a TripAdvisor company

3. Topper 2016
  4. 69% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 055 360 06 96

ND&SD

Donderdag 21 april weer eens in mijn favoriete restaurant gegeten.
Wederom een geweldige keuze !
Begonnen met een bar bite, asperges omwikkeld met gerookte eendenborst.
Rondje voorgerecht omdat we geen keuze konden maken in de vernieuwde menukaart.
Mijn vrouw kabeljauwfilet met aardappeltaartje en ik de gambas in een heerlijke kokossaus, dit vergezeld met een lekker frisse salade en krokant gebakken aardappeltjes .
Dessert hebben we overgeslagen maar wel een verse muntthee en irish coffee om de avond compleet te maken.
Personeel van de brugwachter bedankt voor de fijne avond en zeker tot een volgende keer !!!

Gegeten op 21 april 2016

Restaurant - 1 maand geleden

Geachte heer ND, Wat leuk om te lezen dat wij tot een van uw favoriete restaurants behoren! Zo te lezen heeft u met een vrouw een heerlijke avond gehad. Bedankt dat u de tijd heeft genomen om deze mooie recensie te schrijven. Graag weer tot een volgende keer. Met een hartelijke groet,

MB_09

Zaterdagavond jl. hebben mijn vriendin en ik gegeten bij De Brugwachter. Na een uiterst hartelijke ontvangst werden wij meegenomen naar het knusse oude gedeelte waar een leuk tafeltje voor ons klaarstond. We begonnen met een glas prosecco, waarna al snel een schaal met heerlijk vers gesneden brood geserveerd werd.

Als voorgerecht hadden wij de zachte geitenkaas (erg verrassend!) en het gerecht met makreelrilette, gerookte zalm en een cocktail van Hollandse garnalen. Beide gerechten waren mooi opgemaakt en smaakten ons erg goed. Tussendoor hadden wij allebei spoom met een limoncellosmaak, lekker (en) verfrissend!
Als hoofdgerecht kozen wij voor de tonijnsteak en de op klassieke wijze bereide asperges. De tonijn was erg mals, heerlijk! De asperges werden geserveerd met beenham, krieltjes, ei, een Hollandaisesaus en wat peterselie. Ook dit smaakte erg goed!
Het dessert bestond uit het Grand Dessert en een kaasplankje. Leuk detail is dat het kaasplankje begeleid werd door een proeverij van twee soorten port en een dessertwijn. Ook deze gang viel ons beide goed in de smaak.
Ten slotte hebben wij de koffie op de bank bij de open haard in het andere gedeelte gebruikt. Hier werd een schaaltje met diverse lekkernijen bij geserveerd. Dat is eens iets anders dan een koekje bij de koffie...Lekker!

De avond is wat ons betreft geslaagd. De bediening is uiterst vriendelijk, attent en kundig. Daarnaast zijn de gerechten en de wijnen heerlijk, is de sfeer ongedwongen en de prijs eerlijk.
Wij hebben genoten van de avond en komen graag terug, bedankt!

MB

Gegeten op 23 april 2016

Restaurant - 1 maand geleden

Geachte heer MB, Hartelijk dank voor uw uitgebreide recensie! Bijzonder fijn dat u samen zo heerlijk heeft gegeten maar dat ook de bediening geheel aan uw wensen heeft voldaan. Het is altijd goed om te vernemen dat het totaal plaatje klopt. Met dank en een hartelijke groet, Nel Koot

fijnproever1946

Wij (4 personen) hebben hier gisteren heerlijk gegeten.
Mijn disgenoten namen resp. carpaccio en gebakken champignons als voorgerecht en varkenshaasbiefstukjes als hoofdgerecht. Mijn keuze viel op aspergesoep en zalmfilet.
Attente bediening, rustige sfeer.

Gegeten op 22 april 2016

Geachte heer, mevrouw, fijnproever,
Hartelijk dank voor uw mooie en positieve recensie. Fijn dat u zo heerlijk heeft gegeten en dat de service geheel aan uw verwachtingen heeft voldaan. Graag weer tot ziens in de Brugwachter.
Met een hartelijke groet, Nel Koot

Homerus000

Met z'n vieren lekker gegeten. Van het feestje in de grote zaal hadden we geen last. Wel gratis life muziek :-). Het voorgerechtje van champignons is eenvoudig, maar lekker. Wel erg voedzaam door de binding. Iets minder binding kan goed. Als hoofdgerecht 2 x vis en 2 x rund. De dry aged entrecôte viel toch iets tegen. Het vlees is niet zo mals als mag worden verwacht, terwijl de "gewone" tournedos bij de surf en turf juist helemaal perfect was. De gamba's mogen wat mij betreft gepeld worden geserveerd. De desserts zien er mooi uit en smaken lekker. Eén van ons vond de combinatie van pistache-ijs en creme brûlée een beetje vreemd. De entourage is perfect en de bediening laat je thuis voelen.

