Roma

• 7.6

• 7.6

hanneke31
  • Recensies in de laatste twee jaar

Geweldig! Wat een fijn restaurant! Als je hier voor het eerst binnenkomt, word je wat misleid dior het decor, maar eigenlijk precies hoe een Italiaans restaurant er uit hoort te zien. Alsof je aanschuift in zo'n typisch familierestaurant uit de film. Leuk dat je herkend wordt na twee keer en men weet wat je lekker vindt. Nog nooit een pizza gegeten,want daar hou ik niet van. Onze favoriet is een aanrader: biefstuk met gorgonzolasaus en spaghetti olio e oglio (schrijf ik dat goed??). Altijd een feestje! Gaan!!!

Gegeten op 8 februari 2014

rja
  • Recensies in de laatste twee jaar

GEGETEN; Pizza Saporita. en Tagliatelle Arragosta. Gedronken Rode Lambrusco. Zowel de Pizza als ook de Pasta waren de duurste van de kaart, maar zeker redelijk geprijsd. De ingrediënten van de pizza zijn ham salami uien gorgonzola en knoflook. Alle ruim vertegenwoordigd, maar wel de indruk dat er bij de inkoop wordt gekozen voor de goedkoopste en niet de beste beschikbaar. De pizza bodem was naar mijn smaak iets te dik en met een niet extreem knapperige broodsmaak. De Tagliatelle was een combinatie van kleine garnalen met een lekkere (enigszins pittige) kreeftensaus. De rode Lambrusco was zoet, licht en soepel. Alles was ok van smaak, maar met wat betere kwaliteit van ingrediënten valt hier winst te behalen voor de uitbaters.
SERVICE; Netjes en voorkomend. Mijn indruk is dat deze zaak wordt gerund door een ouder (echt)paar die mogelijk ook eigenaar van de zaak zijn. De indruk bestaat dat ze dit al jaren doen en ondertussen meer op de automatische piloot dan met passie. We werden netjes ontvangen en naar een tafeltje begeleid, kregen vlot de menukaart en de bestelling werd op het juiste moment opgenomen. Kregen een mandje stokbrood met kruidenboter en olijven welke niet apart zijn berekend op de rekening. Wel moesten we een behoorlijk tijdje wachten op het eten, maar het was dan ook best wel gezellig druk.
DECOR; Het interieur ziet er enigszins verouderd uit, maar dat is in Italië ook wel eens het geval, dus voor mij niet storend. Wel vindt ik het een pluspunt dat de tafels keurig met tafellinnen zijn gedekt met een mooie slanke kaars op tafel. Een verademing t.o.v. de doorsnee pizzeria met papieren onderleggertjes en servetten. De zaak is van binnen groter dan je van buiten zou verwachten. De open keuken zit strategisch midden in het restaurant en wordt door twee koks gerund.
OPMERKINGEN; In de menukaart werd geen huis- of dagmenu aangeboden. Ook heb ik op de plaats waar ik zat hier om mij heen niets van aangekondigd gezien. Ook werd er niets over vermeld door de bediening. Ik neem aan dat het hier dus geen optie is. Op de kaart worden wel naar de zaak genoemde gerechten aangeboden zoals de Pizza Roma en dergelijke. Maar als omschrijving staat erbij "specialiteit van het huis" zonder opgave van de gebruikte ingrediënten. Dat weerhoud mij ervan zoiets te kiezen. Ik had er natuurlijk naar kunnen vragen, maar toch.
CONCLUSIE; De prijs kwaliteitsverhouding is ok, maar door iets betere ingrëdienten te gaan gebruiken en net iets meer passie te tonen voor het vak zou het allemaal net een stapje hoger in mijn beoordeling uitkomen en zou ik dan ooit overwogen hebben terug te komen, wat nu niet zo zal zijn.
Ik hoop dat u wat aan mijn ervaringen heeft. Mocht dit zo zijn klik dan op het knopje nuttig. Alvast bedankt.

Gegeten op 22 november 2013

fien-benner

Rooze
Goed eten voor redelijke prijs,interieur is onderhand beetje oudbollig,bediening redelijk

Sjonnie

• Uitstekend

Komen hier al heeeeel wat jaartjes pizza eten, en nog steeds een van mijn favorieten onder de pizzaria's! Vriendelijke bediening, vooraf lekker italiaans stokbrood met kruidenboter en olijfjes, lekkere pizza's en ook de echte tiramisu smaakt uitstekend.
Aanrader.

Nans73

• Goed

Lekkere pizza's. Bodem niet te dik, niet te dun. Gelukkig niet zo, zoals je vaak ziet, dat er een paar cm uit de rand al geen beleg meer hebt.

xxlekkerbekkiexx

• Goed

de pizza is hier erg lekker soms wel beetje nat! de stokbrood met zelf gemaakte kruiden boter ook erg lekker!
maar de sfeer is niet echt geweldig!
erg formeel en stijf. beetje stuge mensen in de bediening!

C. van Oers

• Goed

Goede sfeer, geen poespas, lekker eten, kortom: net Roma.

Saskia1982

• Redelijk

Kwaliteit van eten is hier de laatste jaren behoorlijk gedaald, voor een echte lekkere pasta hoef je hier niet naartoe, erg jammer...

Proever65843

• Uitstekend

Echt het beste restaurant van apeldoorn.
Kom hier al jaren en altijd dezelfde kwaliteit en goede service. Zeer vriendelijk en gezellig echt het huiskamergevoel.
Ga nog lang zo door.
Beste van apeldoorn!!!!

Proever56446

• Uitstekend

Al jaren mijn favoriet! Lekker en goed eten in een typisch Italiaanse sfeer. De familie Corleone is altijd trouw aanwezig door de vele filmfoto's aan de wanden.

Schrijf zelf een recensie over Roma in Apeldoorn

Schrijf hieronder je recensie over Roma. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!