a TripAdvisor company

1. Restaurant
  2. Frans-internationaal
  3. 31% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 055 521 10 36

Dineren in het hart van Apeldoorn

De veelzijdige keuken van dit restaurant zorgt er voor dat iedereen hier met een voldaan gevoel de avond afsluit. Gerechten worden op een klassieke manier bereid en verschillen van malse tournedos tot ajam smoor. Al een decennium lang is Don Quichotte een begrip in Apeldoorn. En dat is niet voor niks! De combinatie van het heerlijke eten en de vriendelijke bediening zorgt voor een memorabele avond.

milco2

is alweer even geleden dat ik hier was.... maar....enorm goede ervaring mee opgedaan... een Super keuken, geweldige kok, en de gerechten.......... 10 + dit moet je echt even een keer doen... soms erg druk, maar dat zegt denk ik al voldoende .... al met al een meer dan 10 +
je ziet ons snel weer eens

Gegeten op 19 december 2014

esther230

We hebben heerlijk gegeten. Stoofpotje, ossehaas puntjes en slakken. Toetje was ook super. Hazelnoot ijs met slagroom en caramel saus. Kees is een top gast heer en zeker ook de andere personeels leden. En niet te vergeten de kokkin die er al jaren staat. Erg leuke sfeer. Je moet wel reserveren want het is altijd druk.

Gegeten op 28 februari 2015

Noxx

Zo waar een keer buiten Amsterdam uit gaan eten in een gezellig restaurant met 2 ex-dienstmaatjes (...). Ik wilde graag een informeel restaurant en dat is Don Quichotte. Heerlijk en ongedwongen tafelen in een sfeervol monumentaal pand. Prima kaart met genoeg keus aan klassieke gerechten en specialiteiten buiten de kaart.
Wij hadden alle drie het visgerecht (rode mul) als hoofdgerecht. Lekker. Als voorgerecht werden drie verschillende schotels geserveerd. Van de garnaal/kerry soep, de dagspecialiteit, mocht ik wat proeven en die smaakte voortreffelijk. Zelf had ik de Ajam Smoor, kipcarbonade met o.a. sambal. Lekker van smaak maar te lauw opgediend (dat was jammer) en te weinig pittig. Mijn maatjes namen nog een fraai ogend nagerecht maar dat was aan mij niet meer besteed.
Het was gezellig en smakelijk toeven hier.

Gegeten op 31 januari 2015

lis3

Kom al jaren, van af het aller eerste begin, bij DQ. Het is altijd mijn favoriete restaurant geweest. Heb er 20 aug.( onze trouwdag ) weer heerlijk gegeten met mn man. Ga binnenkort weer met een vriendin om een jubileum te vieren. Verheug mij er nu al op.

Gegeten op 20 augustus 2014

smootht

Restaurant waar lekker gegeten kan worden voor een schappelijke prijs. Bediening doet goed hun best en probeert de gasten een avond uit te bieden. De huiskamer indeling geeft een leuke sfeer, maar je moet hier natuurlijk wel van houden.

Gegeten op 1 november 2014

proefhetzelf

We hebben het afgelopen jaar tweemaal bij dit restaurant gegeten. Iedere keer zeer welkom geheten en goed bediend. De gerechten waren heerlijk, aangevuld met een goede wijn. We zullen er zeker terugkeren!

Gegeten op 2 december 2014

hans410

Via online reservering

Prima gegeten met de AH spaaractie.
Gezellig restaurant en goede bediening.
Daarom waarschijnlijk zelfs op maandagavond vol.

Gegeten op 15 december 2014

ellen158

Via online reservering

We kenden dit restaurant van eerdere bezoeken, dus we wisten dat het diner weer van goede kwaliteit zou zijn. Onze oudste zoon had voor de biefstuk op het keuzemenu gekozen en tijdens het eten zei hij dat hij nog niet eerder zo'n malse biefstuk heeft gegeten. Ook de andere gerechten waren prima. Vooraf konden we ook de wijn proeven, zodat we zeker wisten dat we een passende wijn hadden bij ons gerecht. De Rioja huiswijn is erg aan te bevelen, want die smaakt goed bij ieder gerecht. De vriendelijke bediening zorgde er voor dat we niets tekort kwamen. Dank jullie wel, we komen zeker terug!

