• foto's van Spicebrush de Proeverij in Apeldoorn - 1

Toon telefoonnummer 055 522 50 64

• 8.3 10 39

• 8.5

• 8.0

Spicebrush de Proeverij doet mee!

Reserveer nu!

Een avond sfeerproeven

Bij Spicebrush maken ze het je makkelijk als je moeite hebt met keuzes maken. Elk gerecht bestaat uit drie onderdelen. Wat dacht je van een proeverij van rund, schaal- en schelpdieren of wordt het toch de gevogelte? De klimaatkast staat vol met de lekkerste wijnen die perfect matchen bij de gerechten. Het attente personeel adviseert je hier graag in.

CarolineW
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren hebben we hier gisteren heerlijk gegeten. De aankleding van het restaurant is stijlvol, maar ook wel een beetje standaard. We hadden het restaurantweekmenu. Het concept, waarbij je bij elke gang 3 kleine gerechtjes krijgt, is een leuk idee. Het eten was origineel en zeer bekwaam klaargemaakt. het heerlijke brood vooraf,met daarna een amuse en een spoon na het voorgerecht, zorgden voor net een extra vleugje luxe. De bediening was heel vriendelijk en correct. Ook werd er heel goed rekening gehouden met mijn allergie.

mrudolf
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanavond even bij dit etablissement gegeten. We hadden laat geluncht en we gaven aan dat we licht wilde dineren. Een en ander werd erg goed opgepikt. We namen een voorgerecht vis en mijn vrouw vegetarisch. Een en ander bestaat uit 3 kleine gerechtjes! Erg lekker allemaal. De kok heeft er overduidelijk zin an! Wij vonden de jonge brigade erg goed, jonge mannen die er zin in hebben, het leuk vinden om echt contact te maken! Klein minpuntje is 9.50 voor een glaasje champagne, dat moet je niet doen. We gaan hier zeker terugkomen. Kortom,een aanrader!

proever113
  • Recensies in de laatste twee jaar

goed concept ...voor elke gang een proeverij van 3 gerechten...wijnen waren te duur voor wat je kreeg....eten was goed van smaak en als je drie gangen nam had je ook voldoende...enigste wat ons opviel waren de hoge prijzen van de gerechten.....zal er zeker wel weer heen gaan als er iets speciaals te vieren valt

Gegeten op 19 januari 2014

Ellende
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een etentje cadeau gekregen van vrienden. Nou dat mogen ze vaker doen!
Het brood vooraf beloofde al veel goeds. Verschillende soorten heerlijk brood en dan is een beetje roomboter eigenlijk al afdoende.
Als voorgerecht had ik de proeverij van het seizoen. Pompoen met geitenkaas, een paddenstoelensoep en een rozijnenbroodje met kaas en perenstroop. Allemaal even lekker en prima hoeveelheden. Mijn tafelgenoten waren eveneens enthousiast over de proeverij van gevogelte en de proeverij van rund.
Vervolgens kregen we een amuse van vitello tonnato. We vonden het een wat vreemde keus aangezien we allen geen vis als voor- of hoofdgerecht hadden gekozen.
Ik had de proeverij van rund als hoofdgerecht. Het was geen probleem het gerecht zonder de lever te serveren. Het vlees was mals en voldoende qua hoeveelheid. Het gerecht had iets warmer gemogen. Er werden heerlijke aardappeltjes en een salade bij geserveerd. Ik miste wat warme groenten maar de smaken waren goed en pasten ook goed bij elkaar. Met name de truffelboter gecombineerd met de entrecote smaakte voortreffelijk. De proeverij van wild werd eveneens zeer gewaardeerd. Bijzondere combinatie en erg mals vlees. Na het hoofdgerecht kregen we een spoong van frambozensorbetijs met prosecco. Heerlijk!
Ondanks de ogenschijnlijk kleine gerechten had ik weinig ruimte over voor een dessert. Vandaar gekozen voor een thee met lekkernijen. Nou daar heb ik ruimte voor gemaakt. Truffels, brownies, chocolade/noten lollies en gevulde speculaas. Daarnaast een Tia Maria met witte chocoladeschuim. Een hele prettige combinatie.
Bij het laatste kopje thee nog wat extra truffels gevraagd en gekregen. Maar ook nog pindarotsjes en roomboterkoekjes.
Een weldadige hoeveelheid aan lekkernijen!
De bediening was vriendelijk en deskundig. Een prima tempo waarin de verschillende gangen elkaar opvolgden. De ambiance sprak ons erg aan, netjes, chique en toch gezellig en warm.
Een pluspunt vond ik de grote fles kraanwater die we geserveerd kregen.
Al met al een zeer geslaagde lange avond. Een heerlijk cadeau!