Gegeten op 10 april 2016

Restaurant - 2 maanden geleden

Geachte heer Homerus,
Hartelijk dank voor uw fraaie recensie met mooie cijfers! Prettig dat u hiervoor de tijd heeft genomen, ook wat betreft de verbeterpunten. Deze worden intern zeker besproken. Dat u het gastheerschap en de entourage als zeer positief heeft ervaren vind ik bijzonder fijn. Dit is waar we dagelijks aan werken en heerlijk dat u dit als gast ook zo heeft mogen ervaren.
Met een hartelijke groet en dank.

wen1

Weer heerlijk een avond uit geweest met mijn moeder. We hebben genoten van het heerlijke eten en de vriendelijke en attente bediening. De Brugwachter is het enige restaurant waar echt een avond uit zijn!
We gingen ook bijna als laatste de deur uit. Heerlijk ongedwongen. Ga zo Door!

Gegeten op 5 maart 2016

Restaurant - 1 maand geleden

Beste Wendy, hartelijk dank voor je mooie recensie. Wat fijn om te lezen dat je zo'n gezellige en smakelijke avond hebt gehad met je moeder. Graag weer tot een volgende keer!
Met een hartelijke groet,

Timarc

Met kerst heerlijk gegeten. Perfect verzorgd en vrolijke bediening. Maar 1 puntje ter verbetering. Het hoofdgerecht hoort mijn inziens op een voorverwarmd bord geserveerd te worden. Ik geniet graag van mijn eten en nu word je "gedwongen" snel door te eten om het heerlijke eten niet koud te laten worden

Gegeten op 26 december 2015

Restaurant - 5 maanden geleden

Geachte heer, mevrouw Timarc. Hartelijk dank voor uw recensie en wat fijn om te vernemen dat u goed heeft gegeten en dat de bediening aan uw wensen voldeed! Natuurlijk hoort uw diner op een voorverwarmd geserveerd te worden. We maken dan ook gebruik van de warmhoudkast voor borden. Ik ga dan ook met de chef checken hoe dit kon gebeuren. Nogmaals dank voor uw reactie. Erg attent dat u hiervoor de tijd heeft genomen. Met een hartelijke groet, Nel Koot

Proever in spe - 5 maanden geleden

Beste Nel, de borden waren bij niemand bij ons aan tafel voorverwarmd. Daarom helaas een gemiste kans. Als dat voor elkaar was geweest hadden jullie een 10 gekregen. Verder qua ambiance en bediening super. Groet Marc

jantine28

Vanavond heerlijk gegeten bij de brugwachter. het personeel was vanaf binnenkomst tot we weggingen vriendelijk en behulpzaam. Het eten was erg goed. Prijs/kwaliteit klopten! Als we weer in de buurt zijn, komen we zeker terug.

Gegeten op 8 januari 2016

Restaurant - 5 maanden geleden

Geachte Mw. Jantine,
Hartelijk dank voor uw fijne recensie! Heerlijk om te horen dat u op alle fronten een geslaagde avond heeft gehad! Graag weer tot ziens bij de Brugwachter.
Met een hartelijke groet,

ThomasRoode

Het is Tweede Kerstdag. Dan heb je twee keuzes: of je gaat met z'n allen rond het gourmetstel zitten of je gaat lekker uiteten. Gelukkig koos mijn familie, mijzelf incluis, voor het laatste. Ons doelwit werd De Brugwachter, pittoresk gelegen aan het Apeldoorns kanaal. De reservering werd ruim op tijd gemaakt en er was voor ons een prachtige ronde tafel geregeld, vlak voor de open haard. Na eerst even lekker met een heerlijke frisse Belfleur cocktail geborreld te hebben, gingen we aan tafel.

Zowel het Kerstmenu als het A la Carte menu stond vol lekkernijen, dus een keuze was niet eenvoudig te maken. Als voorgerecht koos ik voor de steak tartaar, die heel origineel in een schilderspalet werd geserveerd. Waar normaliter de verf zit, lagen nu diverse ingrediënten waarmee de steak tartaar van extra smaak voorzien kon worden. Een leuke manier om een gerecht op te dienen. Over de kwaliteit van de steak tartaar kan ik kort zijn: heel lekker mals en met de extra ingrediënten een waar genot.

Het hoofdgerecht bestond uit een eendenborstfilet met macadamia nootjes en appelstroop. Persoonlijk had ik nog nooit eendenborstfilet gegeten en als alle eendenborstfilets zo smaken als diegene op mijn bord, dan neem ik het vaker. Heerlijk mals en het korstje van appelstroop en nootjes zorgden voor een heerlijke mengeling van structuren en smaken. Een échte aanrader dus! Wat mijn tafelgenoten allemaal hadden zal ik even terzijde laten (zij moeten zelf maar een recensie schrijven), maar ik zeg genoeg over de kwaliteit wanneer ik meld dat mijn moeder, een ongewilde gratenverzamelaar, geen enkele graat wist te ontdekken in de doradefilet en ook heerlijk gegeten heeft.

Ik sloot het gerecht af met een oude favoriet: een kaasplankje met een portproeverij. Vooral de Delftse blauw was erg lekker en paste goed bij de port. Een zeer smaakvolle afsluiter van een heerlijk diner. Behalve het eten voldeed ook de bediening ruimschoots aan de verwachtingen. De bediening is vriendelijk, behulpzaam en lekker informeel. Geen stijve harken, maar mensen die van het dineren een extra leuke beleving maken.