Gegeten op 7 december 2014

CarolineAV

Omdat wij bij Don Quichotte gingen eten met een spaarkaart van AH & Iens waren wij wat aan de voorzichtige kant qua verwachtingen... Een beperktere menukaart (zoals ze die ook hier serveren) betekent tenslotte niet zelden ook aangepaste gerechten. Maar niets van dat alles; een uiterst positieve verrassing stond ons te wachten!
Welkom geheten door het zeer vriendelijke personeel hebben wij kunnen genieten van de meest heerlijke gerechten! En karig was het allerminst; toen wij kozen voor de angus biefstuk hadden wij niet verwacht een complete bilpartij op ons bord aan te treffen ;)
Zonder gein, het eten was voortreffelijk! Vooraf een rijkelijk gevulde salade met tonijn, als tussendoor-gerecht heerlijke Franse uiensoep, als hoofdgerecht dus een supermalse (smelt op de tong) angus-biefstuk met pepersaus; zo'n goeie hoeveelheid vlees dat we daarna even moesten wachten voor we het dessert aandurfden! Ook dat laatste was heerlijk (brownies!) en vanwege de toch wel redelijk volle maag kreeg ik het overblijvende stuk van mijn brownie ingepakt mee naar huis!
De service was werkelijk uitmuntend! Bediening met een lach en echte bourgondische gastvrijheid. Toen wij een vraag hadden over het bockbier van LaTrappe kregen we twee kleine proefglaasjes om te proberen (waarna we uiteraard beiden een vol glas van dat lekkers hebben besteld), het mandje stokbrood werd tweemaal bijgevuld (waarna we de volgende vulling toch maar netjes afsloegen :P) en na het heerlijke 4-gangenmaal werden we nog getrakteerd op een klein proefglaasje whisky toe!
U begrijpt dat wij een hele dikke fooi hebben gegeven, dubbel en dwars verdiend! Don Quichotte is absoluut een aanrader, wij gaan zeker terug!

Gegeten op 1 december 2014

Elbertsen

Via online reservering

Leuk en gezellig restaurant met aardige en vlotte serveersters.
Eten was lekker maar niet heel bijzonder.
Voorgerechtjes waren goed maar erg simpel, wat sla met tonijn uit blik en wat sla met verschillende soorten ham.
De Angus biefstuk was goed klaargemaakt maar de wildstoof was wat flauwtjes.
Nagerechten waren net als de voorgerechten goed maar simpel.
Brownie met vanilleijs en bosvruchtensaus met vanilleijs.
Al met al lekker gegeten maar het had iets "spannender" mogen zijn.

Gegeten op 26 november 2014

alwin8

Via online reservering

Lekker eten en de bediening is prima en natuurlijk heerlijk huislijk! Kortom super restaurant om eens lekker te dineren.

Gegeten op 26 november 2014

Pastaatje

Via online reservering

Te beginnen met de service, Men heeft het gastheerschap n.m.m. hoog in het vaandel staan.
Zoals altijd dus alleen maar lof hiervoor. Wij waren hier deze keer in het kader van de Iens/Albert Heijn actie. Men had een leuk keuzemenu samengesteld. Voor elk wat wils en ....
allemaal zeer smaakvol. M.aw wij hebben heerlijk gegeten.

Gegeten op 21 november 2014

SanchoPanza

Via online reservering

een gezellig restaurant met uitermate vriendelijke bediening. Het eten was prima,maar de bijgerechten veel te weinig. Er is de avond dat wij er waren 2 x iemand van een (slecht aangegeven) hoge af-/opstap afgevallen. De rekening (met de hand ingevuld) was onjuist en werd met excuses van het personeel keurig opgelost.

