond vol. Een hele fijne en smakelijke avond gehad en als we weer in de buurt van Arnhem zijn komen we zeker nog eens terug!

Gegeten op 21 februari 2015

ramsay

Als liefhebber van de Indonesische keuken kom ik al zeker 5 jaar regelmatig lunchen bij Batavia.
Volgens mij het enige Indonesische restaurant in Arnhem wat voor lunches geopend is, de bediening is attent en vriendelijk.
Na de bestelling wordt er snel wordt er snel een bakje kroepoek en een pilsje gebracht en na 10 minuten een hele complete Nasi Rames incl. 2 st. Sateh, heerlijk mals vlees, authentieke smaken.
De kokkin is al 30 jaar in de keuken vertelde de eigenaar, de kwaliteit is in al die jaren dat ik er kom constant gebleven.
De prijs /kwaliteit is prima, de nasi rames met een pilsje en koffie na totaal slechts € 14,70 .
Vooral bij droog weer is het terras aangenaam, leuke drukte van alle treinreizigers die voorbij komen.

Gegeten op 29 oktober 2014

dbuchly

Gegeten op 3 oktober 2014

PepLin

We zijn heel vaak langs dit restaurant voorbij gelopen. Het oogt namelijk een beetje donker en daardoor onuitnodigend om binnen te wandelen. We verwachtten eigenlijk een standaard chinees/indisch restaurant. Dat is niet het geval!
Restaurant Batavia heeft heerlijke gerechten op het menu staan. Alles is goed verzorgd en met tijd en aandacht bereid. Daarbij wordt het eten en drinken met een glimlach geserveerd.
Het decor is gewoon niet naar mijn smaak, maar dat doet niets af aan het heerlijke eten!

Gegeten op 26 september 2014

Schrijf zelf een recensie over Batavia in Arnhem

Schrijf hieronder je recensie over Batavia. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.