• foto's van De Brugwachter in Apeldoorn - 1

• 8.0 10 23

• 8.4

• 8.2

De Brugwachter over zichzelf

Restaurant De Brugwachter is een stijlvol ingericht restaurant met open haarden, groot terras en een open keuken. Door de markante ligging aan het kanaal is het een geliefde plek om te vertoeven. Bovendien beschikken wij over 40 parkeerplaatsen.

De menukaart wordt vier keer per jaar aan de seizoenen aangepast. Specialiteit van de keuken zijn de vis- en vleesgerechten van de houtskoolgrill.

Franka2011
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben gisteren weer eens gegeten bij de brugwachter.Dit doen wij regelmatig.Maar tot het schrijven van een recensie was het eigenlijk nog nooit gekomen.De ambiance bij de brugwachter blijft uniek,dit restaurant ademt een heerlijke relaxte sfeer uit.Knappend haardvuurtje,een lekker borreltje en zeer attente bediening.Deze keer hadden wij gekozen voor het brugwachter menu.Vooraf wildzwijnsham met een heerlijke creme van pistachenootjes.Een absolute aanrader.Als hoofdgerecht twee malse stukjes kalfsoester met een fluweel zachte portsaus.En als uitsmijter een trifle met citroen-basilicumijs.Wij hebben ronduit weer heerlijk gegeten.Gelukkig werden wij er op gewezen dat de bank bij de openhaard weer vrij was,zodat we de koffie met likeur daar gebruikt hebben.Nog even na soezen van een heerlijke avond.Wij gaan zeker terug komen bij het team van de brugwachter.

Gegeten op 26 februari 2014

EliseTeunissen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij binnenkomst heerlijk gezeten bij de openhaard, er hangt een gezellige sfeer in het restaurant en je wordt hartelijk ontvangen. Vorig jaar hier twee keer gegeten dus dit beloofde ook weer een culinaire en gezellige avond te worden. Bediening is erg attent, stelt de juiste service vragen en legt het menu leuk uit. Wat ze hier heel leuk doen is dat ze de wijn niet alleen per glas of fles afrekenen maar de fles ook achteraf kunnen opmeten, zodat je betaald wat je hebt genuttigd! Achteraf spijt dat ik het 3-gangen menu heb genomen, het was wel lekker maar voldeed niet aan de brugwachter-norm die ik van ze ken. 1 van de drie kleine kangaroo biefstukjes was een beetje taai, de dim sum vooraf niet spetterend en daarbij werd er niet uitgelegd welke van de drie naar wat smaakte, het nagerecht was een creme brulee en smaakte goed. Volgende keer dus maar weer gewoon van de kaart eten want dan wordt het weer een feestje op het bord!

Gegeten op 24 januari 2014

arjan_peter
  • Recensies in de laatste twee jaar

voor het eerst met mijn vriendin hier uit eten geweest. in een woord top! de persoonlijke aandacht was echt geweldig zelfs al hadden ze het druk. een rondje voor gerechten aangepast aan mijn vriendin haar dieet heerlijk, hetzelfde voor het hoofd gerecht en dessert. echt een mooie ervaring. hier verras ik mijn vriendin graag nog eens mee. echt top!

Gegeten op 22 oktober 2013

ThomasRoode
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een bezoek aan De Brugwachter is een gastronomische ervaring par excellence! De bediening is erg vriendelijk, er wordt lekker de tijd voor je genomen en de sfeer ademt een soort huiselijke gezelligheid. Ik heb de kalfsrolletjes in eekhoorntjesbroodsaus genomen en die smaakten heerlijk. Alle elementen in het gerecht waren keurig in balans en het vormde een prima vulling voor mijn maag. Als toetje nam ik de sachertorte. Ik vreesde dat de chocoladetaart erg machtig zou zijn, maar het was juist heerlijk luchtig. Een unieke prestatie van de keuken! Op aanraden van het personeel nam ik er een heerlijk dessertwijntje bij dat er perfect bij paste. Met de wijnkennis van het personeel is niets mis. Kortom, een echte aanrader!

