Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Spicebrush de Proeverij in Apeldoorn - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 055 522 50 64

Een avond sfeerproeven

Bij Spicebrush maken ze het je makkelijk als je moeite hebt met keuzes maken. Elk gerecht bestaat uit drie onderdelen. Wat dacht je van een proeverij van rund, schaal- en schelpdieren of wordt het toch de gevogelte? De klimaatkast staat vol met de lekkerste wijnen die perfect matchen bij de gerechten. Het attente personeel adviseert je hier graag in.

Nicolien90

In het weekend zijn we toevallig hier terecht gekomen. We hebben echt fantastisch gegeten voor een hele goeie prijs/kwaliteit. Qua uitstraling en menukaart, zou je verwachten dat het duurder is!
Het is een absolute aanrader!

Gegeten op 11 september 2014

Mjammie

Gisteren met mijn moeder gedineerd bij Spicebrush. We namen het 3-gangen maandmenu, de visproeverij. Dit restaurant scoort op veel punten goed. Keurige bediening, van jong tot wat ouder, iedereen weet hoe je netjes serveert en heeft oog voor de gasten. Goede prijs/kwaliteitverhouding. Vooraf enorm lekker brood (verschillende soorten, leuk geserveerd in een papieren zak, voorzien van heerlijk boter, tomatensalsa en olie). Eigenlijk was het 3-gangenmenu een 5 gangen-menu. We kregen immers ook nog een amuse (mosselen) en spoom.
De visgerechten waren allen goed bereid, varierend van zalm tot roodvis. Mooie presentatie van de gerechten.
Toen ik het laatste kwart van het hoofdgerecht nuttigde, hoorde ik het plots kraken tussen mijn kiezen en voelde iets hards in mijn mond. Het bleek een stukje aardewerk te zijn. We hebben direct de bediening geinformeerd. Zij boden aan een nieuw gerecht te maken (geen gebruik van gemaakt, maar dat was mijn eigen keuze). Wat vooral opviel, was de wijze waarop men ermee omging. Daaruit bleek duidelijk dat iets dergelijks niet gebruikelijk was en naast excuses bood men een oplossing aan en nam het zeer serieus. Hoort zoiets te gebeuren (stukje aardewerk in eten)? Natuurlijk niet, maar overal wordt wel eens een foutje gemaakt. Het gaat er dan om dat je de gast serieus neemt en alles netjes oplost. En daar was zeker sprake van. Koffie en thee kregen we daarom van het huis.
Decor: mooi ingericht en vooral een rustig restaurant. Geen schallende muziek en iedereen spreekt er niet hard omdat er ruimte genoeg tussen de tafels is. Ook fijn dat je met 2 personen een 4-persoons ronde tafel wordt aangeboden.
Enig aandachtspuntje dat wij hebben is de hoeveelheid drank, die varieert enorm per serveerster. Mijn moeder nam 2 glazen wijn, ingeschonken door verschillende serveersters. De tweede schonk de helft minder in het glas, kleinde afwijkingen zijn normaal, maar dit is wellicht een klein aandachtspuntje omdat het verschil erg groot was.
We hebben heerlijk gegeten en komen zeker terug als we weer in Apeldoorn zijn.

Gegeten op 11 oktober 2014

adowoman

Avondje culinair genoten met een 3gangen proeverij via de Iens dinerdagen. We hebben er nog een gang bijgenomen en we zijn super enthousiast over alles wat we geserveerd kregen en wij hebben al in diverse restaurants gegeten de afgelopen jaren. Mooi decor, erg attente en vriendelijke bediening en heerlijke gerechtjes waar we van gesmuld hebben. Echt een aanrader als je zoals wij van culinaire proeverijen houdt.

Wij komen zeker terug, ook al wonen wij in Zuid Holland!!

Lorraine en Joop

Gegeten op 4 oktober 2014

MarleenMac

Via online reservering

Bijzonder genoten bij Spicebrush! Het menu samengesteld voor Iens dagen bestond uit keuze uit vis of vlees. Zowel voor- als hoofdgerecht 3 kleine gerechten vis of vlees. Beide zeer smaakvol en heerlijke combinaties! Ook het wijnarrangement erg lekker en er werd veel tijd genomen voor uitleg en van te voren proeven van de wijnen. Service super! Heel vriendelijke bediening! Wij hebben een top-avond gehad met heerlijk eten in een bijzonder fijne en gezellige sfeer!

Gegeten op 2 oktober 2014

Bagh

Op een drukke zaterdagavond heb ik hier met mijn partner gegeten. Voordat je je eten bestelt krijg je al lekker brood met uitstekende tapenade en een amuse.

Wat ik prettig vond aan dit restaurant is dat er relatief veel personeel rondloopt, dat voldoende deskundig is, en dat bij het serveren nog even wordt uitgelegd wat nu wat is op je bord.

