Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Batavia

1. BBQ/grill

Batavia

1. BBQ/grill
  1. Toon telefoonnummer 026 442 08 73

ramsay

Als liefhebber van de Indonesische keuken kom ik al zeker 5 jaar regelmatig lunchen bij Batavia.
Volgens mij het enige Indonesische restaurant in Arnhem wat voor lunches geopend is, de bediening is attent en vriendelijk.
Na de bestelling wordt er snel wordt er snel een bakje kroepoek en een pilsje gebracht en na 10 minuten een hele complete Nasi Rames incl. 2 st. Sateh, heerlijk mals vlees, authentieke smaken.
De kokkin is al 30 jaar in de keuken vertelde de eigenaar, de kwaliteit is in al die jaren dat ik er kom constant gebleven.
De prijs /kwaliteit is prima, de nasi rames met een pilsje en koffie na totaal slechts € 14,70 .
Vooral bij droog weer is het terras aangenaam, leuke drukte van alle treinreizigers die voorbij komen.

Gegeten op 29 oktober 2014

dbuchly

Gegeten op 3 oktober 2014

PepLin

We zijn heel vaak langs dit restaurant voorbij gelopen. Het oogt namelijk een beetje donker en daardoor onuitnodigend om binnen te wandelen. We verwachtten eigenlijk een standaard chinees/indisch restaurant. Dat is niet het geval!
Restaurant Batavia heeft heerlijke gerechten op het menu staan. Alles is goed verzorgd en met tijd en aandacht bereid. Daarbij wordt het eten en drinken met een glimlach geserveerd.
Het decor is gewoon niet naar mijn smaak, maar dat doet niets af aan het heerlijke eten!

Gegeten op 26 september 2014

jeanette25

Ik kom hier al jaren. Ook om af en toe eten af te halen. De saté Makassar is subliem lekker! Overigens, de hele saté-schotel (met diverse soorten saté) is top. Zo eet je (met nauwelijks koolhydraten!) superlekker.
Julia, de gastvrouw, geeft je altijd een warm welkom en maakt tijd voor een praatje als het niet te druk is. Achterin de zaak zijn door bamboe afgescheiden tafels, zodat je met je gezelschap in een eigen 'nis' kunt zitten.
In het weekend is er een ("lopend") buffet, dat ook niet te versmaden is.

Gegeten op 4 september 2014

Oer-wout

Je weet dat je met een gerust hart naar binnen kan stappen als een restaurant bezocht wordt door landgenoten van de gevoerde keuken.
Zo ook hier.

Wij kwamen voor de SateKambing. Daar wordt een mens blij van. Meer dan blij. Mals vlees, goed geroosterd met ketjapsaus. Dus niet die BelandaPinda meuk. TempoeDoeloe.

Hier wordt nog lang over nagepraat

Gegeten op 10 september 2014

Senioropreis

Javaans buffet gegeten: 3 gangen menu; Lekker gekruide kippensoep, 4 sateetjes en daarna onbeperkt buffet. Er was een zeer rijk assortiment aan smaken. Heerlijk bereid en kakelvers. Een aanrader voor de weekenddagen. Verder een attente bediening. Rustige muziek. We gaan er vaker heen als we in de buurt van Arnhem zijn. Het is ons nog nooit tegengevallen.

Gegeten op 22 mei 2014

ray1971

Nadat we Burgers Zoo hadden bezocht leek het mij wel aardig als kenner van de Indonesische keuken mijn vrouw en vrienden mee te nemen naar een indonesisch restaurant. Ik zag een lopend buffet op hun website staan en gaf mij de moed om het te proberen. Gebeld en konden er terecht. Vooraf aan het lopend buffet soto soep en saté. De soto soep kwam vrij vlot. Dit was lekker. Nadat dit op was moesten we echt een half uur wachten en zelfs een medewerkster moeten vragen wat de bedoeling nu was. Het lopend buffet vonden mijn gasten aan de pittige kant. Dus je moet er van houden: van pittig. Ook het bestellen van drankjes duurde erg lang. Het idee dat men niet goed op elkaar zijn ingespeeld. Ook heb ik het idee dat er een paar mensen werken die alleen de Indonesische taal machtig zijn en geen woord Nederlands spreken. Ik vond het eten aardig, maar zal hier nooit teruggaan vanwege de trage bediening. Erg jammer dus.

Gegeten op 15 augustus 2014

bert88

Op de natte vrijdagavond kwamen we hier terecht. Het was druk en vrij vol. We werden hartelijk verwelkomt en hadden al snel ons drankje. Over de rijsttafel: Aardig, maar niets bijzonders. Geen één gerecht sprong eruit. Enkele stukjes vlees waren hard en taai. Dit gemeld, maar er werd niets mee gedaan, alleen sorry. We zijn behoorlijk thuis in de Indonesische keuken en misschien daardoor wat kritisch. Wat ik echt slecht vond was de hoge temperatuur binnen! Het voelde aan als 28/30 graden. Er blies alleen een airco achterin koele lucht naar binnen, die meteen condenseerde. Geen enkele luchtstroom, echt een laag zuurstofgehalte binnen, vandaar een 4 voor decor.

Gegeten op 8 augustus 2014

Pkelvieb

Hier op de terugweg van Amsterdam richting de Achterhoek gegeten.
De lekkerste sates ooit !
Super vriendelijke bediening.
Enige minpunt van het decor vindt ik de verlichting. Soms moeilijk om de kaart te lezen, maar met het lampje van mijn mobiel lukt het !

Gegeten op 6 juni 2014

jvernooij

Op Valentijnsdag met mijn vrouw bij Batavia gegeten. We hadden niet gereserveerd en hadden geluk met een van de laatste tafeltjes die nog vrij waren. We werden hartelijk ontvangen. We hebben gekozen voor een vegetarische rijsttafel. Diverse heerlijke gerechten, stuk voor stuk lekker. Als iets op was konden we gewoon kostenloos bijvragen. De bediening was erg vriendelijk, alleen niet heel erg oplettend. Vooral na het eten werd ons niks meer gevraagd. Entourage is erg leuk. Echt Indonesisch.

Gegeten op 14 februari 2014

Schrijf zelf een recensie over Batavia in Arnhem

Schrijf hieronder je recensie over Batavia. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.