Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van De Brugwachter in Apeldoorn - 1

3. 69% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 055 360 06 96
  2. www.debrugwachter.nl

stouwen

We hebben hier afgelopen woensdag met z´n drieën gegeten. We kregen al vrij snel wat drinken en wat brood en olijven. Het duurde echter bijna een half uur voordat we de kaart kregen. Vervolgens duurde het een uur voordat we ons voorgerecht kregen en ook een uur voordat we het hoofdgerecht kregen. Het eten was lekker, maar niet bijzonder. Had na het lezen van andere recensies veel meer verwacht. Uiteindelijk moesten we ook nog een half uur wachten op de rekening. Gelukkig was het gezelschap goed en hebben we veel gekletst, maar het lange wachten vond ik echt een teleurstelling.

Gegeten op 22 oktober 2014

hwijbenga

Samen met een vriendin heb ik heerlijk genoten bij de Brugwachter. Na een vriendelijk onthaal zijn we aan de bar begonnen met een glas wijn. Toen we later aan tafel gingen stond er al heerlijk wat brood, olijven kruidenboter en pepermayonaise klaar om mee te beginnen. Vooraf had ik de carpaccio met truffel mayonaise, heerlijk! Mooi gepresenteerd en ook erg goed van smaak. Als hoofdgerecht had ik gekozen voor de zalm, die was precies goed gebakken en dus ook fantastisch! Naast het eten was de sfeer in het restaurant ook goed en de bediening was erg vriendelijk en gezellig. Ondanks dat het een drukke woensdag avond was, werd er voldoende tijd genomen om het service niveau hoog te houden. Het pand heeft een moderne uitstraling met erg veel leuke details aan de wanden en in het meubilair. De grote open keuken geeft je de kans om te zien hoe de chef koks alle mooie gerechten klaar maken. Erg leuk restaurant met leuke service en enorm goed eten!

Gegeten op 15 oktober 2014

Jacqueline0410

Bij de reservering hadden we niet aangegeven dat we met dit etentje onze 1e trouwdag gingen vieren.
Doordat ook de brugwachter feest vierde, ze bestonden 12,5 jaar, kwam dit ter sprake.
Na een heerlijk voorgerecht kwam het personeel spontaan met versieringen aan zetten. Heel attent!
Hoofdgerecht was voor ons beiden een vleesgerecht: perfect gekruid en gegaard.
Het dessert oogde eenvoudig maar smaakte heerlijk.
Overige pluspunten: zorgvuldige, snelle bediening, mooie halfopen keuken
Enige minpuntje: de tafels staan erg dicht op elkaar

Gegeten op 4 oktober 2014

mrsJ

Afgelopen dinsdagavond heb ik samen met 4 ondernemers heerlijk gegeten bij De Brugwachter. De ontvangst door Dominique was allervriendelijkst. Zij is een voortreffelijke gastvrouw! We voelden ons zeer welkom.
We zijn gestart bij de bar met een heerlijke Prosecco. Daarna hebben we genoten van drie gangen die we ieder afzonderlijk van de kaart hebben gekozen. De gerechten waren een lust voor het oog en smaakten heerlijk. Zelf eet ik sinds kort vis en ken dus nog niet alles op het gebied daarvan vis, maar Dominique kon mij uitstekend adviseren.
De ambiance van het restaurant maakten het plaatje compleet. Het ziet er warm en sfeervol uit! Kortom: een aanrader!

Gegeten op 7 oktober 2014

dominique13

Afgelopen week weer fantastisch gegeten bij de Brugwachter. We werden hartelijk ontvangen door de bediening. Eerst hebben we buiten op het heerlijke terras gezeten om een drankje te drinken. Helaas was het net iets aan de frisse kant waardoor we toch besloten om binnen te dineren. De nieuwe kaart viel meteen op, een nieuwe look en veel nieuwe gerechten. Aangezien er zoveel lekkers op de kaart staat en ik niet zo goed kan kiezen, koos ik voor het voorgerecht het rondje voorgerecht. Hierbij krijg je allerlei kleine porties van de voorgerechten van de kaart. Een goede keuze! Als hoofdgerecht een heerlijk stukje dry aged entrecote, om je vingers bij af te likken! De bediening was uiterst attent en maakte een leuk praatje. Binnenkort zeker weer terug!