Mijn partner had zowel als voor- en als hoofdgerecht de vegetarische proeverij. Mooie gerechten met goed op smaak gebrachte ingrediënten. Ik zelf had tweemaal de proeverij van schaal en schelp. Ook dit was heerlijk. Vooral de huisgerookte zalm en de geroosterde Kreeft met rozemarijnboter waren uitstekend. De kaart gaf wijnsuggesties bij de gerechten en die bevielen ons goed.

Als toetje nog een proeverij van chocola met een heerlijke PX Nectar.

Al met al was hebben we heerlijk gegeten.

Gegeten op 30 augustus 2014

Haks66

Via online reservering

Spicebrusch in Apeldoorn, heel ander restaurant dan 8 jaar geleden. De sfeer, aankleding uitstraling heeft alles van een goede plek om gezellig te eten. Ik was met uitstekend gezelschap en de avond was in die zin zeer geslaagd. De bediening probeerde klantgericht te zijn zoals het hoort maar het ging niet vanzelf, betere aansturing of begeleiding lijkt wel nodig. En dan het eten ... dat viel tegen, het concept van 3 proeverijtjes per platte is creatief en veelbelovend maar bleek in de uitwerking te complex. Ook de kwaliteit (saus te sauserig en teveel verdikkingsmiddel, zalm niet gaar, de mul te droog) paste niet bij de prijs. Dan heb ik liever die eenvoudig doch super fajita's voor 16 euro van toen.

Gegeten op 22 augustus 2014

midde103

Het leuke aan dit modern ingerichte en sfeervolle restaurant is dat je per gang 3 kleine gerechtjes ontvangt binnen een bepaalde keuze (bv. vegetarisch, schelp- en schaaldieren en boerderijhert). Dit zorgt voor een heerlijke afwisseling van smaken en alles is even heerlijk. Ook fijn dat je weer eens gezonde groenten als bijgerecht geserveerd krijgt. Daarnaast worden nog verschillende broodjes met dips, een amuse en een spoom geserveerd door de bijzonder vriendelijke bediening. Wij hadden hier al eens eerder gegeten en het is ons opnieuw erg goed bevallen!

Gegeten op 13 augustus 2014

Drunten1999

We hebben buiten op het terras gegeten, erg jammer dat de plantenbakken niet onderhouden worden. Het onkruid groeit eruit en de planten zijn verdord. Ook was het er niet aangeveegd en lagen er diverse peuken en plastic bierglazen op de grond. Ongemakkelijke seating want je kunt je benen niet kwijt onder tafel. De bediening is vriendelijk maar heeft weinig kennis. Vraag je om een Sauvignon krijg je Chardonney.... De vis proeverij was smakeloos en erg weinig, was een salade had moeten zijn bij de zalm was een ondefineerbaar groen prutje wat tapenade genoemd werd. De tonijn was gerold in kruiden maar was niet echt vers en het smaakt naar niks.
Dan het hoofdgerecht, ook erg slecht. De proeverij van schaal en schelpdieren. Geen schelpdier gezien..... De gamba werd geserveerd in smerige zwarte drap, het bestek voor de kreeft was kapot en je kreeg er geen vochtig doekje bij of een schaaltje water om je handen te wassen. We hebben om de rekening gevraagd. Ik kom hier nooit meer!

Gegeten op 4 juli 2014

Palde

Tijdens de Iens dinerdagen hier gegeten. Leuk concept, diverse bereidingen van vlees. Eten was zeer goed, bediening attent en voorkomend. Echt een feestje. Uitzicht op het marktplein wat minder: vrachtwagen die voor het raam een nabijgelegen supermarkt komt bevoorraden. Maar ook wel weer aardig om mensen van diverse pluimage langs te zien komen. Lekkere eten maakt alles goed !

Gegeten op 17 mei 2014

Roweco

Ruim anderhalf jaar na mijn eerste bezoek aan dit restaurant. Kwaliteit van het eten is op peil gebleven. De proeverij van vis als voorgerecht genomen, die was uitstekend. Het hoofdgerecht proeverij van Mangalica varken was ook smaakvol. Tussendoor een heerlijke amuse van kwartel en spoom van peer van het huis. Dessert, de proeverij van chocolade was qua smaken wat vlak. Heb weer een genoeglijke avond gehad waarbij het zoeken is naar kritische puntjes. Opvallend was dat we veel gezichten van de bediening aan tafel gezien hebben. Allen bekwaam en voorkomend, met kennis van de geserveerde gerechten. Over het algemeen vind ik het prettiger om door één of twee bediend te worden. Vandaar dat ik op het punt van service 1 puntje lager zit dan mijn vorige recensie.

Gegeten op 28 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over Spicebrush de Proeverij in Apeldoorn

Schrijf hieronder je recensie over Spicebrush de Proeverij. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.