Potjandorie Eetkamer

• 7.9

• 7.8

Stegerman
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een gezellig restaurant, maar met een voor ons wat simpele setting. Het eten is goed, maar niet meer dan dat. Het personeel doet erg hun best en is erg vriendelijk.

Gegeten op 16 oktober 2013

beeki01
  • Recensies in de laatste twee jaar

Samen met een vriendin heb ik gegeten bij Potjandorie. Wij komen hier al jaren en waren meestal tevreden over de service, eten en de bediening. Ik kwam hier ook vaak eten met cliënten en naastbetrokkenen en heb zelfs mijn 50ste verjaardag hier gevierd. We hebben afgelopen vrijdag zo'n afknapper gehad dat we hebben besloten om hier niet meer te gaan eten. We waren aanwezig met 2 stelletjes (dus in het totaal 6 personen). Het meisje wat ons bediende was heel vriendelijk en attent. Op het eind was de eigenaar nog aanwezig en het meisje al naar huis. Wij zaten gezellig op het terras nog koffie te drinken, het was nog lang geen sluitingstijd. De eigenaar kwam naar ons toe en vertelde dat hij al 1 uur zat te wachten op ons (dat wij dus opstapten) en hij benoemde dat hij graag naar huis wilde want hij moest er de volgende dag vroeg uit. Dit werd op een toon gezegd wat niet vriendelijk was. Ik ben naar de kassa gelopen en er kon geen vriendelijk woord van af, sterker nog er kwam nauwelijks nog een woord over de lippen van de eigenaar. We werden echt de deur uitgekeken. Ik heb Potjandorie altijd aangeprezen maar dit is nu verleden tijd. Dit was een regelrechte AFKNAPPER voor ons.

Gegeten op 12 september 2013

dianaf
  • Recensies in de laatste twee jaar

Omdat we (setje) iets te vieren hadden, wilden we daarom uit eten. Via Iens kwamen we bij Potjandorie uit. Het eerste dat ons opviel was dat het niet op een plek zat waar je het zou verwachte, gewoon tussen de huizen. Binnen zag het er heel gezellig (en een beetje huiselijk uit). Diverse tafeltjes, allerlei verschillende stoelen en leuk aangeklede muren. Hoewel het rustig was (donderdagavond en 2 tafeltjes bezet), voelde het wel gezellig aan, mede doordat het niet groot is (dus reserveren als je in het weekend wil).

We hebben beiden gekozen voor een 3-gangen keuzemenu, met als voorgerecht een rundercappaccio, als hoofdgerecht varkenshaas met spek, mosterdsaus en dikke frieten (je kunt ook kiezen voor aardappeltje), ook kon je gebruik maken van de bescheide saladebar. Als toetje een teramisu en een marscapone met aardbei en koffie en thee na. Het eten is gewoon heel lekker en wordt zonder poespas op een huiselijke manier gepresenteerd.

Wat ik er leuk vond, was dat we bij binnenkomst direct een klein hapje kregen (gehaktballetjes) en later nog stokbrood (vers afgebakken) met kruidenboter en tappenade. Bij de thee/koffie zaten noga en krakelingen, niet precies afpast voor het aantal personen, maar meer alsof iemand de koekjestrommel bij je heeft neergezet.

De bediening was attent en kwam gezellig en correct over. We waren de laatste die weggingen, maar we hadden totaal niet het gevoel dat ze ons wegkeken of dat ze op ons zaten te wachten.

Al met al is het ons zeer goed bevallen en ik vind het zeker een aanrader.

Gegeten op 14 maart 2013

Bewuste-eter
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijke avond gehad met een groot gezelschap. Reserveren ging vlot en het maakte niet uit dat wij na elkaar arriveerden. Gastheerschap is prima, keurige bediening die weet hoe het hoort, vlot, vriendelijk en attent.
Het eten is goed, hoewel de garnalen uit de oven ietwat droog waren, waren de diverse vleesgerechten mals en werd alles warm en tegelijk opgediend. Dessert was goed met veel keuzes en variatie. Zeker een aanrader.