Gegeten op 26 december 2015

Geachte heer Roode,
Hartelijk dank voor uw uitgebreide recensie en wat fijn dat u met uw familie zo'n geslaagde avond heeft gehad! Goed om te lezen dat de bediening ruimschoots aan alle verwachtingen voldeed. Fijn! Nogmaals dank dat u de tijd heeft genomen om de recensie te schrijven...erg attent! Met een hartelijke groet, Nel Koot

TristanV

De dag na Kerst met zes personen gegeten. Omdat het kerstmenu nog aangeboden werd, was er ruim keus. Het eten was van goede kwaliteit. Enige minpunt was dat bij het hoofdgerecht maar één klein bakje salade en één klein bakje frieten werd geserveerd voor zes personen. Dit nog wel aangekaart maar een extra portie zou waarschijnlijk op zich laten wachten tot het hoofdgerecht al op zou zijn dus daar hebben we van afgezien.

De bediening liet te wensen over. Enig besef van etiquette was ver te zoeken. Dames worden niet eerst bediend, kaarten worden voor je langs aan tafelgenoten aangegeven, bestellingen worden afgerond met "Okido", men moet bij het serveren weer navragen wie wat heeft besteld en schaamt zich er niet voor geen flauw benul te hebben van wat er op het bord ligt.

De inrichting is sfeervol. Wel zou er meer aandacht besteed kunnen worden aan de verlichting (op sommige plaatsen zit je voor je gevoel erg in de schijnwerpers). Verder zou een tafelkleed niet misstaan.

Kortom, goed gegeten maar gebrekkig bediend.

Gegeten op 27 december 2015

Restaurant - 6 maanden geleden

Geachte heer TristanV, hartelijk dank voor uw recensie en fijn om te horen dat u goed heeft gegeten! wat betreft de bediening.....ik ben het met u eens! okidoki wil ik natuurlijk in de Brugwachter niet horen en de attente houding naar uw tafel toe had had beter gekund en daarvoor excuus. Ik wil u toch bedanken dat u de tijd heeft genomen om dit aan te kaarten. Het zijn zeker verbeterpunten voor ons. met een hartelijke groet, Nel Koot

Daphnoes

Vandaag (dag na kerst) met 6 personen bij De Brugwachter wezen eten. Het restaurant ziet er erg stijlvol uit. Fluweel rode banken een houten vloer en mooie zwart/wit printjes. Het was ook gezellig druk. Mij viel meteen op dat de lampen wat fel stonden, maar die werden na een half uurtje gedimd!

Toen we de kaart kregen bleek dat ze ook vandaag nog het kerstmenu serveerden. Hierdoor was er wat minder keus dan normaal en vielen de prijzen wat hoger uit. Wel stonden er heerlijke gerechten op de kaart. Het eten was erg lekker en de service was prima! We kregen vooraf een amuse en broodjes met kruidenboter van het huis; een aangename verrassing. De jongedame die ons hielp deed ook erg haar best om het ons naar de zin te maken.

Wel een puntje van kritiek. Een vriendin en ik zijn allebei zwanger. We hadden van tevoren op de kaart gekeken naar wat we zouden mogen eten en er was naar ons idee wel voldoende keus. Eenmaal daar bleek dat ze nog steeds het kerstmenu hanteerden (3e kerstdag?). Helaas mochten wij van deze kaart bijna niks. Als voorgerecht was een soepje de enige optie en als hoofdgerecht de spareribs. Al het andere was voornamelijk rauw vlees/vis. Echt enorm zonde als je naar zo'n luxe restaurant gaat dat er zo weinig keus is. Wel complimenten voor de serveerster die erg goed mee wilde denken!

Qua prijs naar mijn begrippen redelijk prijzig, zeker omdat ik door mijn zwangerschap juist voor de wat goedkopere gerechten moest gaan. We waren met zijn tweeën €100,- kwijt.
Het volgende hebben we gehad: 1 proeverij van voorgerechten & 1 tomatensoep, 1 Angus biefstuk 250 gram & 1 spareribs, 2 x proeverij van nagerechten, 2 biertjes en 2 ice tea.

Gegeten op 27 december 2015

Restaurant - 6 maanden geleden

Geachte Daphoes, Hartelijk dank voor uw recensie. We hebben van gasten veel verzoeken gehad of het kerstmenu ook de zondag erna kon worden geserveerd. Dit geld ook voor de a la carte kaart die wel wat verkort was. Wat jammer dat u daar wat moeilijker uit kon kiezen. Fijn dat de bediening behulpzaam en attent was. Het brood en kruidenboter met dipje is altijd van het huis. Attent dat u dit opmerkt want in veel restaurants betalen de gasten daar extra voor. Nogmaals dank voor uw recensie met de goede waardering.
Met een hartelijke groet, Nel Koot

Schrijf zelf een recensie over De Brugwachter in Apeldoorn

Schrijf hieronder je recensie over De Brugwachter. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.