Gegeten op 19 november 2014

janvandewalle

Niet gepland besloten we aan het begin van de koopavond te gaan eten bij dit restaurant. We kregen een tafeltje in de serre aan het raam. Het liep al snel vol, maar dat was geen belemmering voor een prima en attente bediening. De keuze uit de kaart en specialiteiten viel op vegetarische verrasing van de kok voor mijn echtgenote en gegrilde tournedos met blauwaderkaas voor mij. Bijpassende wijn, aangeboden karaf water en stokbrood vooraf waren voor ons een prima start van de verdere avond in de binnenstad van Apeldoorn. Voor vertrek de vrouwelijke kok met indonesische roots bedankt voor haar creaties.

Gegeten op 6 november 2014

hhhasper

Via online reservering

Wij hebben voor de tweede keer met een AH actiebon gegeten bij Don Quichotte. Na de eerste erg goede ervaring zijn we nu ongeveer een maand later nogmaals geweest. Inmiddels was het keuzemenu aan het seizoen aangepast. Er stond nu onder andere een wild stoofpotje op. Wij hebben van alle gerechten genoten. Wij kregen daarnaast een goed wijnadvies voor bij het hoofdgerecht.
Wij komen zeker weer terug.

Gegeten op 3 november 2014

charlotte85

Laatst hebben we hier gegeten en dit was een hele goede en leuke ervaring! Er hangt een leuke sfeer en de bediening heeft veel aandacht voor je.
Vooraf hebben we een lekkere tonijnsalade gegeten, om ons vervolgens met het hoofdgerecht te laten verrassen door een overheerlijke angus biefstuk. De brownies als toetje zijn een absolute aanrader!
We komen hier zeker weten nog een keer terug!

Gegeten op 23 oktober 2014

mieke65

Via online reservering

Mijn vriendin en ik konden kiezen tussen 3 hoofdgerechten, 2 voorgerechten en 2 nagerechten met een extra gang: 3 soorten soep. Dit laatste hebben we er niet bijgenomen, want dat zou teveel worden. We aten: tonijnsalade, tongfilet met verschillende groenten en aardappelpuree, brownies met ijs en slagroom toe. 2 glazen witte wijn, water en prosecco erbij. Alles was super vers met veel extra's. Prachtig opgemaakt, heel goed verzorgd. Gezellige eetkamers, met sfeerverlichting. Het was er op een gewone doordeweekse avond helemaal vol. Gezellig gegons. Lieve en kundige bediening. Mijn vriendin wilde echte cappucini en mocht in de keuken kijken hoe die gemaakt werd. Helemaal tevreden. Ik nam een espresso toe. Niet in de gaten gehad, maar 3 uur getafeld zonder ons te vervelen of te moeten wachten. Een heerlijk avondje uit. Voor nog geen € 50,-- fantastisch gegeten met zijn tweeën. Voldaan met een vol buikje huiswaarts gelopen. Ik heb nog een volle stickerkaart van Appie. We gaan nog een keer en nog een keer en w.s. wel vaker, maar dan eten we van de kaart en dan rekenen we op € 80,--.

Gegeten op 29 oktober 2014

milouC

Geweldig gegeten. Heerlijke scampies en lamshaasjes.
We moesten optijd weg omdat we nog naar een voorstelling gingen in orpheus maar dat loste de bediening en de keuken perfect op. In een korte tijd heerlijk genoten.

Gegeten op 2 oktober 2014

schon368

Via online reservering

Oprecht enthousiasme over hun eigen product. Laten je zelf even proeven als je twijfelt over wel of geen stoofpotje. Als afsluiter een proeverij van likeurtjes ipv een enkel glaasje. Geslaagde avond dus!

Gegeten op 24 oktober 2014

sabine41

Via online reservering

We hebben er nu met de AH-actie gegeten, en ook dan is het heerlijk! De angusbiefstuk was heerlijk zacht en perfect gebakken. De bediening is altijd vriendelijk en beleefd en maakt tijd voor zijn gastenm, ook al is het druk.

Gegeten op 24 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over Don Quichotte Eten & Drinken in Apeldoorn

Schrijf hieronder je recensie over Don Quichotte Eten & Drinken. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.