De Brugwachter

2. BBQ/grill
  3. 69% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 055 360 06 96

Foodkenner80

De Brugwachter is een een van de betere restaurants in Apeldoorn. Hier is voor wat wils te eten.De sate van de haas bereid op de houtskoolgrill met verse frites is een aanrader. Prijs / kwaliteitverhouding verschilt per gerecht. Bediening kan beter, zeker op de piekdagen.

Gegeten op 16 april 2015

HildeC

Afgelopen maandag was ik met een vriendin die ik in geen jaren gezien heb wezen eten bij de brugwachter. Het eten was heerlijk, de sfeer prettig en de bediening stemde zich goed af op onze behoeften. Wijntjes mochten even worden geproefd en er zat voldoende tijd tussen de gangen zodat we echt fijn konden tafelen en bijkletsen. Al met al een heerlijke avond!

Gegeten op 13 april 2015

hjdewolde

Gisteren zijn we weer eens bij de Brugwachter in Apeldoorn gaan eten.
Eerst een wijntje met bar-bite (gefrituurde supergamba) op het terras gedaan waarna we in het nieuwe gedeelte van het restaurant een gezellig plekje kregen toegewezen. Deze keer koos ik voor de proeverij van voorgerechten met o.a. carpaccio,geitenkaas, kerrysoepje en garnaaltjes, gevolgd door het hoofdgerecht, een heerlijk klaargemaakt botervisje.
Ook nu klopte het allemaal weer, vriendelijk personeel, lekker eten en drinken in een goede en prettige omgeving.

Bedankt en tot gauw!

Gegeten op 22 april 2015

hjdewolde

Gisteravond hebben we weer lekker gegeten bij De Brugwachter in Apeldoorn. Keurig opgedekte tafels, sfeervolle verlichting en een open keuken zorgen voor een warm welkom. Bij binnenkomst word je gastvrij onthaald en naar je plaats gebracht door het bijzonder vriendelijke personeel.

Deze keer heb ik gekozen voor het Brugwachtermenu. 3 gangen met vooraf een pastrami (pekelvlees) , als hoofdgerecht een spies van verschillende soorten vlees, en een ontzettend lekker toetje, citroen Limoncello parfait met bitterkoekjes.

Als wijn kozen we voor een frisse Chardonnay uit Italie en een Cabernet Sauvignon uit Chili.
Bij het toetje een mooie Muscat Rivasaltes. (uit de Roussilion, Frankrijk)

Wederom een zeer geslaagde avond!
Voor spoedige herhaling vatbaar.

Gegeten op 15 februari 2015

claudia97

Super lekker gegeten bij de brugwachter. Wij rijden graag wat kilometers om om hier te gaan eten. De sfeer is heerlijk ontspannen en de bediening super vriendelijk.
Kleine greep uit onze gerechten: Genoten van de bitterballen met geitenkaas, heerlijke risotto met paddestoelen op bij het hoofdgerecht, de tonijnsteak was echt super, perfect gebakken huisgemaakte frietjes en een heerlijke tarte tatin als afsluiter!
Wij komen hier graag terug.

Gegeten op 7 januari 2015

margith

Heerlijk gegeten en wederom genoten van de surf&turf, blijft toch één van mijn favorieten. Bediening altijd even vriendelijk :-).

Gegeten op 28 december 2014

bibi11

Super gezellige mensen in de bediening, ook leuk dat je de keuken in kan kijken en kunt zien wat ze aan het doen zijn dus ze verbergen niks dat vind ik leuk gedaan.
Gewoon een heel gezellig restaurant!

Gegeten op 3 januari 2015

WendyEnthoven

Afgelopen weekend met 6 meiden gegeten bij de Brugwachter. Na een fijne ontvangst kregen we een tafeltje dicht bij de keuken. Een ronde tafel, wat erg gezellig is als je met z'n 6'en bent. De sfeer was uitstekend en het eten nog beter. Ik heb genoten van het voorgerecht, rolletjes van gerookte zalm met heilbot en bieslookroomkaas op wakame salade uit het Brugwachtermenu. Als hoofdgerecht had ik de Kabeljauwfilet gebakken in roomboter met Noilly Prat-saus. Ook van het Brugwachtermenu. De saus was wat flauw, maar verder genoten van een heerlijk diner.
We hebben geen desert op, maar kregen bij de thee een plateau met wat kleine chocolaatjes en koffieboontjes, heerlijk! We hebben nog wel een rondje bonbons besteld, waar we erg blij van werden!
Al met al heerlijk gegeten en getafeld.

Gegeten op 2 januari 2015

julian5

Dit was de tweede keer dat ik bij dit restaurant en het was telkens fantastisch. Ik had als amuse een salade met zalmpaté wat heel lekker was. Als voorgerecht had ik een salade met 2 stukjes toast, zalm, paling en forel. Als hoofdgerecht had ik kalfsspareribs gekookt in knoflook en curry voor een beetje pittige smaak. Als dessert had ik amrikaanse pnnenkoeken met stroop, ijs, slagroom en 2 koekjes waar het ijs en slagroom oplagen. De service was heel goed snel en vriendelijk en je kan altijd even een praatje met ze maken je kan het best er naar toe gaan als er geen kerst is want rond kerst is het daar het drukst. Het gebouw was verdeelt in 4 stukken een voor keuken een stuk voor ontvangst en 2 aparte stukken voor ontbijt, lunch en diner. Het gedeelte waar ik zat was het meer moderne gedeelte en het ander met meer kerst sfeer. Ze hadden bij de moderne gedeelte ook een zit gedeelte bij een open haard.

Gegeten op 20 december 2014

ward1

Super! Pure klasse, goed lekker eten, tegen een schappelijke prijs, de dry aged ribeye is een dikke vette aanrader, service is perfect!
Kom er graag!

Gegeten op 6 november 2014

Schrijf zelf een recensie over De Brugwachter in Apeldoorn

Schrijf hieronder je recensie over De Brugwachter. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.