Viooltje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor ons Kayakconcert waren wij dit keer in Apeldoorn belandt. Op Iens gekeken waar we konden eten en de keuze was op Spicebrush gevallen. In eerste instantie waren we een beetje bang om in ons concertshirt daar uit de toon te vallen, vanwege de luxe uitstraling die wij hadden begrepen uit de recensies. Maar nu daar geweest te zijn, weten we inmiddels beter. Je voelt je vrij snel op je gemak, personeel is vriendelijk en in voor wat humor. Toen wij de kaart kregen, was het moeilijk kiezen, zoveel lekkere dingen. Jammer dat je dan niet in de buurt woont, anders zou je hier veel vaker langs gaan. Als amuse vooraf, kregen we een paar heerlijk verse broodjes met diverse tapenades. Als voorgerecht namen wij de Proeverij van Gevogelte en die van Rund. Heerlijk de verschillen in smaak, maar toch goed op elkaar afgestemd. Ook na het voorgerecht kregen we een amuse, een soort carpaccio met pesto en old amsterdam. Het hoofdgerecht hadden wij allebei de Proeverij van Wild. Het stoofpannetje was zeer,zeer lekker, het smolt op je tong. We kregen er lekker gebakken aardappeltjes bij en een salade. Tussen hoofdgerecht en dessert kregen we wederom een amuse, ben alleen kwijt wat het ook alweer was, iets zoets in ieder geval. Als dessert, de Proeverij van Special Coffee's en van het Seizoen. De Amaretticrumble met amandelspijs was werkelijk tongstrelend. Wij hebben niet de wijnsuggesties gevolgd, maar zelf een fles witte Luigi Bosca genomen. Deze gaan we zeker opzoeken in de slijterij. Bij iedere gang eten kregen we keurig uitleg van het personeel wat wat was. Vlak voor één van de gangen was ik even naar het toilet, dat er ook zeer verzorgd uitzag, en in de tussentijd werd de gang geserveerd. Maar ze kwam netjes terug toen ik weer op mijn plek zat om ook aan mij uit te leggen wat is op mijn bord had. Na afloop nog een kopje koffie genomen, waar we een likeurtje bijkregen en lekkere pindarotsjes. Het is best wel een beetje prijzig eten, maar het is het meer dan waard. Wij hebben genoten en nu een dag later, hebben we al een paar keer tegen elkaar gezegd: "Wat hebben wij toch lekker gegeten, gisteravond!"

Gegeten op 14 december 2013

ebhvdb
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gezellige inrichting.zeer vriendelijke bediening.
De formule "proeverij" nog niet eerder meegemaakt..dit sprak ons wel aan ,maar de porties waren wel erg klein.
De gerechten werden wel te snel en niet warm genoeg opgediend.
Al met al een geslaagde avond om nog eens over te doen

Gegeten op 10 november 2013

Borsteltjes
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanuit 's-Hertogenbosch gaan we een dagje naar Apeldoorn waar we voor de avond gereserveerd hebben bij spicebrush! Een warm welkom in een zeer sfeervolle ambiance. We worden verrast door de kaart, die bestaat uit proeverijtjes voor voor-hoofd en dessert. We kunnen bijna niet kiezen! We worden goed voorgelicht door de zeer prettige bediening! Van het voorgerecht tot en met het dessert hebben wij genoten. Heerlijke gerechten met de bijpassende wijnen! Ook aan de Bob-wijn wordt gedacht! Al met al dus een zeer fijne avond en wij gaan zeker nog een keer terug komen. Het is de trip vanuit Den-Bosch zeker waard. Gr.fam.borstel (ook in onze naam vinden we een klik) .

Gegeten op 9 november 2013

Stegerman
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier samen met een groep van 4 personen wezen dineren. Het eten smaakte op zich goed, maar was naar ons idee niet erg bijzonder.
De bediening doet erg goed hun best, maar laten op sommige aspecten steken vallen.
Leuk om een keer te eten en uit te proberen.

Gegeten op 5 september 2013

Hogenboom
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een zeer vriendelijk ontvangst werden we naar ons tafeltje voor het raam begeleid. Nadat er verteld werd dat er en vers broodje voor ons in de oven zat werd ons gevraagd wat er ingeschonken kon worden. We vroegen om de wijnkaart ( die overigens op tafel stond in kleine vorm ) maar werden uitgenodigd om aan de bar de wijnen van de kaart uit de wijnklimaatkast/tap te komen proeven. Na een heerlijke fles uitgezocht te hebben kregen we het verse brood en vlak daarna als amuze een biterbal van kreeft. Uit de menukaart konden we bijna geen keus maken door alle lekkere dingen. Uiteindelijk is de keus gevallen op het voorgerecht proeverij van wild en als hoofdgerecht een proeverij van rund, beide gerechten waren super.
Complimenten voor de bediening en keuken.

Gegeten op 19 oktober 2013

Germiel
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hartelijke ontvangst in een sfeervolle ambiance. De dame in de bediening had een goede wijnkennis. Het eten werd opgediend in kleine gerechtjes, mooie opmaak, helaas qua smaak niet erg bijzonder. De tournedos en hertenbiefstuk waren niet heel mals, jammer. Toch komen wij hier zeker terug, omdat de sfeer, service en het eten samen voor een fijne avond hebben gezorgd.

Gegeten op 5 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over Spicebrush de Proeverij in Apeldoorn

Schrijf hieronder je recensie over Spicebrush de Proeverij. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!