Gegeten op 8 maart 2013

Adoorn104
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ter gelegenheid van twee verjaardag hebben we hier met zijn vieren gegeten. Bij de reservering bleek dat op de gevraagde datum (zondagavond) er geen plaats meer was, dus kozen we voor een dag eerder. We zijn hier al diverse malen geweest, maar telkens weer valt ons de erg attente bediening op en natuurlijk waren ook dit keer de menu's heerlijk. Omdat de hoofdgerechten in potjes worden geserveerd, dampend van het vuur of uit de oven, heb je een heerlijk warme maaltijd. Daarnaast kun je een schaaltje rauwkost halen van de saladebar. Samen met voor- en nagerecht heb je voor een heel schappelijke prijs een plezierig volle maag in een gezellig aangeklede huiskameromgeving. We komen zeker weer terug

Gegeten op 15 december 2012

Kn123
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eten met potjes en pannetjes. Originele formule ook qua inrichting (bijv beeldscherm aan de muur als menukaart). Service prima, snel en attent, ok de broodjes waren vergeten maar dat werd snel rechtgezet. Potjandorie heeft geen wijnkaart maar dat was geen probleem door de prima huiswijn. Gebakken mosselen als voorgerecht waren heerlijk, er zat wel heel veel knoflook in. De liefde bedrijven na Potjandorie zat er dan ook niet meer in maar wil je dat nog na heel lekker gegeten te hebben?
Gegeten op: 4 januari 2013.

Gegeten op 4 januari 2013

saskia_c
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hoge cijfers voor een goed restaurant met uitstekende service. De chef kwam geregeld aan tafel voor een praatje en om te vragen of alles naar wens was. Prijs kwaliteit uitstekend, 27,50 voor de klein hapje vooral, met daarna vers brood met kruidenboter en tapenade gevolgd door een voor-, hoofd- en nagerecht. Ook geen zuinige porties, we zaten helemaal vol. Vriendelijke bediening en zelfs toen er een vliegje in een glas wijn gevlogen was (die al over de helft opgedronken was) en we vroegen om een lepeltje, werd ons een nieuw glas wijn aangeboden. Service dus. Ook een gezellige, knusse omgeving. Een echte huiskamer ingericht in een beetje een riviera maison stijl. Voor mij een nieuw vast adres in Apeldoorn.
N.B. Ik zou wel tijdig reserveren, want volgens mij is het hier altijd druk.

Emielia
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tja om nou een 10 te geven... Maar eigenlijk dik verdient! Het was een gok maar ja je leeft maar 1x. Het was heerlijk, genoeg keuze en aanpassen kan altijd. Lekker aparte saladebar dus de keuze is zelf te maken. We wonen best wel een eind rijden van het restaurant maar als we in Apeldoorn zijn, zal de keuze niet moeilijk zijn waar er gegeten gaat worden! Aardige bediening, goede kok in de keuken en gezellige sfeer. We zeiden tegen elkaar dat menig keten van restaurants er een puntje aan kunnen zuigen.

Homer3003

• Goed

We hebben op Eerste Paasdag met 8 personen in het restaurant gegeten. Op de kaart staat voor elk wat wils. Het eten is goed en wordt echt warm geserveerd. Prettig als een gerecht niet na drie minuten koud is. Veel gerechten worden opgediend in leuke pannetjes, wat een knus effect geeft. De bediening was enthousiast en attent. Het restaurant voelt als een gezellige huiskamer. De keuze voor het restaurant was een gok maar blijkt in de praktijk een aanrader.

loutje64

• Uitstekend

Super gegeten in een heerlijke huiselijke sfeer. Bediening is goed te noemen. Vriendelijk en correct. Eten is van goede kwaliteit ondanks dat het een 'kleine' kaart is. Dit laatste absoluut geen beperking.

Schrijf zelf een recensie over Potjandorie Eetkamer in Apeldoorn

Schrijf hieronder je recensie over Potjandorie Eetkamer. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!