Gegeten op 11 september 2014

paulwouters

Gegeten op 6 september 2014

devries90

Vorige week hier op een drukke, gezellige dinsdagavond gegeten.
Het eten was echt heerlijk! Zelfs te veel, dus gevraagd of ik wat over was, mee naar huis mocht nemen. Dat was natuur geen probleem. Ook wij vonden de porties meer dan genoeg, zeker met de garnituren die ook op tafel kwamen te staan. Leuke, verrassende nieuwe kaart! Wij waren aangenaam verrast, voor ieder wat wils en op elk prijsniveau. Een mooi en gastvrij restaurant.

Gegeten op 26 augustus 2014

ThomasRoode

Verleid door het verschijnen van een nieuw Brugwachtermenu, toog ik 's anderendaags weer eens naar Restaurant De Brugwachter, zo heerlijk pittoresk gelegen aan het Apeldoornsch kanaal. Na eerst nog even heerlijk buiten te hebben gezeten in de loungebanken, zorgde het garnalenkroketje met appelsalade (de zgn. 'bar bite') voor de nodige trek in de maag van ondergetekende. Door het vriendelijke personeel werd ik vervolgens naar een mooi tafeltje begeleid alwaar ik een heerlijke rode wijn kreeg voorgeschoteld. Het menu is een onoverkomelijk obstakel voor hen die geen keuzes kunnen maken. Alles klinkt even goed en het duurde dan ook wel even alvorens ik mijn keuze had gemaakt. De keuze viel uiteindelijk op het spiesje van gegrilde ossenhaaspuntjes als voorgerecht. De ossenhaaspuntjes, normaliter al genoeg om mijn smaakpupillen enthousiast te maken, waren begeleid door rookspek en paddenstoelenrisotto. Een heerlijke drie-eenheid en een fantastische opmaat naar de rest van het diner. Mijn hoofdgerecht was de in roomboter gebakken pangafilet. In combinatie met de altijd heerlijk gebakken aardappeltjes was ook dit weer een maaltijd om de vingers bij af te likken. De pangafilet was perfect gebakken (geen sinecure waar het vis betreft) en de hollandaisesaus bracht het geheel goed op smaak. Persoonlijk hou ik wel van een glaasje limoncello, dus dat het nagerecht bestond uit een soepje van amandel-amaretto met limoncello-ijs was een perfecte afsluiter. De koffieachtige smaak van het soepje werd heerlijk verfrist door het limoenachtige ijs. Een verrassende, doch perfect uitgevoerde combinatie. Op het advies van het deskundige personeel genoot ik hier met volle teugen van door er een desertwijntje aan toe te voegen. Al met al was het weer een zeer geslaagde avond. Door de uitstekende prijs/kwaliteit verhouding keerde ik zeer tevreden terug. Dit restaurant is nog niet van mij af :-)

Gegeten op 5 september 2014

Sannemaitre

Helemaal top! Zelfs mijn man, die chefkok is, vond het eten fantastisch qua smaak, verhouding en presentatie. We zaten eerst op het mooie terras (gefeliciteerd met mooiste terras verkiezing!). Maar helaas ging het plotseling hard regenen. Het personeel schakelde goed om om alles en iedereen binnen te krijgen. Super gedaan! We kregen een mooi plekje precies voor de open keuken. Echt een beleving om te live te zien wat de koks aan het doen zijn. De eerdere recensies die blijkbaar vonden dat de porties te klein waren hebben wij niets van gemerkt. Integendeel zelfs. Bovendien zijn wij van mening, ook als mede horeca collega's, dat de waarde van het eten niet onderschat mag worden. Al is de portie klein in iemands ogen, dat doet teniet aan de kwaliteit en de bereiding(stijd) van het product. Bij de Brugwachter proef je deze kwaliteit zeker. Echt een aanrader!

Gegeten op 31 juli 2014

vermeulen18

Hebben hier een tijdje terug met de familie gegeten. Het personeel was ontzettend vriendelijk en ervaren. Het eten was goed en ze hadden een gevarieerde menu kaart. Ook de ligging en de inrichting van het restaurant was top. We hebben hier zoals altijd weer een super leuke, gezellige en lekkere avond gehad en komen zeker nog eens terug!

Gegeten op 12 juni 2014

Schrijf zelf een recensie over De Brugwachter in Apeldoorn

Schrijf hieronder je recensie over De Brugwachter. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.