Gegeten op 2 december 2013

dominique13
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen donderdag gegeten bij restaurant de Brugwachter en wat was het lekker! Er werd goed rekening gehouden met mijn vriendin's dieetwensen (zij is zwanger). De bediening was erg leuk, enthousiast en aardig! Het eten was ook uitstekend. Ik nam het rondje voorgerecht waardoor ik meerdere kleinere porties van de voorgerechten van de kaart kon proberen. Zeker een aanrader! Als hoofdgerecht had ik een lekker stuk dry aged entrecote, heerlijk! Al met al is dit zeker een restaurant om leuk en lekker te eten!

Gegeten op 21 november 2013

rickje
  • Recensies in de laatste twee jaar

De Brugwachter is één van onze favorieten restaurants. Op loopafstand is het helemaal goed te doen :-). De ambiance van het restaurant en de bediening maken voornamelijk het een perfecte, leuke avond uit. De kaart is met de afwisseling voldoende tot goed; soms mis ik net de wat spannende gerechten wat een aantal andere restaurants wel serveren.
Avondje uit in goede sfeer, leuk terras en goed eten? Brugwachter blijft een goede keus!

Gegeten op 12 juni 2013

hjdewolde
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wederom heerlijk gegeten bij de Brugwachter, vriendelijke bediening, leuke gevarieerde menukaart, lekkere wijnen,goede buzz. Aanrader!
Met het mooie weer op komst kan je uitstekend op het terras eten.

Gegeten op 16 juni 2013

Hanietgeniet
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond hebben we hier gegeten en werden aangenaam verrast. Verrast door de uitgebreide menukaart, de inrichting die erg smaakvol was en het meisje dat die avond voor het eerst werkte en ons echt goed bediend heeft met humor.
We aten vooraf het rondje voorgerechten van de kaart en hadden met 3 porties hier meer dan genoeg aan met 4 personen. Wat ons aangenaam versaste was dat de kok zelfstandig besloot toch van elk gerechtje 4 stuks te maken, waardoor niemand keuzes hoefde te maken en het waren stuk voor stuk heerlijke gerechtjes. Hoofdgerechten waren ook prima, hoewel mijn zeebaars wat aan de droge kant was.
Een klein minpuntje was de snelheid van bedienen soms. Oogcontact maken om tussendoor iemand aan je tafel te krijgen was niet altijd makkelijk. En bij uitserveren van de hoofdgerechten bestelden we nog 1 drankje plus een kan water. Omdat het zo lang duurde hebben we de bestelling nog een keer geplaatst bij een andere serveerster en kregen het snel. toen het hoofdgerecht voor 2/3 op was kwam de oorspronkelijke bestelling pas. Hier zou wat meer aandacht voor mogen komen. Verder niks op aan te merken. We hebben een heerlijke avond gehad!

Gegeten op 31 mei 2013

Liathroid
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lekker eten is het bij de Brugwachter. Grote pre is dat het bij het centrum ligt, maar dat je er gewoon kunt parkeren. Gezellig sfeertje, wel ietwat aan de grote kant om het knus te kunnen noemen, maar hier ga je zeker een leuke avond beleven.

Gegeten op 9 januari 2013

pvoorth
  • Recensies in de laatste twee jaar

De ontvangst is allerhartelijkst en bij de open haard is het heerlijk toeven. Tijdens de drankjes vooraf wordt de tafel in gereedheid gebracht en is het verder alleen genieten. Er wordt bijzonder op afzonderlijke wensen gerekend en niets is te veel.
IK ben hier eerder ook met collega's geweest. We kregen toen na een opmerking over de ruime kaart, zelfs ieder een apart gerecht wat ook nog eens niet op de kaart stond. Ook nu was het weer perfect.
Diep respect voor de passie van de crew in de open keuken en de kundigheid van de bediening.
Aanrader en als je het hier niet naar je zin hebt wordt het nooit wat.

Gegeten op 6 december 2012

Schrijf zelf een recensie over De Brugwachter in Apeldoorn

Schrijf hieronder je recensie over De Brugwachter. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!